Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Egoistische collega's.

<<

caribbeanlover

Bericht 28 Jan 2016 15:39

Egoistische collega's.

Check
<<

caribbeanlover

Bericht 28 Jan 2016 15:42

Egoistische collega's.

Wat is er mis met het forum?
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 28 Jan 2016 15:43

Re: Egoistische collega's.

Ik snap niet wat je met dit topic wilt CBL? Wat is de bedoeling?

♥♥
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 28 Jan 2016 16:27

Re: Egoistische collega's.

Hahahahahaaha! Wat is dit??
<<

Anoniem281

Bericht 28 Jan 2016 17:12

Re: Egoistische collega's.

Euh? Wat heeft je collega ermee te maken?..
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 28 Jan 2016 17:24

Re: Egoistische collega's.

Misschien wat uitleg geven CBL, dan kunnen we inhoudelijk reageren.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 28 Jan 2016 18:17

Re: Egoistische collega's.

Ik denk niks maar het topic staat dubbel.....
Sommige collega's :12:
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 28 Jan 2016 18:18

Re: Egoistische collega's.

Duidelijk!

Maarre, iets meer info leest net wat leuker CBL
<<

caribbeanlover

Bericht 29 Jan 2016 10:40

Egoistische collega's.

Test
<<

Anoniem281

Bericht 29 Jan 2016 10:41

Re: Egoistische collega's.

Dude, really? Alweer?
<<

caribbeanlover

Bericht 29 Jan 2016 10:43

Re: Egoistische collega's.

Het forum doet raar. Gister had ik een hele tekst getypt en kon ik het niet plaatsen. Ik zie het forum ook heel anders zonder plaatjes en alleen in blauw/wit/rood.
<<

Anoniem281

Bericht 29 Jan 2016 10:49

Re: Egoistische collega's.

Gewoon een tipje, hoor, meld je bij een burgemeester? Ipv steeds een topic te openen?
<<

caribbeanlover

Bericht 29 Jan 2016 10:55

Re: Egoistische collega's.

Excuses ik zie het nu weer gewoon. Ik laat dit topic en die andere wel verwijderen oke. Steeds? Dit is pas de 2e, overdrijven is ook een vak he.
<<

caribbeanlover

Bericht 29 Jan 2016 12:01

Re: Egoistische collega's.

Vandaag is de laatste dag van mijn proefmaand dus volgende week ga ik het aankaarten.

Bij de laatste taak als je zelf klaar bent is het de bedoeling dat je anderen gaat helpen en ik doe dat dan ook. Helaas is er een groepje jongeren die letterlijk staan te hangen en op een afstand toe te kijken. Ze zijn zo 15 min. aan het niksen en gaan heel soms dan pas vragen of ze kunnen helpen.

Van meerdere heb ik dat gehoord dat ze zich ook ergeren en zelfs dat ze nog niet zijn uitgeklokt. Dus staan ze te niksen en dat zo'n 30 min. Ze krijgen dus wel uitbetaald zonder iets gedaan te hebben. Ook gaan ze tijdens werk doodleuk, drinken halen en dan even in de kantine blijven. Regelmatig roken.
Ze lopen te schreeuwen en elastiekjes te gooien wat ook nog eens gevaarlijk is mocht ik bijv. ertussen staan.

Het erge is nog dat de 2 leidinggevende het gewoon zien en niks doen! Toen A op vakantie was heeft B er wat van gezegd, maar dat hielp dus niet. A is hoger dan B dus hij zou beter moeten weten. Ik heb het er met andere over gehad en een vrouw zei dat zij zich er niks van aan trekt. Dat is heel moeilijk omdat je het nou eenmaal ziet en hoort. Van haar heb ik gister gehoord dat er sommigen weg gaan dwz hun contract wordt niet verlengd. Nou ik hoop zo dat die jongeren eruit liggen, een deel,maar allemaal is nog beter!

Volgende week ga ik voorzichtig aan mijn leidinggevende vragen hoe het nou precies zit. Het bedrijf heeft het drukker sinds er nieuwe klanten zijn dwz we zijn later klaar dan ze eerst waren toen ik er nog niet was. Maar het kan zoveel eerder als iedereen elkaar helpt en als die jongeren niet lopen te niksen!
Ik begrijp de leidinggevende niet. Dat groepje is kinderachtig bezig nou dan is het goed als ze ook als kinderen behandeld worden. Gewoon uit elkaar halen en zeggen wat ze moeten doen.

Als kinderen op school naast elkaar zitten en oa de cijfers gaan omlaag worden ze ook uit elkaar gehaald.

Wat vinden jullie?
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 29 Jan 2016 12:17

Re: Egoistische collega's.

Ik neem het volledige risico op me dat je toch niet gaat luisteren.

CBL: het zijn jongeren! Het is jeugd. Die denken uit principe alleen maar uit zichzelf, daarvoor zijn de tienerjaren.

Als je kijkt naar of het een goede werkhouding is. Nee. Maar jij bent niet degene die daar iets van moet zeggen danwel vinden. Ik zou je er dus buiten houden omdat je er pas net koud een maand zit. Neem je het risico wel, dan moet je ook instaan voor de consequenties. Je gaat een leidinggevenden in geen geval zeggen hoe hij dingen moet aanpakken! Dat is gewoon not done.
<<

anoniem213

Bericht 29 Jan 2016 12:18

Re: Egoistische collega's.

Caro schreef:Ik neem het volledige risico op me dat je toch niet gaat luisteren.

CBL: het zijn jongeren! Het is jeugd. Die denken uit principe alleen maar uit zichzelf, daarvoor zijn de tienerjaren.

Als je kijkt naar of het een goede werkhouding is. Nee. Maar jij bent niet degene die daar iets van moet zeggen danwel vinden. Ik zou je er dus buiten houden omdat je er pas net koud een maand zit. Neem je het risico wel, dan moet je ook instaan voor de consequenties. Je gaat een leidinggevenden in geen geval zeggen hoe hij dingen moet aanpakken! Dat is gewoon not done.

Eens.
<<

caribbeanlover

Bericht 29 Jan 2016 12:28

Re: Egoistische collega's.

Caro schreef:Ik neem het volledige risico op me dat je toch niet gaat luisteren.

CBL: het zijn jongeren! Het is jeugd. Die denken uit principe alleen maar uit zichzelf, daarvoor zijn de tienerjaren.

Als je kijkt naar of het een goede werkhouding is. Nee. Maar jij bent niet degene die daar iets van moet zeggen danwel vinden. Ik zou je er dus buiten houden omdat je er pas net koud een maand zit. Neem je het risico wel, dan moet je ook instaan voor de consequenties. Je gaat een leidinggevenden in geen geval zeggen hoe hij dingen moet aanpakken! Dat is gewoon not done.



Daarom zeg ik het ook volgende week he slimmerd omdat de proefmaand voorbij is. Ik heb nergens gezegd dat ik hem ga zeggen hoe hij dat moet aanpakken, want ik snap ook heus wel dat dat niet slim is.
Ik ga gewoon vragen.............goh hoe zit dat nou met elkaar helpen, geld dat niet voor hun, jammer dat ze ergens gaan staan terwijl er nog werk is.

Er voorzichtig wat van zeggen of eigenlijk meer vragen hoe het zit vind ik best kunnen. Ik ben nieuw dus hij kan ook denken dat ik graag wil weten hoe het zit. Ik mag toch net als anderen ook mijn mening hebben.

Anderen moeten nu 2x zo hard werken omdat die lui te lui zijn! Ja het zijn jongeren, maar dit is hun werk dan heb je maar normaal te doen. Het lijkt verdomme wel een kleuterklas! Dat doe je thuis maar hoor! Nergens anders heb ik dat mee gemaakt. Moet het dan maar geaccepteerd worden, nee dacht het niet!
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:50

Bericht 29 Jan 2016 12:41

Re: Egoistische collega's.

Hey wat fijn dat je weer aan het werk bent! En je bent door je proeftijd heen, dat is helemaal goed nieuws! Ik zou het niet aankaarten hoor! Je bent net nieuw en als het uitkomt dat jij er iets van gezegd hebt gaan ze misschien wel 'per ongeluk' elastiekjes op jou schieten en ben je verder van huis. Nee ik zou het er even bij laten. Iedereen ziet het en weet het, maar geen leidinggevende doet er iets aan. Dan denk ik niet dat jij het na een maand voor elkaar krijgt dat ze er opeens wel iets aan gaan doen. Nee hoor, voor je eigen bestwil zou ik me er lekker buiten houden en je op je eigen werk concentreren.
<<

anoniem213

Bericht 29 Jan 2016 12:44

Re: Egoistische collega's.

Caro is erg slim, dus die 'slimmerd' op neerbuigende toon heeft ze niet verdiend.

Verder ook helemaal eens met Carra. Laat het.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 29 Jan 2016 13:07

Re: Egoistische collega's.

Laten lopen zeg ik. Ik heb internettende collega's, rokende collega's die rustig langer een rookpauze nemen dan mag. Om de goede sfeer te bewaren zeg ik er maar niks van al denk natuurlijk het zijne van. Mocht bijvoorbeeld het contract niet worden verlengd dan ga ik zulke zaken wel aankaarten.
<<

Anoniem282

Bericht 29 Jan 2016 13:08

Re: Egoistische collega's.

Ik kopieer ff, hoor: Er voorzichtig wat van zeggen of eigenlijk meer vragen hoe het zit vind ik best kunnen. Ik ben nieuw dus hij kan ook denken dat ik graag wil weten hoe het zit. Ik mag toch net als anderen ook mijn mening hebben.

Als jij het wel vindt kunnen, is dit topic overbodig en al helemaal als je zo neerbuigend gaat doen en een goedbedoeld advies van Caro afdoet met 'slimmerd'. Je vult in: Ik ben nieuw dus hij kan ook denken dat ik graag wil weten hoe het zit.
Tja, kan. Hij kan ook denken: waar bemoei je je mee, wijsneus? Na je proeftijd, zit je er dus welgeteld een maand en dan al zo je mening laten gelden, lijkt mij geen handige zet. Maar jij gaf al aan dat je het wel vond kunnen, dus is het probleem bij deze opgelost. :)
<<

caribbeanlover

Bericht 29 Jan 2016 13:29

Re: Egoistische collega's.

June schreef:Caro is erg slim, dus die 'slimmerd' op neerbuigende toon heeft ze niet verdiend.

Verder ook helemaal eens met Carra. Laat het.


Neerbuigende toon dat vind jij ja. Wat heeft het ermee te maken dat zij slim is en wie zegt dat zij zo is?
<<

caribbeanlover

Bericht 29 Jan 2016 13:32

Re: Egoistische collega's.

Carra schreef:Hey wat fijn dat je weer aan het werk bent! En je bent door je proeftijd heen, dat is helemaal goed nieuws! Ik zou het niet aankaarten hoor! Je bent net nieuw en als het uitkomt dat jij er iets van gezegd hebt gaan ze misschien wel 'per ongeluk' elastiekjes op jou schieten en ben je verder van huis. Nee ik zou het er even bij laten. Iedereen ziet het en weet het, maar geen leidinggevende doet er iets aan. Dan denk ik niet dat jij het na een maand voor elkaar krijgt dat ze er opeens wel iets aan gaan doen. Nee hoor, voor je eigen bestwil zou ik me er lekker buiten houden en je op je eigen werk concentreren.


Denk niet dat de leidinggevende het per ongeluk gaat zeggen dat ik het gezegd heb, want dat is niet goed. Stel dat en ze gaan elastiekjes schieten, dan hebben ze bij mij toch echt de verkeerde hoor.
Dat ik er een maand pas ben zegt niks. Ik heb ergens anders gewerkt en een collega stonk echt vreselijk. Heb daar wat van gezegd tegen mijn leidinggevende en zij heeft er wat aan gedaan en ik mocht nog blijven ook. Hoe vind je die?
<<

caribbeanlover

Bericht 29 Jan 2016 13:33

Re: Egoistische collega's.

Fred schreef:Laten lopen zeg ik. Ik heb internettende collega's, rokende collega's die rustig langer een rookpauze nemen dan mag. Om de goede sfeer te bewaren zeg ik er maar niks van al denk natuurlijk het zijne van. Mocht bijvoorbeeld het contract niet worden verlengd dan ga ik zulke zaken wel aankaarten.


Wat heeft dat nou voor nut? Dan ga je toch weg dus wat boeit het dan nog. Ik kan alleen maar hopen dat die jongelui oprotten!
<<

caribbeanlover

Bericht 29 Jan 2016 13:34

Re: Egoistische collega's.

Guattari schreef:Ik kopieer ff, hoor: Er voorzichtig wat van zeggen of eigenlijk meer vragen hoe het zit vind ik best kunnen. Ik ben nieuw dus hij kan ook denken dat ik graag wil weten hoe het zit. Ik mag toch net als anderen ook mijn mening hebben.

Als jij het wel vindt kunnen, is dit topic overbodig en al helemaal als je zo neerbuigend gaat doen en een goedbedoeld advies van Caro afdoet met 'slimmerd'. Je vult in: Ik ben nieuw dus hij kan ook denken dat ik graag wil weten hoe het zit.
Tja, kan. Hij kan ook denken: waar bemoei je je mee, wijsneus? Na je proeftijd, zit je er dus welgeteld een maand en dan al zo je mening laten gelden, lijkt mij geen handige zet. Maar jij gaf al aan dat je het wel vond kunnen, dus is het probleem bij deze opgelost. :)


Caro zegt dat het niet handig is als ik hem ga zeggen wat te doen en dat heb ik niet gezegd! Daarop zei ik dus slimmerd omdat ze niet goed leest en ik heus niet zo dom ben om hem dat te zeggen.
Volgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers