Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Terecht beetje teleurgesteld?

<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 30 Jan 2016 16:51

Re: Terecht beetje teleurgesteld?

Mijn vorige berichtje is beetje verloren gegaan in de discussie die volgde, maar waarom gaat iedereen maar door over de foto's? Het is toch een totale avond, met lekker eten, gezellig samen zijn, verhalen vertellen over de vakantie EN de bijbehorende foto's tonen? Het is toch niet dat Marin ze enkel en alleen voor de foto's uitnodigt?

En ik blijf er bij dat je familie best wel wat moeite kan doen, en vind het raar dat je moeder perse wilt kunnen drinken op zo'n avond en dus niet in haar eentje wilt komen omdat ze dan niet terug kan rijden.
<<

Anoniem282

Bericht 30 Jan 2016 16:58

Re: Terecht beetje teleurgesteld?

Marin schreef:Ik vind dat jij ook wel veel voor mij invult, Guattari. De laatste keer dat ik foto's heb gekeken met m'n ouders is twee jaar geleden, toen we naar Myanmar waren geweest. Dus 2/3 keer per jaar reizen: Ja. Dit uitgebreid napraten onder het genot van een hapje en drankje, zo'n eens in de twee jaar. Lijkt mij wel meevallen, maar goed.

En verder ben ik het met je eens: Ze zijn niet van plan hun agenda's om te gooien hiervoor. En dát vind ik jammer. Dat had ik namelijk andersom wél geprobeerd, zo ben ik. En verder denk ik dat je er ook weer niet te diep over moet gaan analyseren, dan maak je het groter dan dat het is.


Dat is dan mijn verkeerde interpretatie. Ik las het zo, omdat je ook omschreef over Tanzania en je andere reis naar Azië. Eigenlijk vind ik het heel tof van je familie dat ze zoveel interesse tonen in een hobby van hun dochter/zus. Want dat is het natuurlijk wel: reizen en fotograferen zijn jouw passies en er zijn denk ik niet zoveel families die daar zo in meegaan qua belangstelling c.q. interesse tonen. En dat baseer ik op dat ik ook wel vrienden heb die ergens heel gepassioneerd over zijn en niet bij hun familie in de buurt wonen. Heel af en toe komt de familie er speciaal voor langs, maar over het algemeen is het: "tja, we hebben er nou eenmaal voor gekozen in andere delen van Nederland te gaan wonen en dat maakt het qua planning lastiger." Wat ik zelf heel logisch en terecht vind.

Daarnaast denk ik dat het een verschil in persoonlijkheid is: jij bent iemand die anderen graag tegemoet komt en ook wel kan pleasen. Dat zit in je, zoals ik je hier 'ken'. Je zegt het zelf ook: Jij had het wel geprobeerd, zo ben jij. En dat is iets wat jou dus deels ook maakt wie je bent. Lang niet iedereen heeft dat in zich, of voelt zich daar goed bij. Dat je nu zegt dat ik het groter maak dan dat het is vind ik een beetje flauw. Je vroeg het immers letterlijk aan me op de vorige pagina van dit topic en daarin gaf ik aan dat het bij ons in de familie geen standaardsituatie meer is, maar toen de situatie nog 'normaal' was, was afspreken ook vaak niet op korte termijn mogelijk. En ik kreeg ook wel eens te horen: "We hebben ervoor gekozen om 200 km bij elkaar vandaan te wonen, daar zitten consequenties aan. Dan is niemand fout, maar het is een andere realiteit dan toen het mar 5 km was."

Al met al zou ik gewoon een volgende keer bij het boeken van een speciale reis, je familie ook alvast 'reserveren'. Dat voorkomt teleurstellingen achteraf, of je weet meteen waar je aan toe bent. :)

Edit: heb je ook bij je familie letterlijk aangegeven dat je het jammer vindt, omdat dit belangrijk voor je is? Niet met hints, maar echt het hebben benoemd zoals hier? Ik vraag dit niet aan je, om je nog rotter te laten voelen. Ik vraag dit, omdat je zelf aangaf dat het qua communicatie soms niet altijd helder is wat je bedoelt. Dat zie ik hier ook van je terug. Je voelt je dan onbegrepen. Om dat zoveel mogelijk te vermijden, is transparant communiceren een vertrekpunt. :)
Laatst gewijzigd door Anoniem282 op 30 Jan 2016 17:25, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Vivianne

Bericht 30 Jan 2016 17:15

Re: Terecht beetje teleurgesteld?

Sawadee schreef:Mijn vorige berichtje is beetje verloren gegaan in de discussie die volgde, maar waarom gaat iedereen maar door over de foto's? Het is toch een totale avond, met lekker eten, gezellig samen zijn, verhalen vertellen over de vakantie EN de bijbehorende foto's tonen? Het is toch niet dat Marin ze enkel en alleen voor de foto's uitnodigt?

En ik blijf er bij dat je familie best wel wat moeite kan doen, en vind het raar dat je moeder perse wilt kunnen drinken op zo'n avond en dus niet in haar eentje wilt komen omdat ze dan niet terug kan rijden.


Mee eens.
<<

Anoniem304

Bericht 30 Jan 2016 17:48

Re: Terecht beetje teleurgesteld?

Vivianne schreef:
Sawadee schreef:Mijn vorige berichtje is beetje verloren gegaan in de discussie die volgde, maar waarom gaat iedereen maar door over de foto's? Het is toch een totale avond, met lekker eten, gezellig samen zijn, verhalen vertellen over de vakantie EN de bijbehorende foto's tonen? Het is toch niet dat Marin ze enkel en alleen voor de foto's uitnodigt?

En ik blijf er bij dat je familie best wel wat moeite kan doen, en vind het raar dat je moeder perse wilt kunnen drinken op zo'n avond en dus niet in haar eentje wilt komen omdat ze dan niet terug kan rijden.


Mee eens.

Eens.

Ik zou me sowieso behoorlijk shit voelen als het meer dan 2 maanden moest duren voordat m`n familie wel eens kon afspreken. En ik kan me ook niet voorstellen dat mensen het zo druk hebben dat het zolang moet duren. Maar goed, misschien hebben de mensen die ik ken dan een heel saai leven ofzo, haha. Ik weet het ook niet.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5101

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 30 Jan 2016 18:05

Re: Terecht beetje teleurgesteld?

Yadira schreef:
Vivianne schreef:
Sawadee schreef:Mijn vorige berichtje is beetje verloren gegaan in de discussie die volgde, maar waarom gaat iedereen maar door over de foto's? Het is toch een totale avond, met lekker eten, gezellig samen zijn, verhalen vertellen over de vakantie EN de bijbehorende foto's tonen? Het is toch niet dat Marin ze enkel en alleen voor de foto's uitnodigt?

En ik blijf er bij dat je familie best wel wat moeite kan doen, en vind het raar dat je moeder perse wilt kunnen drinken op zo'n avond en dus niet in haar eentje wilt komen omdat ze dan niet terug kan rijden.


Mee eens.

Eens.

Ik zou me sowieso behoorlijk shit voelen als het meer dan 2 maanden moest duren voordat m`n familie wel eens kon afspreken. En ik kan me ook niet voorstellen dat mensen het zo druk hebben dat het zolang moet duren. Maar goed, misschien hebben de mensen die ik ken dan een heel saai leven ofzo, haha. Ik weet het ook niet.


Dat zei ik een een blz geleden ook al. Ik lees het hier regelmatig dat het zo twee maanden duurt voordat er afgesproken kan worden. Ik ervaar dat zelf nooit, ik heb mijn agenda nu echt niet tot april al vol gepland. En ik snap dat sommige mensen moeten werken in het weekend hoor, maar goed dan nog herken ik me er niet in dat ik zo druk ben dat ik niet kan afspreken.
:heart: :heart: 2011
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 30 Jan 2016 18:51

Re: Terecht beetje teleurgesteld?

Ik ben het ook eens met Sawadee. Het is maar een onderdeel van een gezellige avond samen. De reden voor deze avond is dan wel de vakantie, maar dat zal voor een deel de avond inpikken. De rest van de avond/dag kan er gewoon lekker gekletst, gegeten en gedronken worden en over allerlei zaken gekletst worden. Ik zou het ook jammer vinden dan er in twee maanden tijd niet één dag te plannen is waarbij je samen kunt komen om samen te zijn.
<<

Anoniem148

Bericht 31 Jan 2016 08:11

Re: Terecht beetje teleurgesteld?

Marin schreef:
Guattari schreef:Zenna: vind je dat ook als de desbetreffende familie op 2,5 uur afstand enkele reis woont? En waar ligt dan de grens? Wat is dan wel belangrijk genoeg en wat niet? Inherent aan niet bij elkaar om de hoek wonen, lijkt me nog altijd dat het veel meer inspanning kost (in de breedste zin van het woord), om 'ff' af te spreken. Dat je het vraagt, kan ik begrijpen. Dat het niet lukt, begrijp ik ook.


En toch denk ik dat je het 'ver weg' wonen niet groter moet maken dan dat het is. Ik heb er normaliter vrijwel nooit problemen mee dat we ver weg wonen van mijn ouders. Ik vind het wel eens jammer maar ben er nooit verdrietig om (hier was recentelijk ook een topic over). De afstand naar mijn moeder is net te ver weg voor een dagje op en neer (al zou het op zich wel kunnen), maar het is ook weer niet zo gigantisch ver rijden vind ik zelf. Maar mijn moeder heeft daar meer problemen mee dan ik, dat weet ik wel. Voor haar voelt het verder weg als dat het voor mij voelt, maar ik vind ook dat dat niet moet betekenen dat ik altijd naar haar kom.

Enfin, ik ben de teleurstelling alweer te boven hoor. Wat Carl zegt kan ik me ook goed in vinden. Dank je.


Familie is 2 uur van ons vandaan gaan wonen. Hun vinden de afstand goed te doen en niet ver. Wij vinden het een pokke eind. Hun hebben er voor gekozen, wij niet.
<<

Anoniem148

Bericht 31 Jan 2016 08:14

Re: Terecht beetje teleurgesteld?

Ow ja. En wij moeten juist vaker naar hun, zelf komen ze weinig deze kant op. Jammer maar ik ben er klaar mee. Schiet niet meer op met zoon. Moeten hun maar meer hierheen komen.
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3186

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:39

Bericht 31 Jan 2016 13:18

Re: Terecht beetje teleurgesteld?

Ik ben zelf ook niet druk maar ik wil nu met een collega afspreken en omdat we in de zorg werken en dus wisselende diensten hebben is onze eerst volgende mogelijkheid 22 maart. Haast 2 maanden dus. En niet eens druk maar eerder kan gewoon echt niet.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Anoniem184

Bericht 31 Jan 2016 13:31

Re: Terecht beetje teleurgesteld?

Dandelion schreef:Ow ja. En wij moeten juist vaker naar hun, zelf komen ze weinig deze kant op. Jammer maar ik ben er klaar mee. Schiet niet meer op met zoon. Moeten hun maar meer hierheen komen.

Wij beredeneren het inderdaad andersom. Vriend komt uit Groningen en zijn moeder, broertje en oma wonen daar nog. Nu woont hij in het westen en eigenlijk vindt hij het niet meer dan logisch (en leuk!) dat wij valer die kant op gaan dan zij de onze.

Toch herken ik het gevoel wat Marin probeert te omschrijven, bij m'n vriend ook wel. Hij ervaart dat voornamelijk van z'n vader uit. Ja, we moeten écht afspreken, maar als het op daadwerkelijk een datum prikken aankomt dan is het alleen maar steeds alles vooruit schuiven. Te druk, etc. het gebeurt inderdaad ook wel eens dat afspraken wekenlang, soms een aantal maanden vooruit worden geschoven, terwijl mijn ouders gewoon tijd maken en zij een dag later nog op de stoep kunnen staan.
<<

Anoniem171

Bericht 31 Jan 2016 14:48

Re: Terecht beetje teleurgesteld?

Ik snap wel dat je teleursteld bent Marin. Je bent zelf zo vol van de reis en hebt zin om er een gezellige avond van te maken. En dan duurt het twee maanden voordat jullie bij elkaar kunnen komen. Heb je je gevoel uitgesproken naar jouw ouders?
Je vraagt hier trouwens of je 'terecht' teleurgesteld mag zijn, terwijl je volgens mij gewoon vanuit jouw gevoel oprecht teleurgesteld bent. Bespreek dat, het maakt toch niet uit want andere mensen daar van denken?
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7550

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 31 Jan 2016 15:13

Re: Terecht beetje teleurgesteld?

[quote="Studiebol"
color=#0000FF]Dat zei ik een een blz geleden ook al. Ik lees het hier regelmatig dat het zo twee maanden duurt voordat er afgesproken kan worden. Ik ervaar dat zelf nooit, ik heb mijn agenda nu echt niet tot april al vol gepland. En ik snap dat sommige mensen moeten werken in het weekend hoor, maar goed dan nog herken ik me er niet in dat ik zo druk ben dat ik niet kan afspreken. [/color][/quote]

Nou, dat kan, maar dat gaat alleen over jou. Marin wil niet met een persoon afspreken, maar met meerdere. Het is natuurlijk niet gezegd dat geen van hen een keer kan tot april, maar ze moeten maar net allemaal tegelijk kunnen dan natuurlijk. Zelf kan ze ook best vaak niet lees ik. Dus zo simpel is dat niet altijd.
Als ik bijvoorbeeld naar mezelf kijk, ik ben ook druk momenteel en alle weekenden in februari zijn al (deels) gevuld. Dus als iemand nu met mij zou willen afspreken kan ik waarschijnlijk ook pas in maart. Ik wil namelijk ook niet al mijn vrije tijd helemaal vol plannen, dus als ik in een weekend de vrijdag en zaterdag al iets heb, wil ik de zondag graag vrijhouden bijvoorbeeld. En als het echt niet anders zou kunnen zou ik voor familie of goede vrienden daar best een uitzondering op willen maken, maar als het anders kan liever niet.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 31 Jan 2016 15:35

Re: Terecht beetje teleurgesteld?

Nana schreef:Ik snap wel dat je teleursteld bent Marin. Je bent zelf zo vol van de reis en hebt zin om er een gezellige avond van te maken. En dan duurt het twee maanden voordat jullie bij elkaar kunnen komen. Heb je je gevoel uitgesproken naar jouw ouders?


Had het wel gezegd dat het jammer was en dat ik april wel heel laat vond, maar meer hebben we 't er niet meer over gehad. Er valt toch niet zoveel meer aan te doen, dus ik ben intussen gewoon lekker foto's aan het bewerken en we zijn al met m'n schoonouders uiteten geweest direct toen we terugkwamen en binnenkort gaan we de foto's aan hen laten zien.
Let's discover the world together.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11416

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 31 Jan 2016 15:43

Re: Terecht beetje teleurgesteld?

Zo gaat het soms. Fijn dat je schoonouders wel zo enthousiast zijn en snel konden afspreken.

Ik vind dat het topic nu wel heel ver en diep doorloopt. Vind niet alle reacties even aardig.

Wat dat betreft sluit ik me bij Carl aan. Jij voelt je teleurgesteld en dat is een gevoel. En dat mag. Op het moment dat jouw ouders/moeder wel komen zal ze vast wel enthousiast zijn een aantal foto's nog te zien die je achter de hand gehouden hebt en niemand nog gezien heeft!

Veel plezier met bewerken! Ga je een topic openen met je foto's?
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3088

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:50

Bericht 31 Jan 2016 15:59

Re: Terecht beetje teleurgesteld?

Nou Jip, niemand zegt toch dat ze niet teleurgesteld mag zijn?
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11416

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 31 Jan 2016 16:03

Re: Terecht beetje teleurgesteld?

Ik weet het niet meer in detail (en ik heb geen zin alles terug te gaan lezen). Er stond wel een paar keer dat Marin haar verwachtingen misschien te hoog waren, en daar zeg je ook iets mee mbt teleurgesteld zijn.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 31 Jan 2016 16:06

Re: Terecht beetje teleurgesteld?

Jip schreef:
Veel plezier met bewerken! Ga je een topic openen met je foto's?


Ik weet het nog niet precies. Ik ga sowieso een reisrubriek schrijven dus denk dat ik er daar een aantal in plaats. Sowieso hebben we elkaar op Facebook dus komt vast goed.

En verder ben ik wel klaar met dit topic hoor, ben de teleurstelling wel weer te boven.
Let's discover the world together.
Vorige

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Thunder