Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hof van Saksen

<<

Anoniem250

Bericht 29 Jan 2016 14:06

Hof van Saksen

Een soort centerparcs, maar dan in het hogere segment. Of zoiets? Is dat wat? Is het heel erg centerparcs of is Hof van Saksen anders. Wij (ik zwanger en twee kinderen van 1 jaar, zusje met baby van ruim een half jaar en mijn moeder) willen 4 dagen weg. Vliegen en auto huren met dit gezelschap is lastig. Wat er mee moet aan spullen voor de kinderen! We dachten eerst aan Barcelona. Maar vinden mijn kinderen die nu beginnen met hun eerste losse stapjes het leuk om de hele dag in de kinderwagen te zitten? Oh en we gaan half maart. Dan is het nog best koud.

Wij zijn allemaal geen Centerparcsfans. We hoorden dat Hof van Saksen een luxe variant is en anders is. Qua eten en park. En je kan er naar de dierentuin en fijn wandelen. Is het wat?

Of hebben jullie andere suggesties voor een lang weekend weg in maart met dit gezelschap?
<<

anoniem213

Bericht 29 Jan 2016 14:10

Re: Hof van Saksen

Met mijn schoonfamilie inclusief neefje van bijna drie zaten we vorig jaar in Julianadorp aan zee. Daar zit een park van Landal (Ooghduyne of zo?) met huisjes op het strand. Kindjes kunnen dus voor de deur in het zand spelen en zelf word je wakker met uitzicht op de zee. Ik weet alleen niet of jullie het eng vinden om bij het water te zitten, maar wij waren daar begin april en er waren heel veel kleine kindjes lekker de hele dag op het strand aan het spelen.
<<

anoniem213

Bericht 29 Jan 2016 14:11

Re: Hof van Saksen

Het park is wel een stukje weg, maar als je niet van vakantieparken houdt, is dat juist een pluspunt misschien ;).
<<

Vivianne

Bericht 29 Jan 2016 14:16

Re: Hof van Saksen

Ik hoor van heel veel mensen zeer positieve verhalen over het hof van Saksen. Ook van mensen die net als jij geen fan van Centerparcs zijn.
<<

Mouette

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 536

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:07

Bericht 29 Jan 2016 15:12

Re: Hof van Saksen

Het Hof van Saksen ben ik nooit geweest dus ik kan je niet vertellen of dat een succes is.

Wel zijn wij al een aantal keer in een strandhuisje geweest (dus echt een huisje op het strand) maar dan een heel stuk kleinschaliger dan Ooghduyne in Julianadorp is. En dat was echt geweldig met kleine kinderen.
Mocht je zoiets overwegen stuur me dan maar even een berichtje, dan zal ik je de link doorsturen.
Afbeelding
<<

Anoniem237

Bericht 29 Jan 2016 15:20

Re: Hof van Saksen

Ik vind het Hof van Saksen totaal niet overeenkomen met CenterParcs. Echt anders, ik vind het veel leuker en relaxter!
<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1063

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:01

Woonplaats: Den Haag

Bericht 29 Jan 2016 15:23

Re: Hof van Saksen

Wij zijn vorig jaar september naar Hof van Saksen geweest en dit jaar gaan we weer :). Vorig jaar september was ik net 12 weken zwanger dus wat ik toen niet mocht wil ik nu gaan inhalen haha..
Ik ben echt een luxepaardje en vind dit park ideaal!

Mooie grote huisjes, veel te beleven voor kinderen en rustige omgeving. Zwembad is er ook voor de kleintjes. Zit een groot gedeelte voor kleine kinderen. Indoorspeelparadijs en grote trampolinezaal. Restaurants zijn ook ingericht op kinderen dus daar kun je prima eten. Uiteraard is er ook gewoon een snackbar.
Wij hadden een kinderhuisje waar al een ledikant in stond en er is een commode. Daarnaast speelgoed voor de kinderen.
Jullie zijn wel met jonge kindjes dus heb je wel extra ledikantjes nodig, maar dat is uiteraard op elke park.

Centerparcs ben ik helemaal geen fan van. Dat is echt oud voor deze tijd. Landal is zijn huisjes aan het vernieuwen dus daar zijn de kinderhuisjes ook ideaal.
Als je inderdaad luxer wilt moet je naar Hof van Saksen.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5096

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 29 Jan 2016 17:07

Re: Hof van Saksen

Hof van Saksen is een heel mooi park (we zijn er in december nog geweest) Huisje liggen op mooie afstand van elkaar, zijn wel redelijk gewoon ingericht, maar alles wat je er nodig hebt is er wel. Wij waren er met zijn 9en. En het leek alsof we twee huisjes aan elkaar hadden waar de muur tussen uit hadden gebroken, aan beide kanten dus een trap naar boven en dus ook een boven met 3 slaapkamers en badkamer, we hadden er ook twee keukens in niet echt nodig maar twee koelkasten met zo'n gezelschap was wel handig.

Het "hoofdgebouw" is mooi gebouw, ziet er keurig uit, er is een klein kledingwinkeltje met paar merken vrouwen kleding en een merk kinderkleding. Zwembad is mooi (wel hele kleine omkleedhokjes, niet heel handig met twee kids, maar goed)

Ik zelf heb geen hekel aan centerparcs ofzo en feitelijk is hof van saksen ook gewoon een vakantiepark met veel huisjes en het is officieel ook van landal. Dus tja het lijkt er wel op, maar dit is wel iets netter en sommige gedeeltes ook wat mooier aangekleed/gebouwd. Wij vonden het echt een leuk park, echt veel te doen, voor kids maar ook voor volwassenen.
:heart: :heart: 2011
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4379

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 29 Jan 2016 18:30

Re: Hof van Saksen

Ik vond het echt een leuk park! Ik hou ook wel van luxe dus hadden we een huisje genomen met sauna enzo. Heerlijk! Ik heb geen ervaring met Center Parcs dus daar kan ik niks over zeggen.
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3402

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 29 Jan 2016 19:59

Re: Hof van Saksen

Als je met dierenpark Emmen bedoeld hou dan even in de gaten dat die ivm hun verhuizing nu dicht is en pas 25 maart weer geopend wordt, zie hun nieuwe site: http://www.wildlands.nl/plan-je-bezoek/openingstijden/
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:49

Bericht 29 Jan 2016 20:21

Re: Hof van Saksen

Ooghduyne raad ik nu af, het subtropisch zwemparadijs is een paar maanden geleden afgebrand... Daar zat ook een restaurant, winkeltje, fietsverhuur, bowling en speelparadijsje in. Dus ik denk dat er momenteel weinig vertier is.
Het dichtstbijzijnde zwembad is 10km verderop...
<<

munk

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 578

Geregistreerd: 18 Sep 2013 19:59

Bericht 30 Jan 2016 11:23

Re: Hof van Saksen

Landal parken zijn echt niet met center parcs parken te vergelijken. Persoonlijk zou ik voor het land van bartje kiezen ipv hof van saksen, mocht je daar in de buurt op vakantie willen.

Het centrum van Ooghduyne is inderdaad afgebrand. Zonde, het was echt een mooi zwembadje. Er is nog wel een restaurant (aan de rand van het park zit er nog eentje). Winkels zitten dichtbij. Zelf vond ik de omgeving erg mooi. Zijn eind maart geweest, en toen stonden de eerste tulpen velden al in bloei. Echt een prachtig gezicht. Je kan er prachtig door de duinen fietsen (wij zijn een dag naar texel gefietst). De standhuisjes zijn echt geweldig.

Veluwemeer is ook een aanrader. Geen zwembad aanwezig, maar harderwijk ligt er om de hoek. Leuk dus om een dagje weg te gaan.

In maart van dit jaar gaan we naar de nieuwe strandhuisjes van landal in hoek van holland. Daar kan je vanaf maart het hele jaar op het strand terecht. Geen zwembad enz aanwezig.

Het vennenbos, huisjes zijn een paar jaar geleden gerenoveerd. Maar de nostalgie hangt nog steeds in de huisjes. Wel heel netjes. Prachtig subtropisch zwembad, plaza en diverse restaurants. Genoeg activiteiten voor kinderen. Aangrenzend een groot bos en de cartierheide.

Kijk anders eens op zoover, daar kan je de ervaringen en scores lezen, maar ook foto's van huisjes, omgeving, plaza van bezoekers die ze achter gehouden hebben.
<<

Anoniem250

Bericht 30 Jan 2016 11:35

Re: Hof van Saksen

Bedankt voor het meedenken!

Wij willen zo min mogelijk een centerparcs/landal gevoel. Omdat we daar juist niet van houden. We zouden normaliter ook nooit zo'n park kiezen als vakantiebestemming, maar met drie kindjes onder de 2 is het wel makkelijk. Het eten bij Hof van Saksen ziet er beter uit dan bij andere parken. Is dat ook zo?

Ik heb gekeken naar land van Bartje maar dat vond ik heel erg centerparcs en landal gevoel geven en dus onaantrekkelijk. Waarom zou dat park leuker zijn dan Hof van Saksen?

Ontzettend jammer van de dierentuin. Ik ga opzoek naar een ander dagje weg.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43701

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 30 Jan 2016 13:13

Re: Hof van Saksen

Ik dacht ook nog aan het hotel op Vlieland waar Guus woont/werkt. In dat hotel kwamen wij vroeger altijd als kind en dat vond ik heerlijk. Direct aan het strand en je hebt daar appartementachtige kamers, met een keukentje. Je kunt in het restaurant van het hotel eten maar ook het dorpje in. Guus kan je er ongetwijfeld veel en veel meer over vertellen.
Let's discover the world together.
<<

munk

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 578

Geregistreerd: 18 Sep 2013 19:59

Bericht 31 Jan 2016 10:22

Re: Hof van Saksen

Ik kan je verzekeren dat je op het land van Bartje geen center parcs gevoel zal krijgen. Wel adviseer ik je een luxe boederij te boeken. Daar zit een sauna en whirlpool en zonnenbank in. En is lekker ruim opgezet. Ik vond het land van Bartje leuker omdat er veel meer speelgelegenheid is voor kinderen. Speelboederij, pony rijden/verzorgen, ruim zwembad met familieglijbaan en een gewone glijbaan. Eten is op alle parken erg goed.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5096

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 31 Jan 2016 10:28

Re: Hof van Saksen

Munk, zo zie je maar weer hoe alles verschilt per persoon. Ik vond bijv het zwembad bij land van bartje echt klein. En zoo druk, het was gewoon niet leuk. En dan kon je wel naar achteren naar dat zwembad met ondieper water en speeltoestellen maar omdat ze daar in de zomer het dak er vanaf kunnen halen is dat als je niet in de zomer bent, steenkoud dus ook echt niet aangenaam vertoeven.
:heart: :heart: 2011
<<

Guus

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 948

Geregistreerd: 05 Sep 2013 20:25

Bericht 11 Feb 2016 21:26

Re: Hof van Saksen

Marin schreef:Ik dacht ook nog aan het hotel op Vlieland waar Guus woont/werkt. In dat hotel kwamen wij vroeger altijd als kind en dat vond ik heerlijk. Direct aan het strand en je hebt daar appartementachtige kamers, met een keukentje. Je kunt in het restaurant van het hotel eten maar ook het dorpje in. Guus kan je er ongetwijfeld veel en veel meer over vertellen.



Lees dit nu pas, maar dat is inderdaad een mogelijkheid! Appartementen in het hotel met twee of zelfs drie losse slaapkamers. Mocht je interesse hebben stuur maar even pm want dit gaat verder dan sluip reclame :wink:
Vet Goochem!


30-08-2013, ik ook van jou
01-06-2015, mama is het woord waar het leven mee begint
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 11:10

Bericht 11 Feb 2016 23:14

Re: Hof van Saksen

munk schreef:Ik kan je verzekeren dat je op het land van Bartje geen center parcs gevoel zal krijgen. Wel adviseer ik je een luxe boederij te boeken. Daar zit een sauna en whirlpool en zonnenbank in. En is lekker ruim opgezet. Ik vond het land van Bartje leuker omdat er veel meer speelgelegenheid is voor kinderen. Speelboederij, pony rijden/verzorgen, ruim zwembad met familieglijbaan en een gewone glijbaan. Eten is op alle parken erg goed.


Mee eens wij zijn er nu 2x geweest met onze 2 dochters en die hebben zich daar echt enorm goed vermaakt. Voldoende activiteiten voor kleintjes, speeltuintje, pony rijden vond t. geweldig.
Wij zaten in een luxe 8persoonsboerderij met mooi grasveldje eraan waar de kinderen konden spelen terwijl wij in het zonnetje zaten.

Enige wat ik minder vind is het zwembad. Voorste gedeelte is klein maar wel aangenaam warm maar precies wat studie zegt het achterste gedeelte is enorm koud en daar zou ik met kleine kindjes ook niet zwemmen. Van drukte was trouwens geen sprake, gewoon normaal... maar goed wij zijn buiten kindervakantiesgeweest.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43701

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 11 Feb 2016 23:18

Re: Hof van Saksen

Guus schreef:
Marin schreef:Ik dacht ook nog aan het hotel op Vlieland waar Guus woont/werkt. In dat hotel kwamen wij vroeger altijd als kind en dat vond ik heerlijk. Direct aan het strand en je hebt daar appartementachtige kamers, met een keukentje. Je kunt in het restaurant van het hotel eten maar ook het dorpje in. Guus kan je er ongetwijfeld veel en veel meer over vertellen.



Lees dit nu pas, maar dat is inderdaad een mogelijkheid! Appartementen in het hotel met twee of zelfs drie losse slaapkamers. Mocht je interesse hebben stuur maar even pm want dit gaat verder dan sluip reclame :wink:


Ik wil daar echt heel graag heen als wij kinderen hebben. Ik heb daar altijd heel erg genoten als kind.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem145

Bericht 22 Feb 2016 21:32

Re: Hof van Saksen

Mouette schreef:Het Hof van Saksen ben ik nooit geweest dus ik kan je niet vertellen of dat een succes is.

Wel zijn wij al een aantal keer in een strandhuisje geweest (dus echt een huisje op het strand) maar dan een heel stuk kleinschaliger dan Ooghduyne in Julianadorp is. En dat was echt geweldig met kleine kinderen.
Mocht je zoiets overwegen stuur me dan maar even een berichtje, dan zal ik je de link doorsturen.


Heel erg graag

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers