Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hypermobiel/DCD

<<

*foef*

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 131

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 01 Feb 2016 10:57

Hypermobiel/DCD

Is er hier toevallig iemand die ervaring heeft met kinderen die hypermobiel zijn? Zo ja, wat zijn de dingen waar je kind tegen aan loopt? Qua school, sport, fietsen, dagelijkse dingen? En krijgt hij/zij begeleiding?

Mijn zoon is nu bijna 7 en ondervind erg veel problemen door zijn hypermobiliteit. Hij kan de schrijfletters niet maken. Niet zwemmen, niet fietsen. Ik zoek eigenlijk manieren om het voor hem allemaal wat makkelijker te maken. Hij heeft namelijk heel goed in de gaten dat hij 'anders' is dan de andere kinderen. Hij gaat 1x per week naar de fysio en zij heeft vaak wel goede ideeën om hem te helpen. Het is alleen een beetje jammer dat school daar niks mee doet.
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:47

Bericht 01 Feb 2016 12:04

Re: Hypermobiel/DCD

Ik heb tijdelijk een kind in de klas gehad met hetzelfde. Zij had via het samenwerkingsverband een budget waaruit extra hulp betaald werd. Op haar school was er een relaxstoel waar ze even kon rusten tussendoor om overbelasting te voorkomen en kwam er elke week extra hulp voor schrijfles ed maar ook voor haar zelfbeeld en accepteren/leren dat ze grenzen aan moest geven.Deze man is toen ook bij ons op school langsgeweest en had echt waardevolle tips. Met name gericht op het voorkomen van overbelasting. Op school liet ze weinig merken namelijk waardoor ze thuis en vooral snachts veel pijn had.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11420

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 01 Feb 2016 13:32

Re: Hypermobiel/DCD

hypermobiliteit is iets heel anders dan DCD. Heeft hij een combi of 'alleen' hypermobiliteit?

Wat je kunt doen, en ik weet niet waar je woont, is een kinderergotherapeut inschakelen. Deze kunnen op school komen kijken. Dan beklijft het vaak ook beter bij de leerkrachten. Ik, als kinderfysio, loop er vaak tegenaan dat mijn adviezen idd niet op school opgepakt worden.

Voor het schrijven zijn er greepjes voor op de pen. Of wellicht moet jouw zoon al met een rollerpen gaan schrijven omdat dat makkelijker rolt en minder kracht kost.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

*foef*

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 131

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 01 Feb 2016 13:44

Re: Hypermobiel/DCD

Hij is hypermobiel maar ze denken bij hem ook aan DCD. 18 febr moet hij naar een revalidatiearts en daar zijn dan ook een ergo therapeut, fysio, maatschappelijk werk en psycholoog bij. 18 febr duurt nog best wel even voor een kind dat niet meer naar school wil.
Ik vind het echt gek dat zijn meester totaal niks met de adviezen van de fysiotherpeute doet. Hij kan bijvoorbeeld niet zolang rechtop zitten. Maar hij krijgt 'straf' als hij op zn tafel hangt.
Kan je zo'n rollerpen gewoon in de winkel kopen?
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11420

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 01 Feb 2016 13:48

Re: Hypermobiel/DCD

Wat jammer dat de meester niet meewerkt! En goed dat jullie naar een revalidatie setting gaan!

Je zou even een aantal pennen/potloden kunnen kopen en bekijken waarmee hij het lekkerste schrijft. Een rollerpen (te koop bij Bruna iod) bedenk ik nu als fijnste, maar wie weer vindt hij een ander soort pen nog wel veel beter. De kinderfysio kan dat ook met hem uitpluizen.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Swampy

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 361

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:36

Bericht 01 Feb 2016 19:52

Re: Hypermobiel/DCD

Foef, misschien onnodige vraag...
Maar heb je het er al echt met de meester over gehad? Over de ernst van de situatie? Zou het echt een keer bespreekbaar maken met een goed gesprek! Lijkt mij voor beide partijen een goed idee!
Sterkte trouwens, mijn zoontje is ook hypermobiel. Maar dmv 1x pw week fysio, goede schoenen en aanvaarden van zijn onhandigheid gaat het verder prima!
Grote man 31-08-2010
Klein prulleke 12-05-2014

Holagirl

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers