Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Extra compensatie bij wijzigen reis

<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 08 Feb 2016 19:51

Extra compensatie bij wijzigen reis

Wij hebben onlangs onze vakantie geboekt, maar nu kregen we vandaag bericht dat onze reis is gewijzigd.

We hebben voor het eerst sinds heel veel jaren een pakketreis geboekt (wat ik normaal liever niet doe, maar ok). Nu kregen wij bericht dat ze onverhoopt niet meer vliegen op de dagen dat wij geboekt hebben. Dat resulteert in andere vertrek- en aankomsttijden, iets waar wij totaal niet blij mee zijn. We zouden eerst in het weekend vliegen en terugkomen, maar nu wordt dat midden in de week, plus dat we midden in de nacht aankomen, ipv een acceptabele tijd.

Ze bieden verder geen compensatie. We blijven dezelfde prijs betalen als we zouden doen als we in het weekend zouden vliegen, maar deze tijden hebben voor ons wel (financiele) nadelen. We moeten extra vrije dagen opnemen en waarschijnlijk moeten wij zelf met de auto naar Schiphol, ipv dat wij heen met OV terug met auto opgehaald zouden worden. Dus extra reiskosten.

Nou wil ik morgen sowieso met de reisorganisatie bellen om te kijken of er niet iets mogelijk is, maar ik denk eerlijk gezegd niet dat ze daar aan beginnen. Wat is jullie ervaring hiermee?
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 08 Feb 2016 20:22

Re: Extra compensatie bij wijzigen reis

Ik vind dat eigenlijk wel raar dat ze zomaar andere data kunnen opperen. Voor hetzelfde geld kan je helemaal geen vrij krijgen op de data die zij nu voorstellen. Als nou alleen de vluchturen gewijzigd waren, maar je dus wel op dezelfde dag zou vliegen, dan snap ik dat ze daar niets aan doen. Ik zou dus ook zeker bellen. Als je echt niet op die dagen wil/kan vliegen, zou ik ook gewoon aangeven dat je dan geen vrij kan krijgen ofzo? Lijkt mij dat ze jou niet kunnen verplichten om plots 3/4 dagen vroeger/later te vliegen dan jij gepland had.
2012 & 2016
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 08 Feb 2016 20:25

Re: Extra compensatie bij wijzigen reis

Nee, je kunt gewoon kosteloos annuleren. Maar er is dus verder geen compensatie geldig voor de reis.
Als ze alleen de vluchttijden hadden aangepast had ik dat ook jammer gevonden (als het in ons nadeel was) maar je weet dat dat kan gebeuren. Maar inderdaad andere dagen opeens plannen vind ik erg vervelend en jammer.

Ze vliegen gewoon uberhaupt niet meer in het weekend naar waar wij heen gaan. Dat zie ik ook op de site terugkomen.

Edit: we hebben nog steeds een goede deal te pakken voor deze reis volgens mij. Daarom wil ik aan de ene kant niet de reis annuleren. Beter komen we er denk ik niet uit. Alleen wordt het totaalplaatje nu wel duurder dan vooraf verwacht en onaantrekkelijker qua reisdata.
Laatst gewijzigd door Winegum op 08 Feb 2016 20:26, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 08 Feb 2016 20:26

Re: Extra compensatie bij wijzigen reis

Ik weet niet via welke website je nu geboekt hebt, maar is er geen enkele vliegmaatschappij die wel in het weekend vliegt waar jullie heengaan?
2012 & 2016
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 08 Feb 2016 20:26

Re: Extra compensatie bij wijzigen reis

Je kunt waarschijnlijk kosteloos annuleren of wijzigen naar een andere tijd die je beter schikt.
Compensatie krijg je niet zomaar hiervoor, immers maal je wel gebruik van de dienst als je wel gaat. Al kun je het altijd proberen door achteraf je extra kosten in te dienen (trein kosten, extra dagen krijg je natuurlik niks voor)
Let's discover the world together.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 08 Feb 2016 20:42

Re: Extra compensatie bij wijzigen reis

Er vliegt helemaal niks in het weekend, Snoes. In ieder geval niet in de periode dat wij op vakantie willen, alleen doordeweeks dus.

Kosteloos annuleren kan inderdaad wel, Marin. Maar daar heb ik natuurlijk geen nieuwe reis voor (wat ik op dit moment kan vinden).
Extra treinkosten gaan we niet maken, want we kunnen niet eens meer met de trein terug naar huis op dat tijdstip.
Ik zal morgen wel kijken of er nog iets mogelijk is bij ze en in de tussentijd blijf ik internet afspeuren of ik geen andere goede deal rond dezelfde reisperiode kan vinden.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 08 Feb 2016 21:37

Re: Extra compensatie bij wijzigen reis

Parkeerkosten dan. In elk geval kun je soms dit soort gevallen achteraf claimen met een bonnetje. Niet op voorhand iig.
Let's discover the world together.

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Marsy31