Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Welke achternaam

<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 15:45

Bericht 28 Jan 2016 13:02

Re: Welke achternaam

Ik vind onze beide achternamen niet echt bijzonder, ze zijn ook beide vrij kort en daardoor vind ik het soms best gek klinken als je ze beide achterelkaar noemt (op mijn werk heeft men het tegenover klanten nog wel eens over mevrouw S... - P...)
Toen we trouwden heb ik wel bewust voor mijn man zijn achternaam gekozen, ook omdat ik het mooi vind dat we als gezin één en dezelfde achternaam dragen.
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3086

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:50

Bericht 28 Jan 2016 13:19

Re: Welke achternaam

Als ik mijn vriend zijn achternaam aanneem dan heten we vrijwel hetzelfde. :palm: Dat vind ik wat gek. Ik ben vroeger best wel met mijn achternaam gepest en nog krijg ik er wel opmerkingen over maar toch denk ik dat ik mijn eigen naam zou willen houden.
Maar ik denk niet dat wij gaan trouwen, dus hoef er ook niet echt over na te denken.
<<

Anoniem281

Bericht 28 Jan 2016 13:26

Re: Welke achternaam

Ik neem mijn vriends naam aan, wanneer we trouwen. Er is op zich niks mis met de mijne, maar heb niks meer met mn eigen naam en familie. Des te meer met zijn familie!
<<

Vivianne

Bericht 28 Jan 2016 13:48

Re: Welke achternaam

Carra schreef:Als ik mijn vriend zijn achternaam aanneem dan heten we vrijwel hetzelfde. :palm:


Ik heb een ex- collega die precies dezelfde naam had als haar man. Zij had zijn naam ook aangenomen dus heette Sanders- Sanders. (Namen zijn gefingeerd)
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 10:40

Bericht 28 Jan 2016 13:54

Re: Welke achternaam

Ik vind mijn man zijn achternaam en mijn meisjesnaam even mooi. Allebei niet heel bijzonder ofzo. Ik heb mijn man zijn achternaam aangenomen toen wij trouwden. Ik heet nu dus Isabel achternaam man - meisjesnaam. Ik gebruik mijn dubbele naam in de praktijk bijna nooit. Alleen op mijn werk. Verder gebruik ik mijn man zijn achternaam. Behalve bij de verloskundige/gynaecoloog. Daar word ik standaard bij mijn meisjesnaam aangesproken.

Vrienden van ons hebben elkaars achternaam aangenomen bij het trouwen. Anders vonden ze het niet gelijkwaardig. Ze heten nu dus allebei Jansen - Pieters. Toen kregen ze een kind en die mochten ze maar een achternaam geven. Die heet nu dus Jansen. Ik vind dat eigenlijk best gek. Waarom is er de optie dat beiden partners een dubbele achternaam hebben maar kan je dit vervolgens niet doorgeven aan je kinderen?
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4823

Geregistreerd: 22 Nov 2013 08:57

Bericht 28 Jan 2016 14:05

Re: Welke achternaam

Ik heb mijn mans achternaam aangenomen toen we zijn getrouwd, maar daarachter staat ook nog mijn achternaam.
Echter, de telefoon opnemen doe ik alleen met 'zijn' naam.
Langzaamaan begin ik nu op mijn werk ook alles te veranderen (mailadres, nieuwe afsprakenkaarten).

Ik heb het niet gedaan omdat ik zijn naam persé mooier vond, maar omdat we nu gewoon alledrie dezelfde achternaam hebben. Hebben eigenlijk nooit overwogen om mijn naam aan te nemen :)
<<

Anoniem280

Bericht 28 Jan 2016 14:09

Re: Welke achternaam

Ik neem mijn vriends achternaam aan, wanneer we zouden trouwen. Denk niet dat dat er ooit van komt.
Hij heeft een bekend merknaam (meelproduct) als achternaam.
Grappige alleen wel is, mijn oma had deze achternaam ook. Dus de naam zou dan terug komen.
Alleen dan eerst zijn naam en dan de mijne.
En nee, zijn familie is geen famile, ook niet van ver, van mijn oma.
<<

Anoniem168

Bericht 28 Jan 2016 15:25

Re: Welke achternaam

.
Laatst gewijzigd door Anoniem168 op 28 Aug 2016 22:33, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 28 Jan 2016 15:27

Re: Welke achternaam

Ik vind mijn eigen naam mooier, die van hem is ook niet lelijk, maar komt wel veel vaker voor. Het liefst had ik gezien dat hij mijn naam had aangenomen, maar dat wilde hij niet. Nu heb ik mijn eigen naam gehouden, maar officieel staat zijn achternaam er nog achter. In de praktijk gebruik ik alleen mijn eigen naam.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 28 Jan 2016 15:37

Re: Welke achternaam

Ik vind mijn naam mooier. Daarbij heeft mijn naam speciale waarde voor mij omdat mijn vader overleden is. Mijn achternaam is voor mij een stukje van mijn vader. Daarom heb ik er bij ons trouwen voor gekozen om mijn eigen naam te behouden, officieel met mijn mans naam erachter. Ik heb mijn facebooknaam en mail erop aangepast (niet dat ik een nieuw mailadres heb aangemaakt, maar als je een mailtje van mij ontvangt krijg je mijn dubbele achternaam in beeld), maar verder gebruik ik alleen mijn eigen naam in de praktijk. Mijn man heeft hetzelfde gedaan met mijn achternaam (dus achter zijn eigen naam).
Eventuele kinderen zullen mijn achternaam gaan dragen. Mijn man zei laatst dat hij in de toekomst misschien toch liever ook mijn naam als eerste achternaam gaat gebruiken, maar ik weet eerlijk gezegd niet of dat nog aangepast kan worden.

♥♥
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25115

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 28 Jan 2016 16:21

Re: Welke achternaam

Ik vind allebei onze achternamen wel prima, niet echt bijzonder. De mijne is qua schrijfwijze wel vrij uniek. Ik ben wel aan mijn achternaam gehecht, dus ik zou mijn achternaam gewoon houden als ik zou gaan trouwen, evt. met zijn achternaam erachter.
❤ 7 juni 2018
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 28 Jan 2016 16:28

Re: Welke achternaam

Ik vind het allebei geen hele mooie namen. Ik heb wel mijn man zijn achternaam aangenomen, maar in de praktijk vind ik het eigenlijk maar lastig. Sommige instanties blijven je meisjesnaam gebruiken, bij andere maakt het weer niet uit
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8476

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 28 Jan 2016 16:55

Re: Welke achternaam

Ik vind die van mijn man iets mooier maar ik was te gehecht aan mijn eigen achternaam om die van hem aan te nemen toen we trouwden. Ik vind het niet zo erg dat ons kind zijn naam zal krijgen en we dus niet hetzelfde heten. Mijn moeder heeft ook altijd haar eigen naam behouden en dat heb ik altijd als normaal beschouwd.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Pippin

Kwebbel

Berichten: 434

Geregistreerd: 19 Sep 2013 15:18

Bericht 28 Jan 2016 17:52

Re: Welke achternaam

Ik heb eigenlijk altijd in mijn hoofd gehad mijn eigen naam te houden. Zowel mijn voor- als achternaam komen weinig voor, de combi is bijna uniek. Mocht ik ooit gaan trouwen dan wil ik de naam van mijn vriend achter mijn naam zetten. Zeker zakelijk zal ik altijd mijn eigen naam hanteren.
<<

anoniem213

Bericht 28 Jan 2016 17:54

Re: Welke achternaam

Vivianne schreef:
Carra schreef:Als ik mijn vriend zijn achternaam aanneem dan heten we vrijwel hetzelfde. :palm:


Ik heb een ex- collega die precies dezelfde naam had als haar man. Zij had zijn naam ook aangenomen dus heette Sanders- Sanders. (Namen zijn gefingeerd)

Carra en haar vriend hebben juist bijna dezelfde voornaam en met dezelfde achternaam dus echt bijna compleet dezelfde naam.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25115

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 28 Jan 2016 18:04

Re: Welke achternaam

June schreef:
Vivianne schreef:
Carra schreef:Als ik mijn vriend zijn achternaam aanneem dan heten we vrijwel hetzelfde. :palm:


Ik heb een ex- collega die precies dezelfde naam had als haar man. Zij had zijn naam ook aangenomen dus heette Sanders- Sanders. (Namen zijn gefingeerd)

Carra en haar vriend hebben juist bijna dezelfde voornaam en met dezelfde achternaam dus echt bijna compleet dezelfde naam.


Haha ik vind de keuze van de gefingeerde achternaam in dit geval wel grappig :P
❤ 7 juni 2018
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3086

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:50

Bericht 28 Jan 2016 18:07

Re: Welke achternaam

:good:

Haha ja wat June zegt. Wij zijn van de categorie Michel en Michelle. En hebben allebei geen tweede naam.

Als ik dezelfde achternaam zou hebben als mijn partner zou ik het echt onzin vinden om zijn naam aan te nemen. Alleen maar meer te schrijven.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8476

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 28 Jan 2016 18:09

Re: Welke achternaam

Haha Carra! Ik vond het ook zo grappig toen ik me een paar maanden geleden voorstelde aan je vriend toen we elkaar tegenkwamen. Stonden we daar als Michel, Michelle en Michella, zoiets :laughcry:
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3086

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:50

Bericht 28 Jan 2016 18:53

Re: Welke achternaam

Haha ja inderdaad!
Mijn ouders heten Wil en Willy. Dus ik heb de traditie gewoon voortgezet.
<<

Briggy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1526

Geregistreerd: 19 Nov 2015 16:49

Bericht 28 Jan 2016 19:05

Re: Welke achternaam

Mijn achternaam past perfect bij mijn voornaam (allebei Frans) dus wil wanneer wij trouwen, dat het zijn achternaam - mijn achternaam wordt :)
AfbeeldingAfbeelding
<<

Duchess

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 812

Geregistreerd: 01 Jul 2015 13:41

Woonplaats: Duiven

Bericht 28 Jan 2016 20:23

Re: Welke achternaam

Als ik zou trouwen zou ik zijn naam aannemen Maar ook mijn eigen naam houden.
Dus dat word dan voornaam meisjesnaam - aangetrouwde naam.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 28 Jan 2016 21:06

Re: Welke achternaam

Ik zou het graag ouderwets willen, met het hele gezin dezelfde achternaam. ik heb niet een heel bijzondere band met mijn achternaam en hij wordt door mijn broer toch voortgezet. Ook hier in het dorp zou het makkelijker zijn voor de herkenbaarheid, nu zeg ik er altijd gewoon bij dat ik de vriendin van D ben.
<<

Anoniem205

Bericht 28 Jan 2016 22:49

Re: Welke achternaam

Ik zal mijn eigen naam als eerste voeren, dus mijn naam-zijn naam in paspoort enzo (ivm zoon) en ik zal in de praktijk mijn eigen naam blijven gebruiken
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 28 Jan 2016 22:58

Re: Welke achternaam

Ik heb zijn naam-mijn naam. Omdat ik het toch wel fijn vond om allemaal dezelfde achternaam te hebben.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6682

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 29 Jan 2016 03:21

Re: Welke achternaam

Mijn achternaam is niet te doen in Australie, ik gebruik zijn achternaam al jaren voor niet-officiele zaken. Ik heb besloten om alles in Nederland met mijn meisjesnaam te doen en in Australie zijn achternaam Janabi aan te nemen. Dan heb ik straks een Ned paspoort met mijn meisjesnaam en Aussie paspoort met zijn naam.
Afbeelding
Afbeelding
VorigeVolgende

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron