Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Terecht beetje teleurgesteld?

<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 28 Jan 2016 16:14

Re: Terecht beetje teleurgesteld?

Carrie schreef:Teleurgesteld mag je altijd zijn, dat is gewoon een emotie die jij voelt en waar je niks aan kunt doen.

Ik sluit me wel aan het het merendeel: voor jullie is het belangrijk en een stuk of 25 foto's vind ik nog wel geinig om te zien van iemands reis maar zeker geen 100/250/500/1000? Nee daar ben ik dan heel snel klaar mee.

En vast wat weekenden reserveren zoals Vivianne zegt vind ik ook vrij onlogisch eigenlijk, want we zijn inderdaad allemaal druk.


Ja ook eens met Carrie hierin. Een aantal fotos vind ik nog wel leuk om te zien, zeker aangezien het bijzondere fotos zijn en vast ontzettend mooi. Maar na een stuk of 25 haak ik ook af.

Kijk, jullie voegen op zon avond twee hobbys samen en willen jullie familie(s) daar deelgenoot van laten zijn. Dat is heel lief, en toont jullie gastvrijheid en enthousiasme aan maar dat hoeft niet te betekenen dat iemand anders dat ook zo ervaart. En dan alsnog: ik kan ook nog wel zoiets hebben dat ik weet dat het voor een ander belangrijk is maar niet dat ik er alles voor ga verschuiven. Ik wil best mijn best doen om er extra tijd voor vrij te maken maar er zijn grenzen.

Ik ga ook niet daar nog extra naar vragen dan zoals Elliot wel zou voorstellen. Tijd is schaars, de tijd die je erbij moet nemen om daar extra voor te reizen moet je ook meetellen en nee, ik zou daar dan niet hele weekenden voor vrij maken.

Ik snap je moeder ook wel ergens met haar wijntje. Jullie zijn allebei bourgondisch aangelegd: jullie houden zelf van alcohol en lekker eten. Als je dan zon etentje bij jullie hebt, zou ik me als moeder zijnde dan ook wel op zon wijntje verheugen dat jullie vast met zorg zouden uitzoeken. Is iets anders dan de huiswijn van de Lidl zeg maar.

Oh en qua verwachtingen als mensen roepen dat ze fotos willen zien: ik zeg dat ook wel eens. Dat is ook een beetje een vorm van beleefdheid toch? 'ja ik wil wel fotos zien als je terug bent hoor!' maar dat is wellicht iets anders dan ook een foto-avond.
<<

Geel

Bericht 28 Jan 2016 16:19

Re: Terecht beetje teleurgesteld?

Caro schreef:Oh en qua verwachtingen als mensen roepen dat ze fotos willen zien: ik zeg dat ook wel eens. Dat is ook een beetje een vorm van beleefdheid toch? 'ja ik wil wel fotos zien als je terug bent hoor!' maar dat is wellicht iets anders dan ook een foto-avond.
Ja, dit bedacht ik me ook nog, maar ik wist niet hoe ik het moest verwoorden. Zoiets is snel geroepen, maar ook een beetje een wens vooraf die je dan puntje bij paaltje niet zo concreet maakt. Mijn familie heeft bijvoorbeeld nog nooit een middagje onze trouwfoto's gekeken, terwijl ze vóór en óp de dag meerdere keren riepen: "Ooo, ik heb nu al zin om de foto's te zien!" En ik heb het al meerdere keren voorgesteld, maar uiteindelijk kan dan niet iedereen tegelijk en van uitstel komt dan afstel. Ik vind dat wel jammer, maar da's ook een beetje hoe die dingen lopen, geloof ik.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 28 Jan 2016 16:23

Re: Terecht beetje teleurgesteld?

Ja precies! En daarbij zijn Marin + man echte fotokenners. Dus die kijken en beoordelen een foto ook heel anders dan de doorsnee kijker. Die denkt 'oh ja mooi. Ja.. mooie locatie ook. Volgende'. Terwijl zij héle andere dingen zien: perspectief, belichting, locatie, onderwerpen, bewerking etc etc. En dan heb je daar als fotograaf úren gezeten op je knietjes achter je statief voor die éne foto, thuis nog bewerkt tot hét ultieme moment van de vakantie en het wordt dan niet gezien.

Heel vervelend maar wel een beetje de werkelijkheid :-|.

Ik had het van een andere orde dan met het toetje voor het kerstdiner. Ik had in totaal 10 uur in de keuken gestaan, en het werd afgedaan met 'ja lekker'. DUS. Maar die mensen snappen niet dat je daar dus zoveel tijd en uren aan hebt besteed. Alleen hebben ze een andere waardering ervoor :-). En zo is het ook hiermee een beetje :-).
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11347

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 28 Jan 2016 16:24

Re: Terecht beetje teleurgesteld?

Ik snap je teleurstelling. Alles zit nu nog zo fris in je geheugen. Mijn (schoon-)ouders begonnen al, toen we nog op vakantie waren, dat ze kwamen eten en of we dan thais wilden koken. Ik vind het vervelend als mensen zichzelf op zo een manier uitnodigen.

Om snel van het gezeur af te zijn, hebben we ze over twee weken allemaal tegelijk uitgenodigd. Zij blij, wij min of meer blij.

Dat gezegd hebbende: Ik wil wel een avondje foto's komen kijken hoor!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

anoniem213

Bericht 28 Jan 2016 16:27

Re: Terecht beetje teleurgesteld?

Helemaal eens met Carrie en Caro inderdaad.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 28 Jan 2016 16:30

Re: Terecht beetje teleurgesteld?

Ik vind je verwachtingen wat te hoog. Het is niet makkelijk om zoiets te plannen met meerdere mensen, vaak staan er nou eenmaal al dingen/afspraken gepland, en je kunt dan niet gaan verwachten dat ze dat maar gaan afzeggen. Of ze het nou wel of niet leuk vinden om die foto's te bekijken is dan niet eens relevant, als je niet kunt houdt het op. Daarom kun je dit soort dingen beter tijdig regelen.
En om even in te gaan op iets wat ik dacht Elliot zei, je kunt moeilijk van je familie verwachten dat ze alle andere afspraken gaan afhouden omdat er misschien wel eens een etentje aan zit te komen. Ik zou als ik een andere uitnodiging zou krijgen ook echt niet eerst gaan overleggen zolang ik niets concreets weet. Wie het eerst komt, wie het eerst maalt. Kijk, als mijn zus nou gezegd zou hebben, ik wil misschien een etentje geven, ik denk aan 10 februari (ik roep maar wat) maar ik weet het nog niet zeker, dan is het logisch om eerst te overleggen. Maar ik heb ook andere mensen met wie ik wil afspreken, dus zolang ik niets concreets weet houd ik er geen rekening mee.
Volgende keer als je weer iets dergelijks wilt organiseren, zou ik gewoon al voor je vakantie een datum gaan prikken. Dan ben je tenminste op tijd, en kan iedereen er in zijn agenda rekening mee houden.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 28 Jan 2016 16:52

Re: Terecht beetje teleurgesteld?

Dank jullie voor alle reacties. Nu geen tijd meer om alles door te lezen maar begrijp de strekking wel beetje als ik t snel door lees. Weet je, ik vraag dit niet aan collega's maar aan familie, dus ja van hen verwacht ik wel bepaald niveau van interesse. Dus dat vind ik jammer ja. Maar nu eerst lekker naar huis morgen.
Let's discover the world together.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3718

Geregistreerd: 01 Jan 2015 12:05

Bericht 28 Jan 2016 16:58

Re: Terecht beetje teleurgesteld?

Ik vind sowieso dat je wel erg een overkill van je reis met mensen deelt maar ik denk dat dit gewoon bij jou/jullie past. Bij mij gaat socialmedia zoveel mogeljk en al helemaal een forum uit op vakantie. Ik snap je familie heel goed. Ik woon zelf ook twee uur van mijn zusje vandaan en voor foto's kijken vind ik de afstand te ver. Je bent er een dag mee kwijt en na 25 foto's ben ook ik er wel klaar mee. Ik kan me jouw teleurstelling best indenken hoor.
<<

Anoniem282

Bericht 28 Jan 2016 17:04

Re: Terecht beetje teleurgesteld?

Feitelijk komt het er voor de familie van Marin op neer: we reizen 5 uur voor een 'paar' foto's kijken, die we ook op FB kunnen bekijken, of een andere keer ook kunnen zien en we gaan dan lekker eten. Heel leuk en gezellig, maar de reistijd staat niet in verhouding tot de activiteit, waar jullie ongetwijfeld meer plezier aan beleven (het daadwerkelijke foto's kijken) dan de rest van het gezelschap. Dit is de kern van het verhaal, geloof ik. Ik zou het combineren met als jullie sowieso al van plan zijn om elkaar te gaan zien.

Ik hoef zelf niet zo op reiskosten te letten, maar als ik echt puur voor foto's kijken en voor de sfeerbeleving eromheen een etentje zou gaan doen met familie en ik daar met de trein 5,5 uur reizen aan kwijt ben en 35 euro lichter met 40% korting en 53 euro zonder korting, wacht ik wel ff tot een moment dat we toch al hadden afgesproken.
Laatst gewijzigd door Anoniem282 op 28 Jan 2016 21:58, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem282

Bericht 28 Jan 2016 17:08

Re: Terecht beetje teleurgesteld?

Marin schreef:Dank jullie voor alle reacties. Nu geen tijd meer om alles door te lezen maar begrijp de strekking wel beetje als ik t snel door lees. Weet je, ik vraag dit niet aan collega's maar aan familie, dus ja van hen verwacht ik wel bepaald niveau van interesse. Dus dat vind ik jammer ja. Maar nu eerst lekker naar huis morgen.


Volgens mij heb je alleen jezelf ermee als je het zo benadert: een bepaald niveau van interesse verwachten. Ik denk dat het helemaal niet im frage is of je familie wel/niet is geïnteresseerd. De investering, in de breedste zin van het woord, staat niet in verhouding tot de activiteit (die niet op een dag/week/maand aankomt voor hen).

Jij en je man vinden het belangrijk om dit te delen, maar als je het dan zo belangrijk vindt, vind ik het reëler dat je er dan ook zelf op een andere manier moeite voor doet. Een etentje organiseren is leuk en lekker. Maar je bent uitgenodigd bij je moeder: zou ik daar voor ze gaan koken en dan alsnog die foto's laten zien. Nu laat je je familie 5 uur loze reistijd hebben, omdat jullie het zo belangrijk vinden om z.s.m. foto's te laten zien).
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3718

Geregistreerd: 01 Jan 2015 12:05

Bericht 28 Jan 2016 17:10

Re: Terecht beetje teleurgesteld?

Ben het met Guatarri eens. Waarom gaan jullie niet hun kant uit en daar koken plus foto's bekijien?
<<

Anoniem301

Bericht 28 Jan 2016 17:42

Re: Terecht beetje teleurgesteld?

Geel schreef:Ja, dit bedacht ik me ook nog, maar ik wist niet hoe ik het moest verwoorden. Zoiets is snel geroepen, maar ook een beetje een wens vooraf die je dan puntje bij paaltje niet zo concreet maakt. Mijn familie heeft bijvoorbeeld nog nooit een middagje onze trouwfoto's gekeken, terwijl ze vóór en óp de dag meerdere keren riepen: "Ooo, ik heb nu al zin om de foto's te zien!" En ik heb het al meerdere keren voorgesteld, maar uiteindelijk kan dan niet iedereen tegelijk en van uitstel komt dan afstel. Ik vind dat wel jammer, maar da's ook een beetje hoe die dingen lopen, geloof ik.


Ik wil heel graag jouw trouwfoto's nog eens zien! Ik heb onze trouwfoto's op mijn verjaardag laten zien aan mijn familie. Was toch iedereen er. En de trouwfilm met kerst, was leuk om te kijken!
<<

Anoniem140

Bericht 28 Jan 2016 18:11

Re: Terecht beetje teleurgesteld?

Ik vind het moeilijk te reageren aangezien je in je vorige reactie wederom je teleurstelling laat blijken. Maar ik ben het met de anderen eens, avondje foto kijken klinkt heel leuk, heb ik ook gedaan bij mijn buren toen die zo'n resi hadden gemaakt. Maar je kijkt er anders naar als degenen die geweest zijn. Ik wa oprecht geinterresseerd, maar na de 20e foto met hele lange uitleg was ik er wel klaar mee. En het waren er 170 ofzo... Was een hele lange avond in ieder geval. Wel gezellig hoor, maar ik heb het dan liever over de reis ipv dat ik verplicht de hele avond naar foto's moet kijken. En in combinatie met een etentje zou ik dat best een overkill vinden.
Ook het wijntje dat je moeder aangeeft snap ik, dat hoort er in mijn ogen wel bij juist.
<<

Anoniem167

Bericht 28 Jan 2016 18:36

Re: Terecht beetje teleurgesteld?

Los van de foto's zou ik het alleen al jammer vinden dat ik m'n familie tm april niet zou kunnen zien? Ik zou ook niet honderden foto's willen zien en misschien andere keer willen afspreken maar belangrijkste zou dan etentje met familie voor me zijn...
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 28 Jan 2016 21:56

Re: Terecht beetje teleurgesteld?

Ik zou denk ik meer teleurgesteld zijn in het feit dat er pas in april afgesproken kan worden.
Ik weet dat het bij andere heel gewoon is hoor maar ik heb mijn weekenden niet nu al
Tot april vol gepland. Ik zou dus wel teleurgesteld zijn dat ik mijn familie dan pas kan zien en dat er wordt
Gezegd dat ik wel hun kant (in geval van je moeder) kan op komen. Maar zij dus niet mijn kant op willen/kunnen komen.
:heart: :heart: 2011
<<

Pitty

Bericht 28 Jan 2016 22:52

Re: Terecht beetje teleurgesteld?

Ik snap je wel Marin. Je wil dit graag met je moeder delen en daarnaast zou ik ook van een moeder verwachten dat zij tijd en moeite neemt om de verhalen van je kind te horen.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2813

Geregistreerd: 19 Okt 2013 10:39

Bericht 28 Jan 2016 23:28

Re: Terecht beetje teleurgesteld?

Marin schreef:Dank jullie voor alle reacties. Nu geen tijd meer om alles door te lezen maar begrijp de strekking wel beetje als ik t snel door lees. Weet je, ik vraag dit niet aan collega's maar aan familie, dus ja van hen verwacht ik wel bepaald niveau van interesse. Dus dat vind ik jammer ja. Maar nu eerst lekker naar huis morgen.


Maar ze willen toch ook komen en de foto's bekijken? Dan zijn ze toch geïnteresseerd. Dat het voor hen deze periode nu niet zo goed uitkomt lijkt mij geen desinteresse. En ja, misschien doen ze wat minder moeite dan jij wil of hadden ze rekening kunnen houden met een afspraak op korte termijn, maar vergeet niet dat ze van ver moeten komen en dat het daarom gewoon al lastiger is.
<<

Vivianne

Bericht 29 Jan 2016 00:26

Re: Terecht beetje teleurgesteld?

Carrie schreef:Teleurgesteld mag je altijd zijn, dat is gewoon een emotie die jij voelt en waar je niks aan kunt doen.

Ik sluit me wel aan het het merendeel: voor jullie is het belangrijk en een stuk of 25 foto's vind ik nog wel geinig om te zien van iemands reis maar zeker geen 100/250/500/1000? Nee daar ben ik dan heel snel klaar mee.

En vast wat weekenden reserveren zoals Vivianne zegt vind ik ook vrij onlogisch eigenlijk, want we zijn inderdaad allemaal druk.


Om 1 avond te reserveren voor je familie als die belangrijk voor je is heb je toch wel tijd? Het is niet perse alleen foto's kijken. Ik zou ook geen 100 foto's hoeven zien. Maar ook gezellig bijpraten en een etentje. Zal niet alleen over de vakantie gaan lijkt mij. Ik vind dat zelf niet te veel gevraagd en zou dat ook doen voor mensen in mijn nabije omgeving. Sterker nog, ik heb die behoefte zelf ook.
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:25

Bericht 29 Jan 2016 01:54

Re: Terecht beetje teleurgesteld?

Pitty schreef:Ik snap je wel Marin. Je wil dit graag met je moeder delen en daarnaast zou ik ook van een moeder verwachten dat zij tijd en moeite neemt om de verhalen van je kind te horen.


Sorry hoor maar dit vind ik echt een nare reactie. Haar moeder heeft toch aangegeven dat ze wil afspreken? Dat zij aangeeft dat het voor haar handiger is om bij haar af te spreken dat impliceert toch niet dat ze geen tijd en moeite in haar dochter wil steken?

Ten aanzien van de vraag van Marin. Ik begrijp dat je teleurgesteld bent omdat het voor jou belangrijk is om het op deze manier te organiseren. Alleen niet iedereen heeft dezelfde insteek. Dus ik vind het niet een terechte teleurstelling omdat ik niet vind dat je familie 'fout' zit

Als mijn broer zoiets zou voorstellen zou ik daar ook niet heel veel behoefte aan hebben. Niet omdat ik het niet leuk vind om met mijn broer af te spreken maar puur omdat ik niets geef om fotografie. En jij juist wel. Daar hecht jij veel belang aan en wilt dit ook op grootste wijze delen. Daarnaast is het zoals eerder aangegeven moeilijk om met een grote groep mensen af te spreken. En het is niet alsof er al een datum in de planning stond dus ik vind het nogal veel gevraagd om op korte termijn af te spreken mede met het oog op de reistijd die eraan verbonden zit.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 29 Jan 2016 02:47

Re: Terecht beetje teleurgesteld?

Dank voor alle reacties! Heb ze met veel interesse gelezen. Kon gisteren niet echt reageren want heb amper internet (en straks een lange vlucht).
Enfin, ik ben het met de meeste mensen eens hoor dat ik me er niet té veel van moet aantrekken en gewoon lekker een etentje met m'n schoonouders moet plannen. Zij vinden dat soort avondjes altijd heel leuk en ligt denk ik ook meer in hun straatje (toen ze ons mee naar Tanzania hadden genomen hadden we ook een thema avondje met koken voor ze gedaan en als bedankje voor die mooie reis een mooi fotoalbum gemaakt, vonden ze hartstikke leuk). En na onze vorige Azië reis vond m'n moeder het ook heel leuk om de foto's te bekijken. Sowieso reageren ze altijd wel leuk er op, dus dat is het niet. Ik stuurde tussendoor ook fotootjes door en vinden ze ook hartstikke leuk. M'n broer wil ook heel graag die kant op en voor m'n moeder is het een verre exotische wereld waar ze nooit zelf naar toe wil, maar ze appt me constant dat het zo tof is. En sowieso zijn het geen duizenden selfie stick foto's natuurlijk, maar een mooie selectie van (in principe) goede foto's die ze normaliter ook met veel interesse bekijken. En eerlijk is eerlijk, ja ik vind dat je als familie best interesse daarvoor mag tonen als dat een belangrijk onderdeel is van je familielid's leven. Stel m'n broer zou een optreden met z'n bandje hebben, zou ik daar ook naar gaan kijken in zijn woonplaats. Als je als familie dat al niet voor elkaar kunt opbrengen..

Ik vond het een vervelende opmerking van m'n moeder van de drank omdat ik het jammer vind dat ze nooit blijft eten. Dat is een beetje een ergernis van m'n man en mij. Wij blijven altijd bij hen tot na het eten, maar m'n moeder wil altijd zsm terug naar huis lijkt wel. Een keertje wat spontaner blijven of een hapje eten is er niet bij. Ze wil dan een beetje op tijd thuis zijn, gezien de afstand. Dat snap ik en begrijp ik, maar ik vind het wel heel jammer en dat weet ze. Ik kan haar dat niet kwalijk nemen maar ik zou het wel heel leuk vinden als ze wél een keer wat langer blijft dan een middagje.

Enfin, het is voor ons inderdaad leuk om dit met onze naasten te delen en dan op korte termijn. Sorry, maar ik vind zelf april echt nog wel heel lang duren! En ik ben zelf beperkt qua weekenden vrij vanwege m'n werk, dus dat ligt aan mij. Dus ja, ik ga lekker gewoon nagenieten met m'n man hoor, maar die teleurstelling mag er best een beetje zijn vind ik zelf. En hopelijk zie ik m'n moeder sowieso snel want ik heb haar inderdaad heel weinig gezien (met de feestdagen moest ik ook werken) dus hopelijk zien we elkaar sowieso wel snel!
Let's discover the world together.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 29 Jan 2016 02:52

Re: Terecht beetje teleurgesteld?

Guattari schreef:Maar je bent uitgenodigd bij je moeder: zou ik daar voor ze gaan koken en dan alsnog die foto's laten zien. Nu laat je je familie 5 uur loze reistijd hebben, omdat jullie het zo belangrijk vinden om z.s.m. foto's te laten zien).


Wij hebben ook aangegeven ook wel naar hen te kunnen gaan, al is het logistiek iets onhandiger omdat m'n moeder al die exotische ingrediënten niet in huis heeft dus we dan eerst langs de grote Aziatische supermarkt in Amsterdam. Dus dat zou evt ook kunnen maar dan zonder m'n broer en zus en mits wij wat dingen afzeggen (want we wilden het juist op 1 dag doen omdat ook onze agenda's vrij vol zijn en ik alleen in februari weekend vrij heb, in maart werk ik weer weekenden). Maar dit willen we zeker ook wel doen hoor maar dat moeten we thuis maar even kijken omdat we ook andere verplichtingen hebben. Het is ook lastig plannen zo'n weekendje naar ouders tegenwoordig. Vind jij dat ook niet? Iedereen is inderdaad heel druk, ikzelf ook hoor.
Let's discover the world together.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 29 Jan 2016 05:33

Re: Terecht beetje teleurgesteld?

Caro schreef:Ja precies! En daarbij zijn Marin + man echte fotokenners. Dus die kijken en beoordelen een foto ook heel anders dan de doorsnee kijker. Die denkt 'oh ja mooi. Ja.. mooie locatie ook. Volgende'. Terwijl zij héle andere dingen zien: perspectief, belichting, locatie, onderwerpen, bewerking etc etc. En dan heb je daar als fotograaf úren gezeten op je knietjes achter je statief voor die éne foto, thuis nog bewerkt tot hét ultieme moment van de vakantie en het wordt dan niet gezien.

Heel vervelend maar wel een beetje de werkelijkheid :-|.

Ik had het van een andere orde dan met het toetje voor het kerstdiner. Ik had in totaal 10 uur in de keuken gestaan, en het werd afgedaan met 'ja lekker'. DUS. Maar die mensen snappen niet dat je daar dus zoveel tijd en uren aan hebt besteed. Alleen hebben ze een andere waardering ervoor :-). En zo is het ook hiermee een beetje :-).


Ik snap wel goed wat je bedoelt haha, dat hebben wij ook wel eens met koken. Nou kijken wij echt niet zo naar elke foto hoor maar ik snap je strekking. Mijn moeder is altijd laaiend enthousiast op m'n foto's (met zestien uitroeptekens, misschien heb ik dat expressieve van haar) maar ik ben helemaal geen type dat bij elke foto een kwartier gaat vertellen of settings uit gaat leggen, gelukkig haha!

Enfin. Ik vind het jammer omdat ik er erg naar uit had gekeken om wel wát dingen te vertellen. Af en toe had ik expres foto's gemaakt voor m'n familie omdat ik weet dat ze die dingen interessant vinden..

Nou ja, dat komt dan nog wel.

Eerst nu even naar huis vliegen, gaan zo boarden.
Let's discover the world together.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 29 Jan 2016 06:12

Re: Terecht beetje teleurgesteld?

Ik snap je teleurstelling en zeker van je moeder vindt ik het raar als dat ze niet alleen wilt komen omdat ze dan geen alcohol kan drinken.. Sorry hoor maar zijn een paar glazen drank belangrijker dan een gezellige avond met je dochter en schoonzoon? En als het zo belangrijk is die alcohol blijft ze toch gewoon slapen?

En iedereen begint nu over die foto's, tuurlijk wil niemand de hele avond alleen maar foto's zitten kijken maar het gaat toch ook om het etentje, gezellig samenzijn met familie, luisteren naar de verhalen en vervolgens de bijbehorende foto's zien?
En als haar fam. Echt geen zin heeft in het bekijken vd foto's moeten ze dat eerlijk zeggen ipv smoesjes te verzinnen. Want dit is iets wat terug zal blijven komen aangezien zowel fotograferen als reizen grote passies zijn voor Marin en haar man.
<<

Anoniem301

Bericht 29 Jan 2016 11:19

Re: Terecht beetje teleurgesteld?

Vivianne schreef:
Carrie schreef:Teleurgesteld mag je altijd zijn, dat is gewoon een emotie die jij voelt en waar je niks aan kunt doen.

Ik sluit me wel aan het het merendeel: voor jullie is het belangrijk en een stuk of 25 foto's vind ik nog wel geinig om te zien van iemands reis maar zeker geen 100/250/500/1000? Nee daar ben ik dan heel snel klaar mee.

En vast wat weekenden reserveren zoals Vivianne zegt vind ik ook vrij onlogisch eigenlijk, want we zijn inderdaad allemaal druk.


Om 1 avond te reserveren voor je familie als die belangrijk voor je is heb je toch wel tijd? Het is niet perse alleen foto's kijken. Ik zou ook geen 100 foto's hoeven zien. Maar ook gezellig bijpraten en een etentje. Zal niet alleen over de vakantie gaan lijkt mij. Ik vind dat zelf niet te veel gevraagd en zou dat ook doen voor mensen in mijn nabije omgeving. Sterker nog, ik heb die behoefte zelf ook.


Ja maar dan zouden ze gewoon een ramdom avond moeten reserveren, want er is niks concreets afgesproken. En Marin heeft ook een druk schema met haar werk, dus die avond die ze dan gereserveerd zou hebben zou dan waarschijnlijk voor niks geweest zijn omdat Marin en haar man dan zelf niet kunnen. Er had beter een concrete afspraak gemaakt kunnen worden nog voor ze weggingen.

Tuurlijk wil ik tijd vrij maken voor mijn familie of vriendinnen, dat was mijn punt niet.
<<

Anoniem250

Bericht 29 Jan 2016 11:32

Re: Terecht beetje teleurgesteld?

Ik snap dat je teleurgesteld bent dat je je familie zo weinig ziet. Dat lijkt me ook een nadeel aan zo ver uit elkaar wonen. Je gaat hier vast nog vaak tegen aan lopen, dus het lijkt me wel goed het bespreekbaar te maken. En samen te kijken hoe je, voor zover dat mogelijk is, het kunt oplossen.

Maar ik vind niet dat jouw familie een gebrek aan interesse toont. Jullie hobby's zijn van jullie. En jullie leven heel erg in jullie eigen wereld en hechten erg veel waarde aan bepaalde dingen. Heel erg fijn dat jullie dat bij elkaar vinden en samen zo beleven, maar familie staat daar toch wat verder buiten. En daar hoef je ze niet per se zo dicht bij te betrekken. Ik vind dat ook iets van jou en je man.

Als jij mijn zusje zou zijn, dan zou ik het heel erg fijn vinden dat je samen met je man zo'n eigen wereld hebt en samen hobby's deelt. Jij blij en ik als zus ook blij dat je dat gevonden hebt. Maar ik zou daarin niet hoeven delen/ deel uit maken. En het zou voor mij ook geen reden zijn om op korte termijn naar je toe te komen. En dat is geen desinteresse. Want ik ben dol op mijn zusjes. Ik zou foto's op facebook prima vinden en ik zou er later ook nog weleens naar willen kijken, maar een thema avond hoeft niet.

En iedereen is ook druk met zijn/haar eigen leven, werk, hobby's en straks ook kinderen. Dan is terugkomen van een vakantie niet echt een reden om allemaal bij elkaar te komen. Want met alle verjaardagen (van straks ook kinderen), feestdagen en andere verplichtingen, wordt het wel erg veel om naast je eigen werk/gezinsleven ook na elke vakantie op te komen draven. Zeker niet als je ver uit elkaar woont.
VorigeVolgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers