Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Make up

<<

Jefi

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 898

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:19

Bericht 03 Feb 2016 13:54

Make up

Gisteravond lag ik in bed en zat wat te scrollen op Facebook. Ik kwam wat foto's tegen van vriendinnen van mijn leeftijd (ong. 25) en het viel mij op dat eigenlijk al die meiden duidelijk make up dragen. Niet duidelijk in de zin van overdreven, maar goed te zien dat zij zich opgemaakt hebben. In mijn ogen mooi.

Nou draag ik zelf wisselend make up, als ik bijvoorbeeld een dag thuis zit doe ik het niet. Als ik moet werken, mits nachtdienst, doe ik wel altijd wat mascara op en wat lipgloss. Dit is eigenlijk het enige wat ik draag, het valt ook niet onwijs op.

Ineens toen ik die foto's zag werd ik wat onzeker. Is het gek dat je als vrouw van 25 weinig make up gebruikt? Als ik zie hoe het bij die meiden staat ben ik eigenlijk best een beetje jaloers. Maar ik weet van mijzelf dat ik er a) niet handig mee ben en b) door mijn wisselende tijden (0530uur opstaan) echt niet altijd zin heb mijn best te doen.
Het voelde ineens een beetje alsof ik niet genoeg mijn best doe, terwijl is ook niet zo meisje-meisje ben van de nagellak, hakken etc.

Geen idee of jullie het begrijpen, maar fijn om mijn onzekerheid even te delen. :smile:
<<

Anoniem304

Bericht 03 Feb 2016 13:56

Re: Make up

Ik heb hetzelfde. Ik heb een hele droge huid en snel schilfers, dus poeder/foundation draag ik sowieso al nooit. Ik kan het wel heel goed en mooi, maar dan wil ik ook de hele rambam erop en dat gaat dus niet.
Dus ik draag ook nooit make-up. Soms wat oog make-up naar een feestje.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 03 Feb 2016 13:58

Re: Make up

Joh, daar hoef je toch helemaal niet onzeker over te zijn?
Ik gebruik dagelijks make up en dagelijks denk ik aan dat soort meisjes. Stiekem wil ik helemaal geen make up op moeten, maar zonder foundation, masrcara en eyeliner zie ik er uit alsof ik doodmoe of ziek ben.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 03 Feb 2016 14:05

Re: Make up

Ik maak me meestal wel op, maar ik kan het niet heel mooi, als ik zie hoeveel werk sommige vrouwen ervan maken en hoe mooi het effect is dan denk ik ook wel eens dat ik niet genoeg mijn best doe en dat ik er veel mooier uit zou kunnen zien. Aan de andere kant lijkt het me ook wel weer erg tijdrovend en duur als ik me elke dag helemaal zo op moet maken, waarschijnlijk zou ik dan ook duurdere producten nodig hebben en sowieso veel. En elke dag een half uur eerder op moeten staan.

O, en ik ben 36, dus nog veel ouder. Met 25 vind ik het sowieso niet raar als je weinig make-up gebruikt. 25 is superjong.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem177

Bericht 03 Feb 2016 15:02

Re: Make up

Ik gebruik een CC creme. Doe mijn wenkbrauwem en mascara en thats it!
Oja en lippenstift. Maar ga ook gerust de deur uit zonder alles.

Ik vind make up erg leuk maar ik vind teveel make up echt zonde en vaak niet mooi.
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4569

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:35

Bericht 03 Feb 2016 15:25

Re: Make up

Ik ben 34 en ik gebruik al jaaaren make-up. Alleen als ik echt de hele dag thuis ben en nergens zin in heb, sla ik een dagje over.

Ik gebruik foundation, poeder, mascara, eyeliner en ik werk mijn wenkbrauwen bij, want zoals Ooh La La zegt, zonder die make-up zie ik er uit alsof ik ziek ben. Lekker bleek dus! Het is inmiddels een routine, dus ik kan niet zeggen dat ik er nu zo veel langer over doe 's morgens...
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Geel

Bericht 03 Feb 2016 15:35

Re: Make up

Ik draag ook bijna nooit make-up, omdat ik vind dat het er bij mij niet altijd mooier op wordt. Vooral omdat ik net als Yadira een vervelende huid heb. Overigens, nu tijdens m'n zwangerschap heb ik echt een tophuid: weinig puistjes, zacht en weinig vlekken. Maar normaal wil ik dan wel foundation en poeder opdoen, maar dat kan dan de volgende dag weer niet, omdat m'n huid dan moet herstellen.

Daarnaast zit het niet echt in m'n systeem om het te gebruiken. Ik kan het prima in vijf minuten, maar ik zou het mezelf aan moeten leren om het elke dag te doen. Al met al doe ik het dus alleen als ik zin heb of wanneer ik een feestje of etentje heb. Dan vind ik het ook echt leuk om me mooi te maken.

Wel doe ik altijd dezelfde riedel, omdat ik niet zo goed weet wat er verder nog mooi bij me staat. Ik zou best wel een cursusje willen van een professional.

Ik herken je onzekerheid wel hoor Kaas, dat had ik vroeger ook wel. Vriendinnen droegen gewoon make-up en mij lukte het nooit (ik had toen echt geen idee wat mooi bij me was of hoe ik dat moest doen). Inmiddels heb ik enerzijds geaccepteerd dat ik geen make-updrager ben en anderzijds heb ik me wel verbeterd in make-up opdoen áls ik het draag, bijvoorbeeld door tips te vragen aan vriendinnen. Ik denk in elk geval niet dat het gek is dat je geen/weinig make-up draagt, als je je daar zelf goed bij voelt. En mascara en lipgloss alleen is toch best heel mooi voor een doordeweekse dag?
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 03 Feb 2016 15:40

Re: Make up

Dingen als foundation, concealer en blusher zijn echt een ver van mijn bed-show, maar ik draag wel dagelijks (op werkdagen dan) eyeliner en mascara. Ik heb ook een vlekkerige, droge huid (al transformeert dat in de loop van de dag naar een hele vette huid), en als ik iets van foundation of poeder op doe ziet dat er direct uit alsof ik een gek masker op heb. Daarbij krijg ik er altijd last van in de zin van uitslag en/of extra puistjes.
Oogmake-up vind ik wel fijn om te dragen. Zeker als ik geen mascara op doe krijg ik regelmatig de vraag of ik moe/ziek ben.

♥♥
<<

Geel

Bericht 03 Feb 2016 15:44

Re: Make up

Elliot, dat is dus een ontdekking die ik rond m'n trouwen heb gedaan: een goeie kleur foundation zorgt wel voor rust op je huid en maakt het make-uppen zelf handiger, vind ik. Het blijft beter zitten ook. Maar goed, als je huid vet wordt is het nog niet fijn allemaal.

Ik smeer trouwens niet teveel op. Rond m'n ogen dep ik het een beetje en op m'n neus, kaaklijn en voorhoofd, gewoon een beetje net waar het wat mooier is. Als je het dan helemaal niet dik doet, krijg je niet zo'n masker-idee. Weet niet of je hier wat mee kunt, maar wie weet.
<<

anoniem213

Bericht 03 Feb 2016 15:48

Re: Make up

Elliot schreef:Dingen als foundation, concealer en blusher zijn echt een ver van mijn bed-show, maar ik draag wel dagelijks (op werkdagen dan) eyeliner en mascara. Ik heb ook een vlekkerige, droge huid (al transformeert dat in de loop van de dag naar een hele vette huid), en als ik iets van foundation of poeder op doe ziet dat er direct uit alsof ik een gek masker op heb. Daarbij krijg ik er altijd last van in de zin van uitslag en/of extra puistjes.
Oogmake-up vind ik wel fijn om te dragen. Zeker als ik geen mascara op doe krijg ik regelmatig de vraag of ik moe/ziek ben.

Ik heb ook een vlekkerige, droge huid in de ochtend en een vette huid eind van de dag, maar ik zweer echt bij bareMinerals. Ik krijg daarvan ook helemaal geen extra puistjes (zoals inderdaad vaak wel met andere foundation het geval is).
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3186

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:39

Bericht 03 Feb 2016 16:04

Re: Make up

Ik maak mezelf echt al jaren op en heb mezelf in die jaren ook veel bij geleerd. Opmaken heb ik nu zo gedaan en kan het nu ook mooi vind ik zelf. Heb wel 2x een cursus bij superlooks gedaan via vakantieveilingen. Paar euro en je kan samen met nog iemand jezelf onder begeleiding van een visagiste opmaken. Goede tips en handigheidjes en je kan de gebruikte make up en kwasten daar ook kopen( wel prijzig maar ik gebruik hun oogschaduw enz en je doet er erg lang mee, zeer veel pigment erin)

Ik gebruik elke dag 3 kleuren oogschaduw geblend( met een goede eye shadow base) eyeliner, mascara, oogpotloodje en matte poeder. Bij een feestje nog vloeibare foundation, evt highlighter, wenkbrauw kleurtje en blush.
Laatst gewijzigd door JustMeDaan op 03 Feb 2016 16:18, in totaal 1 keer gewijzigd.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 03 Feb 2016 16:05

Re: Make up

Ik maak me doorgaans elke dag op, ook als ik om 5 uur opsta. Zonder zie ik er ziek uit.

Sommige collega's die geen make up dragen zouden er echt een stuk frisser uit zien maar anderen kunnen ook weer prima zonder. Over het algemeen vind ik het wel mooier.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem281

Bericht 03 Feb 2016 16:12

Re: Make up

Ehm.. Wanneer zou dat over moeten gaan dan? Want ik ben 27 en draag al jaren geen make up. Wanneer is dat geaccepteerd en wanneer is dat not-done dan, volgens die logica? ;)

Ik ben overigens allergisch voor.. Pretty much alles. Ik kan alleen Zwitsal voor schrale wangetjes aan, verder krijg ik overal uitslag van. En dan heb ik zelfs al de apotheekmiddeltjes geprobeerd, de dure Clinique, Biodermal, Neutral en noem 't maar op. Zelfs een laagje Vaseline eindigt in een rode, jeukende, schrale vlek genaamd mijn gezicht.

Dus, dan maar een bescheiden beetje mascara, eens in de tig maanden een gewaagd oogpotloodrandje of een kleeeein beetje oogschaduw en bidden dat 't niet op m'n wang komt en that's it. Gelukkig heb ik een gave huid en vooralsnog geen rimpeltje te zien.

Oh maar, terug naar 't moraal van m'n verhaal; ik draag 't ook niet en heb er nog nooit iets geks over gehoord. Sorry, deze reactie had dus veel korter gekund..
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 11:10

Bericht 03 Feb 2016 16:18

Re: Make up

Nou volgens mij is dat helemaal niet gek hoor. Ik zie genoeg meiden van mijn leeftijd of ouder rondlopen zonder make up. Zelf zou ik nooit zonder make-up de deur uit gaan, en eigenlijk zelfs als ik een hele dag binnen zit maak ik me ook op. Maar goed, misschien komt dat ook wel een beetje vanuit thuis, ik kan me namelijk niet echt herinneren wanneer ik mijn moeder bijvoorbeeld voor het laatst niet opgemaakt heb gezien.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3186

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:39

Bericht 03 Feb 2016 16:19

Re: Make up

Ik maak me inderdaad ook op als ik om 06:00 opsta. En ook als ik vrij ben. Ga zonder de deur niet uit.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Anoniem167

Bericht 03 Feb 2016 16:23

Re: Make up

Ik ben ook geen make up drager van mezelf, maar het is verplicht op het werk, dus dan heb ik mascara, oogschaduw en iets op m'n lippen op. Staat best leuk hoor, maar voel me zonder make up meer mezelf eerlijk gezegd. Doe het wel op een feestje als ik er zin in heb, maar zoals vandaag op een vrije dag niet. Foundation enz haat ik en krijg ik ook last van.
<<

Jefi

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 898

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:19

Bericht 03 Feb 2016 16:35

Re: Make up

Wat een fijne reacties. Misschien zou ik eens wat filmpjes kunnen kijken om voor bijvoorbeeld speciale gelegenheden er wat meer mijn best voor te doen.

Nu gewoon met een simpel laagje mascara op naar mijn werk ;-)
<<

Anoniem147

Bericht 03 Feb 2016 16:51

Re: Make up

Ik vind ook dat ik wel vaker en beter mag make-uppen. Ik vind het heel leuk om te doen en ook filmpjes/tutorials etc. te kijken. Vind make-up ook leuk en koop ook alleen maar (de voor mij goedwerkende) merken. Ik ben echt dé MAC fan. Het liefste koop ik die hele winkel. Ik vind die producten echt geweldig, blijven mooi zitten en veel mensen die tutorials maken (of celebs), gebruiken deze producten en dan kan ik letterlijk kopiëren. (Oho h copy-cat).

Maar ik vind dus dat ik er zonder make up ook goed uitzie (haha) en daarom maak ik mezelf er vaak toch snel vanaf. Beetje poeder, wenkbrauwpoeder en mascara.. hoppa en weg. Terwijl ik mezelf wel echt sexier/vrouwerlijk/nog zelfverzekerder voel als ik 'all the way' make up draag.

Vooral lippenstift geeft mij altijd een goed gevoel. Heb nu twee mooie lippotloden van MAC die ik over mijn heel lippen gebruik en daar ben ik wel echt fan van en die gebruik ik nu ook veel meer. Loopt niet uit enzo.
<<

Peinture

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1304

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:27

Bericht 03 Feb 2016 17:49

Re: Make up

Je hoeft je sowieso nooit onzeker te laten maken door anderen die meer make-up dragen. Jij doet wat jij fijn vindt, en als je soms een beetje meer wil dan kun je dat gewoon doen. Naar een feestje bijvoorbeeld :)

Ikzelf maak me wisselend op. Als ik weet dat ik niet de deur uit hoef sla ik soms ook een dagje over. Ik verzorg dan wel mijn gezicht en doe labello en rouge op.
Als ik de deur uit ga dan doe ik wat ogenschaduw en mascara op, ik doe wat concealer onder mijn ogen en op mijn neus. En ook weer rouge en labello.
Als ik een feestje heb, of toevallig meer zin/tijd om me op te maken doe ik ook nog een eyeliner en maak ik werk van mijn ogenschaduw haha. Lippenstift doe ik praktisch nooit op, soms een labello met een kleurtje.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 03 Feb 2016 18:39

Re: Make up

Ik maak mezelf iedere dag op. Heb een grauwe, droge huid en daar draag ik een hydraterende dagcreme op icm bare minerals (meestal in de lente+herfst) of een foundation (in de winter als m'n huid nog droger is en m'n huid gaat trekken gedurende de dag).
Verder ben ik erg bleek dus ik draag een blusher op m'n wangen. Wenkbrauwen teken ik licht bij. En ik draag altijd mascara. Dat is m'n minimum aan make up.
Als ik meer doe komt er een beetje oogschaduw en lippenstift bij.
#teammaple🍁
<<

Anoniem304

Bericht 03 Feb 2016 19:14

Re: Make up

Ik baal er trouwens wel van hoor, dat m`n huid zo schilfert. Ik tekende m`n wenkbrauwen ook altijd lichtjes bij, maar dat gaat ook niet meer, want dan zit ik ineens met bruine schilfertjes omdat die los komen van m`n wenkbrauw. Kan er soms ook wel om huilen, maarja.
Als tiener droeg ik echt altijd make-up, maakte echt de mooiste creaties en ineens was het voorbij. Heb zelfs wel eens de vraag gekregen of ik aan de drugs zat omdat ik zoveel schilfers rondom m`n neus had. Great.
Het is trouwens een vorm van eczeem dat ik heb.

Ik heb wel mooie tanden vind ik zelf, dus ik draag wel eens lipstick en wat mascara, maar het liefst zou ik helemaal los gaan. Ik word er ook wel eens onzeker van omdat ik bang ben dat mensen me saai of onverzorgd vinden.
<<

Anoniem186

Bericht 03 Feb 2016 19:21

Re: Make up

Ik maak me bijna iedere dag op, ik probeer wel eens in de zoveel tijd een make uploos dagje te houden, beter voor m'n huid.
Ik gebruik oogpotlood, mascara en een cc cream (van de Hema, echt super fijn spul). Heel soms wel eens oogschaduw.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8165

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 03 Feb 2016 19:41

Re: Make up

Ik ben 33 en doe bijna altijd mascara en oogpotlood op, sporadisch eyeliner.
Van de week toevallig Q10 oogcrème gehaald. Dat is al heel gewaagd voor me hahaha
<<

Geel

Bericht 03 Feb 2016 20:15

Re: Make up

Wat vervelend Yadira, van je eczeem. Is alleen mascara en een lipgloss dan niet een oplossing of wordt je huid daar ook onrustig van?
<<

Anoniem168

Bericht 03 Feb 2016 20:17

Re: Make up

Ik draag al jaren alleen maar mascara. Ik vind het zo'n gedoe om lang voor de spiegel te staan in de ochtend. Daarbij komt dat ik er ook helemaal niet handig in ben. Wel eens wat geoefend en van die tutorials gezien en gelezen, maar het lukt me gewoon niet om mooi foundation aan te brengen, laat staan al het andere. Zou het wel willen voor speciale gelegenheden, maar zelf lukt me dat gewoon niet. Heb wel veel in huis, maar ligt te verstoffen in de kast.
Volgende

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers