Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Azie kenners?

<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4506

Geregistreerd: 11 Sep 2013 18:02

Bericht 07 Feb 2016 08:18

Azie kenners?

Hi!

Wij gaan alweer richting het eind van onze grote trip in het buitenland (3 jaar in totaal). Alle visa zijn verbruikt en zonder werk hebben we geen geld en dat reist niet zo prettig.

Nu hebben we het geluk dat we altijd hebben kunnen werken waardoor we redelijk wat hebben kunnen sparen. Ik dacht er eerst aan om nog even af te sluiten met een 'wereldreis' van 2 maanden (Azie, Amerika, Canada) maar dan blijft er weinig geld over en dat lijkt me onverstandig (hoe graag ik het ook wil). We hebben in NL geen baan of huis dus alle beetjes spaargeld helpen.

De andere keuze is 20 april stoppen met werken. Dan willen we ongeveer 10 dagen door Australie trekken om gedag te zeggen tegen iedereen hier. Vanuit Cairns willen we dan voor 4 weken naar Azie (heel mei) om vervolgens weer terug te keren naar de bergen hier voor een laatste (half) skiseizoen. Half augustus willen we terug zijn in NL voor een bruiloft.

Welke landen zou jij aanraden in Azie als je ongeveer 4/5 weken de tijd hebt? Ik heb extreme wagenziekte dus veel boottochten/busreizen vallen af. Ik heb Thailand en Singapore al gezien. Wil dolgraag naar Japan maar dat schijnt vrij duur te zijn. Wel een fijn treinnetwerk daar. Ook heb ik een handicap waardoor ik niet ver kan lopen. Fietsen lukt dan weer wel!

Heb het hele verhaal er even neer gezet omdat jullie dan wellicht ook nog andere tips hebben!

Bedankt alvast!
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11416

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 07 Feb 2016 10:15

Re: Azie kenners?

Cambodja en Laos zijn niet duur.. Er mooi. Ik heb ik beide landen fietsen gehuurd, maar taxi kun je ook goedkoop nemen. En maar 1 busrit in noord Laos die een beetje bochtig is, maar misschien is die ook wel in etappes te doen.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 07 Feb 2016 13:19

Re: Azie kenners?

Ik vond Vietnam nog iets goedkoper en makkelijker bereisbaar dan Cambodja.
Let's discover the world together.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2829

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 07 Feb 2016 13:24

Re: Azie kenners?

Marin schreef:Ik vond Vietnam nog iets goedkoper en makkelijker bereisbaar dan Cambodja.


Ik vond Cambodja juist goedkoper. Qua bereisbaarheid is het geloof ik allemaal wel goed te doen. Ik ben er zelf niet geweest, maar raad toch Indonesië aan. Moet nog goedkoper zijn en erg mooi.
<<

Anoniem185

Bericht 07 Feb 2016 14:18

Re: Azie kenners?

Ik ben Laos fan.

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers