Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


ik pas

<<

Anoniem148

Bericht 06 Feb 2016 07:15

ik pas

Deze site kwam ik tegen. Het gaat om 30 of 40 dagen zonder alcohol.
Wie doet ermee? Is het moeilijk vol te houden voor jou?
Ik drink eigenlijk nooit alcohol dus voor mij is het geen uitdaging.
Maar ben wel benieuwd naar andere ervaringen.
<<

Anoniem313

Bericht 06 Feb 2016 07:45

Re: ik pas

Ik heb zoiets weleens gedaan, niet via een site maar gewoon zelf. En ik ben natuurlijk 2 X zwanger geweest. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het best mogelijk vind om niet te drinken; ik ben erg dol op een glas wijn aan het einde van de dag. Ik drink niet perse veel glazen, maar 2 wijntjes vind ik wel erg fijn. Juist daarom is het wel goed het soms ook een tijdje niet te doen.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12106

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 06 Feb 2016 08:23

Re: ik pas

Ik zag het gister bij iemand op Facebook voorbij komen, jeej 30 dagen geen drank gehad nu eerst een borrel.

Ik drink echt nooit dus makkelijk vol te houden haha
Afbeelding
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 06 Feb 2016 09:20

Re: ik pas

Ik doe dat al zo lang nu ;) maar als je zwanger bent of borstvoeding geeft is het sowieso makkelijk. Althans dat vind ik.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 06 Feb 2016 09:44

Re: ik pas

Ik heb er net een maand opzitten. Ik vond het niet moeilijk, ik kan er prima van af blijven. Roken daarentegen dat is voor mij een Veel grotere uitdaging! 10 dagen lukt me wel, een maand ook, maar na 6 weken wordt het lastig voor me ;).
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 06 Feb 2016 09:49

Re: ik pas

Natuurlijk met 2 zwangerschappen alcoholvrij geweest, maar nu denk ik wel dat ik het er moeilijk mee ga krijgen! Kinderen op bed = biertje of wijntje. En dan 1 of 2.
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Anoniem250

Bericht 06 Feb 2016 09:52

Re: ik pas

Door zwangerschappen heb ik lange periodes geen alcohol gedronken. Voel me er niet beter of fitter bij. Ik kan alcohol prima doseren en mate houden. Dus passen, buiten zwangerschap om, heeft voor mij geen meerwaarde. Tijdens borstvoeding drink ik minder, maar wel af en toe en kolf ik, zodat ik het weg kan gooien.
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3397

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:35

Bericht 06 Feb 2016 09:59

Re: ik pas

Het zou voor mij geen meerwaarde hebben om dit te doen. Ik drink maar weinig alcohol en zou ook wel zonder kunnen, ik drink alleen een biertje op de vrijdagmiddagborrel, een glas wijn in het theater en graag een speciaal biertje bij een etentje oid. Ik hou het dan ook meestal bij 1 of maximaal 2 biertjes/glazen wijn. Als dat er niet is of niet zou kunnen zou het ook prima zijn. Maar ik voel niet de drang om dat voor die enkele keer te laten staan voor zo'n uitdaging.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Anoniem281

Bericht 06 Feb 2016 10:05

Re: ik pas

Ik vind alcohol echt niks aan! De smaak ervan is zó vies. Alcohol is ook 't nadeel aan bijv. kersenbonbons ;) Ik kan me ook niet voorstellen waarom mensen vrijwillig een flesje wijn leegdrinken.
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 09:40

Bericht 06 Feb 2016 10:07

Re: ik pas

Dat zou mij gemakkelijk lukken. Ik drink eigenlijk alleen wel eens een wijntje bij een etentje. Ik vind een wijntje op z'n tijd wel lekker maar ik kan heel slecht tegen alcohol. Soms valt een glas al verkeerd en heb ik de volgende dag al een brak gevoel. Daarom drink ik niet vaak.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 06 Feb 2016 10:41

Re: ik pas

Ik drink vrijwel nooit, dus ik zou er geen moeite mee hebben. Ik houd niet van wijn, en ik drink gewoon liever frisdrank. Ik vind alcoholische drank niets toevoegen.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9736

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 06 Feb 2016 10:51

Re: ik pas

Ik "vast" regelmatig na de carnaval. Ik probeer dan elke keer iets van luxe op te geven, zoals alcohol of chocolade. Ik vond 40 dagen zonder tv trouwens veel moeilijker dan zonder alcohol. :laughcry:
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 06 Feb 2016 11:05

Re: ik pas

Nee dat zou ik niet snel doen. Ik drink vaak maar nooit veel. Maar ik zou het niet onnodig willen missen. Als ik zwanger zou zijn natuurlijk wel maar anders niet.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem255

Bericht 06 Feb 2016 11:11

Re: ik pas

Ik drink zo vaak 30 of 40 dagen niet dus het zou voor mij geen opgave zijn. In de winter vind ik een rood wijntje lekker en in de zomer een zoete witte wijn maar ik mis het niet als ik het een paar weken niet drink.
<<

Lenthe

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1277

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:10

Bericht 06 Feb 2016 11:22

Re: ik pas

Ik vind het geen toegevoegde waarde hebben om dit te proberen. Ik kan heel goed zonder alcohol, ik drink soms weken niet, maar met bepaalde gelegenheden vind ik het gewoon lekker (bijvoorbeeld als ik op stap ga, kan ik best veel drinken) Als ik uit mezelf besluit om niks te drinken op een avond, vind ik het geen probleem, maar wanneer het ineens niet mág drinken dan mis ik het wel. Laatst had ik bijvoorbeeld medicijnen waarbij ik geen alcohol mocht hebben en baalde er wel van toen we uit eten gingen. Ook als ik met de auto ben, vind ik het jammer dat ik niks mag drinken. Ik wil het zelf bepalen wat ik drink en niet ineens omdat ik moet vasten.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 06 Feb 2016 11:26

Re: ik pas

Ik zou dat zonder problemen kunnen
R. 2013
D. 2016
<<

anoniem203

Bericht 06 Feb 2016 11:38

Re: ik pas

Heel makkelijk. Ik drink misschien 3 glaasjes in het jaar.
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:45

Bericht 06 Feb 2016 12:43

Re: ik pas

Ik neem me dit iedere maandag weer voor maar het lukt me nooit, zodra het vrijdagavond is vind ik het heerlijk relaxed om het weekend te beginnen met een wijntje. Zoals gisteravond twee glaasjes tijdens het koken/eten en later op de avond nog een glaasje.
De zaterdag en zondag zien er vaak ook zo uit :angel:

Ik houd gewoon erg van wijn, alleen tijdens mijn zwangerschappen heb ik langere tijd niet gedronken.
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 06 Feb 2016 13:03

Re: ik pas

Voor mij zou het ook niet zo moeilijk zijn. Drink maar af en toe alcohol.
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:55

Bericht 06 Feb 2016 13:37

Re: ik pas

De laatste tijd kan ik een goede rosé thuis steeds meer waarderen. Ik had dus ook altijd wel een fles in huis en dronk gemiddeld twee/drie avonden in de week een glaasje of twee. Daarvoor dronk ik nooit thuis. Vorig weekend hadden we alleen eens iets teveel op (door stomme shotjes Tequila, vies rotspul) en was gelijk even genezen. Hahah! Heb deze week dus niks op, niks in huis en geen behoefte. Ik zou zo door kunnen gaan, tijdens mijn zwangerschap had ik ook geen enkel probleem. Met andere dingen zou ik het in ieder geval een stuk moeilijker hebben.
<<

Anoniem151

Bericht 06 Feb 2016 16:27

Re: ik pas

Ik heb al bijna 2 jaar geen alcohol meer gehad, geen probleem ;)
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 06 Feb 2016 16:43

Re: ik pas

Geen uitdaging, al zijn het 300 dagen.
Als ik 1 keer per jaar een drankje drink is het veel
<<

Anoniem148

Bericht 06 Feb 2016 21:35

Re: ik pas

Volgens mij heb ik al anderhalf jaar niet meer gedronken?

Voor degene die zeggen dat ze tijdens de zwangerschap makkelijk niet drinken, pakken jullie dan wel alcohol vrij?
Een vriendin van mij doet dat wel (als ze dat wil, prima) maar vind de reden raar. Want het staat zo gezellig ook al is het alcohol vrij.
Kan iemand mij uitleggen wat er dan gezelliger is aan een glas alcoholvrij en een glas cola?
Zal wel aan mij liggen dat ik die reden gewoon echt niet snap?

Maar goed, is andere discussie. Voor mij is het dus totaal geen probleem. Ik drink geen alcohol, rook niet en gebruik geen drugs.
Vraag je mij 40 dagen van chocolade af te blijven, dan vraag ik wel of je gek geworden bent :D
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 06 Feb 2016 21:42

Re: ik pas

Ik vind het hele gebeuren rondom 'gezelliger met alcohol' enz al dikke onzin.
<<

Anoniem281

Bericht 06 Feb 2016 21:50

Re: ik pas

Wat ik eigenlijk nog stommer vind, zijn mensen die aan de lijn doen en diëten en zo, maar wel elk weekend aan de wijn of bier gaan. M'n moeder heeft 2 vriendinnen die dat steeds doen en maar blijven klagen dat ze niet afvallen... Alleen alcohol opgeven doen ze dan weer niet.
Volgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron