Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zwanger en moe

<<

Geel

Bericht 29 Jan 2016 17:29

Zwanger en moe

Mijn man zei vanochtend dat het hem opviel dat ik zo weinig energie heb en toen hadden we het erover of dat nou door de zwangerschap komt of door m'n algehele conditie. Ik heb weinig vergelijkingsmateriaal, maar ik ben even benieuwd: hoe moe zijn/waren jullie tijdens je zwangerschap?

Het probleem bij mij is dat ik al maanden slecht slaap, waardoor m'n hele slaapritme in de war is. Verder ben ik tot nu toe dertien kilo aangekomen en ik sport nu niet. Tot 22 weken heb ik nog gefietst naar m'n werk, maar dat doe ik nu ook met de auto. Kleine stukjes fiets of loop ik nog wel, maar na vijf minuten heb ik echt pijn in m'n banden. Traplopen gaat de ene keer goed, de andere keer sta ik bovenaan flink uit te puffen. Vóór m'n zwangerschap was ik al niet suuuuuperfit, maar ik kon wel een stukje hardlopen. Ik zit nu gewoon best wel veel en ik doe m'n taken vaak in delen, want bekkenpijn of andere ongein. Klinkt dat redelijk normaal voor jullie? ( ik weet dat elke zwangerschap anders is) M'n ijzer en HB zijn gewoon goed trouwens, pas nog getest.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 29 Jan 2016 17:36

Re: Zwanger en moe

Bij R was ik echt vanaf week 4 tot 40 moe. Een stukje fietsen vond ik al zwaar want moe, pijn en baby in de weg.
Klinkt dus niet heel gek wat je zegt.
R. 2013
D. 2016
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 13:38

Bericht 29 Jan 2016 17:42

Re: Zwanger en moe

Ik lig serieus elke avond uiterlijk tussen kwart over 9 en half 10 in bed. Ik kan mijn ogen dan gewoon niet meer open houden. En ik moet 's middags ook mijn best doen om niet in slaap te sukkelen als ik even relaxed ga zitten (doe bewust geen middagdutje omdat ik anders 's avonds heel moeilijk in slaap kom). Ik hoop dat het nog wat beter wordt als ik straks voorbij de 12 weken ben, maar ik ken genoeg vrouwen die er de hele zwangerschap last van hebben gehad.

Voor mij dus heel herkenbaar en ik ben nog niet eens 8 weken zwanger.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Mikado

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 870

Geregistreerd: 22 Sep 2013 19:25

Bericht 29 Jan 2016 17:44

Re: Zwanger en moe

Ik herken het!

Nu ben ik altijd al een slaapkop en kan ik slecht tegen weinig slaap. Tijdens mijn vorige zwangerschap was in continu moe, ging op tijd naar bed en deed het liefst middagdutjes. Het was wel in de eerste drie maanden het ergst maar de moeheid bleef. Ook nu weer. Ik geef me eraan over en weet dat het na de bevalling (al moet ik nog even, haha) weer bijtrekt!
2014 2016 2019
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 29 Jan 2016 17:52

Re: Zwanger en moe

Ik ben ook elke keer moe. Dit had ik bij mijn vorige zwangerschappen wel minder.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 29 Jan 2016 17:59

Re: Zwanger en moe

Pas toen ik met verlof ging merkte ik dat ik echt moe was en deed ik iedere dag een dutje. Nu ik bevallen ben, en dat is geen leuk antwoord, weet ik pas echt wat vermoeidheid is.
<<

Poes

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 37

Geregistreerd: 14 Dec 2015 01:13

Bericht 29 Jan 2016 18:02

Re: Zwanger en moe

Ik was ook moe, op een manier waarop ik eerder nog nooit moe was geweest.
<<

Sublimo

Yipyapper

Berichten: 1612

Geregistreerd: 20 Jul 2015 12:32

Bericht 29 Jan 2016 18:09

Re: Zwanger en moe

SoGood schreef:Pas toen ik met verlof ging merkte ik dat ik echt moe was en deed ik iedere dag een dutje. Nu ik bevallen ben, en dat is geen leuk antwoord, weet ik pas echt wat vermoeidheid is.

Ik denk wel dat dit voor iedereen anders is. Ik had tijdens de zwangerschap veel meer last van de vermoeidheid dan erna met de gebroken nachten. Die kon ik op een of andere manier prima handelen.

Anyway, Geel, die vermoeidheid is volgens mij heel normaal, ook al heeft niet iedereen het in dezelfde mate. Ik sta ook enorm uit te hijgen als ik een paar trappen op ben gelopen, is helaas even niet anders. Dat komt over een paar weken wel weer goed!
<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1510

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:29

Bericht 29 Jan 2016 18:30

Re: Zwanger en moe

Tijdens mijn eerste zwangerschap waren er periodes dat ik sneller moe was dan anders, maar over het algemeen viel dat best mee. Voordeel toen was wel dat ik heel flexibel werkte en daardoor ook genoeg rust tussendoor had. Heb echter tot het einde toe veel trappen gelopen, gefietst, zelfs tikkertje gespeeld op de laatste dag voor mijn verlof :smile:

Deze zwangerschap begon ik al met een chronisch slaaptekort en helaas is dat nog niet geheel veranderd, bovendien ben ik de hele dagen bezig met een zeer actieve dreumes en is het aantal uren slaap dat ik per nacht krijg ook maar beperkt. Deze keer heb ik dan ook veel meer last van vermoeidheid, ben heel benieuwd hoe dat straks met baby erbij gaat zijn!
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016
<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1063

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:01

Woonplaats: Den Haag

Bericht 29 Jan 2016 18:32

Re: Zwanger en moe

Ik heb het gelukkig niet mijn gehele zwangerschap, maar heb nu wel de laatste weken last van vermoeidheid.
Slaap slecht en als ik uit werk kom ben ik echt op.

Ik doe nu af en toe 's middags een dutje en dat helpt vaak wel.
Trappen lopen moet ik nu ook niet teveel doen want ik sta echt te hijgen bovenaan.

Je moet er toch even doorheen en na de bevalling zal het vast beter gaan. Je hebt dan inderdaad gebroken nachten, maar ik kan me wel herinneren van de eerste dat ik super goed sliep als we konden slapen. Je hebt je lichaam weer terug en kunt weer liggen zoals jij wilt.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 29 Jan 2016 19:26

Re: Zwanger en moe

Ik heb de afgelopen twee weken niet gesport en merk dat ik na een traplopen echt békaf ben. Dat had ik daarvoor niet. Ik ga dus zeker dit weekend weer zwemmen, twee keer per week!
#teammaple🍁
<<

Anoniem181

Bericht 29 Jan 2016 21:15

Re: Zwanger en moe

-
Laatst gewijzigd door Anoniem181 op 10 Feb 2016 10:23, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

nillis

Kletskop

Berichten: 501

Geregistreerd: 03 Sep 2013 09:49

Bericht 29 Jan 2016 21:49

Re: Zwanger en moe

Ik had bij de eerste twee zwangerschappen energie voor tien, maar deze zwangerschap is een totaal ander verhaal. wwar ik maar kan doe ik slaapjes en er komt niets uit mijn handen, terwijl ik normaal geen 5 minuten in de stoel kan zitten. Wordt dit wel een beetje zat nu. Hopelijk komt er nog iets van mijn energie terug.

Even on topic, fiwen wat leuk dat je zwanger bent.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 29 Jan 2016 22:27

Re: Zwanger en moe

Ik had het ook. Na beide zwangerschappen was het wonderlijk snel weer beter.
<<

Anoniem281

Bericht 29 Jan 2016 22:35

Re: Zwanger en moe

Hier ook veel vermoeidheid. Nu werk k nog wel 40 uur en heb k 2 zieke collega's, dus k vang ook een hoop op, maar had daar doorgaans minder moeite mee. Nu ben k na een werkdag wel echt bekaf en lig k na t eten eventjes plat op de bank!
<<

Patsy

Bericht 29 Jan 2016 23:01

Re: Zwanger en moe

Ik was ook heel moe, sowieso in het begin van de zwangerschap. Tijdens beide zwangerschappen had ik veel moeite met eten, alles stond me tegen. Hier door kreeg ik steeds minder energie en was ik daardoor moe. Gelijk na de bevallingen kwam mijn eetlust terug en daarmee mijn energie. Ik voelde me ondanks de gebroken nachten al snel veel energieker dan tijdens de zwangerschappen.
<<

Anoniem315

Bericht 29 Jan 2016 23:14

Re: Zwanger en moe

Ik heb het niet erg. Voel me best energiek. Op sommige dagen heb ik wat vermoeide ogen en 's ochtends opstaan voor het werk is niet mijn hobby. Ook tijdens de vorige zwangerschap had ik hier geen noemenswaardige last van. Alleen de laatste weken sliep ik toen heel slecht, maakte weinig uren. Maar ook toen was dat niet mijn nummer 1 klacht (dat was maagzuur).
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4998

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:30

Bericht 30 Jan 2016 12:27

Re: Zwanger en moe

Ik merk ook dat het weer erger wordt.
Het was een tijdje weg, maar nu mijn buik steeds dikker aan het worden is, ben ik ook steeds sneller moe.
Rond 20 uur vallen mijn ogen al dicht en kan ik echt niks tegen doen.
Ik lig ook het liefste in bed 's avonds, de bank zit ook niet zo lekker meer.

En ik slaap tegenwoordig uit in het weekend tot 9 uur.
Terwijl ik altijd 6/7 uur wakker was, ook de weekenden!
<<

Vivianne

Bericht 30 Jan 2016 16:06

Re: Zwanger en moe

Ik heb momenten gehad. In het begin van mijn zwangerschap was ik erg moe. Zo tot de 12 weken. Daarna had ik weer veel energie tot week 32, gok ik zo. De vermoeidheid is de laatste weken erg hard teruggekomen. Ik slaap meer dan anders en ben 3 keer zo langzaam boven dan anders.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8476

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 30 Jan 2016 16:09

Re: Zwanger en moe

Ik ervaar het hetzelfde als Vivianne. Wel ben ik gedurende de hele zwangerschap 's avonds eerder moe en slaap ik vroeg, maar gedurende het tweede trimester en het eerste deel van het derde voelde ik me overdag wel gewoon fit.

Nu is het echt drama, ik slaap 's nachts licht en ben overdag heel moe. Een stukje (half uurtje) lopen gaat nog, maar daarna moet ik ook echt bijkomen. Traplopen idem.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:47

Bericht 30 Jan 2016 16:33

Re: Zwanger en moe

Hier ook zoals bij Teun en Vivienne
<<

mardie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 442

Geregistreerd: 10 Sep 2013 20:56

Bericht 30 Jan 2016 20:54

Re: Zwanger en moe

Nu rond de 8 weken zwanger en ik ben zoooo moe.
April 2012 -juni 2014-september 2016
<<

Geel

Bericht 30 Jan 2016 20:57

Re: Zwanger en moe

Bedankt voor jullie reacties meiden! Het is wel prettig om ervaringen van anderen te lezen. Vandaag had ik een energieke dag, dat was erg fijn.

UN, ik ga voorstellen om een keertje met J. te gaan zwemmen. Zit hier super dichtbij en als je niet meer kunt zwemmen kun je prima een beetje poedelen, bedacht ik me.
<<

Anoniem281

Bericht 30 Jan 2016 21:07

Re: Zwanger en moe

Oh ik vind zwemmen sowieso leuk! Vriend en k gaan nog wel 's recreatiezwemmen met z'n tweeën, heerlijk :) Lekker kinderachtig van de glijbaan, soort tikkertje in 't wildwaterbaantje en duiken in 't diepe! Nu vind ik 't nog lekkerder, want die buik zit dan niet zo in de weg als in 't dagelijks leven.

Oké 't klinkt vrij kinderachtig... Maar 't kan echt zo lekker zijn en dan vooral 't rozige gevoel als je weer thuis bent.
<<

Anoniem301

Bericht 31 Jan 2016 12:55

Re: Zwanger en moe

Een beetje een troost: ik ben nu ik moeder ben helemaal niet moe. Ja wel een beetje omdat het allemaal best heftig en intens is in het begin, en je bent zoekende, minder tijd voor jezelf, gebroken nachten, enz. Maar moe zoals ik nog nooit geweest ben? Nee zeker niet. De afgelopen drie dagen hebben mijn man en ik bijvoorbeeld uit kunnen slapen tot 10.30. Ik heb haar dan wel een voeding gegeven om 4.00 en 7.00 maar ze slaapt weer verder en ik ook.

En ook als ik niet uit kan slapen ben ik niet doodmoe. Dus dat kan ook! Wilde ik toch even zeggen :)
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers