Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Groot nieuws vertellen tegen andere kindjes

<<

Blue flower

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:54

Bericht 28 Jan 2016 21:59

Groot nieuws vertellen tegen andere kindjes

Hem wist even niet hoe ik de titel moest omschrijven.

Maar hoe hebben jullie tegen jullie andere kindje(s) verteld dat je zwanger was? En hoe reageerde je kindje(s)
Wij gaan het morgen tegen de jongens vertellen, oudste is 5 en wil heeeeeeel graag een broertje maar het liefst een zusje, jongste is bijna 3 en zal er nog niet veel van snappen denk. Heb er zo'n zin in.
10.12.2010
21.03.2013
16.08.2016
<<

mardie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 442

Geregistreerd: 10 Sep 2013 20:56

Bericht 28 Jan 2016 22:16

Re: Groot nieuws vertellen tegen andere kindjes

Lees mee.

Hoeveel weken ben je nu zwanger blue flower?
Wij hebben volgende week een echo en gaan het bij een
goede echo ook aan de jongens vertellen denk ik.
Ik vind dat zij het mogen weten voordat de rest het weet.
Mijn buik is al aardig bol dus lang verborgen houden lukt sowieso voor de buitenwereld niet meer.
Maar het duurt dan nog zo lang voor de kinderen voordat hun broertje of zusje er is.

De oudste is hier bijna 4. De jongste is bijna 20 mnd. Hij zal het dus nog niet zo meekrijgen.
April 2012 -juni 2014-september 2016
<<

Blue flower

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:54

Bericht 28 Jan 2016 22:32

Re: Groot nieuws vertellen tegen andere kindjes

Ik ben nu 10 weken zwanger, maar erg ellendig waardoor mama niet zo energiek is en dus erg vreemd voor beide. Daarnaast al echt een buik. Laatst zei mijn oudste 'mama, zit er een baby in je buik, je buik staat zo naar voren' :omg:

Ik heb inmiddels 4 goede echo's gehad, dus wel goed om het te vertellen. En inderdaad daarna zal het nieuws, wereldkundig worden ;) gaan nadat we het verteld hebben naar mijn schoonfamilie en daar mogen de jongens het vertellen.

Hoever ben jij Mardie? En 20 maanden is inderdaad jong om er iets van mee te krijgen.
10.12.2010
21.03.2013
16.08.2016
<<

mardie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 442

Geregistreerd: 10 Sep 2013 20:56

Bericht 28 Jan 2016 22:38

Re: Groot nieuws vertellen tegen andere kindjes

Volgende week eerste echo ik zal dan 8-9 weken zijn.

Man wil het graag volgende week aan zijn ouders vertellen.
Daar zullen de kinderen bij zijn. Oudste gaat dat meekrijgen. Dus ik wil dat hij het eerst weet.
Wel vind ik het nog wat pril dan.
April 2012 -juni 2014-september 2016
<<

Anoniem315

Bericht 28 Jan 2016 22:39

Re: Groot nieuws vertellen tegen andere kindjes

Mijn dochter van 2 snapt het nog niet, dus dat heeft nog geen nut.

Mijn nichtjes en neefjes in de leeftijden van 5-8 jaar ga ik het volgende week vertellen. Ik ben dan 11 weken en heb dan hopelijk een goede termijnecho te showen.
<<

Blue flower

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:54

Bericht 28 Jan 2016 22:42

Re: Groot nieuws vertellen tegen andere kindjes

Hoe ga je het dan vertellen exo? :)
10.12.2010
21.03.2013
16.08.2016
<<

mardie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 442

Geregistreerd: 10 Sep 2013 20:56

Bericht 28 Jan 2016 22:45

Re: Groot nieuws vertellen tegen andere kindjes

Oudste heeft het hier ook telkens over een zusje.
Gelukkig van hem nog geen vragen gekregen over mijn dikkere buik .
Bf ben erg benieuwde hoe je het gaat vertellen en hoe ze gaan reageren!
Veel plezier met vertellen!
April 2012 -juni 2014-september 2016
<<

Anoniem315

Bericht 28 Jan 2016 22:48

Re: Groot nieuws vertellen tegen andere kindjes

Blue flower schreef:Hoe ga je het dan vertellen exo? :)


We hebben een verjaardag en ik wil ze dan even bij elkaar roepen (het zijn er vier). En dan wil ik ze 'iets' laten zien (de foto's) en dan reageert er vast wel eentje, waarop ik het ga uitleggen.

Mijn broer en zus en zwager en schoonzus weten het overigens al. We hebben samen besloten tot volgende week te wachten met de kinderen.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 28 Jan 2016 23:12

Re: Groot nieuws vertellen tegen andere kindjes

Na een goede echo hebben we hem bij ons laten zitten en gevraagd of hij nog weet dat mama steeds moet spugen en dat we naar een dokter gingen.. Ja dat wist hij nog wel. En de dokter ging kijken naar mama's buik en zag iets in de buik! Een baby!
Zo hebben we het hem een beetje verteld. Mijn schoonzus was toen hoogzwanger dus hij wist al een beetje wat het betekend.
Nu weet hij dat hij grote broer wordt als het zomer is want mama heeft een baby in de buik. Nichtje is al grote zus want de baby van tante is uit de buik. Dat is wat hij er van snapt.
R. 2013
D. 2016
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 28 Jan 2016 23:23

Re: Groot nieuws vertellen tegen andere kindjes

Hier hebben we er eigenlijk nooit moeilijk over gedaan, ze was erbij toen ik de test liet zien aan mijn vriend en toen hebben we meteen al gezegd dat ze een broertje of zusje kreeg.
<<

Anoniem166

Bericht 28 Jan 2016 23:32

Re: Groot nieuws vertellen tegen andere kindjes

Mijn dochter was 2 jaar en 3 maanden en we hebben haar gewoon verteld dat er een baby in mijn buik zat. Ze begreep dat toen al wel. Ze vond het vooral heel humoristisch om mensen te vertellen dat er wat in mama's buik zat en als men haar dan vroeg wat dat was, zei ze lachend 'ijsje!' :smile: Ze is toen ook meegeweest naar de verloskundige en vanaf dat moment speelde ze die situatie ook na. 'Mama, kijk maar naar de computer, oh wat een mooie baby en wat een mooie handjes!'

Wat grappig dat je oudste het eigenlijk al doorheeft, Blue Flower.
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 13:38

Bericht 29 Jan 2016 10:44

Re: Groot nieuws vertellen tegen andere kindjes

Wij hebben het afgelopen dinsdag verteld na de echo. J is ook op een leeftijd dat ze heel veel meekrijgt natuurlijk en ze wil al heel lang een broertje of zusje. Ze was ook al zeker 2 weken bezig met het feit dat mijn buik en borsten zo aan het groeien waren en had al een paar keer gezegd dat ze dacht dat er een baby in zat.
Dus toen ik dinsdagochtend vertelde dat papa en ik naar de dokter moesten voor mijn buik was ze heel boos dat ze niet mee mocht, want ze wilde tegen de dokter zeggen dat ze dacht dat er een baby in mijn buik zat en ze wilde de baby ook zien.
Uiteindelijk zijn we na de echo meteen naar school gegaan om het aan haar te vertellen. Dus op de gang haar de echo laten zien met de vraag "wat denk je dat dit is" nou dat wist ze niet zo goed. Maar toen ik zei "dit zit er in mama's buik, wat zou het zijn" keek ze me met grote ogen aan en vroeg met een heel hoopvol stemmetje "een baby". Daarna werd ze echt helemaal gek, ze was zo blij. De echo mocht ook niet mee naar huis want dat was HAAR broertje of zusje dus die wilde ze bij zich houden en ze rende ook meteen met de echo naar de juf om te vertellen en daarna naar haar beste vriendinnetje.
En nu verteld ze het tegen iedereen die het maar horen wil en ze gaat ook nergens heen zonder haar mapje met echo-foto's (heb de echo's ingescand en als foto laten afdrukken). Nu al een hele trotse grote zus dus :love:
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Anoniem184

Bericht 29 Jan 2016 10:53

Re: Groot nieuws vertellen tegen andere kindjes

Er staan op YouTube filmpjes van (veelal Amerikaanse) ouders die aan hun kinderen vertellen dat ze een broertje of zusje krijgen. Zo schattig. Ik kwam een keer bij toeval op zo'n filmpje en toen heb ik direct een uur lang volgens mij van die filmpjes zitten kijken.
<<

Anoniem219

Bericht 29 Jan 2016 11:06

Re: Groot nieuws vertellen tegen andere kindjes

D was bijna 5,5 toen we haar gingen vertellen dat ze een broertje of zusje zou krijgen.
We hebben een Barbie voor haar gekocht, die zo een buik heeft met baby die je eruit kan halen.

Toen ze die uitgepakt had, vroeg ik of ze een idee had waarom ze zo een pop kreeg. Toen viel ze helemaal stil en zei ze heel zacht: heb je een baby in je buik mama? Toen ik ja zei vroeg ze nog: echt?!. En toen was ze helemaal stil. Ze zei dat ze niet wist wat ze moest zeggen, echt heel schattig want je zag dat ze heel blij was. Ze vroeg al heel lang om een broertje of zusje. Ik krijg weer tranen in mijn ogen als ik eraan denk :love:
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 29 Jan 2016 11:10

Re: Groot nieuws vertellen tegen andere kindjes

Hier was zoon gewoon bij de test, hij was nog wel jong. Als hij ouder was geweest dan hadden we gewacht tot een goede echo. Geen idee hoe maar met een klein kado was wel een leuk idee.
M:21072011
J :08012014
<<

Mickey

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1533

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:20

Bericht 29 Jan 2016 11:55

Re: Groot nieuws vertellen tegen andere kindjes

Aagje! schreef:D was bijna 5,5 toen we haar gingen vertellen dat ze een broertje of zusje zou krijgen.
We hebben een Barbie voor haar gekocht, die zo een buik heeft met baby die je eruit kan halen.

Toen ze die uitgepakt had, vroeg ik of ze een idee had waarom ze zo een pop kreeg. Toen viel ze helemaal stil en zei ze heel zacht: heb je een baby in je buik mama? Toen ik ja zei vroeg ze nog: echt?!. En toen was ze helemaal stil. Ze zei dat ze niet wist wat ze moest zeggen, echt heel schattig want je zag dat ze heel blij was. Ze vroeg al heel lang om een broertje of zusje. Ik krijg weer tranen in mijn ogen als ik eraan denk :love:

Ik krijg er zelfs tranen van in mijn ogen, wat lief :love: Net zoals de trotse grote zus bij Fiwen.
Hier was F 2 jaar en een paar maanden, hij begreep er nog niet zo veel van.
07.12.2011
11.12.2014
<<

Anoniem236

Bericht 29 Jan 2016 19:57

Re: Groot nieuws vertellen tegen andere kindjes

Ik word er ook emotioneel van, de verhalen van aagje! en fiwen, zo schattig. Ook echt meiden die een leeftijd hebben alles heel goed te begrijpen, en volgens mij vinden meiden zoiets allemaal interessanter dan jongetjes (kan er naast zitten)

Ik weet eigenlijk niet hoe we het verteld hebben. Hij was 2jr 3mnd oud. Ik weet wel dat we cakejes hebben gemaakt voor de opa s en oma s met muisjes erop, en zo vertelde hij het aan de opa s en oma s.
<<

nillis

Kletskop

Berichten: 501

Geregistreerd: 03 Sep 2013 09:49

Bericht 29 Jan 2016 21:57

Re: Groot nieuws vertellen tegen andere kindjes

Hier hebben we het de kids ook verteld toen we een goede echo hadden gehad met 9 weken.
T is ook 5 jaar en krijgt er veel van mee. M weet dat er een baby in mama's buik zit,maar dan houdt het op.
T zei een week voordat we het vertelden toen we in de auto zaten dat ze wel graag een zusje wilden. Waarop wij vroegen waarom geen broertje. Die had ze al. Een week later lieten we haar de echo foto zien en vroegen wat het was. Dat was, zei was het antwoord, wij nee dat is de baby die nu in mama's buik zit. Het gezichtje straalde van oor tot oor en gelijk heeft ze de opa's en oma's gebeld. Helemaal trots en waar ze nooit met poppen of iets dergelijks speelt is het nu wel elke keer kusjes op de buik en aan het kletsen tegen de baby. Zo lief!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 13:38

Bericht 30 Jan 2016 08:26

Re: Groot nieuws vertellen tegen andere kindjes

Ahhh ook al zo schattig Aagje en Nillis!

Hier is J echt met niks anders bezig dan het feit dat ze grote zus wordt. Elke tekening die ze maakt is voor de baby en moet bewaard worden. We hebben gister samen maar een map met insteekhoesjes gekocht waar we alle tekeningen in gaan bewaren en dan mag ze die straks aan de baby geven, ohw je had dat snoetje moeten zien toen ze aan de kassa vertelde waar het voor was :love:
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Anoniem236

Bericht 30 Jan 2016 11:59

Re: Groot nieuws vertellen tegen andere kindjes

Ooh dan kunnen jullie straks ook samen gaat shoppen voor de baby Fiwen, heerlijk lijkt mij dat!
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 13:38

Bericht 30 Jan 2016 12:06

Re: Groot nieuws vertellen tegen andere kindjes

Lotus schreef:Ooh dan kunnen jullie straks ook samen gaat shoppen voor de baby Fiwen, heerlijk lijkt mij dat!


Haha ja dat gaat zeker gebeuren. Ze heeft al gevraagd of ze straks helemaal zelf een pakje mag uitzoeken als we weten of het een jongen of een meisje is.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 30 Jan 2016 12:49

Re: Groot nieuws vertellen tegen andere kindjes

Mijn zus heeft mijn neefjes (3&5jr) laten raden naar een 'grote verrassing'. De teleurstelling was groot dat de verrassing niet was dat ze langer mochten opblijven om Mario Kart te spelen en chips te eten ;-)
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3406

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 30 Jan 2016 15:10

Re: Groot nieuws vertellen tegen andere kindjes

Wat een leuk en lief topic met al die verschillende reacties van kinderen. Ik vind die van oa Fiwen en Aagje zo lief maar kan me die reactie die Taeda noemt ook prima voorstellen.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 30 Jan 2016 15:12

Re: Groot nieuws vertellen tegen andere kindjes

:love: dit topic.
Let's discover the world together.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 30 Jan 2016 15:23

Re: Groot nieuws vertellen tegen andere kindjes

Taeda schreef:Mijn zus heeft mijn neefjes (3&5jr) laten raden naar een 'grote verrassing'. De teleurstelling was groot dat de verrassing niet was dat ze langer mochten opblijven om Mario Kart te spelen en chips te eten ;-)



HAHAHAHAHA :D Agos!
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers