Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Geen geld om te shoppen

<<

Geel

Bericht 09 Feb 2016 14:50

Re: Geen geld om te shoppen

SoGood schreef:Maar ik heb gewoon die drang om steeds meer geld op de spaarrekening te hebben voor eigenlijk niks. Mijn gemoedsrust denk ik?
Ja, safety denk ik ook. Het 'je weet maar nooit wat er gebeurt'. Hoeveel wil je er liefst minimaal op hebben staan?
<<

Anoniem304

Bericht 09 Feb 2016 14:55

Re: Geen geld om te shoppen

Geel schreef:
SoGood schreef:Maar ik heb gewoon die drang om steeds meer geld op de spaarrekening te hebben voor eigenlijk niks. Mijn gemoedsrust denk ik?
Ja, safety denk ik ook. Het 'je weet maar nooit wat er gebeurt'. Hoeveel wil je er liefst minimaal op hebben staan?

Safety idd. En sparen voor 'de toekomst' en 'het huis' in ons geval.

Plus dat een gevulde spaarrekening ook beter is voor m`n nachtrust, haha. :palm:
<<

Anoniem281

Bericht 09 Feb 2016 14:59

Re: Geen geld om te shoppen

Boe ik moest gister huilen om m'n nieuwe salaris. Ik ga er per 4 weken 300€ op achteruit. En 't is echt geen ramp, m'n nieuwe salaris is nog steeds prima voor 30 uur en ik geniet van m'n vrije dag en extra tijd en straks helemaal met de kleine erbij. Maar mijn hemel, 300 euro! En ook gewoon, m'n fulltime inkomen, waar ik altijd hard voor heb gewerkt, trots op was. Dat ik ook goed bijdroeg aan 't gezamenlijk inkomen en zo.

'Wij' hoeven gelukkig niks op te geven, omdat vriend er op 't zelfde moment 300€ op vooruit is gegaan, dus zijn extra geld gaat direct naar de spaarrekening, omdat mijn 300 € daar niet meer naar toe kan. Maar voor míj, ik vind 't echt heel erg moeilijk. Voel me opeens afhankelijker of zo.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6126

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 09 Feb 2016 15:01

Re: Geen geld om te shoppen

Geel schreef:
SoGood schreef:Maar ik heb gewoon die drang om steeds meer geld op de spaarrekening te hebben voor eigenlijk niks. Mijn gemoedsrust denk ik?
Ja, safety denk ik ook. Het 'je weet maar nooit wat er gebeurt'. Hoeveel wil je er liefst minimaal op hebben staan?


Ja, maar dat weet je toch ook echt nooit? Stel je voor.. Zie op mijn werk genoeg voorbeelden waarom je voldoende geld moet hebben. En ik ben het eens met de rest dat je beter ervan kan genieten maar ik blijf dat moeilijk vinden. Altijd al gehad trouwens, als kind kon ik al geen geld uitgeven en mijn moeder mij maar naar de stad sturen met haar pinpas, heeft ze bij mijn zus nooit gedaan hoor, haha. Wil minimaal 10.000 euro, maar dat is dan ook echt de safety ondergrens.
<<

Jilke

Kwebbel

Berichten: 261

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:26

Bericht 09 Feb 2016 15:09

Re: Geen geld om te shoppen

Precies dat SoGood. Die grens hanteer ik ook wel. Zodra het eronder komt kan ik echt panisch worden. Er is al een flinke hap uit door kopen van ons huis en nieuwerf badkamer maar daardoor voelt het extra lastig. Voor mijn gevoel moet er gewoon bij haha terwijl ik weet dat het nergens over gaat want nu redden we het ook.
<<

Geel

Bericht 09 Feb 2016 15:19

Re: Geen geld om te shoppen

SoGood schreef:
Geel schreef:Ja, safety denk ik ook. Het 'je weet maar nooit wat er gebeurt'. Hoeveel wil je er liefst minimaal op hebben staan?
Ja, maar dat weet je toch ook echt nooit? Stel je voor.. Zie op mijn werk genoeg voorbeelden waarom je voldoende geld moet hebben. En ik ben het eens met de rest dat je beter ervan kan genieten maar ik blijf dat moeilijk vinden. Altijd al gehad trouwens, als kind kon ik al geen geld uitgeven en mijn moeder mij maar naar de stad sturen met haar pinpas, heeft ze bij mijn zus nooit gedaan hoor, haha. Wil minimaal 10.000 euro, maar dat is dan ook echt de safety ondergrens.
O ja, wauw, da's wel een bedragje haha. Ik zou dat ook heel graag willen, maar dat is ons nog nooit gelukt. Ik vind zelf €6000 mooi. Daar kun je dan ook iets van doen (een klus in huis, op vakantie etc.) terwijl je dan nog best een bedrag overhoudt. Het is gewoon fijn om spaargeld te hebben.
<<

Anoniem282

Bericht 09 Feb 2016 15:33

Re: Geen geld om te shoppen

Jilke, wat ik ook wel doe is een ondergrens bepalen voor een jaar: dan houd ik ook automatisch speling over. Bijvoorbeeld: ik wil per jaar 5000 euro sparen. Dan is het aan mijzelf om te bepalen hoe ik dat invul. Ene maand is het 300 euro dat ik spaar en de andere maand het dubbele. Zo zit je niet zo vast op 1 bedrag per maand en volgens mij ben je gedisciplineerd genoeg om daar een goede balans in te vinden. Ik zou onrustig worden als ik verplicht 400 euro per maand moet overmaken naar m'n spaarrekening, maar ik zou ook onrustig worden als ik helemaal niets in m'n hoofd heb bedacht. Voor mij werkt deze middenweg wel. Ene maand heb je een vollere agenda met sociale activiteiten dan de andere maand; hetzelfde geldt voor kleding kopen et cetera, et cetera.
<<

Jilke

Kwebbel

Berichten: 261

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:26

Bericht 09 Feb 2016 16:59

Re: Geen geld om te shoppen

Dat is een goede tip! Het vervelende is dat ik weet dat over een korte tijd mijn salaris minder word, omdat mijn contracturen naar beneden gaan. Heb tijdelijk extra gewerkt. Daardoor krijg ik het gevoel dat ik nog meer moet oppotten dan normaal omdat ik weet dat het straks weer krap wordt.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 09 Feb 2016 17:04

Re: Geen geld om te shoppen

Ik had een hele reactie getypt maar die is weg zie ik. Wazig!

Als jou die back up nu rust geeft, dan is dat prima. Het is jóuw geld, niemand zegt dat je het moet uitgeven. Ik herken het namelijk wel, maar ik heb met mezelf dus afgesproken dat als ik het nu niet wil uitgeven dat dat dus ook prima is. Als mij het uitgeven meer onrust brengt, dan het niet uitgeven: dan is de keuze simpel. Budgetteer ik wel iets om uit te geven, dan kijk ik naar wat er uitgegeven kan worden. Is het bijv 100 euro: dan kijk ik niet naar dingen boven dat bedrag.

Ik werd een periode gek van mezelf.. iedere keer weer naar dingen kijken, niet kopen, bedenken of er geld voor was of niet, weer kijken, toch maar niet doen. PFFF. Als ik het niet wil uitgeven dan doe ik dat niet.

Ik heb een tijd zo enorm krap moeten leven, dat ik daar een beetje door 'getekend' ben. Door mijn vriend nu geef ik het wel iets makkelijker uit, maar nog steeds gaan de rekenmachines lopen in mijn hoofd en komt mijn hele excel tabel in me op vóórdat ik mijn pinpas door het apparaat haal.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6126

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 09 Feb 2016 23:05

Re: Geen geld om te shoppen

Door dit topic heb ik maar even nieuwe sneakers gekocht en een leuk blazertje. Bovenop mijn geshop van vorige week.

Living on the edge!
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 10 Feb 2016 09:58

Re: Geen geld om te shoppen

SoGood schreef:Door dit topic heb ik maar even nieuwe sneakers gekocht en een leuk blazertje. Bovenop mijn geshop van vorige week.

Living on the edge!


Durfal!
<<

Anoniem304

Bericht 10 Feb 2016 09:58

Re: Geen geld om te shoppen

Haha!
<<

Geel

Bericht 10 Feb 2016 12:24

Re: Geen geld om te shoppen

Hatsjee, goed zo!
Vorige

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers