Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Bouw jij pensioen op?

<<

Hunt

Kwebbel

Berichten: 497

Geregistreerd: 11 Nov 2013 12:24

Bericht 29 Jan 2016 14:20

Bouw jij pensioen op?

Ik stel deze vraag omdat ik een nieuwe baan heb, waar vanuit (nog) geen pensioen is geregeld door de werkgever en er is geen CAO van toepassing. Ik heb vooralsnog een halfjaar contract gekregen en ik twijfel een beetje of ik zelf actie ga ondernemen om toch te sparen voor pensioen.

Voor de meiden die pensioen opbouwen: hoe is dit geregeld? Vanuit je werkgever en/of CAO of ben je zelf gaan sparen (en zo ja, hoe heb je dit gedaan)?
<<

Anoniem281

Bericht 29 Jan 2016 14:21

Re: Bouw jij pensioen op?

Vanuit m'n werkgever. Vriend ook. Als we getrouwd zijn, openen we een extra rekening om samen te sparen, maar dit is vooral zodat ik eerder kan stoppen en we tegelijk met pensioen kunnen. (We verschillen 7 jaar in leeftijd)
<<

Anoniem304

Bericht 29 Jan 2016 14:27

Re: Bouw jij pensioen op?

Nee op dit moment niet. Vanuit m`n werkgever kan het niet en ik heb me er zelf nog niet zo in verdiept. Misschien zet ik wel een bedrag vast voor het pensioen als ik een erfenis krijg.
*Ohja, heb ook nog aandelen, dus hopelijk kan ik dat er dan ook voor gebruiken.
Laatst gewijzigd door Anoniem304 op 29 Jan 2016 15:45, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem222

Bericht 29 Jan 2016 15:31

Re: Bouw jij pensioen op?

Ja vanuit mn werkgever en ik heb een aandelenregeling op mijn werk dat ik daar ook voor wil gebruiken. Daarnaast ben ik wel van plan om extra te gaan sparen/beleggen over een tijdje.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3726

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 29 Jan 2016 19:25

Re: Bouw jij pensioen op?

Ja vanuit het pensioenfonds via mijn werkgever. Mijn vriend heeft geen regeling via het werk en bouwt zelf pensioen op via banksparen en zijn eindejaarsuitkering.
<<

Anoniem162

Bericht 29 Jan 2016 21:09

Re: Bouw jij pensioen op?

Ik spaar zelf voor mijn pensioen
<<

Anoniem152

Bericht 29 Jan 2016 21:10

Re: Bouw jij pensioen op?

Ja, vanuit mijn werkgever.
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:22

Bericht 29 Jan 2016 21:30

Re: Bouw jij pensioen op?

Ik via mijn werkgever en mijn vriend zelf.

Ondanks dat ik via mijn werkgever spaar had ik het liever privé gedaan. Dan ben je in ieder geval zeker van een bepaald bedrag. Met al dat gedoe bij de pensioenfondsen moet ik maar afwachten wat ik krijg als ik straks 70 ben.
Afbeelding
<<

Anoniem211

Bericht 29 Jan 2016 21:34

Re: Bouw jij pensioen op?

Nee, nog niet. Maar ik ben ook zzp'er. Ik zit nog in de opbouw van mijn bedrijf. Ik moet me er eerlijk gezegd ook nog in verdiepen hoor. Dus als iemand een goede tip heeft?

Als je zelf spaart, hoeveel spaar je dan bijvoorbeeld?
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:22

Bericht 29 Jan 2016 21:39

Re: Bouw jij pensioen op?

Marilyn; er is een max wat je per jaar mag sparen als je het bv via pensioensparen doet. Hoeveel hangt af van je salaris en kan je berekenen op de site van de belastingdienst. Je krijgt bij je aangifte dan ook weer wat terug.

Natuurlijk kan je ook gewoon zelf sparen op je privé rekening, alleen moet je dan juist belasting gaan betalen als je boven de spaargrens uitkomt.
Afbeelding
<<

Anoniem148

Bericht 30 Jan 2016 17:57

Re: Bouw jij pensioen op?

Nee sinds ik thuis zit niet meer, daarvoor via de werkgever.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 30 Jan 2016 18:53

Re: Bouw jij pensioen op?

Ik spaar pensioen via mijn werkgever. Ik spaar niet nog privé. Heb daar te weinig verstand van om dit op dit moment te regelen. Plus dat ik mijn spaargeld op dit moment opspaar voor andere doeleinden.
<<

Anoniem313

Bericht 30 Jan 2016 20:27

Re: Bouw jij pensioen op?

Carl schreef:Vanuit m'n werkgever. Vriend ook. Als we getrouwd zijn, openen we een extra rekening om samen te sparen, maar dit is vooral zodat ik eerder kan stoppen en we tegelijk met pensioen kunnen. (We verschillen 7 jaar in leeftijd)


Wow, wat denk je dat ver vooruit! Verstandig hoor. Dit was nog nooit bij me opgekomen, en wij schelen ook 5 jaar.
Wij bouwen pensioen op bij hetzelfde fonds, en hebben vandaag eindelijk een keer de stap gezet om als partners van elkaar te worden aangemerkt. Vond ik ook al heel wat ;)
<<

Vivianne

Bericht 31 Jan 2016 01:00

Re: Bouw jij pensioen op?

Ja via mijn werkgever. Zelf houdt ik ook een bepaald bedrag per maand achteruit voor mijn pensioen. Maar dit staat gewoon op mijn spaarrekening. Ik moet daar nog eens iets concreets mee gaan doen.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 31 Jan 2016 14:58

Re: Bouw jij pensioen op?

Via mijn huidige werkgever niet., mijn man wel via de werkgever. Binnenkort gaan we een hypotheek afsluiten, dan willen we dit ook gelijk regelen.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Anoniem154

Bericht 31 Jan 2016 15:16

Re: Bouw jij pensioen op?

Beide via werkgever, en we sparen zelf ook. Wij willen ook tegelijk stoppen (3jr verschil) en het liefst vroegtijdig.
En de overwaarde tzt.
<<

anoniem203

Bericht 31 Jan 2016 15:23

Re: Bouw jij pensioen op?

Ja bij mijn werkgever. Mijn man ook.
<<

Hunt

Kwebbel

Berichten: 497

Geregistreerd: 11 Nov 2013 12:24

Bericht 31 Jan 2016 17:38

Re: Bouw jij pensioen op?

Harrison schreef:Ja vanuit mn werkgever en ik heb een aandelenregeling op mijn werk dat ik daar ook voor wil gebruiken. Daarnaast ben ik wel van plan om extra te gaan sparen/beleggen over een tijdje.


Ik heb echt 0,0 verstand van aandelen. Hoe werkt zo'n constructie?

Ik heb over de paar jaren heen wel verschillende keren kleine beetje (dus echt paar maanden) pensioen opgebouwd en heb het één keer overgenomen naar het fonds waar ik toen onder kwam te vallen. Als het goed is, is alles wat ik heb nu daaronder gebracht. Maar dat is 3x niets. Ik wil ook wel zelf iets sparen, maar zoals volgens mij gezegd is moet je wel uitkijken met de belasting vanaf een bepaalde grens. Ik moet me er echt in gaan verdiepen hoe ik het op een andere manier zou kunnen gaan sparen.
<<

Lenthe

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1277

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:10

Bericht 31 Jan 2016 17:42

Re: Bouw jij pensioen op?

Ik heb me nooit verdiept in pensioen en vind het ook geen leuk onderwerp om me in te verdiepen. Ik heb dan ook geen idee wat ik allemaal heb opgebouwd. Ik heb bijbanen gehad en wat kortere periodes werk tijdens mijn studie, dus volgens mij heb ik daar ook wat gespaard, maar weet eigenlijk niet hoe dat precies zit. Ik had geloof ik iets lopen bij AH, iets bij recreatiepensioenfond o.i.d. en de laatste jaren wordt het volgens mij opgebouwd bij Centraal beheer.
Post die ik voor pensioen krijg, stop ik in mijn map en verder doe ik er niks mee.
Het is gewoon een ver van mijn bed show en ik heb er weinig mee
<<

Hunt

Kwebbel

Berichten: 497

Geregistreerd: 11 Nov 2013 12:24

Bericht 31 Jan 2016 17:44

Re: Bouw jij pensioen op?

Lenthe schreef:Ik heb me nooit verdiept in pensioen en vind het ook geen leuk onderwerp om me in te verdiepen. Ik heb dan ook geen idee wat ik allemaal heb opgebouwd. Ik heb bijbanen gehad en wat kortere periodes werk tijdens mijn studie, dus volgens mij heb ik daar ook wat gespaard, maar weet eigenlijk niet hoe dat precies zit. Ik had geloof ik iets lopen bij AH, iets bij recreatiepensioenfond o.i.d. en de laatste jaren wordt het volgens mij opgebouwd bij Centraal beheer.
Post die ik voor pensioen krijg, stop ik in mijn map en verder doe ik er niks mee.
Het is gewoon een ver van mijn bed show en ik heb er weinig mee


Herken het wel wat je zegt. Ik had dat tot voor kort ook, maar vanwege het pensioenfonds van mijn man en de veranderingen hierin moesten we er ons er wat meer in gaan verdiepen en hebben we besloten privé al wat bij te gaan sparen.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 31 Jan 2016 17:45

Re: Bouw jij pensioen op?

Ja, sinds ik werk bouw ik pensioen op. Mijn man ook. Maar die gaat binnenkort voor zichzelf beginnen dus moeten we even kijken wat voor hem handig is.
#teammaple🍁
<<

Lenthe

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1277

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:10

Bericht 31 Jan 2016 17:51

Re: Bouw jij pensioen op?

Rex schreef:
Lenthe schreef:Ik heb me nooit verdiept in pensioen en vind het ook geen leuk onderwerp om me in te verdiepen. Ik heb dan ook geen idee wat ik allemaal heb opgebouwd. Ik heb bijbanen gehad en wat kortere periodes werk tijdens mijn studie, dus volgens mij heb ik daar ook wat gespaard, maar weet eigenlijk niet hoe dat precies zit. Ik had geloof ik iets lopen bij AH, iets bij recreatiepensioenfond o.i.d. en de laatste jaren wordt het volgens mij opgebouwd bij Centraal beheer.
Post die ik voor pensioen krijg, stop ik in mijn map en verder doe ik er niks mee.
Het is gewoon een ver van mijn bed show en ik heb er weinig mee


Herken het wel wat je zegt. Ik had dat tot voor kort ook, maar vanwege het pensioenfonds van mijn man en de veranderingen hierin moesten we er ons er wat meer in gaan verdiepen en hebben we besloten privé al wat bij te gaan sparen.


Ja inderdaad. Misschien komt het bij mij ook omdat ik alleen woon en ik prima rondkom, maar ik houd niet bijzonder veel per maand over. Ik ga er vanuit dat ik nog stappen zet in mijn carriere en daarmee een hoger salaris krijg en later dus meer kan sparen. Ik leef liever op dit moment leuk, dan nu krom te moeten liggen voor een pensioen waarvan ik geen idee heb hoe dat er over 40 jaar uitziet, hoe mijn leven er uberhaupt dan uitziet.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 31 Jan 2016 18:03

Re: Bouw jij pensioen op?

Huh, kromliggen? Ik lig nergens krom van hoor. Da's juist de lol, het gaat geleidelijk dus ik merk er maar weinig van.
#teammaple🍁
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3116

Geregistreerd: 24 Okt 2015 11:53

Bericht 31 Jan 2016 18:18

Re: Bouw jij pensioen op?

Ik bouw pensioen op via mijn werkgever, we betalen allebei de helft van de premie.
<<

Anoniem167

Bericht 31 Jan 2016 18:24

Re: Bouw jij pensioen op?

Ik bouw pensioen op via m'n werk, vind dat ook belangrijk voor de toekomst.
Volgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers