Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Bloggers ergenis.

<<

caribbeanlover

Bericht 02 Feb 2016 10:23

Bloggers ergenis.

Ze hebben ook zo hun nadelen. Sommigen hebben bekenden die niet op film willen, maar ze filmen wel te pas en te onpas in winkels ed waar mensen er wellicht niet van gediend zijn dat ze gefilmd worden. Bovendien wordt er nooit toestemming aan die mensen gevraagd.

Wat vinden jullie daarvan?
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 02 Feb 2016 10:23

Re: Bloggers ergenis.

Niet zoveel eigenlijk.

Edit: overigens weet je het niet he, of er toestemming aan die mensen is gevraagd of niet. dat zullen ze vast niet op camera zetten. Maar verder vind ik er niet zoveel van.
<<

Anoniem148

Bericht 02 Feb 2016 10:27

Re: Bloggers ergenis.

Ik vind er niets van. Kan mij er niet druk om maken.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9786

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 02 Feb 2016 10:46

Re: Bloggers ergenis.

Over welke bloggers situatie heb je het eigenlijk?

En in een winkel weet je dat je gefilm word, ook door de bewakingscamera. En in de openbare ruimte mag het ook gewoon zonder toestemming. En wat denk je anders van mensen die foto's maken ergens waar je ook op kan staan :wink:
<<

Anoniem193

Bericht 02 Feb 2016 10:48

Re: Bloggers ergenis.

De meeste bloggers en vloggers die ik volg zetten eigenlijk weinig mensen echt herkenbaar in beeld. Wel dat ze filmen en dat er tientallen anderen tegelijk vluchtig in beeld zijn.
<<

Zero

Bericht 02 Feb 2016 11:06

Re: Bloggers ergenis.

Ze hebben toestemming gevraagd ga ik van uit. Dat moet in winkels in ieder geval. Op straat ben je vrij om te fotograferen en filmen wie en wat je wilt, maar als ze iemand portretteren en/of vervelend neer zetten, dan zouden ze een rechtszaak aan hun broek kunnen krijgen ja.

Al denk ik niet dat iemand daar de moeite voor neemt.


Overigens, mijn mening hierover... i really dont care. Ik kijk bijna geen vlogs. En lees ook weinig blogs. Ze doen hun best maar.
<<

Anoniem304

Bericht 02 Feb 2016 11:28

Re: Bloggers ergenis.

Zero schreef:

Overigens, mijn mening hierover... i really dont care. Ik kijk bijna geen vlogs. En lees ook weinig blogs. Ze doen hun best maar.

:hulde:
<<

caribbeanlover

Bericht 02 Feb 2016 11:28

Re: Bloggers ergenis.

Caro schreef:Niet zoveel eigenlijk.

Edit: overigens weet je het niet he, of er toestemming aan die mensen is gevraagd of niet. dat zullen ze vast niet op camera zetten. Maar verder vind ik er niet zoveel van.


Het lijkt me niet dat als ze in bijv. de AH filmen ze dat gaan vragen of een bordje bij de ingang zetten.
<<

caribbeanlover

Bericht 02 Feb 2016 11:30

Re: Bloggers ergenis.

Tabbie schreef:Over welke bloggers situatie heb je het eigenlijk?

En in een winkel weet je dat je gefilm word, ook door de bewakingscamera. En in de openbare ruimte mag het ook gewoon zonder toestemming. En wat denk je anders van mensen die foto's maken ergens waar je ook op kan staan :wink:


Bewakingscamera's vind ik wat anders en daar ben je ook niet echt vol in beeld met je gezicht. Foto's maken, ja dat klopt idd alleen probeer ik ze altijd zo te maken dat er geen anderen op staan ook omdat ik dat niet leuk vind voor op de foto.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 02 Feb 2016 11:31

Re: Bloggers ergenis.

Ik heb er echt totaal geen enkele mening over. Maar dan ook écht niet.
<<

caribbeanlover

Bericht 02 Feb 2016 11:31

Re: Bloggers ergenis.

Zero schreef:Ze hebben toestemming gevraagd ga ik van uit. Dat moet in winkels in ieder geval. Op straat ben je vrij om te fotograferen en filmen wie en wat je wilt, maar als ze iemand portretteren en/of vervelend neer zetten, dan zouden ze een rechtszaak aan hun broek kunnen krijgen ja.

Al denk ik niet dat iemand daar de moeite voor neemt.


Overigens, mijn mening hierover... i really dont care. Ik kijk bijna geen vlogs. En lees ook weinig blogs. Ze doen hun best maar.


Voor zover ik weet vragen ze nooit toestemming in winkels en lopen ze zo te pas en te onpas de winkels binnen.
<<

Anoniem304

Bericht 02 Feb 2016 11:32

Re: Bloggers ergenis.

caribbeanlover schreef:
Caro schreef:Niet zoveel eigenlijk.

Edit: overigens weet je het niet he, of er toestemming aan die mensen is gevraagd of niet. dat zullen ze vast niet op camera zetten. Maar verder vind ik er niet zoveel van.


Het lijkt me niet dat als ze in bijv. de AH filmen ze dat gaan vragen of een bordje bij de ingang zetten.

Als jij herkenbaar in beeld bent en je vindt dat dat je privacy schendt omdat niemand mag weten dat je bij de AH winkelt of omdat je net een handje nootjes naar binnen werkt, kan je dat gewoon aangeven en dan blurren ze je er heus wel uit.
<<

Anoniem148

Bericht 02 Feb 2016 11:49

Re: Bloggers ergenis.

caribbeanlover schreef:
Zero schreef:Ze hebben toestemming gevraagd ga ik van uit. Dat moet in winkels in ieder geval. Op straat ben je vrij om te fotograferen en filmen wie en wat je wilt, maar als ze iemand portretteren en/of vervelend neer zetten, dan zouden ze een rechtszaak aan hun broek kunnen krijgen ja.

Al denk ik niet dat iemand daar de moeite voor neemt.


Overigens, mijn mening hierover... i really dont care. Ik kijk bijna geen vlogs. En lees ook weinig blogs. Ze doen hun best maar.


Voor zover ik weet vragen ze nooit toestemming in winkels en lopen ze zo te pas en te onpas de winkels binnen.


Er moet toestemming gevraagd worden aan de eigenaar.
<<

Anoniem233

Bericht 02 Feb 2016 12:01

Re: Bloggers ergenis.

caribbeanlover schreef:
Zero schreef:Ze hebben toestemming gevraagd ga ik van uit. Dat moet in winkels in ieder geval. Op straat ben je vrij om te fotograferen en filmen wie en wat je wilt, maar als ze iemand portretteren en/of vervelend neer zetten, dan zouden ze een rechtszaak aan hun broek kunnen krijgen ja.

Al denk ik niet dat iemand daar de moeite voor neemt.


Overigens, mijn mening hierover... i really dont care. Ik kijk bijna geen vlogs. En lees ook weinig blogs. Ze doen hun best maar.


Voor zover ik weet vragen ze nooit toestemming in winkels en lopen ze zo te pas en te onpas de winkels binnen.


Voor zover jij weet ja...en natuurlijk weet jij alles. De Alwetende Caribbeanlover. Hoe hebben we ooit zonder je gekund :palm:
<<

caribbeanlover

Bericht 02 Feb 2016 12:19

Re: Bloggers ergenis.

Doet niet zo bijdehand! Ik heb meerdere keren gezien dat iemand van een winkel zei of ze wilde ophouden met filmen dus tadaaahhh het bewijs dat ze dus géén toestemming vragen!
<<

Anoniem304

Bericht 02 Feb 2016 12:21

Re: Bloggers ergenis.

TADAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!
<<

Raaf

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 368

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:31

Bericht 02 Feb 2016 12:22

Re: Bloggers ergenis.

Ik ben bang dat ik daar niet hip genoeg voor ben, sterker nog hou mij er helemaal niet mee bezig.
Ik blog dus ook niet en volg ook geen bloggers, vloggers.
Afbeelding
<<

Anoniem148

Bericht 02 Feb 2016 12:36

Re: Bloggers ergenis.

Ow hier een blonde. Wat is een vlogger? Kijk zo druk maak ik me er om en hou mij ermee bezig :smile:
<<

Raaf

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 368

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:31

Bericht 02 Feb 2016 12:38

Re: Bloggers ergenis.

Dandelion schreef:Ow hier een blonde. Wat is een vlogger? Kijk zo druk maak ik me er om en hou mij ermee bezig :smile:


Dat is toch iets met zelf filmjes maken, over jezelf bv.
Ik ben er ook niet in thuis. :nerd:
Afbeelding
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9786

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 02 Feb 2016 12:52

Re: Bloggers ergenis.

caribbeanlover schreef:Doet niet zo bijdehand! Ik heb meerdere keren gezien dat iemand van een winkel zei of ze wilde ophouden met filmen dus tadaaahhh het bewijs dat ze dus géén toestemming vragen!


Ik heb nog nooit never niet nooit gefilmd in een winkel zonder toestemming van de bedrijfsleider/eigenaar. Dit ook ivm veiligheid. Dus die mensen zijn misschien niet Eens bloggers maar criminelen. Tada!
<<

caribbeanlover

Bericht 02 Feb 2016 13:00

Re: Bloggers ergenis.

Celeste, ik zei voor zover ik weet dus nergens staat dat ik vind/zeg dat ik gelijk heb! Begrijpend lezen!
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9786

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 02 Feb 2016 13:03

Re: Bloggers ergenis.

caribbeanlover schreef:
Tabbie schreef:Over welke bloggers situatie heb je het eigenlijk?

En in een winkel weet je dat je gefilm word, ook door de bewakingscamera. En in de openbare ruimte mag het ook gewoon zonder toestemming. En wat denk je anders van mensen die foto's maken ergens waar je ook op kan staan :wink:


Bewakingscamera's vind ik wat anders en daar ben je ook niet echt vol in beeld met je gezicht. Foto's maken, ja dat klopt idd alleen probeer ik ze altijd zo te maken dat er geen anderen op staan ook omdat ik dat niet leuk vind voor op de foto.

Ehm. Je bent zeker wel vol in beeld met je gezicht hoor. Misschien niet full screen, maar ik vind de filmpjes van bewakingscamera op internet zeker wel duidelijk en absoluut zie je dan iemand herkenbaar in beeld.
<<

Anoniem304

Bericht 02 Feb 2016 13:04

Re: Bloggers ergenis.

Tabbie schreef:
caribbeanlover schreef:
Tabbie schreef:Over welke bloggers situatie heb je het eigenlijk?

En in een winkel weet je dat je gefilm word, ook door de bewakingscamera. En in de openbare ruimte mag het ook gewoon zonder toestemming. En wat denk je anders van mensen die foto's maken ergens waar je ook op kan staan :wink:


Bewakingscamera's vind ik wat anders en daar ben je ook niet echt vol in beeld met je gezicht. Foto's maken, ja dat klopt idd alleen probeer ik ze altijd zo te maken dat er geen anderen op staan ook omdat ik dat niet leuk vind voor op de foto.

Ehm. Je bent zeker wel vol in beeld met je gezicht hoor. Misschien niet full screen, maar ik vind de filmpjes van bewakingscamera op internet zeker wel duidelijk en absoluut zie je dan iemand herkenbaar in beeld.

Dat is doorgaans ook de bedoeling van die camera's :razz:
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9786

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 02 Feb 2016 13:09

Re: Bloggers ergenis.

I know!
<<

Anoniem304

Bericht 02 Feb 2016 13:11

Re: Bloggers ergenis.

Haha. Ja daarom. Gekke uitspraak van CBL.
Volgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers