Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Bouw jij pensioen op?

<<

Lenthe

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1277

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:10

Bericht 31 Jan 2016 19:08

Re: Bouw jij pensioen op?

Urban Naked schreef:Huh, kromliggen? Ik lig nergens krom van hoor. Da's juist de lol, het gaat geleidelijk dus ik merk er maar weinig van.

Nee zo bedoel ik het niet, maar het is meer dat ik op dit moment niet minder inkomsten wil hebben. Misschien op latere leeftijd, maar nu niet.
Laatst zag ik in een topic dat iemand, naast haar normale pensioenopbouw, ook 175(?) euro per maand voor haar pensioen opzij legde. Dat gaat mij veel te ver. Dan zou ik dus wel moeten gaan "kromliggen" om pensioen op te bouwen.

Ik bouw wel normaal via mijn werkgever op hoor. Dat gaat gewoon van mijn bruto loon af, dus zit al verwerkt in mijn netto inkomsten/uitgaven-patroon
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 10:40

Bericht 31 Jan 2016 19:14

Re: Bouw jij pensioen op?

Mijn man en ik bouwen beiden pensioen op via onze werkgever. Vanaf dit jaar willen we ook zelf nog voor ons pensioen gaan sparen. We gaan hierover met een financieel adviseur in gesprek. Mijn ouders stimuleren ons ook om naast de pensioenregelingen via onze werkgevers nog zelf te sparen. Zij hebben dit ook altijd gedaan.
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:14

Bericht 31 Jan 2016 21:13

Re: Bouw jij pensioen op?

Toevallig laatst een informatief gesprek over gehad op mijn nieuwe werk. Tot nu toe altijd via mijn werk opgebouwd, mijn man ook trouwens.
<<

nijntje4

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 837

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:18

Bericht 31 Jan 2016 21:39

Re: Bouw jij pensioen op?

Urban Naked schreef:Huh, kromliggen? Ik lig nergens krom van hoor. Da's juist de lol, het gaat geleidelijk dus ik merk er maar weinig van.


Ja dat voelt wel als kromliggen. Ik bouw nu geen pensioen op omdat mijn werkgever dit niet biedt en als ik het zelf moet gaan inleggen dan moet je er wel honderden euro's insteken.... dus ben nog zoekende
<<

PiP

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1578

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:43

Bericht 31 Jan 2016 21:47

Re: Bouw jij pensioen op?

Wij bouwen beide via onze werkgever pensioen op.
Bij mij op het werk hebben we geen CAO, maar heeft ze werkgever wel een pensioen geregeld.
December 2009
juli 2012
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7550

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 01 Feb 2016 00:46

Re: Bouw jij pensioen op?

Ja, via mijn werk. Bij mijn vorige werk had ik dat niet, en heb ik zelf gespaard. Dat staat op een speciale rekening die ik zelf geopend heb, samen met het bedrag dat ik had opgebouwd bij mijn werk bij een supermarkt. Momenteel stort ik daar niets extra's op, maar ik ben van plan dat misschien wel een keer per jaar te gaan doen. Ik moet dan nog even kijken hoeveel.
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4823

Geregistreerd: 22 Nov 2013 08:57

Bericht 01 Feb 2016 09:42

Re: Bouw jij pensioen op?

Ik spaar zelf voor mijn pensioen.
<<

Anoniem222

Bericht 01 Feb 2016 10:07

Re: Bouw jij pensioen op?

Rex die regeling gaat zo: je spaart elke maand een zelfgekozen percentage van je bruto loon en dat kun je twee keer per jaar gebruiken om aandelen van te kopen. Daarnaast worden je aandelen 1x per jaar verdubbelt door de werkgever. Best wel lucratief. Als de aandelen niet kelderen tenminste.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 01 Feb 2016 13:21

Re: Bouw jij pensioen op?

Ja ik bouw pensioen op via mijn werkgever maar ik heb er verder 0,0 verstand van.
<<

Anoniem222

Bericht 01 Feb 2016 16:12

Re: Bouw jij pensioen op?

Ha Caro dat had ik echt niet verwacht. Ik vind jou altijd zo verstandig :D.
Nu lijkt het net alsof je niet verstandig bent als je dat niet weet, haha zo bedoel ik het niet.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 01 Feb 2016 16:32

Re: Bouw jij pensioen op?

Hahah nee hoor :-D. Ik ben echt niet verstandig op het gebied van pensioenen! Ik ben allang blij dat ik weet hoe mijn hypotheek is vorm gegeven! Na mijn ex en alle financiele (verstrekkende) gevolgen moet ik van mezelf dus qua financien dus wel alles weten maar er zijn grenzen!
Vorige

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers