Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat aan te trekken bij sollicitatie gesprek?

<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1692

Geregistreerd: 13 Jul 2015 09:12

Bericht 04 Feb 2016 23:48

Re: Wat aan te trekken bij sollicitatie gesprek?

Ik denk dat het inderdaad afhangt van de sector en de functie. Als je bij ons aankomt in je kokerrok, pumps en blazer staan we toch wel een beetje raar te kijken. Die kleding past echt helemaal niet bij het werk.
2010 2012
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 05 Feb 2016 00:02

Re: Wat aan te trekken bij sollicitatie gesprek?

Oh ik ben ook wel eens overdressed bij een sollicitatie gekomen. Netjes in een pantalon, blazer en blouse stapte ik een architectenbureau binnen. Nooit geweten dat ze daar elke dag een casual Friday houden! Het was die dag heel mooi weer en 80% van het kantoor, incl de baas liep op flip flops :palm:

Bij het 2e gesprek ben ik toen in mn spijkerbroek gekomen en werd er ook echt gezegd; zo, nu pas je hier wel! Je bent aangenomen. Haha.

Anyway, als je denk dat die 'frisse' outfit prima kan zou ik dat doen. Zelf zou ik het wat in de donkere kleuren zoeken zoals KOL laat zien. Dan ben je wel casual, maar net iets gekleder.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4569

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:35

Bericht 05 Feb 2016 08:51

Re: Wat aan te trekken bij sollicitatie gesprek?

Ik werk als jurist bij een gemeente en heb dus ook vaker gesolliciteerd naar juridische functies bij gemeenten, maar daar ben je dus echt niet underdressed als je de combi draagt zoals ik in mijn eerste post heb aangegeven. Andere keren trek ik wel een pantalon & jasje of kokerrok & jasje naar het gesprek aan. Het is maar net waar ik zin in heb.

Snap ook niet dat een donkerblauwe blouse met witte stipjes als niet netjes wordt weggezet. Die klassieke overhemd-blouses draag ik al tijden niet meer. Soms gewoon een basic shirt met lange mouwen onder een blazer. Blijft ook nog eens beter zitten :)
A 06-11-2017
M 23-03-2020
Vorige

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers