Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


B12 tekort

<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 19:18

Bericht 07 Mrt 2016 21:43

Re: B12 tekort

Ik had uitval in mijn rechterarm. Kon niet eens een pak drinken optillen. Constant het gevoel alsof je arm slaapt en alsof er en olifant op je schouder zit.
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:25

Bericht 07 Mrt 2016 22:27

Re: B12 tekort

Ik heb gelukkig geen last van uitval maar wel van een slaperig gevoel. Ook de klachten van jip qua zeurderig herken ik. Ben ook niet langer in staat om dingen voor 'langere' tijd te tillen. Het lijkt alsof ik een stuk zwakker ben geworden.
<<

Elle123

Bericht 09 Mrt 2016 10:10

Re: B12 tekort

Ik heb vrijdag bloed laten prikken en mijn B12 was 548, prima dus. De huisarts gaf aan te willen stoppen met de spuiten en over te stappen op pillen. Ik heb gezegd dat ik dat liever niet wil. Sowieso ben ik echt slecht in dagelijks pillen slikken dus die zou ik geheid vergeten, 1x per 6 weken even een spuit halen werkt voor mij veel beter. Ik ben ook bang dat die pillen niet genoeg doen ofzo.
Maar nou weet ik dus nog niet waarom mijn lijf zo raar doet. Ik heb last van zware spieren, spierpijn van dingen waar ik het normaal niet van krijg en erg moe. Maar er is dus niks te vinden. Ik heb wel van oktober tot en met januari veel gesport (3 a 4x per week les gegeven) en vanaf februari nog maar 1x per week, en wegens beginnende knieblessure ook niet meer gaan hardlopen. Zou het misschien dar aan liggen? Dat ik gewoon te weinig doe? Of mijn lijf een paar maanden te veel heeft gedaan en nu even rust moet hebben?
<<

woezel

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 552

Geregistreerd: 04 Sep 2013 10:27

Bericht 10 Mrt 2016 19:33

Re: B12 tekort

Ik had ook vooral een moe en zwaar gevoel in mijn benen, soort spierpijn.
Ik prik mezelf 2x per week, met de tijd kijken of ik het af kan bouwen
Trotse mama van 2 jongens en 1 meisje
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11416

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 10 Mrt 2016 20:32

Re: B12 tekort

Hoe lang doe je dat al 2x per week? Ik heb dat 4 weken moeten doen. Daarna op eigen inzicht afbouwen. Zit nu gemiddeld op 1x per 3 weken. Soms 4 weken en soms 2.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:25

Bericht 24 Mrt 2016 19:31

Re: B12 tekort

Hoe lang duurde het voordat jullie de eerste keer het effect merkten. Ik heb inderdaad zoals verwacht een tekort en inmiddels mijn eerste spuit gehad. Op mijn vraag hoelang het duurt kreeg ik van 3 verschillende personen te horen: 'Vrij snel' maar moet ik dan aan 2 weken denken of eerder aan 6 weken?
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11416

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 24 Mrt 2016 19:37

Re: B12 tekort

Phoe. Volgens mij iets van een maand. Ik weet het niet meer precies. Nu merk ik na twee dagen aleffect.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:25

Bericht 24 Mrt 2016 19:40

Re: B12 tekort

Oh echt gaat dat straks zo snel? Dat is dan wel zeer positief!
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11416

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 24 Mrt 2016 20:07

Re: B12 tekort

Ik voel dat ik een injectie nodig heb (eigenlijk wacht ik dus te lang) en dan merk ik al heel snel verbetering. Maar ik weet natuurlijk niet hoe het is wanneer een tekort nog veel aangevuld moet worden.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 19:18

Bericht 24 Mrt 2016 21:48

Re: B12 tekort

Siem schreef:Hoe lang duurde het voordat jullie de eerste keer het effect merkten. Ik heb inderdaad zoals verwacht een tekort en inmiddels mijn eerste spuit gehad. Op mijn vraag hoelang het duurt kreeg ik van 3 verschillende personen te horen: 'Vrij snel' maar moet ik dan aan 2 weken denken of eerder aan 6 weken?


Hoe vaak krijg je nu een injectie?

De juist opstartdosis is 5 weken lang 2x per week. Weet niet of ze dat bij jou ook gaan doen? Maar dit is wel belangrijk als je echt een B12 tekort hebt! Op de site en de facebook pagina van de B12 stichting kun je veel info vinden.

Ik merk vaak vrij snel verbetering, meestal al binnen een dag of 2 en net zoals Jip merk ik vaak dat ik mijn injectie moet halen. Dan word ik moe en krijgt mijn weerstand een dip.
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 23 Jun 2016 13:03

Re: B12 tekort

Heb gisteren m'n ijzer en b12 laten prikken en werd net gebeld: ijzer (hb) is heel mooi op niveau maar de b12 is weer aan de lage kant. Dat zal m'n vermoeidheid van de laatste weken verklaren (samen met een slaaptekort vanwege een kleine baby :smile: ).
Sporten lukte voor geen meter en ik lig veel te vaak voor pampus op de bank.
Nu weer b12 pilletjes slikken dus! Gelukkig had ik die nog liggen.
#teammaple🍁
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 19:18

Bericht 23 Jun 2016 19:58

Re: B12 tekort

Wel na een tijdje weer laten controleren dan he... de meningen over de werking van pilletjes zijn nogal verdeeld...



Ik mag sinds kort zelf injecteren. De huisarts ging ineens vaste injectie tijden instellen die onmogelijk voor me waren ivm mijn werk en nu mag ik het dus zelf doen. Heerlijk die vrijheid! :cheering:
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11416

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 23 Jun 2016 21:13

Re: B12 tekort

Ik injecteer mezelf al jaren. Zo makkelijk. De ene keer spuit ik na twee weken weer en de andere keer pas na drie.

Ik geloof ook dat de meningen nogal verdeeld zijn over tabletjes. Dus ik zou zeker na een tijdje stoppen met de tabletjes weer laten bloed prikken.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
Vorige

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers