Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Tuitbeker

<<

KitKat

Noob

Berichten: 87

Geregistreerd: 27 Aug 2015 12:32

Bericht 01 Feb 2016 14:28

Re: Tuitbeker

Mijn jongste is nu 11 maanden en drinkt nog niets anders dan uit de borst.
Vanaf 1 jaar krijgt ze straks gewoon drinken uit een bekertje
<<

Anoniem281

Bericht 06 Dec 2016 09:58

Re: Tuitbeker

Even uppen! Ik heb serieus 'Zora beker' gegoogled en kwam hier op uit, want ik wist nog dat die magische fles van Zora een succes was bij T. en dacht dat 't misschien ook iets voor mijn T. zou kunnen zijn alleen weet ik niet waar-ie te koop is? Hoe heet die beker? Wij hebben nu zo'n tuitbeker van Avent maar hij kauwt meer op de tuit :') En ik geef 'm af en toe wel slokjes uit een gewone beker, want da's blijkbaar hilarisch.. Alleen wil-ie nu steeds uit mijn glas drinken en dat mag dan weer niet, dus ik wil 'm z'n eigen beker geven :)
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8476

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 06 Dec 2016 10:03

Re: Tuitbeker

Ik heb ook zoiets gekocht voor E Bazinga, de 360 graden beker van Kiddyboo. Op het kdv krijg ze weleens een tuitbeker en daar snapt ze niks van, dus ik ga binnenkort met deze beginnen zodat ze hopelijk meteen goed leert drinken.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Anoniem281

Bericht 06 Dec 2016 10:07

Re: Tuitbeker

Oh da's ook een mooie beker! Even aan man doorappen :)

Tobias vindt 't vooral leuk om uit een beker te drinken en in principe lukt 't 'm ook wel redelijk, alleen komt er dan weer teveel drinken mee natuurlijk. 't Principe heeft-ie wel redelijk door, terwijl-ie bij de tuitbeker volgens mij afgeleid raakt door de tuit zelf. Dan gaat-ie meer kauwen en doen dan drinken.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 06 Dec 2016 10:37

Re: Tuitbeker

Minx schreef:Hebben jullie kinderen hier uit gedronken? Zo ja wanneer en was er niet iets mee qua mond motoriek iets met klok en klepel.


Klopt, tuitbekers schijnen inderdaad niet zo goed voor de mondmotoriek te zijn, volgens mij omdat ze er niets voor hoeven doen.

Lu. heeft nooit uit een tuitbeker gedronken, die dronk vanaf 8 maanden (of was het nou 10?) uit een rietjesbeker, maar ik geloof dat dat wel behoorlijk vroeg is, Lu. begreep juist niet dat je je fles, tuitbeker of beker moest kantelen om er iets uit te halen. Ik heb hem ook vrij jong al regelmatig uit een bekertje laten drinken (water), was best handig dat hij dat overal kon zeg maar.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 06 Dec 2016 12:02

Re: Tuitbeker

Hier ook uit een rietjesbeker.

Had laatst een logopedist op mijn poli en gevraagd naar wat beter is. Rietjesbeker of tuitbeker. Zij zei dat het niet uit maakt, omdat je om te praten en/of eten drinken twee andere stukken in de hersenen gebruikt.
Maar ik dacht idd ook altijd dat een rietjesbeker beter was om de mondmotoriek.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 06 Dec 2016 17:31

Re: Tuitbeker

Caramba schreef:Met een rietjesbeker is de kans weer aanwezig dat ze vaak het drinken uit een gewone beker weer niet snappen, en daar dus moeite mee krijgen. Een vriendin van mij ziet namelijk deze ontwikkelingen op het kdv.
Wat is dan wel en niet goed? Ik geef ze wel een tuitbeker, maar ik geef ze ook drinken uit een normale beker.


Als je alleen maar een rietsbeker, alleen maar een tuitbeker of alleen maar een fles geeft dan zal dat gebeuren denk ik, maar dat geldt dus voor al die dingen. Volgens mij is de kunst juist om je kind verschillende dingen te leren. Lu. dronk uit een rietjesbeker en uit een gewone beker, fles heeft hij nadat hij 1 was nooit meer gehad. Ik denk dus dat moeite krijgen met een gewone beker meer komt omdat ze daar nooit uit drinken en dus nooit mee oefenen.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 06 Dec 2016 21:32

Re: Tuitbeker

Haha Baz wat geniaal dat je met dat googlen gewoon hier uit kwam haha :D

In retrospect hebben wij trouwens deze beker helemaal niet zolang gebruikt en zijn we snel overgestapt op een gewone drinkbeker.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 06 Dec 2016 22:43

Re: Tuitbeker

Oh dus...ik had ff niet door dat dit een oud topic was :palm: .
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11578

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 07 Dec 2016 00:00

Re: Tuitbeker

Pompoen schreef:Oh dus...ik had ff niet door dat dit een oud topic was :palm: .


Haha wat dacht je J is wel een beetje traag met drinken met z'n 16 maanden er nog niets van snappen.

Ik heb uiteindelijk de rietjesbeker van pura Kiki gekocht en dat bleek het wondermiddel. Inmiddels lukt het hem zelf ook een beetje met de bidondop van pura. Dure flessen/bekers maar echt fantastisch.
2015 💙
<<

Anoniem281

Bericht 07 Dec 2016 09:36

Re: Tuitbeker

Zora, ik denk dat wij ook niet heel lang met zo'n beker in de weer zullen zijn, maar voor nu is 't nog we leven handig denk ik.
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4998

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:30

Bericht 07 Dec 2016 09:56

Re: Tuitbeker

Ik had laatst met grote zorg deze handige beker uitgezocht bij de Kruidvat:
Afbeelding

Leek mij wel handig met die handvaten en anti-lek enzo...
Nou ze deed er helemaal niks mee. Dus ik ging er zelf eens proberen uit te drinken.
Heel knap als een baby vanaf 6 maanden daar iets uit krijgt! Ik moest zo hard zuigen.
Dan snap ik wel dat dat ding niet lekt....
Dus ik ga denk ik voor een rietjesbeker als ik jullie berichten zo lees.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 07 Dec 2016 10:49

Re: Tuitbeker

GeKKiE schreef:Ik had laatst met grote zorg deze handige beker uitgezocht bij de Kruidvat:
Afbeelding

Leek mij wel handig met die handvaten en anti-lek enzo...
Nou ze deed er helemaal niks mee. Dus ik ging er zelf eens proberen uit te drinken.
Heel knap als een baby vanaf 6 maanden daar iets uit krijgt! Ik moest zo hard zuigen.
Dan snap ik wel dat dat ding niet lekt....
Dus ik ga denk ik voor een rietjesbeker als ik jullie berichten zo lees.


Ik heb de tuitbeker van de Hema.Afbeelding
Onze T is 6,5 maand en drinkt hier tussendoor wat water uit. Als ik de beker eventjes vasthoud en hij begint met drinken dan laat ik los en gaat hij zelf verder (Hij drinkt maar kleine beetjes hoor). Ventiel gaat niet heel erg zwaar en hij lekt dus niet.
Gewone beker oefenen wij ook af en toe. (die beker van de hema dus zonder de deksel)
2016
<<

Anoniem328

Bericht 07 Dec 2016 11:48

Re: Tuitbeker

Wij zijn al vroeg begonnen met D. uit een beker laten drinken. Maar hij kan er nog weinig mee. Er belandt 95% water op z'n kleding en op de grond en maximaal 5% in z'n mond haha.
Tuitbeker snapt hij ook niet. Hij kauwt er alleen maar op.
Sinds een maand of 2 drinkt hij wel uit een rietjesbeker. Eerst zal hij ermee te spelen en opeens had hij het door. Hij drinkt erg goed water sinds hij de rietjesbeker door heeft. Ben ik blij mee!
We blijven wel oefenen met een gewone beker maar zo lang hij dat niet goed doorheeft is die rietjesbeker wel een uitkomst.
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2887

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:44

Bericht 07 Dec 2016 17:16

Re: Tuitbeker

Hier hebben ze geen van beiden uit een tuitbeker gedronken.
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4998

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:30

Bericht 07 Dec 2016 21:19

Re: Tuitbeker

Ik ga toch een simpele tuitbeker proberen van de Hema.
Bedankt, Salome!
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 07 Dec 2016 21:26

Re: Tuitbeker

GeKKiE schreef:Ik ga toch een simpele tuitbeker proberen van de Hema.
Bedankt, Salome!

Ja het gaat hier prima en dat voor 5 euro.
Zag dat ze er ook rietjesbekers hebben trouwens.
2016
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers