Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Bezuinigen

<<

Elle123

Bericht 27 Jan 2016 16:45

Bezuinigen

Oke, ik wil dus gaan bezuinigen. Feit dat we afgelopen maand maar liefst 400 euro aan boodschappen hebben uitgegeven vind ik belachelijk. Moet goedkoper kunnen!
Waar besparen jullie op? En waar kun je of wil je niet op bezuinigen? Misschien kunnen we elkaar nog tips geven.

Ik wil dus gaan besparen op:
- boodschappen. Ik wil voor 2 personen uitkomen op max 250 per maand. Dat bedrag pinnen en op is op.
- Telecom aanbieder. We hebben nu Ziggo, 42 euro per maand voor tv (1 tv, dus we kunnen niet op 2 plaatsen tv kijken) en internet (vaste telefoon zit er dan gratis bij maar die gebruiken we eigenlijk niet, alleen mijn moeder belt me er soms op)
- Slimmer inkopen en invriezen (oke dat hoort bij boodschappen). We krijgen binnenkort een bijkeuken en daar komt dan een vriezer, zodat we meer kunnen koken en invriezen.
- abonnementen opzeggen (Veronica gids en Grazia)
- sportschool opgezegd (ik werk zelf op een sportschool maar was ergens anders lid, superjammer om die lessen en de mensen daar nu te missen)
- Gas/water/licht. Water kan niet, gas en Elektra kost ons nu 139 per maand, ik pas dat altijd aan zodra de jaarafrekening is geweest dus ik weet niet of ik hier nog op kan besparen.
- wegens belastingwijziging verdien ik nu netto 50 euro meer, dat gaat op de spaarrekening.
- kleding koop ik bij H&M, schoenen koop ik maar 1 of 2 paar per seizoen.
- reizen. Ik wil graag 1 of 2x per jaar op vakantie en ook wel eens een weekendje weg. Dan kiezen we meestal voor midden-budget. Helaas ben ik vanwege werk gebonden aan de bouwvakperiode, dus duur.

Waar ik niet op kan/wil besparen:
- ziektekostenverzekering. Ik tandenknars en zit daarom 2x per jaar bij de tandarts mijn voortandvullingen te herstellen. Ik bijt mijn tanden stuk. Zodra mijn beugel eruit is krijg ik een nieuw anti knars bitje. Mijn beugel wordt nu ook deels vergoed. Lenzen bestel ik goedkoop via visiondirect en heb de vergoeding daarvoor dus niet verzekerd.
- huid- en haarverzorging. Mijn behoorlijk gevoelige huid kan bijna nergens tegen en ik vind het belangrijk mezelf goed te verzorgen en kies producten waar mijn huid oke op reageert. Die zijn wat duurder.
- mobiel abonnement. Ik heb altijd een iPhone en wil niet meer switchen. Mijn abonnement is dan ook 42 euro per maand. Na 2 jaar wil ik dan wel weer een nieuwe iPhone.

Ik heb nu ca 400 euro per maand om zelf te besteden, ik spaar 300 euro. Ik hoop wat meer te kunnen sparen.
<<

Anoniem304

Bericht 27 Jan 2016 16:48

Re: Bezuinigen

Er is een bespaartopic :)
<<

Anoniem304

Bericht 27 Jan 2016 16:49

Re: Bezuinigen

<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3726

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 27 Jan 2016 16:49

Re: Bezuinigen

Een punt wat me opvalt. Als je een leuk bedrag per maand kunt sparen, waaroom koop je de mobiele tel dan niet los met een simonly abbo? 42 x 12 = 504 euro op jaar basis. Ik heb een telefoon voor 300,- gekocht en betaal 8 euro pm aan mijn simonly abbo. 8 x 12 = 96. Dat is een besparing van 408 euro op jaarbasis!!
<<

Elle123

Bericht 27 Jan 2016 17:28

Re: Bezuinigen

Fantine schreef:Een punt wat me opvalt. Als je een leuk bedrag per maand kunt sparen, waaroom koop je de mobiele tel dan niet los met een simonly abbo? 42 x 12 = 504 euro op jaar basis. Ik heb een telefoon voor 300,- gekocht en betaal 8 euro pm aan mijn simonly abbo. 8 x 12 = 96. Dat is een besparing van 408 euro op jaarbasis!!

Dat deed ik voorheen altijd, maar deze keer bleek dit weinig verschil te maken. Een iPhone 6 was geloof ik iets van 800 euro, ik betaal nu 24 maanden 42 euro en had de eerste 3 maanden 50% korting. Dus 945 voor 2 jaar. Los toestel plus sim only had dan niet veel uitgemaakt.
<<

Elle123

Bericht 27 Jan 2016 17:28

Re: Bezuinigen

Yadira schreef:Er is een bespaartopic :)


Ga ik daar kijken!
<<

Anoniem304

Bericht 27 Jan 2016 17:30

Re: Bezuinigen

Elle123 schreef:
Yadira schreef:Er is een bespaartopic :)


Ga ik daar kijken!

Top!

Anders kopieer je je post en plak je 'm daar, kunnen we meteen reageren! :banaan:
<<

Anoniem187

Bericht 27 Jan 2016 17:38

Re: Bezuinigen

Fantine, een nieuwe iPhone kost geen € 300,00 maar € 800,00..
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3726

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 27 Jan 2016 17:39

Re: Bezuinigen

Ik hoef ook niet perse de nieuwste telefoon. Maar dat ben ik. Ik zou nooit meer 42 euro per maand uit willen geven aan een abbonement.
<<

Anoniem173

Bericht 27 Jan 2016 18:28

Re: Bezuinigen

Bezuinigen en per se de nieuwe iphone willen gaat niet samen. Als jij graag minder wil uitgeven dan moet je misschien eens 3 jaar met je telefoon doen ipv 2 jaar of gewoon een serie ouder kiezen dan de nieuwste.

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers