Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Tips eten + slapen baby 6 maanden

<<

Squirrel

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 198

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:30

Bericht 30 Jan 2016 16:55

Tips eten + slapen baby 6 maanden

Wij komen er niet helemaal uit met de voeding van onze zoon.

Zijn schema ziet er nu ongeveer als volgt uit:
7.00-8.00 fles 180+6 en sinds een paar dagen 1 schep rijstebloem
+/- 9.00 1stuk fruit
11.00-12.00 fles 180+6
15.00-15.30 fles 180+6
17.00-17.30 groente + aardappel 150 a 200 gram
19.00 fles 180+6 en 3 rijstebloem
22.30 fles 180+6


Onze dochter ging rond deze tijd over op 3 flessen, maar onze zoon wil nog steeds niet zonderde 5e fles. We hebben het wel geprobeerd, maar dan wordt hij meestal voor 0.00 alsnog wakker en gaat zonder fles dan niet slapen. Een enkele keer slaapt hij langer door. Een kleinere fles pikt hij niet.

Ook gaan de nachten nog steeds heel wisselend ook als hij de late voeding gewoon 180+6 op heeft. Hij wordt de meeste nachten nog meerdere keren wakker en gaat moeilijk weer slapen. Vaak is hij in de nacht uren wakker. Hij zit al aan de max qua voeding dus met een fles gaat hij hieroverheen.

We hebben al geprobeerd forte voeding te geven. Hier kreeg hij erg veel last van. Hij drinkt nu Hero comfort. Hiermee spuugt hij bijna niet wat hij bij andere voedingen wel doet ook al zijn ze ingedikt.

Daarnaast is hij erg actief. Rolt, doet een combi van tijgeren/kruipen en gaat zitten. Hij verbruikt daardoor natuurlijk ook veel energie.

Ik heb het cb al om advies gevraagd, maar die zeggen heel makkelijk laatste fles niet meer geven hij is 6 maanden dat is gewenning. Volgens hen moeten we er gewoon doorheen en dan maar een paar moeilijke avonden/nachten, maar hier staan we niet achter. Ook zijn we op hun advies gestart met aardappel omdat dit meer vult. De eerste avond/nacht had dit effect hierna niet meer.

Waar het bij onze dochter heel makkelijk ging om flessen te minderen had ik niet verwacht dat we er nu zo'n problemen mee zouden hebben.

Overdag slaapt hij trouwens vaak wel goed. In de ochtend en eind van de middag een uurtje en tussen de middag 1,5 a 2 uur.

Ik hoop dat er iemand tips heeft hoe we de flesvoeding evt. kunnen minderen en tips heeft om hem 's nachts weer te laten slapen.
<<

Anoniem313

Bericht 30 Jan 2016 17:23

Re: Tips eten + slapen baby 6 maanden

Heb je weleens geprobeerd 210+7 aan te bieden?
Verder, je zou dat fruit wat later kunnen geven, als ie uit z'n ochtendslaap komt. Dat doe ik nu, en dan tussen de middag een fles (dus 3 ipv 4). Die avondfles, ja, je kunt het cb advies volgen of niet, dat is aan jou.
<<

Anoniem313

Bericht 30 Jan 2016 17:26

Re: Tips eten + slapen baby 6 maanden

Die van mij doet dus ongeveer dit:
7h fles
11h fruit
13h fles
15h soepstengel of stukje brood
17h groente met aardappel of graan
19h fles

Hij is van 5 juli:
<<

Squirrel

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 198

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:30

Bericht 30 Jan 2016 17:39

Re: Tips eten + slapen baby 6 maanden

We hebben alleen geprobeerd de fles van 19u 210+7 te geven, maar niet om dat bij de andere flessen te doen. Dat zouden we wel eens kunnen proberen en kijken wat hij dan doet.

Fruit later heb ik wel eens geprobeerd, maar meestal wil hij hierna meteen een fles. Ik kan het nog wel eens proberen of hij dit wel doet met grotere flessen.
<<

Anoniem148

Bericht 30 Jan 2016 17:51

Re: Tips eten + slapen baby 6 maanden

Na fruit wilde mijn zoon ook een fles. Dit heb ik vervangen voor water en afleiden.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15970

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 30 Jan 2016 19:11

Re: Tips eten + slapen baby 6 maanden

Niet echt tips, wel veel herkenning. Onze zoon is nu negen maanden en zit over het algemeen ook nog op vier flessen per 24 uur en soms zelfs op vijf. Wij hebben besloten zijn behoeften te volgen en niet de adviezen die worden gegeven. Wij hebben net zo'n actief kind als jullie en blijkbaar heeft hij het gewoon nodig. Afgelopen week bij het CB geweest en daar boog zijn groeicurve zelfs wat af, ondanks alles wat hij dus eigenlijk teveel krijgt.

Volg je gevoel en volg je baby, dan kan het alleen maar goedkomen.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem151

Bericht 30 Jan 2016 19:52

Re: Tips eten + slapen baby 6 maanden

Ik heb er geen verstand van hoor, maar waarom is het erg dat het 'nog' 5 flessen zijn? Melk is toch niet opeens ongezond of zo?
<<

Anoniem313

Bericht 30 Jan 2016 20:21

Re: Tips eten + slapen baby 6 maanden

Is ook niet erg. Babies drinken natuurlijk als ze net geboren zijn uitsluitend melk, en gaan dan gaandeweg meer vast voedsel eten en minder melk drinken, tot ze 'gewoon' eten. Dat laatste wordt aangeraden rond 1 jaar. Dus in de tijd ervoor moet je daar naartoe gaan werken, en om je daarin wat te ondersteunen zijn er richtlijnen: rond zoveel maanden vast voedsel introduceren, rond die tijd een fles er af, et cetera. Maar meer dan richtlijnen zijn het niet en als je daar wat van afwijkt, is dat geen punt.
<<

Squirrel

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 198

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:30

Bericht 30 Jan 2016 21:27

Re: Tips eten + slapen baby 6 maanden

Het is inderdaad vooral een richtlijn. Al vinden ze hier op het cb van niet en zouden we hem honger moeten laten hebben. Vandaar dat ik hier advies vraag, want aan het antwoord van het cb had ik niet zo veel.

@lady ik zei toevallig van de week tegen mijn vriend dat ik vaak veel herken in jullie zoon. Omdat ik eigenlijk een geplande keizersnede zou krijgen zou ik in juni bevallen. Van begin af aan jullie topic een beetje gevolgd. Zijn jullie op nr 1 voeding gebleven of geven jullie wel opvolgmelk?

Hij kan het trouwens best hebben wat extra, want naast actief groeit hij qua lente tegen de +2 lijn en gewicht op de 0 lijn.
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 30 Jan 2016 22:57

Re: Tips eten + slapen baby 6 maanden

Blue Phone schreef:Ik heb er geen verstand van hoor, maar waarom is het erg dat het 'nog' 5 flessen zijn? Melk is toch niet opeens ongezond of zo?



Dat denk ik ook altijd. Die flessen moeten er zo snel mogelijk vanaf blijkbaar.

Ik zou nummer 1 voeding geven tot 1 jaar. Daar mag je die 1 l gewoon van geven. Ze gaan vanzelf wel minderen.
Ik gaf bv maar mijn beide jongens hebben nog lang een voeding gehad rond 23.00 uur. De jongste tot een maand of 9 geloof ik.
M:21072011
J :08012014
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 31 Jan 2016 15:36

Re: Tips eten + slapen baby 6 maanden

Onze dochter is nu 7,5 maand en is sinds vorige week van de 5e fles af, die kreeg ze op een wisselend tijdstip 's nachts. Ik heb me dat best eens afgevraagd, af we een gewoonte aan het maken waren van die nachtvoeding door die steeds maar standaard te blijven geven, maar ineens hoefde ze 'm niet meer. (al is ze in de bijna 2 weken tijd nog wel 2x wel om een fles gekomen). Hier ging het dus vanzelf.
van 4 naar 3 flessen ga ik me voorlopig geen zorgen maken, dat komt vast ook een keer goed. Wij geven nog steeds nr. 1 en blijven dat doen tot ze op gewone melk over gaat. Qua vaste voeding krijgt ze a la rapley. Dat gaat best goed, ze gaat het steeds beter snappen. Wel zien we bv vooral 's avonds dat er niet zo heel veel in gaat nog. Bijvoorbeeld doordat ze iets eet dat ze nog moeilijk kan kauwen, of omdat ze te moe is. Brood en fruit (afhankelijk van welk fruit), gaat al wel heel goed. Al zien we ook dat als ze het een keer geprakt krijgt (onderweg vinden we dat soms even makkelijk als ze alleen bij ons op schoot kan, zitten we niet allemaal helemaal onder de prut) ze meer eet. Van 't vaste voedsel moet ze 't dus nog niet echt hebben.

Wat ik overigens ook wel eens deed als ze 's nachts teveel kwam voor een fles, dan maakte ik melk met een schepje minder poeder dan zou horen. Had ze wel het gevoel lekker te drinken, maar kreeg ze niet zoveel voeding binnen. Dit was vooral omdat ze op een gegeven moment bijvoorbeeld kwam om 4uur en dan om 7 uur als ze weer de fles kreeg (voor het naar de opvang gaan) slecht wilde drinken.
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

Squirrel

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 198

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:30

Bericht 31 Jan 2016 21:36

Re: Tips eten + slapen baby 6 maanden

Dat geeft hoop dat het ooit nog minder gaat worden. We gaan gewoon maar eens kijken wat hij doet en blijven voorlopig nummer 1 geven.

Ook met de bijvoeding is het een enorme honger lap of gewoon erg ongeduldig. We hebben geprobeerd rapley te geven, maar daar heeft hij het geduld dus niet voor. Hij wordt ontzettend boos dat het niet snel genoeg gaat. Hij kan erg goed zitten, maar zodra hij eten zit gaat hij erg zitten wiebelen en gooit zijn hoofd achterover. Daar zijn we dus voor nu maar even mee gestopt en prakken het nu. Daarmee heeft hij iets meer geduld.
<<

Squirrel

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 198

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:30

Bericht 04 Feb 2016 09:40

Re: Tips eten + slapen baby 6 maanden

En toen zomaar ineens heeft hij de laatste twee dagen besloten genoeg te hebben aan 3 flessen. Eerst komen we niet van de 5e af en nu drinkt hij er dus maar 3. Ook zijn slaappatroon is mee veranderd. Hij slaapt nu overdag twee keer twee uur en de nacht slaapt hij ineens goed. Al moet ik nog steeds een paar keer een speen geven, hij gaat dan wel meteen weer slapen ipv uren wakker zijn. Ik durf nog niet te hard te hopen, maar die nachten is al zoveel fijner!
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 04 Feb 2016 09:43

Re: Tips eten + slapen baby 6 maanden

Wat fijn dat het zo goed gaat! Hopelijk blijft het zo!

Kan hij zelf de speen al terug in zijn mond doen? Wat hier erg goed helpt is bij het in bed leggen speen in d'r mond en dan zowel links als rechts van haar hoofd een speen. Die pakt ze 's nachts zelf. Ik hoef zo bijna niet meer te lopen. Een enkele nacht is ze ze alledrie kwijt (meestal spuugt ze ze uit boven haar hoofd, daar vindt ze ze zelf niet), dan heeft ze me nodig.
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

Anoniem313

Bericht 04 Feb 2016 09:55

Re: Tips eten + slapen baby 6 maanden

Squirrel schreef:En toen zomaar ineens heeft hij de laatste twee dagen besloten genoeg te hebben aan 3 flessen. Eerst komen we niet van de 5e af en nu drinkt hij er dus maar 3. Ook zijn slaappatroon is mee veranderd. Hij slaapt nu overdag twee keer twee uur en de nacht slaapt hij ineens goed. Al moet ik nog steeds een paar keer een speen geven, hij gaat dan wel meteen weer slapen ipv uren wakker zijn. Ik durf nog niet te hard te hopen, maar die nachten is al zoveel fijner!


Hee wat goed! Die van mij heeft juist z' n vierde fles weer terug en lust er snachts ook wel weer 1. Babies :cheering:
<<

Squirrel

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 198

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:30

Bericht 04 Feb 2016 11:12

Re: Tips eten + slapen baby 6 maanden

Inderdaad baby's

Rebecca hij kan zelf zijn speen wel in zijn mond doen, maar dit lukt vaak alleen als hij op zijn rug ligt. Slapen doet hij op zijn buik. Hij gooit zijn spenen vaak ook heel bewust uit bed en gaat vervolgens proberen ze van de grond te rapen wat natuurlijk niet lukt. Al ben ik al heel blij als de nachten zo gaan!

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers