Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Pffff dat zwemmen toch...

<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 27 Jan 2016 16:55

Re: Pffff dat zwemmen toch...

R moet volgende week afzwemmen haha. Ik ben benieuwd wat ze allemaal moeten doen. Hij heeft al proef gezwommen en dat is het belangrijkste natuurlijk. Alleen door de hoepel duiken gaat niet echt van harte.
R. 2013
D. 2016
<<

Vivianne

Bericht 27 Jan 2016 18:14

Re: Pffff dat zwemmen toch...

Wat voor soort zwemles krijgt hij? Je hebt tegenwoordig ook zwemles met die speciale zwempakjes. Misschien geeft hem dat meer vertrouwen? Of is dat op een andere manier meer passend bij je zoon?
<<

Anoniem236

Bericht 27 Jan 2016 18:45

Re: Pffff dat zwemmen toch...

Zit R op peuter zwemmen spencer, of gaat hij echt echt afzwemmen?
<<

munk

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 578

Geregistreerd: 18 Sep 2013 19:59

Bericht 27 Jan 2016 19:02

Re: Pffff dat zwemmen toch...

In W.aalre zit de s.mint, daar leren ze in het diepe met speciale zwempakjes zwemmen. Geleidelijk bouwen ze dat af. Maar eerst leren ze de slagen goed. Een vriendin is er heel tevreden over. Misschien iets voor jullie R.?

Ik heb T. nog niet ingeschreven. Ik wil pas met hem starten als hij zes is, vooral omdat ik ook zulke beren op de weg zie ;-).
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 27 Jan 2016 19:45

Re: Pffff dat zwemmen toch...

Lotus schreef:Zit R op peuter zwemmen spencer, of gaat hij echt echt afzwemmen?


Voor peuterzwemmen hoor! Het zou wat zijn zeg, nu al A.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem260

Bericht 27 Jan 2016 23:55

Re: Pffff dat zwemmen toch...

Dat hij als baby gevoelige oren had, kan mss ook met de weerstand tegen het drijven te maken hebben. Heeft hij nog steeds snel last van oorpijn/ontsteking?
Met drijven op de rug moeten de oren in het water... Misschien vindt hij dit heel vervelend (plus niet heel erg graag met hoofd/gezicht onder water gaan, ogen meteen uitwrijven bij bovenkomen... Klinkt wel als dat hij daarin nog niet geheel watervrij is)
<<

Maeve

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1206

Geregistreerd: 29 Mrt 2015 21:45

Bericht 28 Jan 2016 00:08

Re: Pffff dat zwemmen toch...

Hij heeft idd nog steeds gevoelige oren. Je hebt idd gelijk over het watervrij denk ik. Het is precies zoals je het zegt. Wat zou ik daar nog aan kunnen doen?
What a difference a day makes 14-02-2010 16-01-2013
<<

anoniem213

Bericht 28 Jan 2016 00:15

Re: Pffff dat zwemmen toch...

Heb je al van die oordopjes die kindjes met buisjes vaak hebben?
<<

Maeve

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1206

Geregistreerd: 29 Mrt 2015 21:45

Bericht 28 Jan 2016 00:37

Re: Pffff dat zwemmen toch...

June schreef:Heb je al van die oordopjes die kindjes met buisjes vaak hebben?

Nee nog niet, bedankt voor de tip. Hier heb ik nog helemaal niet aan gedacht maar ik had zelf die dopjes vroeger ook.
What a difference a day makes 14-02-2010 16-01-2013
<<

anoniem213

Bericht 28 Jan 2016 00:48

Re: Pffff dat zwemmen toch...

Je kunt ze gewoon bij een audicien laten maken. Hopelijk werkt het!
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2383

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:09

Bericht 28 Jan 2016 03:24

Re: Pffff dat zwemmen toch...

Onze oudste dochter was ook niet zo'n held in het water, ze is begonnen toen ze 5,5 was. Hier in de buurt is een zwemschool waar ze in groepjes van 2 les krijgen. Dat werkte voor haar heel goed, ze ging met een vriendje. Die had in het begin ook last van zijn oortjes. Zijn moeder heeft hem oordopjes laten aanmeten, was niet eens zo heel duur volgens mij, en vanaf toen ging hij als een speer! Hij heeft mijn dochter uiteindelijk nog ingehaald ook :-) Het laatste blok heeft ze met een ander kindje gezwommen. Uiteindelijk heeft ze ruim een jaar over A gedaan.

Maar de oordopjes zou ik zeker eens proberen!
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7293

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 28 Jan 2016 09:13

Re: Pffff dat zwemmen toch...

Maeve, mijn neefje doet superspetters, hij zwemt met zwembril al vanaf t begin (hoort bij de methode). Misschien mag R wel met oordoppen en zwembril zwemmen. Ik zelf zit nu op zwemles en mij helpt het heel erg om de paniek een beetje onder controle te houden. Ik ben zelf een buisjeskind en daardoor altijd bang onder water geweest want vroeger betekenende dat oorpijn. En nog steeds voelt dat niet prettig.
Bij superspetters gebruiken ze badmuts en bril maar geen drijfmiddelen behalve zo'n slurf. Hun idee is dat die hulpmiddelen kinderen helpen te concentreren op waar het om gaat: zwemmen. In plaats van op prikkende ogen, oorpijn etc.
Superspetters is wel prijzig overigens, maar ik zou er in ieder geval eens over lezen en naar kijken.
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1955

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 28 Jan 2016 09:14

Re: Pffff dat zwemmen toch...

Ik had vroeger ook van die oordopjes, heel handig idd! Zou daar zeker eens naar kijken.

Wat de zwemles zelf betreft zou ik persoonlijk even stoppen als het bij mijn dochter zo zou gaan. Al is het maar voor een week of 6 ofzo, even een break en de aandacht van het zwemmen af. En hoe krijgen ze daar les? Laatst hadden we het met een paar moeders op school over zwemles en er is dus nog best wat verschil in aanpak. Misschien dat dit nog uit kan maken.

Bij mijn dochter beginnen ze bijvoorbeeld met een heel ondiep badje (verstelbare bodem, dus dat kan ook niet overal) en leren drijven begint als een soort krokodil voortbewegen met de handen over de bodem. Lijkt me al minder eng dan wanneer het voor je kindje bijvoorbeeld als diep wordt ervaren. Hier gaat per badje de bodem een stukje omlaag.

En ik hoorde weer van iemand anders over speciale zwempakjes. En weer anderen kregen kurkjes en bandjes om. Zo zit er dus blijkbaar nog heel wat verschil in. Al begint het vooral bij watervrij zijn natuurlijk. In het andere zwembad hier in de woonplaats doen ze daar geloof ik ook iets mee, dat kinderen die daar moeite mee hebben eerst daar aan werken. En bij mijn dochter in de les zit nu ook een meisje dat erg bang is, eind van de les mogen de kinderen altijd even spelen en dan krijgt dat meisje nog even 1 op 1 aandacht van de juf. Privéles is ook mogelijk, maar dat is dan vaak wel weer erg prijzig.
<<

Maeve

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1206

Geregistreerd: 29 Mrt 2015 21:45

Bericht 28 Jan 2016 22:19

Re: Pffff dat zwemmen toch...

Bedankt voor alle antwoorden. We gaan dit weekend kijken voor die oordopjes. Ook wil ik volgende week eens gaan aankaarten wat er nog aan mogelijkheden zijn omtrent speciale pakjes ofzo. Misschien doen ze eht daar niet standaard maar werkt het voor hem wel.
What a difference a day makes 14-02-2010 16-01-2013
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 28 Jan 2016 22:40

Re: Pffff dat zwemmen toch...

Die pakjes zijn bijvoorbeeld de easy swim drijfpakjes (andere merken zijn er ook wel).

Bij ons worden die gebruikt voor de pakket lessen.
Dan kunnen ouders kiezen voor een alleen A (660 euro) of ABC (980 euro) incl pakje en koekje en drinken. En hebben ze elke week 2 uur achter elkaar les met een pauze tussenin.

Gemiddeld hebben kinderen dan binnen 6-8 maanden het A diploma.

Misschien dat ze zoiets ook bij jullie id buurt hebben.

Priveles zou ik ook naar kijken eventueel. Totdat hij durft te drijven en dan weer in een gewoon groepje verder.
Probeert hij met drijfmiddellen al wel te zwemmen op zijn rug of zijn ze nog niet begonnen met een zwemslag aanleren omdat hij nog niet drijft?
Afbeelding
Afbeelding
<<

Maeve

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1206

Geregistreerd: 29 Mrt 2015 21:45

Bericht 28 Jan 2016 22:46

Re: Pffff dat zwemmen toch...

Nee ze zijn nog niet begonnen met drijfmiddelen. Hij moet eerst zo kunnen drijven volgens mij.

Man vindt het allemaal onzin en flauwekul en vindt dat hij het '' gewoon'' moet doen. Maar ik denk niet dat het zo makkelijk werkt bij R. In heel veel dingen ben ik geen gezeur en gewoon doen maar in dit geval werkt dat alleen maar averechts ben ik bang.
What a difference a day makes 14-02-2010 16-01-2013
<<

Anoniem184

Bericht 28 Jan 2016 22:55

Re: Pffff dat zwemmen toch...

Ik weet nog wel dat ik als kind zwemlessen ook doodeng vond. Ik had watervrees, zelfs in bad gaan vond ik als baby al niet prettig. Ik ben twee jaar voor mijn A bezig geweest en bij mij duurde het ook een behoorlijke poos voor ik een groepje mocht opschuiven. Ik weigerde ook pertinent alles te doen. Vond het drijven eng, onder water gaan eng, alles vond ik eng. Ik raakte gerust in paniek. Het hielp ook niet mee dat ik een begriploze, chagrijnige schreeuwlelijk van een badjuf had. Ik weet niet wat de knop uiteindelijk omgezet heeft, wat dat betreft heb je dus niets aan me, maar ineens had ik het door dat het allemaal zo eng nog niet was en begon ik er zelfs plezier in te krijgen.
<<

Maeve

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1206

Geregistreerd: 29 Mrt 2015 21:45

Bericht 28 Jan 2016 22:57

Re: Pffff dat zwemmen toch...

Wat vervelend Maple. R heeft gelukkig een enorm enorm lieve juf. Heel aardig, complimenteus maar ook duidelijk. Over de juf dus totaal niet te klagen ofzo maar ik betwijfel of doorgaan voor R, op dit moment, dus juist is. Ik zou het niet weten wat evenveel mensen zeggen doorgaan als dat er mensen stoppen zeggen. Mijn gevoel neigt naar stoppen.
What a difference a day makes 14-02-2010 16-01-2013
<<

Anoniem331

Bericht 28 Jan 2016 22:58

Re: Pffff dat zwemmen toch...

Kijk je als ouder mee bij de lessen maeve?

Ik sta er denk ik wel wat zo in als je man. Ik vind ook dat ze 'gewoon' moeten luisteren naar de juf, en moeten doen wat de juf zegt. In het begin houdt de juf er wel rekening mee dat ze net beginnen. Maar voor de rest is de juf gewoon streng en leren de kinderen erg snel. Hier nooit gebruik gemaakt van kurkjes, bandjes of vesten, en dat is mijn inziens wel goed, ze leren niet iets aan wat ze ook weer af moeten leren.
<<

Anoniem184

Bericht 28 Jan 2016 23:00

Re: Pffff dat zwemmen toch...

Stoppen had in mijn geval geen goede keuze geweest. Ik kan dingen nogal opblazen in m'n hoofd, als kind zijnde al en ik denk dat de drempel voor mij dan alleen maar nóg hoger was geweest. Maargoed, ik was 6 toen ik begon en 8 toen ik m'n A haalde, dus wel wat ouder. Toen ging dat nog via schoolzwemmen.
<<

Maeve

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1206

Geregistreerd: 29 Mrt 2015 21:45

Bericht 28 Jan 2016 23:02

Re: Pffff dat zwemmen toch...

Ja we mogen mee kijken. Waar hij eerst les had niet, nu wel. Dit lijkt hem overigens wel goed te doen, dat ik mee kan kijken. Ik vind uiteraard ook dat hij gewoon moet luisteren maar hij lijkt echt wel echt angstig te zijn.
What a difference a day makes 14-02-2010 16-01-2013
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 11:53

Bericht 28 Jan 2016 23:03

Re: Pffff dat zwemmen toch...

Weet je ook waarom hij niet durft te drijven? Lastig hoor!
<<

Maeve

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1206

Geregistreerd: 29 Mrt 2015 21:45

Bericht 28 Jan 2016 23:07

Re: Pffff dat zwemmen toch...

Emma schreef:Weet je ook waarom hij niet durft te drijven? Lastig hoor!


Nee dat krijg ik niet helemaal duidelijk. Hij verkrampt zichtbaar helemaal.
What a difference a day makes 14-02-2010 16-01-2013
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 11:53

Bericht 28 Jan 2016 23:09

Re: Pffff dat zwemmen toch...

En als je er goed met hem over praat en samen met hem het water in gaat? Zodat je hem vast kan houden en hij zeker weet dat er niks gebeurt? Misschien kan je het dan langzaam opbouwen.
<<

Maeve

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1206

Geregistreerd: 29 Mrt 2015 21:45

Bericht 28 Jan 2016 23:11

Re: Pffff dat zwemmen toch...

Emma schreef:En als je er goed met hem over praat en samen met hem het water in gaat? Zodat je hem vast kan houden en hij zeker weet dat er niks gebeurt? Misschien kan je het dan langzaam opbouwen.



Dat hebben we allemaal al geprobeerd. Hij vertikt het om te doen. We oefenen, ik praat met hhem over dat je dingen eng mag vinden maar dat dat niet wil zeggen dat je daarom iets niet moet proberen. Dat ik ook dingen eng vind maar dat je dan toch moet proberen om iets te doen etc etc etc.
Heb er mijn hele arsenaal aan '' juffen''/ moeder trucjes er al tegenaan gegooid maar hij blijft angstig.
What a difference a day makes 14-02-2010 16-01-2013
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers