Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Sollicitatiegesprek tips?

<<

Tante Toos

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 607

Geregistreerd: 02 Sep 2013 19:41

Bericht 27 Jan 2016 22:50

Sollicitatiegesprek tips?

A.s. vrijdag heb een sollicitatiegesprek, yes!!
Maar oh jongens, ik ben nu al zenuwachtig :palm:
Ik heb binnen het bedrijf waar ik al werk, gesolliciteerd op een hogere functie. Van de ene kant een voordeel omdat ik precies weet wat er gevraagd word en de mensen waar ik gesprek mee heb, ken ik ook vrij goed. Maar juist daardoor vind ik het ook zo spannend, om mezelf te 'verkopen' tegenover mensen die me al zo goed kennen.
Wie heeft er goede tips voor me zodat ik zelfverzekerd het gesprek in kan?! :ja:
09-07-2018
11-07-2021
<<

Anoniem282

Bericht 27 Jan 2016 23:01

Re: Sollicitatiegesprek tips?

Goed op de hoogte zijn van de laatste ontwikkelingen in het desbetreffende vakgebied. In jouw geval ook goed onderbouwen waarom deze functie jou momenteel meer uitdaging zou bieden dan wat je nu doet. Het zou een beetje jammer zijn als je werkgever denkt dat je niet meer gemotiveerd bent in je huidige functie. Maar goed, verder is het lastig je concrete tips te geven, aangezien ik geen idee heb wat je vakgebied is en om welke functie het gaat.
<<

Tante Toos

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 607

Geregistreerd: 02 Sep 2013 19:41

Bericht 27 Jan 2016 23:15

Re: Sollicitatiegesprek tips?

Zonder diep in de details te treden, ik werk in een erg kleine branche maar juist daardoor ook erg bekend;
De functie waarop ik solliciteer is een coördinator functie met dus heel wat meer verantwoording. Eigenlijk stuurt deze ook de medewerkers aan met mijn huidige functie. (Is het nog te begrijpen?)
09-07-2018
11-07-2021
<<

Vivianne

Bericht 27 Jan 2016 23:19

Re: Sollicitatiegesprek tips?

Het kan zowel voordelen als nadelen hebben als je de mensen aan de andere kant van de tafel al kent.

Het kan zijn dat zij op de hoogte zijn van je werkzaamheden, je inzet, kwaliteiten en vaardigheden.
Ik zou hier kort naar refereren maar wel in je achterhoofd houden dat dit wellicht bekend is en hier dus niet te veel over uit wijden. Een beetje vragen naar de bekende weg. In dit geval vertellen naar de bekende weg. En ik weet ook niet in hoeverre dit van toepassing is bij de functie waarop je solliciteert?
Ik zou juist competenties toelichten die relevant zijn voor de nieuwe functie en voorbeelden geven waarvan je werkgever nog niet op de hoogte is. Dit maakt het interessant voor je werkgever.

Een nadeel kan zijn dat je werkgever op de hoogte is van eventuele fouten of minder handige acties. Als je van jezelf weet dat dat van toepassing op jou is zou ik uit jezelf verklaren waarom iets fout is gegaan en wat je er van hebt geleerd.
<<

Anoniem282

Bericht 28 Jan 2016 21:18

Re: Sollicitatiegesprek tips?

Lelie schreef:Zonder diep in de details te treden, ik werk in een erg kleine branche maar juist daardoor ook erg bekend;
De functie waarop ik solliciteer is een coördinator functie met dus heel wat meer verantwoording. Eigenlijk stuurt deze ook de medewerkers aan met mijn huidige functie. (Is het nog te begrijpen?)


Ok, nou dan lijkt het me dat ze vooral willen weten hoe jij jezelf ziet in deze nieuwe rol en wat jouw (leiderschaps)kwaliteiten zijn. En hoe je verwacht dat je huidige, naaste collega's jou in deze rol zullen zien en hoe je om zou gaan met eventuele spanningen/conflicten. Eigenlijk dus gewoon wat past bij een coördinerende functie: hoe zorg je dat alles op rolletjes loopt; dat idee. Dit lijkt me, als ik het zo lees, als voorbereiding het meest voor de hand liggend.:)

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers