Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


naar de sportschool

<<

Anoniem190

Bericht 27 Jan 2016 15:36

naar de sportschool

Mijn vriend heeft sinds kort een abbo op de sportschool en mag deze aan mij uitlenen. Nu lijkt het mij wel iets maar ik ben best onzeker en zou graag willen weten wat jullie aan doen naar de sportschool en wat jullie meenemen.
<<

Anoniem258

Bericht 27 Jan 2016 15:44

Re: naar de sportschool

Ik heb een zwarte lange sportbroek aan en een zwart shirtje. Ik ben ook onzeker en voel me er lopen maar het gaat steeds beter ;) Ik probeer nu echt 2x per week te gaan. Fietsen, crosstrainer, krachttraining en vaak nog roeien.

Oja, een handdoek en bidon gaan mee.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 27 Jan 2016 15:50

Re: naar de sportschool

Een sportbroek van Nike. Vrij strak anders zit het niet lekker en het is dun stof waardoor je niet zo zweet. En dan een sport BH en een zwart doorschijnend shirt van NIke erop. Ik heb ook twee tanktops van Nike die losser om je heen vallen.

Maar je hoeft niet onzeker te zijn hoor. Lekker van je af laten glijden want je gaat voor jezelf en voor niemand anders. Ik zie sommige meiden die heel hip gekleed zijn (maar niet zoveel) en ook oudere mannen die totaal alles behalve hip zijn en in een polo sporten. Dus alles kan bij ons..
<<

Anoniem190

Bericht 27 Jan 2016 16:16

Re: naar de sportschool

Ik moet mij zelf echt een schop geven om er heen te gaan. Ik zie tegen het "verloren" gevoel op.. Ik ken er niemand, ben nog nooit in een sportschool geweest..
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 27 Jan 2016 16:20

Re: naar de sportschool

Ik zou een gesprek aanvragen met iemand die er rondloopt. Die maakt je wegwijs, die legt de apparaten uit en laat je een beetje welkom voelen. Dan weet je ook hoe de apparaten werken want anders doe je het alleen maar 'fout' en train je niet effectief :-). Het is er niet eng, echt niet :-)
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 27 Jan 2016 16:25

Re: naar de sportschool

Oh wat ik meeneem: handdoek en bidon idd. En mijn telefoon met muziek erop. Handdoek is vaak verplicht in sportscholen en je wil wel wat te drinken hebben dus wat water is ook handig.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5498

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 27 Jan 2016 16:27

Re: naar de sportschool

Weet je wel hoe de apparaten werken en wat je van plan bent om te gaan doen? Als je van te voren een plannetje maakt voel je je misschien wat minder verloren. Ik vind de sportschool ook juist wel 'veilig', lekker alleen, oortjes in en sporten maar! Ik draag een strakke zwarte legging en een sportbh en sporttop. Soms draag ik de eerste 10/15min nog een vestje totdat ik het warm heb en die weer uit doe. Je kunt ook gewoon een wat wijdere broek en shirt aan of een 3/4e legging. Verder heb ik water bij en een klein handdoekje. Als je echt aan groepslessen mee gaat doen of veel oefeningen op de grond is een grotere handdoek fijner. En oortjes of iPod /telefoon voor eventuele muziek. Succes en niet onzeker zijn hoor, trek aan waar jij je prettig in voelt en lekker gaan sporten! Het zal de eerste keer sowieso even wennen zijn dus dat is toch geen probleem? Je zou ook een afspraak kunnen maken zodat ze het je even allemaal uitleggen.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 27 Jan 2016 16:36

Re: naar de sportschool

Welke sportschool is het? Basic Fit? Die hebben een gedeelde pas als je op hetzelfde adres woont. Ik zit zelf niet meer bij een sportschool, maar ooit had ik een werkgever en daarbij kon je voor 10 euro onbeperkt sporten bij de fitness. Daar heb ik toen wel gebruik van gemaakt. Eerst was het onwennig, maar een instructeur heeft toen alles uitgelegd. Dat schema heb ik nog ergens liggen thuis en kan ik nog gebruiken als ik naar een ander sportschool zou gaan.

Je moet altijd beginnen met een hometrainer/spinning, daarna roeien, hardlopen en dan een rondje over de cardio-apparaten gebruiken voor je spieren (daarbij hoef je niet alle apparaten gehad te hebben, want het ligt er maar net aan wat je wilt trainen). Vervolgens nog even uit fietsen of zo. Ten minste zo deed ik het vaak.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 27 Jan 2016 16:41

Re: naar de sportschool

Fred schreef:Welke sportschool is het? Basic Fit? Die hebben een gedeelde pas als je op hetzelfde adres woont. Ik zit zelf niet meer bij een sportschool, maar ooit had ik een werkgever en daarbij kon je voor 10 euro onbeperkt sporten bij de fitness. Daar heb ik toen wel gebruik van gemaakt. Eerst was het onwennig, maar een instructeur heeft toen alles uitgelegd. Dat schema heb ik nog ergens liggen thuis en kan ik nog gebruiken als ik naar een ander sportschool zou gaan.

Je moet altijd beginnen met een hometrainer/spinning, daarna roeien, hardlopen en dan een rondje over de cardio-apparaten gebruiken voor je spieren (daarbij hoef je niet alle apparaten gehad te hebben, want het ligt er maar net aan wat je wilt trainen). Vervolgens nog even uit fietsen of zo. Ten minste zo deed ik het vaak.


Fredje: wat zeg je nu?? :-D. Cardio apparaten voor de spieren? :-D

Ik weet van mijn begin tijd dat ze adviseerde eerst 10 tot 15 minuten warm up te doen op een van de cardio apparaten. Fietsen is makkelijk om mee te beginnen en 'lekker veilig'. Dan had ik een rondje met 3x15 sets aan gewichten voor je spieropbouw, dat waren vaak een apparaat of 8 en dan nog een half uur cardio. Wederom een apparaat naar keuze. Of drie maar dan iedere 10 minuten.
<<

Anoniem190

Bericht 27 Jan 2016 16:54

Re: naar de sportschool

Het gaat mij om het overtollige vet om de buik/ heupen kwijt te raken. Hardlopen doe ik vaak maar ben niet een koud weer loper... Dus dit leek mij wel handig om dat in de sportschool te doen. Ik kan het evt voor het werk aan doen, de basic fit (inderdaad deze) zit hier twee straten verder op. en de winkel hoef ik pas om 9.30 te openen
<<

Elle123

Bericht 27 Jan 2016 17:43

Re: naar de sportschool

Ik heb altijd een legging aan (meestal zwart) en een hemdje en een sportbh (die van Hunkemoller vind ik heel fijn). En natuurlijk sportschoenen, ik gebruik hardloopschoenen om te fitnessen. Ik neem ook een handdoek mee en een bidon en evt mijn telefoon met oortjes.

Plaatselijk vet verbranden gaat overigens niet, door spieren op te bouwen gaat je verbranding omhoog en zal je vetpercentage omlaag gaan. Het meeste resultaat behaal je dan door de grote spieren trainen (billen, benen, rug, borst). Hoe grote de spier, hoe meer energie hij van je vraagt, dus hoe meer vetverbranding hij oplevert.

Dus ik zou me als ik jou was focussen op grote spiergroepen. Er zijn verschillende oefeningen waarmee je die traint en waarbij je in 1 oefening verschillende spieren traint, bv squat, borst (dat kan met een losse stang maar ook met een apparaat, ik ben persoonlijk meer voor trainen zonder vaste zitjes maar als beginner kun je daar prima mee beginnen), rugoefeningen.

Ik ga lekker in mijn eentje sporten (nou werk ik er ook dus dat scheelt wel, maar ik ga ook naar de vestiging waar ik niet werk) en ik spreek ook wel eens andere meiden aan. Als ze bv een oefening doen die ik nog niet ken, of ik vraag of ze nog een geode oefening weten voor een bepaalde spier. Bij ons is er wel een fijne sfeer, alsof iedereen elkaar kent maar dat is niet zo.
<<

Anoniem193

Bericht 27 Jan 2016 17:52

Re: naar de sportschool

Je kunt voor de eerste keer een afspraak maken, dan begeleiden ze je met de toestellen etc. Dan ben je niet zo verloren? Maken ze daar ook een trainingsschema voor je?
<<

Plien

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2410

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:03

Bericht 27 Jan 2016 18:16

Re: naar de sportschool

Ik ga sinds september voor de groepslessen en dat bevalt me prima! Voor het verbranden van wat calorietjes doe ik altijd de body attack les, alhoewel die misschien in het begin wel wat zwaar is. Er komen een heleboel vrouwen alleen en qua kleding dragen allemaal wat verschillends. Er is er ook 1 die altijd een soort van slonzig jurkje aanheeft met een koordje erom. Als zij zich daar prettig in voelt, prima. Niemand kijkt er echt gek naar, al zou het niet mijn keus zijn. Ik draag altijd een strakke lange sportbroek, sporttop/bh van H&M en een mouwloos topje. Daarover een sportvest maar die gaat aan het begin van de les gelijk uit.
J: 7-16💙 & C: 6-19💟
<<

Vivianne

Bericht 27 Jan 2016 23:12

Re: naar de sportschool

Ik heb groot respect voor mensen die vaker als drie keer naar de sportschool gaan.
Het is mij nog nooit gelukt. :palm:
<<

Anoniem193

Bericht 28 Jan 2016 00:03

Re: naar de sportschool

Als je iets kiest wat je leuk vind is het geen moeten, maar ga je voor je plezier. Dan is het echt zo moeilijk niet om te gaan.
<<

Vivianne

Bericht 28 Jan 2016 00:21

Re: naar de sportschool

Alibi schreef:Als je iets kiest wat je leuk vind is het geen moeten, maar ga je voor je plezier. Dan is het echt zo moeilijk niet om te gaan.


Dat is meteen ook de reden dat het mij niet lukt. Ik sport wel op andere manieren. :)

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers