Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ontbijtgranen

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 01 Feb 2016 09:36

Ontbijtgranen

Wat zijn jouw favoriete ontbijtgranen? Eet je liever muesli of cruesli? Wat wil je er in hebben zitten (veel noten?) en wat niet (van die gevriesdroogde vruchtjes?).

Ik heb gisteren een nieuw pak ontbijtgranen gekocht: Eat Natural met noten en zaden. Die is zo lekker dat ik gewoon een klein handje los heb gegeten. Zo lekker knapperig.

Afbeelding

Maar waar moet je nou eigenlijk op letten? Niet gezoet met suiker, maar met wat wel? Hoe weet ik welke nou goed is en welke niet? Ik wil ook graag nog een keer m'n eigen granola maken binnenkort en alles zelf samenstellen, maar wat zijn lekkere, gezonde ingredienten er voor?
Let's discover the world together.
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4823

Geregistreerd: 22 Nov 2013 08:57

Bericht 01 Feb 2016 09:47

Re: Ontbijtgranen

Ik maak ook mijn eigen granola, aan de hand van dit recept (http://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R1185285/granola).
Ik houd me ook eigenlijk wel aan die hoeveelheden.
Soms vind ik het wel lekker om de noten wat grover te laten en ik doe er soms een handje extra cranberry's door :)

Als ik een cheat-dagje heb neem ik soms wel eens yoghurt/kwark met cruesli met chocola :)
<<

Anoniem173

Bericht 01 Feb 2016 09:58

Re: Ontbijtgranen

Ik via die van dorset heel lekker met honing en granola.
En de biologische muesli chocolade van de ah is ook heerlijk.
<<

Anoniem193

Bericht 01 Feb 2016 13:37

Re: Ontbijtgranen

Het lijkt wel alsof ik aandelen heb in haar site, maar ik vind gewoon dat ze goede artikelen schrijft.
http://fitbeauty.nl/welke-muesli-cruesli-het-gezondst/

Het ligt er natuurlijk helemaal aan wat je zoekt en wat je doel is en welke dan het beste bij jou past.
- Muesli met zo min mogelijk calorieën
- Muesli zonder toegevoegde suikers
- Muesli die vegan is
- Muesli met/zonder noten
- Muesli met zo min mogelijk vetten
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 01 Feb 2016 13:39

Re: Ontbijtgranen

Haha Alibi! What about muesli die lekker knapperig is, relatief gezond en me een lang vol gevoel geeft.. Ik heb een half uur na m'n ontbijt namelijk altijd alweer honger!
Let's discover the world together.
<<

Anoniem193

Bericht 01 Feb 2016 13:41

Re: Ontbijtgranen

Misschien is muesli dan gewoon niet zo'n goede keuze voor je om mee te ontbijten?
Of je moet je ontbijt wat meer vullend laten worden maar het niet zoeken in de muesli. Fruit toevoegen? Volle yoghurt ipv magere yoghurt zoiets?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 01 Feb 2016 13:46

Re: Ontbijtgranen

Ja ik ontbijt altijd met magere yoghurt. Misschien is fruit toevoegen een goeie, ook gezien m'n monthly challenge.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem193

Bericht 01 Feb 2016 13:57

Re: Ontbijtgranen

Doen! Win win situatie ;)
<<

Anoniem304

Bericht 01 Feb 2016 14:04

Re: Ontbijtgranen

Als ik ontbijt met magere yoghurt kan ik na een uurtje weer. Vult voor geen meter.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 01 Feb 2016 14:12

Re: Ontbijtgranen

Meestal eet ik gewoon havermout door de yoghurt (wel volle, magere yoghurt vind ik veel te dun) en dan met blauwe bessen, frambozen of een andere fruitsoort.

Dorset Cereals vind ik heel lekker, maar daar zit nog wel veel suiker in.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 01 Feb 2016 14:14

Re: Ontbijtgranen

Misschien ga ik wel eens wat dikkere yoghurt proberen. Ook wel goed idee!
Let's discover the world together.
<<

Anoniem222

Bericht 01 Feb 2016 17:18

Re: Ontbijtgranen

Ik eet graag Skyr met havermout, noten en fruit. Ik koop nooit bewerkte granen met suiker of honing. Ook al is het honing, honing heeft ook een hoge glycemische index en ik wil voorkomen dat ik na een uurtje een onwijze dip krijg. Ik eet 's ochtends (als het geen Skyr is) ook altijd volle producten, want dat vult langer.
<<

Anoniem313

Bericht 01 Feb 2016 18:39

Re: Ontbijtgranen

Ik eet nooit muesli (wat doe ik eigenlijk in dit topic, kun je je afvragen) maar ik heb een bak waar ik noten, pitten, zaden en kokos in heb, en daar doe ik 2 lepels van in m'n yoghurt, met wat blauwe bessen of kersen. De samenstelling verandert altijd wat, de ene keer gooi ik er een grote zak gemengde noten in, de andere keer vul ik het aan met pistache, extra lijnzaad, zonnebloempitten, noem maar op. Ik zoet het verder niet en het vult goed.
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 01 Feb 2016 21:20

Re: Ontbijtgranen

Skyr, Griekse of volle yoghurt met havermout/appel/rozijnen/kaneel of granola of gewone ongezoete muesli, gewoon droge havermout met wat lijnzaad en druiven of een yoghurt/banaan/havermout shake of overnight oats. Of gewoon een bak brinta.

Cruesli haal ik alleen heel af en toe in het weekend als er een cheatdag is en dan neem ik een schaaltje en stop ik de rest bij mijn man in zijn tas voor zijn eetlade op werk. Jammer dat ze daar geen 1 portie verpakkingen van hebben, al maakt het mijn man niks uit hoeveel suiker er ergens in zit.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 05 Feb 2016 10:10

Re: Ontbijtgranen

Vraag aan de mensen die havermout door hun yoghurt doen: onbewerkte havermout? Ik dacht altijd dat dat niet goed voor je is ivm fytinezuur dat er dan nog in zit, en dat je havermout daarom altijd eerst moet weken of koken.
#teammaple🍁
<<

Anoniem184

Bericht 05 Feb 2016 10:14

Re: Ontbijtgranen

Volgens mij zit die Eat Natural nog altijd vol suiker, of niet?

Mijn favoriete ontbijtgranen vind ik zelfgemaakte granola. Maar nu ontbijt ik altijd met een schaaltje Brinta. Ik had havermout geprobeerd maar dat vind ik niet echt lekker... Sowieso is mijn ontbijt in fasen, meestal eet ik twee maanden dit, dan weer twee maanden dat. Over een tijdje zweer ik vast weer bij wat anders, haha.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 05 Feb 2016 10:24

Re: Ontbijtgranen

Urban Naked schreef:Vraag aan de mensen die havermout door hun yoghurt doen: onbewerkte havermout? Ik dacht altijd dat dat niet goed voor je is ivm fytinezuur dat er dan nog in zit, en dat je havermout daarom altijd eerst moet weken of koken.


Ik heb van die havermout die anders een minuut moet koken, ik denk niet dat die volledig onbewerkt is, want echte onbewerkte havermout moet je volgens mij veel langer koken.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:43

Bericht 05 Feb 2016 21:27

Re: Ontbijtgranen

Dat is ook mijn favoriet, heel lekker! En de granola van Dorset is ook een aanrader.
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Peinture

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1304

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:27

Bericht 07 Feb 2016 19:23

Re: Ontbijtgranen

Atelier Madame schreef:Ik via die van dorset heel lekker met honing en granola.
En de biologische muesli chocolade van de ah is ook heerlijk.


Deze twee ga ik eens proberen! Ik vind het heerlijk om met muesli/cruesli etc te ontbijten. Alleen dan wel met melk en niet met yoghurt...

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron