Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe lang knutsels bewaren?

<<

Anoniem147

Bericht 28 Jan 2016 18:03

Hoe lang knutsels bewaren?

Hoe lang bewaren jullie knutsels die je krijgt van kinderen (uit je klas) of uit gezinnen waar je werkt (of dergelijke).

Ik heb net mijn laatste stagedag in groep 7 afgesloten en een shitload aan prullaria gekregen. Echt super lief maar het is zoveel dat als ik alles even wil laten staan of ophangen mijn hele huis eruit ziet als tja, een klaslokaal :laughcry:

Ik wil het eigenlijk ook niet gelijk weggooien want er hebben mensen (kinderen dus) aandacht aan besteed. Ze hebben nu bijvoorbeeld allemaal een potje beschilderd en daar met crêpepapier bloemen voor gemaakt. Waar zet al die potjes neer haha?

Hetzelfde met schattige cadeautjes. Ik had een mini lipgloss gekregen en een parfum. Echt ik moet bijna nekken van die geur :^^: (heerlijk dus! :cheers: ). Maar moet ik het dan bewaren uit fatsoen? Meeh ik vind het zo ondankbaar om weg te gooien.

Dus.. What to do?
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3728

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 28 Jan 2016 18:05

Re: Hoe lang knutsels bewaren?

Vriendin van me is ook juf en die bewaart de dingen die ze echt mooi vindt. De rest verdwijnt toch echt in de prullenbak.
Laatst gewijzigd door Fantine op 28 Jan 2016 18:10, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem185

Bericht 28 Jan 2016 18:08

Re: Hoe lang knutsels bewaren?

Ik zou het ook gewoon weggooien.
Misschien kun je van alles een foto maken, zodat je het je wel nog kunt herinneren, en die bundelen in een album? Dan kun je de knutsel op zich weg gooien, maar heb je de herinnering wel tastbaar behouden. En dat is een stuk compacter.

Stinkende lipgloss/parfum zou ik gewoon weggooien.
<<

Anoniem147

Bericht 28 Jan 2016 18:11

Re: Hoe lang knutsels bewaren?

Dat foto's maken vind ik wel een leuk idee maar ik ben slecht met foto's haha. Waarschijnlijk doe ik dat dan nu en denk ik later in mijn opleiding en/of werk.. 'Doei!'

Maar jullie zijn beide in ieder geval eerlijk in het gewoon 'weggooien'. Ik waardeer het echt heel erg dat die kids het gemaakt hebben en ze weten natuurlijk niet dat ik het weggooi haha. Die potjes met 'bloemen' er in laat ik nog wel even op de vensterbank ofzo staan.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3728

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 28 Jan 2016 18:12

Re: Hoe lang knutsels bewaren?

Niet om jou maar heel veel knutsels worden ook maar gewoon door kinderen gemaakt in opdracht van een andere juf. Vaak is het wel een "moetje".
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11843

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 28 Jan 2016 18:27

Re: Hoe lang knutsels bewaren?

Ik heb zelden iets bewaard van mijn stages. Ik heb alleen dat bewaard dat nuttig was of bruikbaar. Zo kreeg ik van een stage een grote tekendoos die door kinderen was beschreven/beschilderd. Dat was iets wat ik kan gebruiken dus dat is bewaard, maar de tekeningen die erbij zaten heb ik allemaal weggegooid.
Ik zou anders een halve kamer kunnen vol stoppen met gekregen dingen van kinderen.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1954

Geregistreerd: 23 Apr 2015 10:55

Bericht 28 Jan 2016 18:30

Re: Hoe lang knutsels bewaren?

Ik ben ook juf. Het hangt er wel vanaf wat ik krijg of ik het bewaar. Wanneer ik een 'boek' met tekeningen krijg, bewaar ik dat wel. Ik heb op zolder een bak staan waar ik zulke dingen in doe. Wanneer ik 30 beschilderde potjes zou krijgen, zou ik de mooiste uitzoeken en die een korte periode in huis neerzetten. Ik geloof dat ik de rest weg zou doen. Ik vind het ook niet een erg handig cadeau om te krijgen.
2011 2012 2017
<<

Anoniem149

Bericht 28 Jan 2016 19:52

Re: Hoe lang knutsels bewaren?

Ik kreeg op het kinderdagverblijf ook zoveel knutsels en tekeningen van de kinderen. Heel leuk en lief, maar ik heb die echt niet bewaard. Dat is gewoon echt geen doen, zeker als je wat langer werkt en dus steeds meer en meer krijgt.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5496

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 28 Jan 2016 21:14

Re: Hoe lang knutsels bewaren?

Mooie dingen bewaar ik, zoals een heel boek met teksten/foto's/tekeningen. Knutsels zet ik even neer (een paar weken) zodat ik van de herinnering kan genieten daarna gooi ik het weg. Ik heb er dan al veel plezier van gehad. Foto's maken is ook een goed idee, maar dan wel van dingen die je echt mooi vind maar bijv. Te groot zijn. Tekeningen vind ik bijv. niet de moeite waard. Dingen die je niet mooi/lekker vind gewoon weg doen, je hebt er alleen jezelf mee om het te bewarwn uit schuldgevoel. Dat is balast als je het weg gooit is het gewoon klaar. Dan hoef je niet meer te dubben om het te houden of niet.

Tekeningen gooide ik eerst eigenlijk ook altijd weg. Nu heb ik er een plekje voor gevonden in huis. Het is een deel van mij (met kinderen werken) dus ik vind het ook wel mooi en eigen om dat in mijn woonkamer terug te vinden.
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:47

Bericht 28 Jan 2016 21:23

Re: Hoe lang knutsels bewaren?

ik heb al een aantal keer een geplactificeerde map of order gekregen met tekeningen en briefjes erop. Die heb ik wel bewaard. Een aantal tekeningen-briefjes heb ik bewaard in een soort plakboek, bijv echt hele persoonlijke berichtjes van ouders-kinderen maar ik bewaar niet alles. Groepswerkstukken bijv voor m verjaardag of de geboorte van mn dochter heb ik wel op de foto gezet en een poos opgehangen bij de rest van de kaarten. Ook kerstkaarten en knutsels hang ik er wel bij maar doe ik uiteindelijk met de rest van de spullen weg.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 28 Jan 2016 21:29

Re: Hoe lang knutsels bewaren?

Losse tekeningen of kaartjes gooi ik vrij snel weg, maar boekjes met tekeningen etc. vind ik wel leuk om te bewaren en "ooit" nog terug te lezen (wat in de praktijk ook nooit gebeurt, maar goed).
❤ 7 juni 2018
<<

Vivianne

Bericht 30 Jan 2016 00:47

Re: Hoe lang knutsels bewaren?

Ik werk niet in het onderwijs maar ik krijg van clienten ook weleens een kaartje, tekening of knutsel.
Ik maak van alles een foto en bewaar dit in een map. Tekeningen en kaartjes doe ik hier ook bij.
Knutsels die veel ruimte in beslag nemen komen dus op de foto en gooi ik na een week weg.
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5001

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:30

Bericht 31 Jan 2016 09:18

Re: Hoe lang knutsels bewaren?

Na 8 jaar in het onderwijs werken ben ik ermee gestopt.
Sowieso bewaar ik de losse dingen nooit.
Misschien 1 week na het krijgen, maar daarna gaat het weg.
Ik had op een gegeven moment een lade vol met mappen/boekjes die ik dan einde van het jaar kreeg.
Ik keek er nooit naar!
Ik ben sowieso geen bewaarder en heel goed in opruimen en wegdoen!
<<

Anoniem147

Bericht 31 Jan 2016 15:42

Re: Hoe lang knutsels bewaren?

Bedankt voor de reacties.

@ Gekkie, ik ben ook echt goed in opruimen haha. Ik hou niet van prullen en zooi. Net dus 25 potjes in de glasbak gegooid.
Ook de prutselcadeautjes en stinkmeuk weggegooid haha. Heb trouwens 2 potjes bewaard. Die waren echt heel mooi versierd. Heb er een waxinelichtje in gegooid, heeft een leuk effect.
<<

Joan

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1330

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 31 Jan 2016 17:31

Re: Hoe lang knutsels bewaren?

Toen ik nog stage liep als onderwijsassistent kreeg ik ook ontzettend veel spullen. Heel lief maar je doet er inderdaad weinig mee. Ik heb wel eens op een school stage gelopen waar ze als tip mee gaven om cadeautje te geven die op gaan zoals zeep ofzo, in plaats van die blijvende dingen. Heel leuk om waxinelichthouders te maken maar wat moet je er inderdaad met 20? Ik vond dat toen wel een slimme tip!
<<

Anoniem273

Bericht 01 Feb 2016 16:59

Re: Hoe lang knutsels bewaren?

Ik ben heel hard daarin geworden na 9 jaar juf zijn :) Heb wel een krat met knutsels die ik kreeg toen ik afscheid nam op m'n vorige school en heb een krat met knutsels en cadeautjes erin die ik kreeg nadat we getrouwd waren. Verder krijg ik dagelijks echt meer dan 10 tekeningen en geknutselde frutsels die kids thuis of op school voor me maken. Hartstikke lief maar ik gooi het aan het eind van de dag direct weg. Ik doe dit dan in het karretje van de schoonmaker zodat de kinderen er nooit achter komen, dat zou ik echt heel sneu vinden namelijk.
Bijzondere knutsels en kleine cadeautjes bewaar ik soms wel.
<<

Anoniem147

Bericht 02 Feb 2016 22:24

Re: Hoe lang knutsels bewaren?

Tekeningen gooi ik ook makkelijk weg haha. Heb er 1 bewaard omdat daar een berichtje naar mij opgeschreven stond. Ik ben de beste 'stager' die er is haha. Daarnaast schreef ze nog dat als ze directeur was, ze mij zou hebben aangenomen. Schattig!
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 02 Feb 2016 22:59

Re: Hoe lang knutsels bewaren?

Ik zou 't ook weg gooien en hoogsten een paar superleuke of lieve dingen bewaren op een verzamelplek. Leuk om eens terug te lezen. Dan zou ik ze wel dateren.

Maar eerlijk gezegd bewaren wij nog geen tiende van wat onze eigen kinderen maken. Ze zijn net begonnen met hun 2,5 en 4 jaar en we zouden er nu al kisten vol mee kunnen vullen.
Ik bewaar dingen waarin ze echt iets nieuws laten zien of dingen die echt heel knap gemaakt zijn. De standaard knutsels van school of opvang gaan grotendeels weg en de meeste tekeningen en knip- en plakwerkjes ook. Haha arme kinderen, ze hebben ontaarde ouders :laughcry: .
<<

mark

Noob

Berichten: 1

Geregistreerd: 06 Jun 2016 21:30

Bericht 06 Jun 2016 21:40

Re: Hoe lang knutsels bewaren?

Bekend probleem dit. Wij zitten thuis ook met bakken tekeningen, schilderingen en andere knutsels. Wij hebben ons aangemeld bij *. Ze gaan binnenkort live, maar het is in ieder geval een handig concept om knutsels te bewaren en eventueel te printen wanneer je wil. Ik hoop een zorg minder :-)

- Bericht aangepast door Burgemeester Esmee i.v.m. reclame -
<<

Anoniem315

Bericht 06 Jun 2016 21:51

Re: Hoe lang knutsels bewaren?

Bij *? Klinkt goed!
<<

Anoniem304

Bericht 06 Jun 2016 22:01

Re: Hoe lang knutsels bewaren?

*!
<<

anoniem213

Bericht 06 Jun 2016 22:07

Re: Hoe lang knutsels bewaren?

Aangepast door een burgemeester? Misschien is het handig als berichten die worden aangepast wel onderin een melding krijgen. Nu is het heel onduidelijk en niet te zien. Iets als:

Bericht aangepast door Burgemeester Sjaan, want het is een vieze spamjanus.
<<

Burgemeester Esmee

Bericht 06 Jun 2016 22:24

Re: Hoe lang knutsels bewaren?

Sorry, mijn fout. Normaal zet ik er wel altijd een reactie onder maar ik was nu blijkbaar te druk met een pm naar deze meneer ;).
<<

anoniem213

Bericht 07 Jun 2016 00:02

Re: Hoe lang knutsels bewaren?

Burgemeester Esmee schreef:Sorry, mijn fout. Normaal zet ik er wel altijd een reactie onder maar ik was nu blijkbaar te druk met een pm naar deze meneer ;).

Haha! Ik dacht te druk met mijn berichten op de juiste plek zetten. Maar jullie melden het toch nooit IN het aangepaste bericht, maar altijd ergens eronder? Ik vind erin ook wel handig denk ik, want dan zie je het direct.
<<

Anoniem161

Bericht 07 Jun 2016 06:43

Re: Hoe lang knutsels bewaren?

Ik vind dat je er wel snel bij was. Ik keek hier 4 minuten en toen stond al *. Echt super!

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers