Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Communicatie school

<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1688

Geregistreerd: 13 Jul 2015 08:12

Bericht 05 Feb 2016 14:22

Communicatie school

Al enige tijd komt mijn zoon regelmatig thuis met verhalen over een jongen uit zijn klas die hem pijn doet. Dat doet dat jongetje niet alleen bij mijn zoon maar ook bij de andere kinderen. In de afgelopen tijd heeft hij mijn zoontje in zijn buik geschopt (ik zag de voetafdruk nog toen ik hem een paar uur later op kwam halen), speelgoed in z'n ogen gegooid (blauw oog), op de grond gegooid en toen geschopt (blauwe neus), in z'n gezicht gekrabd (aan twee kanten tegelijk, dikke krassen over z'n gezicht) en zo kan ik nog wel even doorgaan. Ik ben elke keer naar de juf gegaan, elke keer hebben ze het niet gezien en is het volgens hun tijdens de overblijf gebeurd, daar zijn ouders bij het buiten spelen. Maar ik moest het vooral blijven melden.

Nu krijg ik net het rapport van mijn zoontje en daar staat in dat hij "regelmatig met het verhaal komt dat een kindje hem geslagen heeft maar dat hij dit ook wel een beetje zelf uitlokt". Echt nog nooit iets over gehoord, al die keren dat ik er ben geweest hebben ze het niet gezien en nu "lokt hij het ook wel een beetje zelf uit". Ik ben echt behoorlijk geïrriteerd hierover, waarom hebben ze dat dan nooit gezegd? En hoe weten ze nou dat hij het uitlokt als ze het nooit zien? Buiten dat ik er vrij weinig van geloof vind ik het echt heel vervelend dat ik het nu zo in zijn rapport moet lezen en ze niet even naar me toe zijn gekomen met dit verhaal.

Ben ik nou een zeurmoeder of vinden jullie ook dat de communicatie vanuit de juffen wel wat beter had gemogen? Ik heb volgende week oudergesprek dus dan wil het hier ook zeker even over hebben.
2010 2012
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 05 Feb 2016 14:26

Re: Communicatie school

Ik vind het helemaal een raar verhaal. Inderdaad dat ze eerst doen of ze niet weten waar je het over hebt en dan vervolgens wel degelijk weten waarover je het hebt, maar ook dat ze er op een dergelijke manier overheen stappen. Een kind kan hooguit een wat boze reactie uitlokken, maar uitlokken dat je wordt geschopt en geslagen? En dat dan verder laten zitten en dat zo terloops noemen in een rapport, met een toon van 'tja, hoort erbij, eigen schuld'? Ik zou echt not-amused zijn. De juf van mijn dochter is er absoluut voor dat kleuters hun conflicten zelf oplossen, maar ik kan me niet voorstellen dat ze dit zou toestaan.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Chipa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1443

Geregistreerd: 02 Sep 2013 19:14

Bericht 05 Feb 2016 14:28

Re: Communicatie school

Wat ontzettend sneu zeg voor je zoontje. Als hij al zo vaak zulke verwondingen heeft en het wordt nooit gezien dan zou ik dat wel kwalijk vinden. Ook raar dat de school dan niets zegt over jouw zoon. Je bent in mijn ogen zekergeen zeurmoeder hoor
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1688

Geregistreerd: 13 Jul 2015 08:12

Bericht 05 Feb 2016 14:44

Re: Communicatie school

Ja ik vind het ook wel vreemd dat ze het zo vaak niet zien hoor. Toen hij gekrabd was ook, hij kwam uit school lopen en ik vroeg meteen wat er gebeurd was maar toen ik de volgende dag naar de juf ging wist ze dus van niks. Mijn zoon had wel gezegd dat het inderdaad tijdens de overblijf gebeurd was maar daarna zit hij nog 2 uur in de klas, toch vreemd dat je dat dan niet ziet. Het was wel voor op zijn hals en langs zijn oren en dan een stukje op z'n wangen maar dan nog, als ik het meteen zie moet zij toch ook wel iets gezien hebben.

Ik denk dat zij ook nogal geïrriteerd zijn omdat ik gezegd heb tegen mijn zoontje dat hij nu echt wel eens wat terug mag doen. Hij deed nooit wat terug, zei altijd "stop hou op ik wil het niet" volgens de methode van de school en dat was het. Dat werkt bij dat jongetje dus niet, dus ik vond dat hij wel eens een keer goed voor zichzelf op mocht komen. Ik weet dat ze het daar niet mee eens zijn maar goed dan moeten ze maar zorgen dat het niet elke keer weer gebeurd. Ik weet ook dat ze wel al heel streng zijn voor die jongen trouwens omdat hij dit soort gedrag naar heel veel kinderen vertoont maar het blijft dus wel gebeuren.

En Susan, wat jij zei dacht ik dus ook meteen. Hoe lokt hij nou uit dat die jongen hem pijn doet? Ik snap dat elke moeder het beste over haar kind denkt maar mijn zoon is echt geen ruziemaker (zijn zus wel :palm: ), hij heeft eerder mijn conflictmijdende gedrag geërfd. Dus ik kan me er ook weinig bij voorstellen. Ik ben dus wel benieuwd naar de voorbeelden die ze noemen volgende week.
2010 2012
<<

Anoniem148

Bericht 05 Feb 2016 14:45

Re: Communicatie school

Je bent absoluut geen zeur moeder.
Ik zou het even vragen aan jouw zoon. Wat doet hij dan, waarom doet dat jongetje dan, wat heeft jouw zoon eerst gedaan.
En ik zou op school aangeven dat je dit geen manier van communiceren vind en ik zou zelf een nieuw rapport vragen waar dit niet in staat.

Dit is niet een gevalletje van 'mijn zoon doet dit niet'. Jij vraagt steeds wat er gebeurd is en ze geven steeds aan dat ze het niet hebben gezien. Dus dan moeten ze dit niet zo in het rapport zetten.
Weet niet hoe oud jouw zoon is maar het lijkt mij niet dat hij heel trots het rapport wil laten zien aan opa of oma.
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1688

Geregistreerd: 13 Jul 2015 08:12

Bericht 05 Feb 2016 14:53

Re: Communicatie school

Dandelion schreef:Je bent absoluut geen zeur moeder.
Ik zou het even vragen aan jouw zoon. Wat doet hij dan, waarom doet dat jongetje dan, wat heeft jouw zoon eerst gedaan.
En ik zou op school aangeven dat je dit geen manier van communiceren vind en ik zou zelf een nieuw rapport vragen waar dit niet in staat.

Dit is niet een gevalletje van 'mijn zoon doet dit niet'. Jij vraagt steeds wat er gebeurd is en ze geven steeds aan dat ze het niet hebben gezien. Dus dan moeten ze dit niet zo in het rapport zetten.
Weet niet hoe oud jouw zoon is maar het lijkt mij niet dat hij heel trots het rapport wil laten zien aan opa of oma.


Hij is 5. Ik heb net het rapport met hem gelezen en hij zegt dat hij nooit expres iets doet waardoor het jongetje hem zou slaan. Dat hij liever gewoon met andere kinderen speelt. Wel dat hij bijvoorbeeld wel eens tegen die jongen zegt dat hij niet met hem wil spelen omdat hij niet lief is of dat hij dom is omdat hij andere kinderen pijn doet. Of dat hij boos wordt op die jongen omdat hij een vriendje van mijn zoon pijn doet. Maar dat vind ik zelf dan weer niet echt uitlokken, want ik snap best dat hij niet met die jongen wil spelen en dat hij voor z'n vriendjes opkomt.

Zou je een nieuw rapport willen omdat je het vervelend zou vinden voor je kind of omdat het nu zo in de computer staat bij hun? Ik heb daar zelf nog niet zo over nagedacht eigenlijk.
2010 2012
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 05 Feb 2016 15:18

Re: Communicatie school

Ik heb wel een paar keer dingen in rapportages laten aanpassen die ik fout geformuleerd of onterecht vond. Nu waren dat wel andersoortige rapportages, die waarschijnlijk ook langer meegaan, maar toch.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 05 Feb 2016 15:30

Re: Communicatie school

Ik vind dit een heel raar verhaal. Als leerkracht zeggen dat een kind iets uitlokt in een rapport, maar hier eerder niets over zeggen. Ik denk dat kinderen elkaar gerust kunnen uitdagen, maar het is niet de bedoeling dat gedrag als slaan en krabben etc. geoorloofd zijn. Waarschijnlijk zijn die opmerkingen hoe logisch ook wel een trigger voor die jongen om dit gedrag te vertonen. Maar dat zou ik als juf zijnde nooit in een rapport zetten als zijnde uitlokken.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1688

Geregistreerd: 13 Jul 2015 08:12

Bericht 05 Feb 2016 15:37

Re: Communicatie school

Maddie schreef:Ik vind dit een heel raar verhaal. Als leerkracht zeggen dat een kind iets uitlokt in een rapport, maar hier eerder niets over zeggen. Ik denk dat kinderen elkaar gerust kunnen uitdagen, maar het is niet de bedoeling dat gedrag als slaan en krabben etc. geoorloofd zijn. Waarschijnlijk zijn die opmerkingen hoe logisch ook wel een trigger voor die jongen om dit gedrag te vertonen. Maar dat zou ik als juf zijnde nooit in een rapport zetten als zijnde uitlokken.


Nee, ik weet vrij zeker dat die woorden niet de trigger zijn. Die jongen schopt en slaat "gewoon" iedereen. Al twee jaar lang en mijn zoon zegt dit misschien sinds een paar weken en dit is al veel langer aan de gang. In groep 1 al maar eigenlijk vanaf groep 2 dat het echt behoorlijk vervelend wordt.
2010 2012
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 05 Feb 2016 17:04

Re: Communicatie school

Ja maar ik bedoel dus niet het ontstaan van dit gedrag. Maar kinderen die dit gedrag hebben kunnen wel door dit soort dingen getriggerd worden. Alleen vind ik het dan te ver gaan om meteen te zeggen dat je zoon het uit lokt. Het is probleemgedrag van dat jongetje, niet van jouw zoon.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1688

Geregistreerd: 13 Jul 2015 08:12

Bericht 05 Feb 2016 17:15

Re: Communicatie school

Maddie schreef:Ja maar ik bedoel dus niet het ontstaan van dit gedrag. Maar kinderen die dit gedrag hebben kunnen wel door dit soort dingen getriggerd worden. Alleen vind ik het dan te ver gaan om meteen te zeggen dat je zoon het uit lokt. Het is probleemgedrag van dat jongetje, niet van jouw zoon.


Oh zo, ja dat zou kunnen inderdaad.
2010 2012
<<

Anoniem148

Bericht 05 Feb 2016 17:17

Re: Communicatie school

Lexi ik zou het echt uit het rapport willen. 1 het staat er en iedereen neemt dit mee en ten tweede omdat ik het zielig vind voor het kind. Dit komt uit de lucht vallen. En bij kleuters vind ik dat er iets positiefs moet staan. Dit soort uitspraken heb ik nooit in een rapport geschreven en zou dat ook nooit doen.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15897

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 05 Feb 2016 17:41

Re: Communicatie school

Ik vind het dubbel. Ik vind sowieso dat de juf het met jullie had moeten bespreken, in plaats van dat je het uit een rapport moet halen. Aan de andere kant snap ik niet zo goed dat je zelf nooit iets aan zijn juf gevraagd hebt, ondanks de verhalen van je zoon en het feit dat je zelfs blauwe plekken bij hem zag. Het mes snijdt dus aan twee kanten, vind ik.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1688

Geregistreerd: 13 Jul 2015 08:12

Bericht 05 Feb 2016 17:54

Re: Communicatie school

Lady schreef:Ik vind het dubbel. Ik vind sowieso dat de juf het met jullie had moeten bespreken, in plaats van dat je het uit een rapport moet halen. Aan de andere kant snap ik niet zo goed dat je zelf nooit iets aan zijn juf gevraagd hebt, ondanks de verhalen van je zoon en het feit dat je zelfs blauwe plekken bij hem zag. Het mes snijdt dus aan twee kanten, vind ik.


Ik snap niet zo goed waar je vandaan haalt dat ik nooit iets heb gevraagd? Ik ben zo vaak naar z'n juf geweest om het hier over te hebben. Dan vroeg ik uiteraard ook hoe het ging in de pauzes als zij er wel bij zijn en ik heb hier nooit iets over gehoord. Ze hebben zelfs letterlijk tegen me gezegd dat mijn zoon te lief was om iets terug te doen en dat het jammer is dat ze in deze kleuterklas 3 jongetjes hebben die zoveel slaan en schoppen (waarvan mijn zoon er met twee gewoon bevriend is en die doen hem ook nooit pijn). En dat ze hun best doen om het jongetje in kwestie in het gareel te houden maar dat dit erg moeilijk lukt.
2010 2012
<<

Anoniem166

Bericht 05 Feb 2016 17:57

Re: Communicatie school

Lady, wat had Lexi dan moeten vragen aan de juf? Ze is wel iedere keer bij de juf geweest om het aan de orde te stellen, maar de juf had nooit iets gezien. Daarom komt dit ook zo uit de lucht vallen dat de zoon van Lexi het kennelijk uitlokt.

Ik vind het ook erg vreemd dat een juf die eerder niets heeft gezien nu ineens stelt dat jouw zoon het soms ook uitlokt. Dat betekent dus óf dat ze het wel heeft gezien, dat tegen jullie heeft verzwegen en er nota bene niets mee heeft gedaan, óf dat ze dit nu ter plekke verzint, óf dat jouw zoon het sinds de laatste keer dat jij op school bent geweest toch een keer uitgelokt heeft en dat ze dat aangrijpt. Al met al een raar verhaal en ik zou er zeker iets van zeggen.
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1688

Geregistreerd: 13 Jul 2015 08:12

Bericht 05 Feb 2016 18:03

Re: Communicatie school

Ja misschien dat laatste inderdaad Sanne maar dan zou het in de afgelopen 2-3 weken gebeurd moeten zijn. Dan had ik liever gehad dat ze even naar me toe waren gekomen in plaats van het in zijn rapport te zetten. Ik moet ook maar gewoon even het antwoord van de juffen afwachten volgende week maar ik was vanmiddag gewoon echt heel verbaasd.
2010 2012
<<

Tsjip

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1323

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 05 Feb 2016 19:21

Re: Communicatie school

Wat een rare zin voor op een rapport zeg! Dit vertel je tijdens een gesprek en zet je dus in het verslag daarvan maar voor een rapport vind ik het raar geformuleerd.
Tsja en de overblijf is/was op veel scholen een moeilijk iets. Hoe dan ook blijft het sneu dat jouw zoontje zo vaak gewond raakt. Snel een gesprek plannen met de juf hoor!
04-12-2013
03-05-2016



Instagram: Huis4_
<<

Pleun

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 746

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:18

Bericht 05 Feb 2016 19:38

Re: Communicatie school

Dit is idioot, hier is het rapport niet voor bedoeld. Als directie zou ik dit ook niet tolereren van mijn collega´s en verwachten dat zij een nieuw rapport schrijven met waardevolle informatie waar een kind trots op kan zijn. "Kom je volgende keer bij juf als er iets niet goed gaat, dan kunnen we het samen oplossen" dekt uitstekend de lading zonder beschuldigend te zijn. Ik merk dat ik hier echt geirriteerd van raak, kom op zeg! Het mannetje is 5! Als je als ouders meerdere keren hebt aangegeven dat dit aan de hand was en dat het nu op deze manier er staat, ik zou het niet accepteren. Succes!
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:47

Bericht 05 Feb 2016 20:14

Re: Communicatie school

Ik zou zeker een gesprek aanvragen ,je vragen voorleggen en aangeven het rapport anders te willen zien.
Ik vind het, zeker zo geformuleerd , niet in een rapport thuis horen.
Niet eens als moeder maar vooral als leerkracht
Laatst gewijzigd door Bolus26 op 05 Feb 2016 22:35, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15897

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 05 Feb 2016 22:27

Re: Communicatie school

Sorry, ik heb het blijkbaar verkeerd of te snel gelezen en was in de veronderstelling dat je nog niet bij zijn juf was geweest.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 22:54

Bericht 06 Feb 2016 17:42

Re: Communicatie school

Nou dit vind ik wel heel erg vreemd en ik weet toch wel vrij zeker dat hij dat niet zou uitlokken, J kennende. En jij bent ook geen moeder met een "oh maar dat doet mijn kind niet" mentaliteit. Ik zou hiermee naar de directeur gaan en eventueel vragen of hij naar een andere klas mag als hij dat zelf zou willen, omdat je de juf niet meer vertrouwd.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1688

Geregistreerd: 13 Jul 2015 08:12

Bericht 06 Feb 2016 18:24

Re: Communicatie school

Chaos schreef:Nou dit vind ik wel heel erg vreemd en ik weet toch wel vrij zeker dat hij dat niet zou uitlokken, J kennende. En jij bent ook geen moeder met een "oh maar dat doet mijn kind niet" mentaliteit. Ik zou hiermee naar de directeur gaan en eventueel vragen of hij naar een andere klas mag als hij dat zelf zou willen, omdat je de juf niet meer vertrouwd.


Ik wacht eerst even af wat de juffen dinsdag te zeggen hebben en anders ga ik wel naar de directeur inderdaad. Naar een andere klas wil hij denk ik niet. Want hij is de laatste tijd wel weer erg gehecht aan zijn vriendjes en het is nog maar een paar maanden. Hopelijk komt hij in groep drie gewoon niet meer bij die jongen. Ik heb vorige keer al gezegd dat hij het wel leuk zou vinden als hij bij I. (en N.) zou komen want toen begonnen ze er al over dus dat zal ik nog wel een keer zeggen.
2010 2012

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers