Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Heb jij moeite om je mening uit uiten?

<<

Anoniem281

Bericht 30 Jan 2016 20:07

Heb jij moeite om je mening uit uiten?

En dan bedoel ik puur in je relatie, vandaar deze pijler ;)

Ik lees vaak (vooral in biechttopics) dat er iemand iets dwars zit, maar dat het niet direct geuit wordt naar de partner. Dat 't met hints gebeurt of door af te wachten. Waarom lijkt dat bij zoveel meiden zo te zijn? Ik ben heel direct, juist naar m'n vriend toe! Niet omdat 't moet, hoor ;) Maar omdat ik bij hem het juist durf te doen. Nu is hij ook geen moeilijk persoon, dus misschien helpt dat ook.

Maar goed, ik vroeg me daardoor wel af, durven jullie 'gewoon' eerlijk te zijn in jullie relatie? Te zeggen waar het op staat en te vragen als je iets wilt hebben/graag ziet gebeuren? Waarom wel of niet?
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 30 Jan 2016 20:09

Re: Heb jij moeite om je mening uit uiten?

Tegen mijn man absoluut niet. Tegen hem zeg ik alles wat ik vind en denk.
Edit: Waarom tegen hem wel en tegen anderen niet? Hij waardeert dat en doet er ook wat mee. O en hij vindt me daarna nog steeds aardig :smile:
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem148

Bericht 30 Jan 2016 20:13

Re: Heb jij moeite om je mening uit uiten?

Ik ben een open boek voor hem. Toch vind ik het moeilijk om de juiste woorden te vinden en heb ik even tijd nodig. Af en toe begin ik erover via de app omdat ik het dan goed kan formuleren.
Ik heb wat moeite om de juiste woorden te vinden.

Bij vrienden en familie ben ik erg gesloten. Allemaal voor de leuk maar niet serieus. Paar keer goed teleurgesteld dus dan ben je al snel wat gesloten.
<<

Lady starstruck

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1725

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:18

Bericht 30 Jan 2016 20:23

Re: Heb jij moeite om je mening uit uiten?

Nee tegen mijn man juist helemaal niet. Had ik dat ook maar eens op andere vlakken.
L. 02-03-2016
A. 15-01-2018
♥️♥️
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 30 Jan 2016 20:30

Re: Heb jij moeite om je mening uit uiten?

Nee ik heb geen moeite met mezelf te verwoorden en ik ben volgens mij redelijk helder en eerlijk over wat ik wil/niet wil/leuk vind/niet leuk vind. Ik laat dingen ook niet lang sudderen, probeer er op tijd bij te zijn zodat iets niet te groot wordt.
#teammaple🍁
<<

anoniem213

Bericht 30 Jan 2016 20:36

Re: Heb jij moeite om je mening uit uiten?

Urban Naked schreef:Nee ik heb geen moeite met mezelf te verwoorden en ik ben volgens mij redelijk helder en eerlijk over wat ik wil/niet wil/leuk vind/niet leuk vind. Ik laat dingen ook niet lang sudderen, probeer er op tijd bij te zijn zodat iets niet te groot wordt.

Ik ben/doe het precies zo. Laatst vroeg ik m'n vriend naar aanleiding van een topic hier wat hij van me geleerd had en toen zei hij dat hij van me geleerd had dat het belangrijk is om goed en eerlijk te communiceren in een relatie. Dat vond ik echt een heel leuk compliment en dat zag ik ook niet direct aankomen.
<<

Anoniem281

Bericht 30 Jan 2016 20:42

Re: Heb jij moeite om je mening uit uiten?

Dat niet laten sudderen is idd een goed punt, doen wij ook niet, hoor, maar 't is wel 's voorgekomen, in 't begin van de relatie. Maar dan wordt 't zó iets groots! En 't is zo zonde van de energie en tijd.
<<

Geel

Bericht 30 Jan 2016 20:55

Re: Heb jij moeite om je mening uit uiten?

Nee, tegen mijn man heb ik daar geen moeite mee. Hij wil ook graag dat ik eerlijk zeg wat ik vind en wil. In het begin had ik er wel moeite mee, dan kreeg ik het gewoon niet gezegd, bang voor van alles.
Tegenwoordig let ik er juist op dat ik niet te vrijpostig word. Mijn man is erg zorgzaam en kan veel hebben, dus ik wil zelf opletten dat ik niet verander in een soort bitchy kenau die alles maar zegt en vindt. We hebben ook afgesproken dat hij het zelf aangeeft als ik te snel of hard m'n mening geef. Maar tot nu toe gaat het volgens mij heel prima.
<<

Vivianne

Bericht 30 Jan 2016 22:06

Re: Heb jij moeite om je mening uit uiten?

Nee. Ik ben open, direct en eerlijk. Ik wind er geen doekjes om en uit mijn verwachtingen naar mijn vriend toe.
Andersom gelukkig ook zo.Ik hecht er veel waarde aan dat wij open en eerlijk met elkaar omgaan en communiceren.
<<

Anoniem185

Bericht 30 Jan 2016 22:30

Re: Heb jij moeite om je mening uit uiten?

Nee, ik heb daar geen moeite mee.
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1952

Geregistreerd: 23 Apr 2015 10:55

Bericht 30 Jan 2016 22:34

Re: Heb jij moeite om je mening uit uiten?

Ik durf gewoon eerlijk te zijn en te zeggen waar het op staat. Dus nee, ik heb daar geen moeite mee.
2011 2012 2017
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 30 Jan 2016 22:38

Re: Heb jij moeite om je mening uit uiten?

Nee, helemaal niet. Ik vertel regelmatig mijn mening/verwachtingen. Hoe moet hij anders weten hoe ik me voel of wat ik van bepaalde dingen denk? Hij is een man, die hebben soms meer duidelijkheid nodig. Mijn man waardeert dat juist aan me en andersom ook. :)
<<

Anoniem177

Bericht 31 Jan 2016 00:45

Re: Heb jij moeite om je mening uit uiten?

Nee eigenlijk helemaal niet maar op het forum daarin tegen wel weer. Vind het lastig om op papier uit te leggen wat ik bedoel en hoe ik het bedoel.
<<

Vivianne

Bericht 31 Jan 2016 00:58

Re: Heb jij moeite om je mening uit uiten?

bambina schreef:Nee eigenlijk helemaal niet maar op het forum daarin tegen wel weer. Vind het lastig om op papier uit te leggen wat ik bedoel en hoe ik het bedoel.


Dat herken ik wel. Ik herschrijf mijn post vaak ook 2 of 3 keer.
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3087

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:50

Bericht 31 Jan 2016 09:46

Re: Heb jij moeite om je mening uit uiten?

Ik heb dat moeten leren maar het gaat steeds beter. Ik begreep niet waarom mijn vriend al die voor de hand liggende dingen niet deed of begreep. Totdat ik besefte dat het voor mij dan wel voor de hand kan liggen, maar dat het voor hem anders is.
Nu geef ik steeds meer duidelijk aan wat ik verwacht. Scheelt heel veel frustratie!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 31 Jan 2016 11:52

Re: Heb jij moeite om je mening uit uiten?

Nee. Ik durf en kan (en móet zelfs van m'n man) alles te uiten. Wel moet ik af en toe beter leren mezelf uit te drukken. Ik draai er dan niet om heen, maar het lukt me gewoon niet goed om te zeggen wat ik precies wil zeggen. Maar hij stimuleert me daarin heel goed.
Let's discover the world together.
<<

Poes

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 37

Geregistreerd: 14 Dec 2015 01:13

Bericht 31 Jan 2016 12:23

Re: Heb jij moeite om je mening uit uiten?

Hmmm...ik kan het wel...ik durf het ook wel maar ik doe het niet altijd. Is denk ik voor een deel aard van het beestje. Ik ben best een binnenvetter.
<<

Anoniem184

Bericht 31 Jan 2016 12:28

Re: Heb jij moeite om je mening uit uiten?

Tegen anderen ben ik altijd heel afwachtend en vind ik m'n mening uiten, als in voor mezelf opkomen, toch wel een spannend 'ding'. Maar tegen m'n vriend ben ik heel direct en soms ook behoorlijk ongenuanceerd. Hints geven doe ik niet aan. Geeft ook zo nu en dan de nodige woordenwisselingen, vooral door het ongenuanceerde. En daarbij zijn we allebei lekker koppig en eigenwijs :laughcry:
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3726

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 31 Jan 2016 13:41

Re: Heb jij moeite om je mening uit uiten?

Nee, eerder wel maar door een heftige gebeurtenis hebbben we beide geleerd dit wel te doen. Dit werkt voor ons echt heel prettig.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5491

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 04 Feb 2016 00:37

Re: Heb jij moeite om je mening uit uiten?

Wat knap dat jullie dat allemaal zo goed kunnen! Ik heb er soms wel moeite mee hoor, vooral als ik al een verwachting heb van wat mijn vriend er over gaat zeggen/denken. Hij wil wel graag dat ik gewoon zeg waar het op sta, dat lukt me niet altijd.
<<

Anoniem313

Bericht 04 Feb 2016 10:00

Re: Heb jij moeite om je mening uit uiten?

Hier gaat het ook niet altijd even goed hoor. Ik ben verbaal sterk en niet bang om te zeggen wat ik vind en wil, maar ben ook nogal genuanceerd en van het ' enerzijds, anderzijds' -model. Mijn vriend heeft zijn positie altijd heel snel bepaald en is vrij dominant, dus hij kan me nog weleens overvleugelen. Ik vind dat tegelijkertijd ook wel prettig; in andere relaties ben ik vaak de dominante, en bij hem niet.
<<

Anoniem321

Bericht 04 Feb 2016 10:36

Re: Heb jij moeite om je mening uit uiten?

Ja ik heb er moeite mee. Ik vul altijd al veel voor hem in waardoor ik minder vaak mijn mening geef dan ik zou willen/moeten.
En dat terwijl mijn vriend mij juist aanspoort om mijn mening te geven. Hij is openminded en heel vriendelijk dus ik krijg alle ruimte van hem. Toch maak ik daar te weinig gebruik van.
<<

Anoniem189

Bericht 04 Feb 2016 13:22

Re: Heb jij moeite om je mening uit uiten?

Nee, daar heb ik geen moeite mee. Mijn vriend ziet het meteen aan me als er iets is en dan zegt hij "zeg het maar even." En dan vertel ik hem wat er is, maar meestal vertel ik het al voordat hij het aan me vraagt.
<<

Anoniem281

Bericht 04 Feb 2016 14:36

Re: Heb jij moeite om je mening uit uiten?

Ragazza schreef:Ja ik heb er moeite mee. Ik vul altijd al veel voor hem in waardoor ik minder vaak mijn mening geef dan ik zou willen/moeten.
En dat terwijl mijn vriend mij juist aanspoort om mijn mening te geven. Hij is openminded en heel vriendelijk dus ik krijg alle ruimte van hem. Toch maak ik daar te weinig gebruik van.


Maar waarom dan?
<<

anoniem203

Bericht 04 Feb 2016 15:10

Re: Heb jij moeite om je mening uit uiten?

bambina schreef:Nee eigenlijk helemaal niet maar op het forum daarin tegen wel weer. Vind het lastig om op papier uit te leggen wat ik bedoel en hoe ik het bedoel.


Ja ik ook. In real life ben ik juist Straight to the Point en soms ook wel een flapuit. Ik ben ook altijd heel eerlijk maar wel op een subtiele manier. Dit is zowel bij mijn man als bij andere mensen.
Volgende

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers