Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Overal om huilen (kleuterleeftijd)

<<

Anoniem166

Bericht 30 Jan 2016 20:18

Overal om huilen (kleuterleeftijd)

Ik word zo langzamerhand gillend gek, mijn geduld bewaren lukt voor geen meter meer. Dus ik heb echt even advies nodig.

Mijn dochter van bijna 4 huilt, piept, miept en zeurt de hele dag. Als ze haar jas niet dicht krijgt, als ze haar schoenen niet aan of uit krijgt, als de barbiepop niet gaat zitten, als de jongste met een speelgoedtomaat speelt, als ik opsta, of juist ga zitten, als de radio te hard of te zacht staat, als het regent of als het donker is, of juist licht, als de maan rond is, of ineens niet meer rond is, of als ze de maan niet kan zien.... Ik word er helemaal moedeloos van.

Daarnaast wordt er vreselijk gepiept om het eten, lust ze ineens helemaal niets meer en gaat ze dus steeds zonder eten naar bed. En tot slot is ze enorm dwingend. Als ik een liedje deun, gaat ze huilen, want ze vindt het niet leuk als ik zing (en nee, ik zing niet vals ofzo). Zojuist ging ik even dansen met zoon. Drama, want ik moest blijven zitten en mocht niet dansen met zoon. Zo gaat het dus de hele dag. Ik wil er niet aan toegeven, en doe dat meestal ook niet, maar dan wordt het drama alleen maar erger en komt ze niet uit de bui.

Ik ben echt ten einde raad. Het is niet meer gezellig. En alles kost gruwelijk veel energie.

Dus... Help...
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 30 Jan 2016 20:21

Re: Overal om huilen (kleuterleeftijd)

Dat lijkt me vreselijk irritant.
Ik geloof dat ik zelf al een keer heel boos was geworden. Maar ik kan dan ook echt niet tegen miepen.

Edit: Heb je al gezegd dat je het niet leuk vindt en waarom ze het doet?
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Lenthe

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1277

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:10

Bericht 30 Jan 2016 20:31

Re: Overal om huilen (kleuterleeftijd)

Is er iets bijzonders gebeurd? Het lijkt wel of ze niet goed in haar vel zit.
<<

Anoniem166

Bericht 30 Jan 2016 20:33

Re: Overal om huilen (kleuterleeftijd)

Ik ben al vaak genoeg heel boos geworden, maar dat haalt helemaal niks uit. En waarom ze het doet, weet ik niet. Dat zegt ze ook niet. Uitleggen dat ik het niet leuk vindt, werkt ook niet. Op de trap zetten werkt niet, erover praten niet. We zeggen al bijna een jaar dat ze ons gewoon kan vragen om hulp zonder gelijk te beginnen met huilen, maar dat heeft na een jaar nog geen verbetering gebracht.
<<

Anoniem166

Bericht 30 Jan 2016 20:35

Re: Overal om huilen (kleuterleeftijd)

Lenthe, niet dat ik weet. We zijn 3 maanden terug verhuisd, maar dat vindt ze heel leuk. En ze wil ook helemaal niet terug naar het vorige huis. Ze deed dit trouwens daarvoor ook al. Ze is altijd al wel een pieperd geweest, maar het laatste half jaar is het echt heel erg.
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:32

Bericht 30 Jan 2016 20:42

Re: Overal om huilen (kleuterleeftijd)

Mijn dochter deed dat ook heel extreem. De hele dag door krokodillentranen om alles, zowel op school als thuis. Nu werken ze op school met de Kanjertraining, daar noemen ze dit gedrag een 'gele pet'. Wij zeiden haar steeds dat die gele pet die ze op had nergens voor nodig was, en vroegen haar wat de 'witte pet' (goed gedrag) zou doen. Dit werkte enorm goed.

Inmiddels zijn we een jaar verder en inmiddels gaat het stukken beter. Nog steeds heeft ze wel eens een gele pet, maar niet meer zo overdreven vaak. Misschien dat ze het doorheeft dat het niks uithaalt, misschien is ze erover heen gegroeid, ik weet het niet.

Maar ik kan je frustratie heel goed begrijpen, want het is ook om moedeloos van te worden.
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 30 Jan 2016 20:42

Re: Overal om huilen (kleuterleeftijd)

Kan het zijn dat het met de leeftijd te maken heeft?
Beetje oncomfortabel zeg maar? Ik heb wat vriendinnen hier ook wel eens over gehoord. Wel vervelend want je wordt er zelf ook niet gezelliger van.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:06

Bericht 30 Jan 2016 20:50

Re: Overal om huilen (kleuterleeftijd)

Hier ook heel erg gehad, het gaat inmiddels echt stukken beter. Mede door school denk ik, maar ik heb haar (hoe erg ik het ook vond, ik heb er zo'n hekel aan) gewoon genegeerd. Aangegeven wat ik wel wilde horen, deed ze dat niet dan reageerde ik niet. En maar blijven benoemen dat ik het niet leuk vind als ze zo doet.
<<

Anoniem166

Bericht 30 Jan 2016 21:00

Re: Overal om huilen (kleuterleeftijd)

Goed om te horen dat het herkenbaar is voor sommigen. H. gaat over 7 weken naar school en daar hebben ze ook wel een soort methode voor het beïnvloeden van gedrag. Hopelijk helpt dat wat.

Sam, ik hoop echt dat het de leeftijd is, dat het normaal is en het niet aan mijn kind ligt. Ik vind haar zo vervelend momenteel dat ik het liefst meer ga werken, zodat ik niet de hele dag met haar bezig hoef te zijn. Ik vind het heel naar, maar ik ben blij dat ze binnenkort naar school gaat en dat ze dus niet thuis is. Dat ik ook een keer de volle aandacht voor haar broertje kan hebben, zonder dat zij alle aandacht opeist.
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5678

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 30 Jan 2016 21:03

Re: Overal om huilen (kleuterleeftijd)

Zit ze tegen een griep aan te hikken?
Staat er binnenkort iets spannends/belangrijks te gebeuren?
Misschien oververmoeid?


Dat zinn de dingen die mijn als eerst te binnenschieten
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Anoniem166

Bericht 30 Jan 2016 21:08

Re: Overal om huilen (kleuterleeftijd)

Griep niet, ze is ook al heel lang zo. Dit is niet iets van de laatste maanden ofzo.
Oververmoeidheid denk ik niet. Ze slaapt niet meer tussen de middag, maar als ze moe is, mag ze van mij gewoon gaan liggen en dat doet ze ook wel eens. Op het kdv slaapt ze nog wel een uurtje overdag.

Binnenkort moet ze wel naar school. Misschien dat dat het is, al is het dan wel gek dat ze zich al tijden zo onmogelijk gedraagt. Ik weet haast niet beter dan dat ze zo doet.
<<

Anoniem255

Bericht 30 Jan 2016 21:38

Re: Overal om huilen (kleuterleeftijd)

Hier ook zo'n 4 jarige. Het is helemaal feest als mijn vriendin er ook is met haar inmiddels 5 jarige die dat ook nog doet....
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 30 Jan 2016 22:32

Re: Overal om huilen (kleuterleeftijd)

Heb geen advies, ik herken het helaas maar al te goed. Is net of ik mijn eigen verhaal lees. Dacht eerst dat het kwam door de zwangerschap en de komst van J. maar het blijft hier doorgaan en is vooral de laatste weken weer enorm toegenomen. Ik kan trouwens heel slecht tegen dat gemiep, gemier, gejank, zeuren, drama om niks ed. Hier dus ook een heel kort lontje.
<<

teletascha

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 446

Geregistreerd: 07 Sep 2013 09:00

Bericht 30 Jan 2016 22:39

Re: Overal om huilen (kleuterleeftijd)

Hier doet zoon dit ook. Wij probern het te negeren, en pas te reageren als hij netjes dingen vraagt. Hoop dat deze fase gauw over gaat.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem166

Bericht 30 Jan 2016 22:40

Re: Overal om huilen (kleuterleeftijd)

Ik ben eigenlijk erg blij met jullie reacties. Jammer dat het bij jullie ook zo is, maar het is dus in ieder geval herkenbaar.

Poeh, Mien, met twee van die pieperds wordt het er ook niet gezelliger op. Gek genoeg doet H. het niet als er andere mensen bij zijn. Mijn moeder was helemaal verbaasd toen ik zei dat H. een huilebalk is. Op het kdv is het wel erg herkenbaar, daar vertoont ze (in mindere mate gelukkig) hetzelfde gedrag. Als we mensen over de vloer hebben of ergens anders zijn, is H. meestal eerst verlegen en als de kat uit de boom gekeken is, heeft ze lol en is ze heel gezellig en sociaal.

CCC, precies hetzelfde dus. Ik dacht eerst ook de zwangerschap, toen de geboorte van een broertje etc. Maar over 3 weken wordt broertje alweer 1, en het geniep is er nog steeds.
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 30 Jan 2016 22:45

Re: Overal om huilen (kleuterleeftijd)

Hier ook gehad, sinds school wel een stuk beter.
M:21072011
J :08012014
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 30 Jan 2016 23:02

Re: Overal om huilen (kleuterleeftijd)

Jep en hier ook. De storm is gelukkig weer iets gaan liggen nu, maar man man wat kan ze op die manier het bloed HEEL snel onder mijn nagels vandaan halen..
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 30 Jan 2016 23:05

Re: Overal om huilen (kleuterleeftijd)

Een vriendinnetje van mijn zusje deed dit vroeger ook constant. Denk dat ze een jaar of 6 was toen. Kan me nog heel goed herinneren dat ik me heel ongemakkelijk voelde toen ze aan deur stond en vroeg of mijn zusje buiten kwam spelen, maar die was al buiten aan het spelen met een ander vriendinnetje. Meteen een heleboel tranen....ik heb toen geloof ik maar mn vader geroepen want ik wist ook niet meer wat ik ermee moest. Mn vader zei later tegen me dat het een heel onzeker kind was, dat ze daarom zo snel huilde.

Lijkt me echt lastig als je kind zo snel huilt, mijn geduld zou ook snel op zijn geloof ik....
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 31 Jan 2016 00:34

Re: Overal om huilen (kleuterleeftijd)

Vind het eigenlijk wel heel erg fijn te lezen dat het herkenbaar gedrag is. Hopelijk is deze fase snel voorbij voor iedereen.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 31 Jan 2016 10:28

Re: Overal om huilen (kleuterleeftijd)

CCC schreef:Vind het eigenlijk wel heel erg fijn te lezen dat het herkenbaar gedrag is. Hopelijk is deze fase snel voorbij voor iedereen.


Dat heb ik ook altijd als ik in een winkel sta en een ander kind begint hysterisch te huilen en op de grond gaat liggen enzo :P (al is dat hier gelukkig al wel even geleden)

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers