Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Welke achternaam

<<

Vivianne

Bericht 27 Jan 2016 21:20

Welke achternaam

Vind jij het mooist?
Die van jou of die van je partner?
En wil je ze met ons delen?


Ik vind beide namen wel mooi. Voor mij springt de een er niet meer uit dan de ander.
Laatst gewijzigd door Vivianne op 27 Jan 2016 23:21, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6229

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 27 Jan 2016 21:35

Re: Welke achternaam

Ik vind mijn achternaam mooier dan die van mijn vriend. Dus, mochten we ooit trouwen weet ik niet of ik zijn naam aanneem.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Anoniem315

Bericht 27 Jan 2016 21:50

Re: Welke achternaam

Beide even prima. Ik heb beide namen achter mijn voornaam staan.
<<

Anoniem304

Bericht 27 Jan 2016 22:08

Re: Welke achternaam

Ik zal mijn vriend zijn achternaam aannemen als het zo ver is, maar ik hou m`n eigen achternaam er wel achter.

Iedereen met mijn achternaam is familie en dat vind ik erg leuk. Ik ben er wel trots op.
<<

Anoniem168

Bericht 27 Jan 2016 22:24

Re: Welke achternaam

.
Laatst gewijzigd door Anoniem168 op 28 Aug 2016 22:33, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem184

Bericht 27 Jan 2016 22:28

Re: Welke achternaam

Ik vind mijn achternaam mooier, maar als ik weer zou trouwen zou ik toch voor de achternaam van m'n vriend gaan. Omdat het zo 'hoort'. Nouja, ik wil een dubbele achternaam, maar in de praktijk gebruik ik dan alleen zijn naam.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 27 Jan 2016 22:31

Re: Welke achternaam

Ik vind onze namen allebei mooi. Heb m'n eigen naam gehouden na het trouwen.
#teammaple🍁
<<

anoniem203

Bericht 27 Jan 2016 22:34

Re: Welke achternaam

Ik draag eerst zijn achternaam met die van mij erachter. Ik vind ze beide prima. Het zijn beide plaatsnamen.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8165

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 27 Jan 2016 22:55

Re: Welke achternaam

Als wij trouwen dan neem ik zijn naam en dan mijn naam. De combinatie vind ik nl echt geniaal!
Ik heet ****** en als we trouwen zijn die ***** eindelijk eens***

Niet quoten
Laatst gewijzigd door Kees op 28 Jan 2016 08:11, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Vivianne

Bericht 27 Jan 2016 23:23

Re: Welke achternaam

Ahh Kees wat een leuke combinatie!

Toen ik nog studeerde hadden wij regelmatig college van 2 hoogleraren.
De een heette schaap en de ander schapenhok. Ook zo'n geniale combinatie.

Als wij gaan trouwen neem ik de naam van mijn vriend ook aan. Mijn eigen naam zal ik er wel achter blijven dragen.
Ik vind het mooi om als gezin dezelfde naam te dragen en houdt van tradities.
<<

anoniem213

Bericht 27 Jan 2016 23:27

Re: Welke achternaam

Ik vind dit altijd zo moeilijk. Ik vind de naam van mijn vriend veel mooier, maar zou die van mezelf niet kwijt willen geloof ik. Een dubbele naam zou ik ook niet willen, omdat uit onderzoek ooit is gebleken (sorry heb even geen bron, maar dat zit dan voor altijd in mijn hoofd) dat vrouwen met dubbele achternaam in de wetenschap en het bedrijfsleven minder succesvol zijn en minder serieus worden genomen.

Maar goed. Wij trouwen waarschijnlijk toch niet, dus ik hoef er niet over na te denken.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2828

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 27 Jan 2016 23:30

Re: Welke achternaam

Ik vind moet mijn mans naam veel mooier, maar heb er nooit een seconde aan gedacht om zijn naam te gaan voeren. Gewoon omdat mijn eigen naam bij mij hoort en ik het stom vind die van hem te gebruiken.
<<

Anoniem286

Bericht 27 Jan 2016 23:32

Re: Welke achternaam

Ik vind mijn achternaam beter bij mij passen. Niet speciaal mooier. Ik heb dan ook gewoon mijn achternaam gehouden. Ik vind het stiekem wel jammer dat ik een andere achternaam draag dan mijn dochter, maar ach, niemand die daar verder naar kujkt ofzo.
<<

Tante Toos

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 607

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:41

Bericht 27 Jan 2016 23:40

Re: Welke achternaam

Mij lijkt het zo mooi om 'echt' een gezin te zijn met allemaal dezelfde achternaam. Als we ooit gaan trouwen zou ik daarom ook zijn achternaam aannemen ook al vind ik mijne echt veel mooier.
09-07-2018
11-07-2021
<<

Vivianne

Bericht 27 Jan 2016 23:45

Re: Welke achternaam

June schreef:Ik vind dit altijd zo moeilijk. Ik vind de naam van mijn vriend veel mooier, maar zou die van mezelf niet kwijt willen geloof ik. Een dubbele naam zou ik ook niet willen, omdat uit onderzoek ooit is gebleken (sorry heb even geen bron, maar dat zit dan voor altijd in mijn hoofd) dat vrouwen met dubbele achternaam in de wetenschap en het bedrijfsleven minder succesvol zijn en minder serieus worden genomen.

Maar goed. Wij trouwen waarschijnlijk toch niet, dus ik hoef er niet over na te denken.


Ik ben wel erg benieuwd naar de reden hierachter.
<<

Anoniem177

Bericht 28 Jan 2016 00:04

Re: Welke achternaam

Ik heb zelf echt een veel voorkomende achternaam en vind het dus niks aan. (***)
Mijn vriend heeft een engelse achternaam en vind dat wel een leuke. In engeland is het niet een veelvoorkomende achternaam. Onze zoon krijgt ook zijn achternaam haha.
Laatst gewijzigd door Anoniem177 op 28 Jan 2016 02:18, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 28 Jan 2016 00:08

Re: Welke achternaam

Ik zal altijd mijn naam houden en zou deze ook het liefst doorgeven aan mijn eventuele kinderen. Het is gewoon mijn achternaam, het laatste wat ik nog heb van mijn vader ook. Mijn moeder is hertrouwd, mijn zusje zie ik wel nog de naam van haar vriend aannemen ooit, dus dit is me gewoon dierbaar.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4411

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 28 Jan 2016 00:18

Re: Welke achternaam

Ik vind onze beide achternamen prima, ik weet nog niet of ik zijn naam zou aannemen wanneer we trouwen. Op mijn werk zou ik mijn naam niet willen wijzigen, daar kennen de leerlingen mij als mevrouw (...). Alleen nu gaat een collega van me trouwen en haar vriend heeft dezelfde achternaam als ik. Zij wil zijn naam en dan ook op het werk haar naam wijzigen. Ze geeft ook nog hetzelfde vak, ben benieuwd hoe dat uitpakt. Misschien een goede hint richting mijn vriend dat ik een andere naam nodig heb :smile:
december 2016
juli 2019
<<

anoniem213

Bericht 28 Jan 2016 00:19

Re: Welke achternaam

Mevrouw Cactus schreef:
June schreef:Ik vind dit altijd zo moeilijk. Ik vind de naam van mijn vriend veel mooier, maar zou die van mezelf niet kwijt willen geloof ik. Een dubbele naam zou ik ook niet willen, omdat uit onderzoek ooit is gebleken (sorry heb even geen bron, maar dat zit dan voor altijd in mijn hoofd) dat vrouwen met dubbele achternaam in de wetenschap en het bedrijfsleven minder succesvol zijn en minder serieus worden genomen.

Maar goed. Wij trouwen waarschijnlijk toch niet, dus ik hoef er niet over na te denken.


Ik ben wel erg benieuwd naar de reden hierachter.

Ik ook. Ik zal binnenkort even uitzoeken of ik nog een bron kan vinden.
<<

Vivianne

Bericht 28 Jan 2016 00:32

Re: Welke achternaam

June schreef:
Mevrouw Cactus schreef:
June schreef:Ik vind dit altijd zo moeilijk. Ik vind de naam van mijn vriend veel mooier, maar zou die van mezelf niet kwijt willen geloof ik. Een dubbele naam zou ik ook niet willen, omdat uit onderzoek ooit is gebleken (sorry heb even geen bron, maar dat zit dan voor altijd in mijn hoofd) dat vrouwen met dubbele achternaam in de wetenschap en het bedrijfsleven minder succesvol zijn en minder serieus worden genomen.

Maar goed. Wij trouwen waarschijnlijk toch niet, dus ik hoef er niet over na te denken.


Ik ben wel erg benieuwd naar de reden hierachter.

Ik ook. Ik zal binnenkort even uitzoeken of ik nog een bron kan vinden.


Leuk! Ik heb ook even gegoogeld maar ik kan het zo snel niet vinden.
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4506

Geregistreerd: 11 Sep 2013 18:02

Bericht 28 Jan 2016 00:33

Re: Welke achternaam

Nou ben ik totaal geen 'trouwpersoon' maar ik zou het heel vreemd vinden om na 30 jaar ineens een andere naam te hebben. Weet niet of ik daar aan zou kunnen wennen. Ook weet ik niet of mijn vriend zijn achternaam mij nadelen geeft in het bedrijfsleven gezien het een oost-Europese naam is en die staan nou niet heel lekker bekend in Nederland.
<<

Anoniem291

Bericht 28 Jan 2016 01:14

Re: Welke achternaam

Ik vind allebei de namen prima, nu gaan wij niet trouwen maar anders zou ik denk ik wel zijn achternaam aannemen. Ons zoontje heeft ook mijn vriend zijn achternaam

Ik vind het idee dat ik opeens anders zou heten dan wel raar
<<

Anoniem221

Bericht 28 Jan 2016 02:25

Re: Welke achternaam

Mijn vriend neemt mijn achternaam aan. De reden is niet dat mijn achternaam mooier is, maar wel dat zijn achternaam van zijn moeder is en ik weiger haar (geboorte)naam te dragen.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 28 Jan 2016 08:20

Re: Welke achternaam

Ik vind de achternaam van mijn man (en kinderen) wel prima. Niet super bijzonder ofzo. Maar toen we trouwden heb ik er voor gekozen om zijn achternaam achter de mijne te zetten. Dit heb ik vooral gedaan vanwege de kinderen. Heb verder niet zoveel met het aannemen van een andere naam.

Ik heet al 31 jaar zo en mevrouw B. is m'n schoonmoeder ;)
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 28 Jan 2016 12:47

Re: Welke achternaam

Luisa schreef:Ik vind moet mijn mans naam veel mooier, maar heb er nooit een seconde aan gedacht om zijn naam te gaan voeren. Gewoon omdat mijn eigen naam bij mij hoort en ik het stom vind die van hem te gebruiken.


Dit dus, ik heb zijn naam dus ook niet aangenomen. Wel ga ik, als ik een nieuw paspoort moet e/v er in laten zetten, maar dat vooral omdat onze zoon die achternaam ook heeft, anders had ik het niet gedaan.
25-11-2014 & 09-06-2017
Volgende

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron