Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Cafeïne verslaving en zwanger

<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 29 Jan 2016 14:27

Cafeïne verslaving en zwanger

Het klinkt echt stom maar ik ben zo enorm verslaafd aan koffie. Als ik 's morgens niet snel een kop drink heb ik de rest van de dag hoofdpijn.

Nu probeer ik echt maar 1 kop te drinken en de rest cafeïne vrij maar ik word er zo chagrijnig van. Ik ben nu hartstikke moe en duf en het kost me echt moeite om er af te blijven.

Meer zwangeren die dit zo ervaren? En werd het voor de 40 weken nog minder?
R. 2013
D. 2016
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 29 Jan 2016 14:31

Re: Cafeïne verslaving en zwanger

Ik drink gemiddeld 2 a 3 koppen zwarte koffie per dag.
Bij de vorige zwangerschap ook gedaan. Zonder ben ik echt niet te genieten en vooruit de branden en van cafeïnevrije koffie krijg ik juist hoofdpijn. Ik drink de koffie wel alleen in de ochtend.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Geel

Bericht 29 Jan 2016 15:04

Re: Cafeïne verslaving en zwanger

Hm, ik zou er eigenlijk gewoon mee stoppen. Je krijgt die hoofdpijn (waarschijnlijk) namelijk omdát je die cafeïneverslaving hebt. Dus je zult even een weekje moeten afkicken, maar ik denk dat je daarna wel weer op een goed energielevel zit, dat je normaal met koffie hebt.

Ik zou flink veel water drinken tijdens het afkicken (twee liter is echt niet gek als je zwanger bent, werd mij pas door de dokter verteld), elke dag even buiten wandelen of fietsen en verder flink aan de noten, groente en fruit. Goed slapen en dan kom je er volgens mij wel.
<<

Anoniem304

Bericht 29 Jan 2016 15:19

Re: Cafeïne verslaving en zwanger

Mijn zwangere collega dronk gewoon 2-3 kopjes koffie. 2 in de ochtend en `s middags nog 1.
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1955

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 29 Jan 2016 15:52

Re: Cafeïne verslaving en zwanger

Geen ervaring ermee, maar je mag toch ook gewoon 2-3 kopjes per dag? Zolang je er bijvoorbeeld niet ook nog cola of andere caffeinehoudende dingen naast neemt. Het is niet zo dat het helemaal niet mag. Al kan ik me wel voorstellen dat je misschien wilt minderen of helemaal stoppen. Maar als dat moeilijk is, waarom zou je jezelf dan gaan pesten als een paar kopjes per dag gewoon mag?
<<

Anoniem328

Bericht 29 Jan 2016 16:03

Re: Cafeïne verslaving en zwanger

Maximaal 2 a 3 drankjes met cafeïne per dag wordt aangeraden tijdens de zwangerschap.
Dus je mag dat dan ook gerust aanhouden.
Ik heb de hele zwangerschap 2 koppen koffie per dag gedronken. Ik vind het te lekker om te laten staan en dat is dus ook niet nodig.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17371

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 29 Jan 2016 16:44

Re: Cafeïne verslaving en zwanger

Ik heb dat ook Spencer, die hoofdpijn. Is idd vast omdat ik caffeine 'nodig' heb, maar dat is dan maar zo. Ik doe het gewoon goed op iig 1 kopje koffie, liefst meer. Ik heb ook gewoon 2 of 3 kopjes koffie pd gedronken tijdens mijn zwangerschap hoor. Kan prima.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem173

Bericht 29 Jan 2016 16:52

Re: Cafeïne verslaving en zwanger

Het is sowieso niet goed volgens mij om meer dan 3 kopjes koffie per dag te drinken dacht ik. Maar ik kan me heel goed voorstellen dat je er sowieso eentje nodig hebt om op te starten s ochtends!
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8476

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 29 Jan 2016 17:11

Re: Cafeïne verslaving en zwanger

Ik drink 1 a 2 koppen per dag. Er zijn inderdaad veel zwangeren die helemaal stoppen met cafeïne, maar ik heb op basis van de info die ik kon vinden over de schadelijkheid ervan bewust deze keuze gemaakt. Het helpt bij mij ook om hoofdpijn te voorkomen of te verminderen.

Ik denk ook dat als je verder geen cola drinkt of thee met theïne je best dagelijks twee koppen kan drinken als dat je helpt!
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Anoniem198

Bericht 29 Jan 2016 17:23

Re: Cafeïne verslaving en zwanger

Ik lees steeds cocaïne verslaving :palm:

Verder niks nuttigs toe te voegen aan dit topic ik drink geen koffie
<<

Anoniem260

Bericht 29 Jan 2016 17:38

Re: Cafeïne verslaving en zwanger

Ik heb net 'vier handen op 1 buik' teruggekeken, waarbij het meisje dagelijks een paar energy-drankjes wegtikte, dan denk ik weer 'waar doe ik moeilijk over met mijn cappuccino per dag'.

Maargoed, op je vraag; ik heb geloof ik gelezen dat 4 kopjes per dag nog wordt gezien als 'acceptabel', maar minder = beter...
Wat Geel al zegt, als je je er vervelend bij voelt dat je koffie drinkt icm je zwangerschap, dan zul je een week (of 2) moeten doorbijten om af te kicken...
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 29 Jan 2016 17:52

Re: Cafeïne verslaving en zwanger

Hier komt de grap, ik luste bij beide zwangerschappen geen koffie. Maar als je 2 -3 kopjes drinkt en verder voldoende water is er toch niks aan de hand.
M:21072011
J :08012014
<<

Anoniem260

Bericht 29 Jan 2016 18:02

Re: Cafeïne verslaving en zwanger

Ik hoef het nou ook niet :P

In de eerste weken een paar keer cappuccino gehad, maar werd er een beetje weeïg van. Sindsdien niet meer geprobeerd, maar mis het ook niet echt (dronk 1 of 2 per dag)
<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:28

Bericht 29 Jan 2016 19:06

Re: Cafeïne verslaving en zwanger

Ik drink al sowieso niet veel koffie en bijna altijd caffeine vrij want krijg er hartkloppingen en een opgejaagd gevoel van maar zo lang jij je gewoon prettig voelt kun je best 2-3 kopjes koffie drinken. En evt kun je ook nog halve kopjes drinken. Heb je wel het koffie gevoel maar niet de hoeveelheid als je nu bv 6 koffie momenten hebt.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2834

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:24

Bericht 29 Jan 2016 19:12

Re: Cafeïne verslaving en zwanger

Victoria schreef:Ik lees steeds cocaïne verslaving :palm:

Verder niks nuttigs toe te voegen aan dit topic ik drink geen koffie


Haha ik had hetzelfde.

Ik dronk gemiddeld 3 kopjes koffie per dag.
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 29 Jan 2016 19:23

Re: Cafeïne verslaving en zwanger

Ik drink ook drie kopjes koffie per dag. Verder geen cafeïnehoudende dranken en alleen thee zonder theïne.
#teammaple🍁
<<

anoniem203

Bericht 29 Jan 2016 19:39

Re: Cafeïne verslaving en zwanger

Ik dronk 1 kopje per dag / om de dag. Meer mocht ik van mezelf niet. Wel heb ik de eerste weken best veel cola gedronken omdat dat het enige was waar mijn misselijkheid van weg trok.
<<

Limoen

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 92

Geregistreerd: 27 Jan 2016 20:55

Bericht 29 Jan 2016 19:40

Re: Cafeïne verslaving en zwanger

Ik luste ook ineens geen koffie meer toen ik zwanger was. Maar max 3 kopjes lijkt mij prima.
2012 & 2013

Afbeelding
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 29 Jan 2016 19:42

Re: Cafeïne verslaving en zwanger

Ik dronk er wel meer.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem148

Bericht 29 Jan 2016 20:11

Re: Cafeïne verslaving en zwanger

Kan je geen halve kopjes drinken? Misschien zo proberen af te kicken. Ipv 1 kop een halve of ipv 2 naar 1 op hetzelfde moment. Dus niet als ochtend en lunch maar als je in de ochtend er 2 drinkt, dan nu een halve.
<<

Patsy

Bericht 29 Jan 2016 23:04

Re: Cafeïne verslaving en zwanger

Ik vond het moeilijk, maar heb het gered op meestal èèn kopje per dag. Alleen met speciale gelegenheden dronk ik èèn kopje extra. Ik heb er wel wat hoofdpijn voor moeten doorstaan. Nu, na de zwangerschappen drink ik veel minder koffie dan ervoor.
<<

Anoniem315

Bericht 29 Jan 2016 23:09

Re: Cafeïne verslaving en zwanger

Ik drink er twee. Die derde mag ik van mezelf niet meer. Deels uit gevoel.
<<

Vivianne

Bericht 30 Jan 2016 00:59

Re: Cafeïne verslaving en zwanger

Sinds ik zwanger ben lust ik geen koffie meer. Andere dranken met cafeïne heb ik nooit gedronken. De eerste twee weken had ik veel hoofdpijn maar dat verdween daarna helemaal.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 30 Jan 2016 17:28

Re: Cafeïne verslaving en zwanger

Ik drink iedere dag 1 kopje, op het werk is dit een mok.
Verder drink ik bewust rooibosthee omdat hier geen theïne inzit.
2016

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers