Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wanneer weer op de been na (tweede )bevalling

<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:47

Bericht 08 Feb 2016 21:27

Wanneer weer op de been na (tweede )bevalling

Zie titel :)

Mijn man moet een week na de uitgerekende datum voor zijn werk een week weg.Dit is behoorlijk belangrijk en kan hij dus niet " zomaar" onder uit. Hij heeft wel vrije dagen maar mag die dan dus niet opnemen.De verwachting was dat ik eerder zou bevallen (ook van de vk) dus we hebben ons er maar niet eerder druk over gemaakt, maar ben nu toch 39 weken en begin m te knijpen.

Er komt heus een oplossing (of vanuit z'n werk of we zoeken hulptroepen al lijkt me dat zo jammer) maar benieuwd hoe snel jullie weer op de been waren en voor een peuter en baby konden zorgen?

Bij a had ik vergiftiging, enorme bekkenintabiteit en ik ern ziekenhuisbacterie met buikgriep als gevolg dus m'n herstel liep toen heel anders als doorsnee
<<

Anoniem148

Bericht 08 Feb 2016 22:04

Re: Wanneer weer op de been na (tweede )bevalling

Na een week kon ik wel voor maar was blij dat ik niet alleen was. En dan had ik er maar 1.
Je moet niet overtijd lopen dan.
<<

Anoniem171

Bericht 08 Feb 2016 22:08

Re: Wanneer weer op de been na (tweede )bevalling

*
Laatst gewijzigd door Anoniem171 op 25 Sep 2016 22:04, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem236

Bericht 08 Feb 2016 22:14

Re: Wanneer weer op de been na (tweede )bevalling

Bij de tweede was ik sneller op de been dan bij de eerste. Kwam voornamelijk dat ik bij de eerste veel hechtingen had die zijn gaan wijken. Bij de tweede had ik erge pijn door stuwing, maar voelde mij na ruim een week weer heel erg goed. Ik denk wel dat ik de zorg van twee kinderen alleen had aangekund toen de kraamzorg weg was, als dat had gemoeten. (gelukkig niet, lijkt mij wel zwaar, maar het had gekund)

Maar ik zou zeker hulptroepen inschakelen, sowieso om je oudste bezig te houden.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 08 Feb 2016 22:20

Re: Wanneer weer op de been na (tweede )bevalling

Zelfde als Nana. Ik was bij beide direct weer op de been.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 11:10

Bericht 08 Feb 2016 22:35

Re: Wanneer weer op de been na (tweede )bevalling

Net zoals bij Nana. Ondanks dat ik aan het einde van mijn tweede zwangerschap veel tijd in de rolstoel doorbracht stond ik de ochtend na de bevalling zelf mijn bed weer op de dekken, vaat op te ruimen en meiden aan te kleden. Hoop dat het dit keer weer zo goed mag gaan.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Vivianne

Bericht 08 Feb 2016 22:39

Re: Wanneer weer op de been na (tweede )bevalling

Is er dan ook de kans dat je bevalt terwijl je man weg is voor zijn werk?
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 08 Feb 2016 22:47

Re: Wanneer weer op de been na (tweede )bevalling

Bij de tweede duurde het wel wat langer, was een paar dagen wat slapjes. Maar na een halve week voelde ik me best goed genoeg om een paar avonden alleen te zijn en alles te doen. De kraamzorg was hier van 8.00-15.00 u en dan ging mijn vriend van 14.00 u tot 23.00 uur werken. Dit heeft hij de eerste week gedaan om af te ronden, zodat we hierna een maand onafgebroken samen vrij waren.

Wat hier trouwens wel echt heeft geholpen is echt alle rust nemen toen de kraamzorg hier thuis was. In geval van nood kon mijn vriend gewoon thuiskomen, maar als dat niet zou kunnen had ik wel gevraagd of mijn schoonmoeder of ouders konden bijspringen in die week.
<<

Anoniem258

Bericht 08 Feb 2016 23:12

Re: Wanneer weer op de been na (tweede )bevalling

Mijn man had geen vrij na de kraamweek dus ik stond er meteen alleen voor, maar had nog wel 2 ochtenden verlenging ivm de borstontsteking.
Dag 10 dus volledig alleen en gelukkig door de kuur aardig weer opgeknapt. Ik kon alles wel weer zelf.
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:47

Bericht 08 Feb 2016 23:24

Re: Wanneer weer op de been na (tweede )bevalling

Bedankt voor jullie antwoorden. Geeft me een beetje moed.
Z'n baas heeft wel aangegeven dat als de baby er nog niet is hij kan cancelen maar dat is im principe de enige uitzondering
Leuk is anders maar hulptroepen zijn er wel indien nodig.
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:22

Bericht 08 Feb 2016 23:49

Re: Wanneer weer op de been na (tweede )bevalling

Na 2 weken kon ik weer traplopen, na 3 weken ging ik voor het eerst naar buiten. Verder voelde ik me pas weer iets beter met een maand of 3 toen ik weer ging werken. Ik had 52 hechtingen :laughcry:
Afbeelding
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 08 Feb 2016 23:52

Re: Wanneer weer op de been na (tweede )bevalling

Vergeleken met de eerste keer was ik redelijk op de been, maar ik had het wel erg pittig gevonden als ik rond de bevalling (hoogzwanger, in de kraamweek of net daarna) alles alleen had moeten doen. In de kraamweek heb je dan overdag wel kraamzorg, maar dan nog blijven er flink wat uren over. Ik zou toch proberen of hij er onderuit kan, ik vind dit echt verre van "zomaar" - en anders zou ik regelen dat er in die week iemand komt logeren.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:47

Bericht 09 Feb 2016 01:47

Re: Wanneer weer op de been na (tweede )bevalling

@ Annie dat herken ik van de eerste, dat is echt niet fijn.
@ Susan ik hoop ook dat het lukt. Wettelijk gezien heeft hij alleen geen " recht" dus als het niet anders is houd t op. Maar ik baal ee echt enorm van
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 09 Feb 2016 02:05

Re: Wanneer weer op de been na (tweede )bevalling

Echt balen dat je man zo snel al een hele week weg moet.
Lichamelijk had ik het na een week wel aangekund denk ik, ik voelde me wel goed, maar ik vond het wel zwaar en enorm wennen, ineens de zorg voor twee kinderen. Hulptroepen lijken me dus zeker nodig, of in ieder geval fijn. Slaapt je oudste wel goed?
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:06

Bericht 09 Feb 2016 08:58

Re: Wanneer weer op de been na (tweede )bevalling

Hier was ik binnen een week weer op de been na Naomi. Wel daarna 2 weken alle middagen in het ziekenhuis doorgebracht dus qua zorg kan ik je geen advies geven, maar lichamelijk voelde ik me gewoon wel weer goed.

Ik moet er wel bij zeggen dat ik lichamelijk niet (geen knip scheur of hechting) geleden had van de bevalling.
<<

Anoniem174

Bericht 09 Feb 2016 09:38

Re: Wanneer weer op de been na (tweede )bevalling

.
Laatst gewijzigd door Anoniem174 op 08 Mrt 2016 17:32, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Maeve

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1206

Geregistreerd: 29 Mrt 2015 21:45

Bericht 09 Feb 2016 11:29

Re: Wanneer weer op de been na (tweede )bevalling

Beide keren was ik eigenlijk meteen weer op de been. Ik heb beide keren echt niets geleden onder de bevalling. Ik stond een uur of 2 na de bevalling gewoon al alleen onder de douche en heb niet in bed gelegen. 2 dagen na de bevalling van N liep ik alweer in de supermarkt, thuis in bed kan ik echt niet.
What a difference a day makes 14-02-2010 16-01-2013
<<

Mouette

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 536

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:07

Bericht 09 Feb 2016 12:21

Re: Wanneer weer op de been na (tweede )bevalling

Lichamelijk gezien had ik het na de kraamweek wel weer alleen gered (man was trouwens ook weer aan het werk toen) maar ik vond de overgang van 1 naar 2 kinderen best heel pittig en was dus blij met de hulptroepen die de zorg voor de oudste regelmatig even op zich namen en hem bijvoorbeeld naar de opvang brachten zodat ik de deur niet uit hoefde met baby en dreumes.

Ik zou dus inderdaad kijken of je je netwerk in kunt schakelen als je man vlak na je kraamweek in het buitenland zit.
Afbeelding
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:47

Bericht 09 Feb 2016 12:27

Re: Wanneer weer op de been na (tweede )bevalling

Bedankt voor jullie reacties. Ik had inderdaad al bedacht anderen te vragen om m'n oudste weg te brengen of een keertje extra op te halen. En evt wat hulp met stofzuigen en zorgen dat de boodschappen er allemaal zijn.
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 10:40

Bericht 09 Feb 2016 14:50

Re: Wanneer weer op de been na (tweede )bevalling

Ik ben vanaf maandag alleen met een baby en een tweejarige dus dan weet ik hoe ik het ga redden in mijn eentje :wink: Leuk om al jullie ervaringen te lezen!

Bolus: echt rot dat je man al zo snel weer aan het werk moet na de geboorte. Ik snap ook niet dat zijn werkgever zich niet milder opstelt.
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 11:10

Bericht 09 Feb 2016 14:57

Re: Wanneer weer op de been na (tweede )bevalling

Nou eens met Isabel, ik snap ook niet goed dat een werkgever het krijgen van een baby "zomaar" vrijstellen van werk vind. Het is niet dat hij gewoon in de buurt is of 2 nachten van huis is maar gelijk een hele week. Ik zou hier ook echt niet blij mee zijn.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

.namasté.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1898

Geregistreerd: 14 Apr 2014 12:58

Bericht 09 Feb 2016 15:21

Re: Wanneer weer op de been na (tweede )bevalling

Ah Bolus das balen dat ie dan gelijk een week weg moet...

Ik was zelf een dag of 3 à 4 na de bevalling weer goed op de been, toen mijn stuwing over was voelde ik me lichamelijk wel weer prima. Ging sneller dan bij de eerste. De vermoeidheid maakt het alleen welpittig af en toe, vooral met een peuter die ineens de aandacht moet delen.
"Life happens when you're busy making other plans"

♡ Boy january 2014
♡ Girl january 2016
♡ Girl march 2019
♡ Girl september 2020
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 10:40

Bericht 09 Feb 2016 15:35

Re: Wanneer weer op de been na (tweede )bevalling

Valt mij op dat iedereen hier zo snel weer op de been is na de bevalling! Ik ben deze keer op maandagavond bevallen en pas vrijdagavond voor het eerst weer beneden gaan eten. Daarvoor lag ik hele dagen in bed en ging er alleen uit om te plassen en te douchen. En dan was ik elke keer nog draaierig/licht in mijn hoofd. Zondag ben ik voor het eerst in de ochtend en een gedeelte van de middag uit bed geweest. En nu ben ik sinds vandaag in principe de hele dag uit bed maar ga ik nog even rusten als mijn kinderen in de middag slapen. Nu heb ik een chronische longziekte en daarnaast ook een ijzertekort dus misschien dat het daardoor komt dat ik wat langer nodig heb om te herstellen. Maar een paar dagen na de bevalling boodschappen gaan doen oid is er hier echt niet bij. Ik ben allang blij dat ik sinds gisteren weer wat lichte huishoudelijke taken kan verrichten. Mijn herstel gaat nu overigens wel snel dus ik verwacht tegen het weekend wel weer alles te kunnen qua huishouden en verzorging van mijn kinderen. Dat was na mijn bevalling van mijn oudste dochtertje ook zo (eerste week in bed, tweede week nog dagelijks rusten en derde week kon ik alles weer).
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 11:10

Bericht 09 Feb 2016 15:39

Re: Wanneer weer op de been na (tweede )bevalling

Dat draaierige herken ik ook wel hoor Isabel, duurde ook echt een tijd voordat de ferro ging werken.
Ik kan het gewoon niet, ik kan niet in bed gaan liggen. Heel af en toe lag ik een uurtje op de bank maar meer omdat de kraamverzorgster zei dat ik dat echt wel moest doen. Ik denk dat ik het dit keer wel wat meer nodig heb. Oudste is 4 dus kan gelukkig wel wat zelf. Maar de jongste is dan nog geen 2, dus heeft bij veel nog hulp nodig. En ik weet ook niet hoelang mijn man thuis zal zijn dus ik ga me dit keer ook echt houden aan rustmomenten heb ik me voorgenomen (benieuwd of ik dat in juli nog steeds zo zie..)
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 10:40

Bericht 09 Feb 2016 15:51

Re: Wanneer weer op de been na (tweede )bevalling

Femm: ik lees dat hier vaker dat vrouwen niet in bed kunnen gaan liggen tijdens hun kraamweek. En het lastig vinden om hun rust te pakken. Ik heb het juist andersom: ik wilde dolgraag uit bed maar ik kon het gewoon niet door de vermoeidheid, duizeligheid en alle ongemakken die na een bevalling komen kijken (pijnlijke hechtingen, zwaar gevoel met lopen, stuwing, etc). Die combinatie van klachten maakten dat ik de neiging had tot flauwvallen als ik alleen maar even naar het toilet liep.

Het is meer mijn eigen frustratie hoor dat ik toch steeds wel twee weken nodig heb om vrijwel alles weer te kunnen doen na de bevalling. En dan lees ik hier dat iemand twee dagen na de bevalling alweer in de supermarkt staat en dan wil ik dat ook kunnen haha!
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers