Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Trouwring los of strak?

<<

Anoniem253

Bericht 29 Jan 2016 17:09

Trouwring los of strak?

Hoe zit jouw trouwring? Een beetje los of strak? Ik heb mijn trouwring een halve maat groter besteld dan mijn verlovingsring. Nu zijn onze ringen binnen en heb ik spijt dat ik niet dezelfde maat heb genomen. Kleiner maken voor onze bruiloft gaat helaas niet meer lukken. Het is niet zo dat ik de ring kan verliezen maar hij kan wel een beetje omhoog en makkelijk draaien.

Nu ben ik benieuwd hoe jullie trouwring zit? Mijn vingers zwellen en slinken de hele dag door volgens mij. Het ene moment denk ik hij zit wel goed en als ik later pas denk ik nee hij moet echt kleiner :omg: .
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4823

Geregistreerd: 22 Nov 2013 08:57

Bericht 29 Jan 2016 17:52

Re: Trouwring los of strak?

Mijn trouwring zat prima toen we hem gingen passen en met de trouwdag zat hij ook goed.
Vanaf na de bevalling is hij ineens heel los gaan zitten.
Als ik mijn handen waste, dan veegde is hem zo van mijn vinger af met het afdrogen.
Nu heb ik beide ringen om 1 vinger, mijn verlovingsring is nu de 'zekering' voor mijn trouwring.

Ik denk er wel aan om hem misschien nog een keertje iets te laten verkleinen.
<<

Gizmo

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 557

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:36

Bericht 29 Jan 2016 18:46

Re: Trouwring los of strak?

Ik werk veel met (trouw)ringen. De maat van een ring is heel persoonlijk of het goed zit.

Bedoel je met 'hij kan omhoog' dat de de ring qua lengte van de vinger op en neer kan bewegen, of qua dikte vinger? Want dat laatste is normaal.
Een vinger is sowieso niet zuiver rond.

Mocht je willen verkleinen en je kan hem nu niet kwijtraken qua losztiien, raad ik je sowieso aan het zomerseizoen/warme weer af te wachten. Het is nu natuurlijk koud, dan zijn je vingers ook smaller dan wanneer het warm is.
Grote broer september 2014
Kleine zus maart 2018
<<

Limoen

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 92

Geregistreerd: 27 Jan 2016 20:55

Bericht 29 Jan 2016 19:45

Re: Trouwring los of strak?

Mijn trouwring zit eigenlijk net iets te los. Hij glijdt niet van m'n vinger af maar draait wel steeds verkeerd om. Ik twijfel ook wel eens of ik hem zou laten verkleinen..
2012 & 2013

Afbeelding
<<

Anoniem151

Bericht 29 Jan 2016 19:47

Re: Trouwring los of strak?

Mijn trouwring is een (halve?) maat kleiner dan een andere ring die ik heb. Dat zat eerst wat strak, maar vond het ook wel fijn dat m'n trouwring extra goed bleef zitten. Nu na een zwangerschap (zoontje is 14 maanden) zit m'n trouwring een stuk losser, als dit zo blijft wil ik hem wel verkleinen. Ben nu bang dat ik hem verlies
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 29 Jan 2016 20:03

Re: Trouwring los of strak?

Mijne zit gewoon goed. Alleen bij hele warme opgezette vingers zit ie iets te strak.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem253

Bericht 29 Jan 2016 20:57

Re: Trouwring los of strak?

Gizmo schreef:Ik werk veel met (trouw)ringen. De maat van een ring is heel persoonlijk of het goed zit.

Bedoel je met 'hij kan omhoog' dat de de ring qua lengte van de vinger op en neer kan bewegen, of qua dikte vinger? Want dat laatste is normaal.
Een vinger is sowieso niet zuiver rond.

Mocht je willen verkleinen en je kan hem nu niet kwijtraken qua losztiien, raad ik je sowieso aan het zomerseizoen/warme weer af te wachten. Het is nu natuurlijk koud, dan zijn je vingers ook smaller dan wanneer het warm is.
ik bedoel dat de ring iets omhoog gaat als ik met mijn hand schut. Ik kan hem ook heel makkelijk draaien dus dat de steen ineens aan de achterkant zit. Ik weet inderdaad dat temperatuurswisselingen veel doen. Vandaar dat hij de ene keer goed zit en de andere keer heel los.
<<

Anoniem253

Bericht 29 Jan 2016 20:58

Re: Trouwring los of strak?

Limoen schreef:Mijn trouwring zit eigenlijk net iets te los. Hij glijdt niet van m'n vinger af maar draait wel steeds verkeerd om. Ik twijfel ook wel eens of ik hem zou laten verkleinen..

Was dat al vanaf het begin dat je de ring draagt? Ik denk dat ik hetzelfde als jou heb. Omdat mijn verlovingsring wel goed zit (soms een beetje straks) twijfel ik zo.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 29 Jan 2016 21:17

Re: Trouwring los of strak?

mijn trouwring was met passen goed wel wat ruimte. Later was die te ruim. Ben hem toen ook verloren. Zou hem dus niet te ruim nemen
Afbeelding
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 15:45

Bericht 29 Jan 2016 21:47

Re: Trouwring los of strak?

Marin schreef:Mijne zit gewoon goed. Alleen bij hele warme opgezette vingers zit ie iets te strak.


Zo zit de mijne ook
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

Gizmo

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 557

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:36

Bericht 29 Jan 2016 21:59

Re: Trouwring los of strak?

Champagne schreef:
Gizmo schreef:Ik werk veel met (trouw)ringen. De maat van een ring is heel persoonlijk of het goed zit.

Bedoel je met 'hij kan omhoog' dat de de ring qua lengte van de vinger op en neer kan bewegen, of qua dikte vinger? Want dat laatste is normaal.
Een vinger is sowieso niet zuiver rond.

Mocht je willen verkleinen en je kan hem nu niet kwijtraken qua losztiien, raad ik je sowieso aan het zomerseizoen/warme weer af te wachten. Het is nu natuurlijk koud, dan zijn je vingers ook smaller dan wanneer het warm is.
ik bedoel dat de ring iets omhoog gaat als ik met mijn hand schut. Ik kan hem ook heel makkelijk draaien dus dat de steen ineens aan de achterkant zit. Ik weet inderdaad dat temperatuurswisselingen veel doen. Vandaar dat hij de ene keer goed zit en de andere keer heel los.


Als je met je hand schud moet hij niet teveel bewegen nee. (Behalve als je wat dikkere knokkels hebt en anders je ring er niet overheen krijgt).
Kan zijn dat een kwart maatje kleiner net beter zit.
Grote broer september 2014
Kleine zus maart 2018
<<

Anoniem148

Bericht 29 Jan 2016 22:21

Re: Trouwring los of strak?

Bij het passen was hij goed. Toen ik hem kreeg was hij te klein. Heb hem ruimer laten maken want ik trouwde met 30 graden. Toen zat hij perfect.
Na de zwangerschap is hij te ruim. Draag hem nu niet want ben bang om hem te verliezen. Als ik nog een keer zwanger ben geweest en ben afgevallen, dan laat ik hem kleiner maken. Duurt dus nog wel even ;)
<<

Limoen

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 92

Geregistreerd: 27 Jan 2016 20:55

Bericht 29 Jan 2016 23:37

Re: Trouwring los of strak?

Champagne schreef:
Limoen schreef:Mijn trouwring zit eigenlijk net iets te los. Hij glijdt niet van m'n vinger af maar draait wel steeds verkeerd om. Ik twijfel ook wel eens of ik hem zou laten verkleinen..

Was dat al vanaf het begin dat je de ring draagt? Ik denk dat ik hetzelfde als jou heb. Omdat mijn verlovingsring wel goed zit (soms een beetje straks) twijfel ik zo.


Met passen zat hij naar mijn idee wel goed. Alleen sinds ik hem om heb is hij iets te ruim. Ik wou ook mijn zwangerschappen afwachten voor ik er iets aan zou laten doen. Alleen ben ik bang dat ik een kleinere ring niet over mijn knokkels krijg, volgens mij zijn die in verhouding wat dikker. :confused:
2012 & 2013

Afbeelding
<<

Anoniem309

Bericht 30 Jan 2016 09:51

Re: Trouwring los of strak?

Mijn trouwring zat heel los, maar een maat kleiner was geen optie omdat hij dan niet over de knokkel heen ging. Ik heb dus gewoon niet zo veel vlees aan mijn vinger. De man die mijn ring heeft gemaakt heeft daarom aan de binnenkant van de ring 2 bolletjes gemaakt die aan de onderkant van mij vinger zitten. Hierdoor zit de ring steviger en kan hij niet meer zo makkelijk draaien. Misschien is zoiets ook wel een makkelijke oplossing voor jou.
<<

Anoniem253

Bericht 30 Jan 2016 11:54

Re: Trouwring los of strak?

tuttebel schreef:Mijn trouwring zat heel los, maar een maat kleiner was geen optie omdat hij dan niet over de knokkel heen ging. Ik heb dus gewoon niet zo veel vlees aan mijn vinger. De man die mijn ring heeft gemaakt heeft daarom aan de binnenkant van de ring 2 bolletjes gemaakt die aan de onderkant van mij vinger zitten. Hierdoor zit de ring steviger en kan hij niet meer zo makkelijk draaien. Misschien is zoiets ook wel een makkelijke oplossing voor jou.

Ooh dat is ook een goeie inderdaad! Ik ga eens even googelen, bedankt!
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 10:27

Bericht 30 Jan 2016 15:28

Re: Trouwring los of strak?

Ik dacht dat het draaien heel normaal was en erbij hoorde, maar dat is dus eigenlijk niet zo?
De mijne kunnen ronddraaien en omhoog schuiven tot aan de knokkel. In de zomer zetten mijn vingers alleen vrij veel op, dus vrees dat ze dan te klein zijn als ik ze laat verkleinen. Van de zomer ga ik hier eens naar kijken.
Bedankt voor de tip :).
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6682

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 30 Jan 2016 22:47

Re: Trouwring los of strak?

Ik vond het heel lastig, hier is het in de zomer natuurlijk heet en dan zetten m'n vingers op. Dus ik heb een verlovingsring die in de zomer goed zit en in de winter iets te los (waardoor de diamantjes steeds naar beneden willen hangen) en straks een trouwring die in de winter goed zit maar in de zomer wat zal gaan knellen. Zo Joop ik dat ze elkaar beetje opheffen.
Afbeelding
Afbeelding

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers