Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Foto's van je kind op facebook door iemand anders geplaatst

<<

munk

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 578

Geregistreerd: 18 Sep 2013 19:59

Bericht 05 Feb 2016 20:41

Foto's van je kind op facebook door iemand anders geplaatst

Ik plaatst regelmatig foto's van onze zoon op mijn fb pagina. Alleen vrienden kunnen deze foto's zien. Ik ben daar heel kieskeurig in. Zo zal ik nooit foto's van andere kinderen zomaar plaatsen. En als ik al een foto plaatst waar andere kinderen op staan zorg ik altijd dat ik de hoofden bijvoorbeeld een smiley plaats waardoor ze niet herkenbaar zijn. Dat vind ik wel zo netjes (zoals op school en bij vriendinnen). Als ik ooit iets wil plaatsen, dan vraag ik dat altijd even netjes na.

Maar je raad het al, vandaag was het carnaval. En een moeder bij t. in de klas heeft foto's gemaakt met haar mobiel en deze op FB gegooid. Omdat ze kennelijk de instellingen op vrienden van vrienden? heeft staan kwamen de foto's bij mij terecht op mijn tijdlijn. En ik ben daar eigenlijk niet zo blij mee. Niemand in haar familie zal t. kennen maar toch hou ik het liever zelf in de hand waar en welke foto's ik verspreid van mijn zoon. Want foto's worden altijd gedeeld op de afgesloten klassen facebook pagina en het reglement van school staat heel duidelijk dat kinderen niet zichtbaar op fb mogen tenzij er vooraf aan de ouders toestemming is gevraagd.

Mijn man zag de foto ook, en zei stuur haar een PB met de vraag of ze de foto's eraf wil halen en wijs haar even op het schoolreglement dat foto's niet zomaar gedeeld mogen worden. Maarja op een of andere manier voel ik me dan zoooo'n zeur en zal ze vast denken, die doos is fotograaf en plaatst zelf toch ook foto's van haar kind. Waarom deze foto's dan niet?! Wat zouden jullie doen in zo'n geval? Er toch wat van zeggen, of het laten gaan?
<<

Anoniem304

Bericht 05 Feb 2016 20:44

Re: Foto's van je kind op facebook door iemand anders geplaa

Ik had haar allang een PM gestuurd. Je bent helemaal geen zeur en anders vindt ze dat maar wel. Dat is typisch zo iemand die geen idee heeft van de gevaren van internet.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10389

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 05 Feb 2016 20:45

Re: Foto's van je kind op facebook door iemand anders geplaa

Als ik er mee zou zitten, wat jij blijkbaar doet, dan zou ik haar een pb sturen.
Ik ben daar nl ook echt geen fan van.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem148

Bericht 05 Feb 2016 21:08

Re: Foto's van je kind op facebook door iemand anders geplaa

Zoon komt hier ook niet op internet dus zou dat ook aangeven.
Ik heb een basis profiel op fb voor het forum. Hier heb ik geen vrienden en familie en kan dus niet controleren. Dat doe ik wel via mijn moeders profiel en zie ook nooit een foto voorbij komen want iedereen weet dat. Anders zeg ik daar ook wat van. Dan maar een zeur!
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:47

Bericht 05 Feb 2016 21:16

Re: Foto's van je kind op facebook door iemand anders geplaa

Als je er moeite mee hebt kun je dit zeker aangeven lijkt me
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 05 Feb 2016 21:16

Re: Foto's van je kind op facebook door iemand anders geplaa

Yadira schreef:Ik had haar allang een PM gestuurd. Je bent helemaal geen zeur en anders vindt ze dat maar wel. Dat is typisch zo iemand die geen idee heeft van de gevaren van internet.
Dit!
#teammaple🍁
<<

anoniem213

Bericht 05 Feb 2016 21:22

Re: Foto's van je kind op facebook door iemand anders geplaa

Ik zou wel een pb sturen, maar niet direct beginnen over het schoolreglement. Ik zou dit bij jezelf houden, zodat je gemakkelijker je doel bereikt.
<<

Anoniem236

Bericht 05 Feb 2016 21:31

Re: Foto's van je kind op facebook door iemand anders geplaa

Een oud klasgenoot van me is lerares en heeft op haar FB ook carnaval foto s geplaatst van kinderen uit haar klas, op haar eigen FB, niet die van school. Ik zou dat dus niet tof vinden. Het zijn best veel foto s, vraag mij af of ze toestemming heeft gevraagd aan al die ouders, maar dat weet ik dus niet.

Als ik jou was, zou ik er niets mee doen. Maar jij zit er wel overin, dus dan zou ik een pb sturen.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17385

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 05 Feb 2016 21:41

Re: Foto's van je kind op facebook door iemand anders geplaa

Mijn stiefmoeder had dat ook gedaan toen T 3 dagen oud was ofzo. Toen ik had gezegd dat we dat voorlopig niet wilden had ze zijn hoofd uitgegumd :smile: uhhh NEE ook dat is niet ok haha! Anyway, gewoon aangeven. Jullie kind :)
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem315

Bericht 05 Feb 2016 21:43

Re: Foto's van je kind op facebook door iemand anders geplaa

Gewoon even aangeven dat het je niet lekker zit dat je kind op fb staat en dat je graag ziet dat ze de betreffende foto's er af haalt.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 06 Feb 2016 13:29

Re: Foto's van je kind op facebook door iemand anders geplaa

Lotus, een collega van mij doet dat ook. Hij is redelijk bekend op social media en plaatst vaak foto's van hem en zijn (onze) leerlingen op instagram en FB. Die kids zijn dan wel 12-17 maar alsnog vind ik het ergens niet helemaal ok.
#teammaple🍁
<<

Vivianne

Bericht 06 Feb 2016 16:03

Re: Foto's van je kind op facebook door iemand anders geplaa

June schreef:Ik zou wel een pb sturen, maar niet direct beginnen over het schoolreglement. Ik zou dit bij jezelf houden, zodat je gemakkelijker je doel bereikt.


Dit zou ik ook doen.
<<

Anoniem168

Bericht 06 Feb 2016 16:33

Re: Foto's van je kind op facebook door iemand anders geplaa

Wel iets van zeggen inderdaad. Wel zou ik het bij jezelf houden van: Ik zag dit en dat en ik vind dat niet zo fijn eigenlijk. Ik zou het prettig vinden als...etc etc.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Izzie