Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zika virus, ben jij er bang voor?

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43735

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 01 Feb 2016 15:03

Zika virus, ben jij er bang voor?

Vraag aan de zwangeren of mensen die zwanger proberen te raken. Ben jij bang voor het Zika virus dat momenteel heerst? Bij thuiskomst van vakantie werd direct aan mij gevraagd of ik zwanger was (nee) omdat in Thailand het virus ook schijnt te heersen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik er niet aan gedacht had maar dat ik t idee best eng vond toen ik t hoorde. Het kan niet uitbreiden naar Nederland maar het heerst wel in Suriname en Curaçao (heel lijstje in artikel). Ik hoorde zelfs dat er mensen zijn die wachten met zwanger worden en dat in Suriname zelfs aangeraden wordt om twee jaar te wachten met een zwangerschap. Dat lijkt me hier voor nu onnodig maar ik ben het wel met gepaste interesse gaan volgen.

Ik vond dit NOS artikel waarin gelukkig blijkt dat het voor nu nog niet zo ernstig is in Nederland. Wel interessant kaartje over de besmette gebieden.
http://nos.nl/artikel/2083416-hoe-gevaa ... r-jou.html

Volg jij het?
Laatst gewijzigd door Marin op 01 Feb 2016 15:07, in totaal 1 keer gewijzigd.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem304

Bericht 01 Feb 2016 15:07

Re: Zika virus, ben jij er bang voor?

In Brazilië 'moeten' ze ook twee jaar stoppen met zwanger worden en is het aantal abortussen nog nooit zo hoog geweest las ik vanochtend.

Ik weet niet hoe bang ik moet zijn. Ik vind het maar niks.
<<

Henque

Kletskop

Berichten: 607

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 01 Feb 2016 15:11

Re: Zika virus, ben jij er bang voor?

Ik ben er niet bang voor dat het virus snel naar Nederland zal komen. Ook denk ik dat er wel echt nog meer onderzoek gedaan moet worden naar de relatie tussen het Zika virus en de complicaties bij zwangeren zoals microcefalie bij het kind. Er schijnt maar bij één baby die microcefalie had ook echt aangetoond te zijn dat die baby het zika virus bij zich droeg.

Eind 2014 is door de minister van Gezondheid van Brazilië bepaald dat zwangere vrouwen gevaccineerd moeten worden met DTaP-vaccin (Difterie, Tetanus en a-cellulair Pertussis (=Kinkhoest)). Deze campagne is in de eerste helft van 2015 gestart. Tel daar even negen maanden zwangerschap bij op en dan valt dat precies samen met de golf van misvormingen bij babies die we nu zien. Dat vaccin is ook niet onderzocht of het veilig gegeven kan worden tijdens de zwangerschap

http://delangemars.nl/2016/01/29/verdoe ... ccinaties/

Overigens zou ik zwangeren wel adviseren om hun vakantie om te boeken; better safe than sorry
Laatst gewijzigd door Henque op 01 Feb 2016 15:13, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Mikado

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 870

Geregistreerd: 22 Sep 2013 19:25

Bericht 01 Feb 2016 15:12

Re: Zika virus, ben jij er bang voor?

Nee, ik ben niet bang voor de komst van Zika naar Nederland.

Wel ga ik over een paar weken (zwanger) op vakantie naar Curacao en twijfel nog wel of we dat door moeten laten gaan. Ik zou het fijn vinden als er uitgebreider onderzoek gedaan was naar de gevolgen van Zika op ongeboren kindjes, het is nu vooral veel 'kans op'. Maar hoe groot is de kans?
2014 2016 2019
<<

Anoniem281

Bericht 01 Feb 2016 15:13

Re: Zika virus, ben jij er bang voor?

Nee, maar ik denk (hoop?) dat ik al 'te ver' zwanger ben, voor dat soort enge dingen (morgen ben ik 30 weken zwanger). Bovendien reizen wij en mensen in onze omgeving niet naar die gebieden.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6723

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 01 Feb 2016 15:15

Re: Zika virus, ben jij er bang voor?

Ik ben er ook niet bang voor, maar onze plannen om nog voor de bevalling een verre reis te maken hebben we nu wel gewijzigd. Vind het niet slim om eventuele problemen op te zoeken.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 01 Feb 2016 15:22

Re: Zika virus, ben jij er bang voor?

Er zijn al complotten dat men in Brazilie de bevolkingsgroei wil remmen en er daardoor wordt gezegd dat het zika virus tot microcephalie leidt.
In Afrika is het zikavirus ook geweest maar zijn er geen misvormde baby's.
Ik denk eerder dat het te maken heeft met het vaccin.

Toch zou ik eieren voor mijn geld kiezen en niet naar die landen gaan, mocht ik zwanger zijn.
Een kennis van me heeft haar vakantie mogen omboeken. Die gaat nu naar Zuid-Europa ipv Curacao. Maar ook daar schijnen al gevallen te zijn.
Ik vind het vaag allemaal en ben blij dat ik al bevallen ben.
04-2014
10-2015
<<

Peinture

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1304

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:27

Bericht 01 Feb 2016 15:25

Re: Zika virus, ben jij er bang voor?

Ik las dat het niet overdraagbaar is. En ik heb ook zoiets als Carl, gelukkig ben ik al "ver" genoeg zwanger en reis ik niet.
Maar daartegenover staat wel dat andere zwangere vrouwen abortus moeten plegen, en niet zwanger mogen raken en dat vind ik echt heel erg :snik:
<<

Mikado

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 870

Geregistreerd: 22 Sep 2013 19:25

Bericht 01 Feb 2016 15:31

Re: Zika virus, ben jij er bang voor?

Wij zijn zo stom geweest om te laat te kijken naar een annuleringsverzekering en hebben vlucht (KLM) en accommodatie (lokaal) geboekt. Beiden vergoeden niks totdat het reisadvies negatief is, zo vervelend! Anders hadden we gelijk omgeboekt.
2014 2016 2019
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43735

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 01 Feb 2016 15:36

Re: Zika virus, ben jij er bang voor?

Ben aan het werk maar stuur me eens een PM Mikado. Ik heb misschien nieuws voor je.
Let's discover the world together.
<<

Mikado

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 870

Geregistreerd: 22 Sep 2013 19:25

Bericht 01 Feb 2016 15:38

Re: Zika virus, ben jij er bang voor?

Graag Marin! Ik heb vorige week al telefonisch contact gehad maar daar konden ze me niet helpen.

Mag ik je ook via FB een berichtje sturen? Je was onze trouwfotograaf... :)
2014 2016 2019
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43735

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 01 Feb 2016 15:39

Re: Zika virus, ben jij er bang voor?

Dat mag natuurlijk ook, weet wie je bent!
Let's discover the world together.
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 01 Feb 2016 15:48

Re: Zika virus, ben jij er bang voor?

Henque schreef:Ik ben er niet bang voor dat het virus snel naar Nederland zal komen. Ook denk ik dat er wel echt nog meer onderzoek gedaan moet worden naar de relatie tussen het Zika virus en de complicaties bij zwangeren zoals microcefalie bij het kind. Er schijnt maar bij één baby die microcefalie had ook echt aangetoond te zijn dat die baby het zika virus bij zich droeg.

Eind 2014 is door de minister van Gezondheid van Brazilië bepaald dat zwangere vrouwen gevaccineerd moeten worden met DTaP-vaccin (Difterie, Tetanus en a-cellulair Pertussis (=Kinkhoest)). Deze campagne is in de eerste helft van 2015 gestart. Tel daar even negen maanden zwangerschap bij op en dan valt dat precies samen met de golf van misvormingen bij babies die we nu zien. Dat vaccin is ook niet onderzocht of het veilig gegeven kan worden tijdens de zwangerschap

http://delangemars.nl/2016/01/29/verdoe ... ccinaties/

Overigens zou ik zwangeren wel adviseren om hun vakantie om te boeken; better safe than sorry


Dat had ik ook gelezen en lijkt me meer de veroorzaker dan een mug.
M:21072011
J :08012014
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 13:38

Bericht 01 Feb 2016 16:09

Re: Zika virus, ben jij er bang voor?

Ik ben er niet super bang voor of zo maar ik ga wel binnenkort goede horren plaatsen hier in huis. We hebben sowieso veel muggen hier omdat we dichtbij water wonen en ik neem hiermee gewoon liever geen risico.
We roepen al 2 jaar dat we horren moeten plaatsten omdat we elk jaar lekgestoken worden maar dit jaar ga ik dat dus ook echt doen.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 01 Feb 2016 16:28

Re: Zika virus, ben jij er bang voor?

Ik las toevallig onderstaand artikel waarin mogelijke andere oorzaken beschreven worden. Ik weet niet of het heel betrouwbaar is, maar wel waard om te delen.

http://healthbytes.me/de-zika-zwendel/
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 01 Feb 2016 17:04

Re: Zika virus, ben jij er bang voor?

Fiwen schreef:Ik ben er niet super bang voor of zo maar ik ga wel binnenkort goede horren plaatsen hier in huis. We hebben sowieso veel muggen hier omdat we dichtbij water wonen en ik neem hiermee gewoon liever geen risico.
We roepen al 2 jaar dat we horren moeten plaatsten omdat we elk jaar lekgestoken worden maar dit jaar ga ik dat dus ook echt doen.


Het wordt toch niet overgedragen door de muggen die hier leven?
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

anoniem213

Bericht 01 Feb 2016 17:05

Re: Zika virus, ben jij er bang voor?

Nee, die muggen komen hier niet eens voor.
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 13:38

Bericht 01 Feb 2016 17:10

Re: Zika virus, ben jij er bang voor?

Susan schreef:
Fiwen schreef:Ik ben er niet super bang voor of zo maar ik ga wel binnenkort goede horren plaatsen hier in huis. We hebben sowieso veel muggen hier omdat we dichtbij water wonen en ik neem hiermee gewoon liever geen risico.
We roepen al 2 jaar dat we horren moeten plaatsten omdat we elk jaar lekgestoken worden maar dit jaar ga ik dat dus ook echt doen.


Het wordt toch niet overgedragen door de muggen die hier leven?


Tot nu toe niet maar ik neem liever geen risico als het met iets simpels als horren plaatsen voor een groot deel voorkomen kan worden.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 01 Feb 2016 17:13

Re: Zika virus, ben jij er bang voor?

Horren plaatsen kan nooit kwaad maar het lijkt mij dat dat gewoon een heel andere muggensoort is. Muggen die hier leven kunnen ook nog steeds geen malaria overbrengen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 13:38

Bericht 01 Feb 2016 17:21

Re: Zika virus, ben jij er bang voor?

Daarom ben ik er op zich ook niet bang voor, maar gezien m'n zwangerschap wil ik er ook geen risico mee nemen.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Anoniem250

Bericht 01 Feb 2016 17:27

Re: Zika virus, ben jij er bang voor?

Ik zou eigenlijk naar Curaçao op vakantie gaan, maar dat doe ik nu niet. Bij TUI mag je als zwangere trouwens omboeken. Hier in Nederland ben ik niet bang, lijkt me ook niet nodig.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11420

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 01 Feb 2016 17:29

Re: Zika virus, ben jij er bang voor?

Nee ik ben er niet bang voor. Ik ben in Thailand gestoken door muggen (ondanks antimug) en had ik huiduitslag bij thuiskomst. De huisarts heeft het gordelroos genoemd, maar het lijkt wel op de plaatjes van het Zika virus. En de huisarts wist dat ik in Thailand was èn dat ik gestoken ben. Hij maakte zich geen zorgen.

Maar nog: ik voel me prima en ben niet bang. Na een week ben je weer in orde. Dus het lijkt mij geen probleem voor een toekomstige zwangerschap voor mij.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43735

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 01 Feb 2016 17:42

Re: Zika virus, ben jij er bang voor?

Ik ben ook gestoken in Thailand maar verder nergens last van. Kunnen mannen er wel ziek van worden trouwens? Afgezien van zwangerschap want dat geldt voor hen natuurlijk niet.
Let's discover the world together.
<<

Vivianne

Bericht 01 Feb 2016 17:44

Re: Zika virus, ben jij er bang voor?

Nee ik ben er niet bang voor maar ik zou niet op vakantie gaan naar de gebieden waarin het Zika virus wel voorkomt.
<<

Anoniem148

Bericht 01 Feb 2016 17:45

Re: Zika virus, ben jij er bang voor?

Nee want ik reis toch niet.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Bloom