Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Nachos zonder kaas?

<<

Hartjes

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 123

Geregistreerd: 12 Mei 2014 14:49

Bericht 03 Feb 2016 11:20

Nachos zonder kaas?

Ik heb nog nooit nachos gemaakt, maar het lijkt mij best een keer lekker.
Alleen vind ik kaas niet zo lekker.
Iemand tips wat ik ipv kaas kan doen?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 03 Feb 2016 11:26

Re: Nachos zonder kaas?

Ik zou dan de nachos in een ovenschaal doen met wat reeds gebakken gehakt, wat salsa (maar niet te veel, daar worden ze slap van), jalapeno's en wat klein gesneden paprika. Dat even in de oven (maar niet te lang, alleen zodat de nachos warm worden, immers hoeft er geen kaas te smelten) en dan zodra het uit de oven komt en lekkere klodder sour cream en guacemole op. Dan heb je alles behalve de kaas en kan je lekker dippen in de sour cream en guacemole.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem313

Bericht 03 Feb 2016 11:28

Re: Nachos zonder kaas?

Guacamole, jalapenos, tomaat, lente-uit, koriander, tomaat, paprika, gehakt.
<<

Hartjes

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 123

Geregistreerd: 12 Mei 2014 14:49

Bericht 03 Feb 2016 12:51

Re: Nachos zonder kaas?

Marin schreef:Ik zou dan de nachos in een ovenschaal doen met wat reeds gebakken gehakt, wat salsa (maar niet te veel, daar worden ze slap van), jalapeno's en wat klein gesneden paprika. Dat even in de oven (maar niet te lang, alleen zodat de nachos warm worden, immers hoeft er geen kaas te smelten) en dan zodra het uit de oven komt en lekkere klodder sour cream en guacemole op. Dan heb je alles behalve de kaas en kan je lekker dippen in de sour cream en guacemole.

Dit klinkt goed.
Hoe lang zal het dan in de oven moeten? En op welke temperatuur?
<<

Hartjes

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 123

Geregistreerd: 12 Mei 2014 14:49

Bericht 03 Feb 2016 12:52

Re: Nachos zonder kaas?

Caulfield schreef:Guacamole, jalapenos, tomaat, lente-uit, koriander, tomaat, paprika, gehakt.

Hoe maak jij dit dan precies?
Eerst gehakt rullen? En dan?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 03 Feb 2016 12:55

Re: Nachos zonder kaas?

Hartjes schreef:
Marin schreef:Ik zou dan de nachos in een ovenschaal doen met wat reeds gebakken gehakt, wat salsa (maar niet te veel, daar worden ze slap van), jalapeno's en wat klein gesneden paprika. Dat even in de oven (maar niet te lang, alleen zodat de nachos warm worden, immers hoeft er geen kaas te smelten) en dan zodra het uit de oven komt en lekkere klodder sour cream en guacemole op. Dan heb je alles behalve de kaas en kan je lekker dippen in de sour cream en guacemole.

Dit klinkt goed.
Hoe lang zal het dan in de oven moeten? En op welke temperatuur?


Geen idee, ik improviseer dat soort dingen altijd. Sorry, ik kook bijna nooit met recepten. Ik zou het op 150 of 180 graden zetten denk ik omdat je het wel warm wilt maar niet super bruin wilt laten worden, maar wel knapperig. Gehakt rullen van te voren inderdaad. En dan paar minuten? 5? 10? Geen idee. Vaak kijken? Je wilt het wel een beetje bruin maar niet verbrand ;)
Let's discover the world together.
<<

Hartjes

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 123

Geregistreerd: 12 Mei 2014 14:49

Bericht 03 Feb 2016 14:20

Re: Nachos zonder kaas?

En hoe maken jullie de guacamole ?
Of heb je die ook kant en klaar?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 03 Feb 2016 14:25

Re: Nachos zonder kaas?

Kant en klaar is niet lekker! Veel lekkerder om zelf te maken.

Ik prak twee avocado's met een beetje sour cream, chili pepertje, superfijn gesnipperd rood uitje (niet een hele, maar beetje), wat knoflookpoeder, peper en zout.
Let's discover the world together.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7550

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 03 Feb 2016 14:30

Re: Nachos zonder kaas?

Wil je de nacho's eten als avondeten of als snack/bijgerecht?

Voor het avondeten maak ik wel eens Mexicaanse ovenschotel. Ik maak hem vegetarisch, maar je kunt er ook gehakt of kip in gooien natuurlijk. Ik maak een saus van tomatenblokjes, paprika, ui, mais, en kruiden. Soms voeg ik ook nog bonen toe, of courgette of champignons, net waar ik zin in heb of wat ik in huis heb. Dan op de boden een laag tortillachips, saus erop en bovenop weer tortillachips. Daarop doe ik altijd kaas, maar kun je natuurlijk ook weg laten. Ik serveer er meestal guacemole bij, soms creme fraiche, en soms wat rijst. Ik doe volgens mij een minuutje of 10-15 in de oven, en dan iets van 180 graden. Maar eigenlijk doe ik altijd maar wat.

Als snack vind ik het als volgt lekker:
Tortillachips in een schaal, met een gesnipperd uitje. Eventueel kun je ook stukjes tomaat toevoegen. Eroverheen chilisaus, klodders creme fraiche en geraspte kaas (maar die kun jij dan weglaten). Dan in de oven en klaas. Kun je evt ook nog guacemole of salsa naast serveren. Volgens mij doe ik dit een minuutje of 10 in de oven, ook rond de 180 graden. Maar als je geen kaas gebruikt kan het denk ik wel wat korter.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7550

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 03 Feb 2016 14:32

Re: Nachos zonder kaas?

Oh, en de guacemole inderdaad zelf maken. Eerste keer ooit dat ik het at was uit een potje, en toen dacht ik dus dat ik het echt niet lustte. Maar dat kwam omdat het uit een potje was, verse vind ik heerlijk en lijkt er niet eens op.
Ik doe meestal een avocado prakken met zout, peper en Spaanse peper. Oh, en citroensap. Soms een uitje erdoor. Ik heb geen idee of dit wel een juist recept is, ik doe altijd maar wat.
Laatst gewijzigd door Mizz_S op 03 Feb 2016 23:39, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8166

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 03 Feb 2016 20:16

Re: Nachos zonder kaas?

Ik eet mn nacho's zoals de varianten hier boven maar ook weleens 'saai' gewoon dippend uit een bakje chilisaus.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5878

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 03 Feb 2016 22:56

Re: Nachos zonder kaas?

Als wij het als avond eten hebben rul ik gehakt met wat komijn en chilivlokken, vooral komijn geeft meteen die Mexicaanse smaak, ik spreid nachos in een braadslee uit, verkruimel het gehakt er over, plakjes kerstomaat, goed uitgelekte mais, heel fijn gesneden paprika en rode ui en ik doe er dan als laatste cheddar over, dat kan je ook weg laten. Je zou ook kloddertjes crème fraiche er op kunnen doen, dan doe ik het een klein kwartiertje in de oven op 175 graden ongeveer.

Als je het er koud bij wil eten zou ik voor zure room gaan i.p.v. de crème fraiche. Guacamole maak ik door een goed rijpe avocado te prakken daar hoort wat mij betreft sowieso knoflook door heen, verder doe ik meestal chilivlokken, wat zout en citroensap bij en soms nog fijn gesnipperde ui of heel fijn gesneden tomaat. Ook hebben wij soms nog chilisaus bij de nachos om te dippen.

Ik hou niet van koriander, maar anders kan dat er inderdaad ook nog goed bij.
25-11-2014 & 09-06-2017

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers