Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoeveel komen jullie kinderen buiten

<<

Wasmand

Kletskop

Berichten: 528

Geregistreerd: 09 Okt 2013 21:19

Bericht 26 Jan 2016 20:52

Re: Hoeveel komen jullie kinderen buiten

Ik probeer elke dag naar buiten te gaan. Dit kan van alles zijn. Lopend naar dorp, buitenspelen vooral in de zomer, maar soms ook alleen even de container aan de weg zetten en dan een klein ommetje maken.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 26 Jan 2016 20:55

Re: Hoeveel komen jullie kinderen buiten

Eigenlijk te weinig vind ik...
Sowieso wel elke dag als we de hond uit laten, en soms speelt ze in de tuin. Dit is alleen wat lastiger omdat we de woonkamer op de eerste verdieping hebben en ze dus echt alleen beneden is zeg maar.
Als ze volgende week naar school gaat wordt dit natuurlijk al een stuk meer!
<<

Pinkel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1555

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:25

Bericht 26 Jan 2016 21:02

Re: Hoeveel komen jullie kinderen buiten

Wij komen dagelijks buiten. Meestal zijn we wel een uur buiten, en als het lekker weer is nog veel langer. Wanneer het regent wil mijn dochter haar regenjas en -laarzen aan en haar Minnie Mouse paraplu mee naar buiten en dan lekker in de plassen stampen! (om vervolgens doorweekt tot haar oksels en bibberend omdat het toch wel koud is vragen of ze onder de douche mag! )

In se zomer leven we zo ongeveer buiten, echt heerlijk vinden we dat.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem280

Bericht 26 Jan 2016 22:23

Re: Hoeveel komen jullie kinderen buiten

Weinig, komt ook omdat we hier in de weilanden wonen, enorm veel wind en voelt kouder dan in het dorp.
Sowieso komen ze buiten wanneer het zonnentje er is en niet heel veel wind staat.
Vandaag 3 uren buiten geweest.
Bij ons vorige huis had ik ze altijd buiten staan. Maar daar waren plekjes die beschut lagen.
<<

Anoniem331

Bericht 26 Jan 2016 22:27

Re: Hoeveel komen jullie kinderen buiten

Ik vind het juist heerlijk buiten op de ruimte, wij wonen ook niet in het dorp maar een eind er buiten. De kinderen spelen nu veel liever buiten dan toen we in het dorp woonden. Tv word hier de laatste tijd bijvoorbeeld weinig naar gevraagd.
Nu gaan mijn kinderen beide naar school, en spelen ze dus alle dagen buiten. Maar ook in de weekenden zijn ze veel buiten te vinden, fietsen, op de skelter, voetballen of in de bosjes spelen doen ze erg graag. Daarbij gaan ze minimaal 1x mee om de hond uit te laten in het bos voor ons huis.
Scheelt misschien ook dat ik zelf een echt buitenmens ben, graag in de natuur ben, en dat ze er ook mee opgroeien.
<<

Anoniem168

Bericht 26 Jan 2016 23:05

Re: Hoeveel komen jullie kinderen buiten

Vrijwel dagelijks, maar in deze tijd van het jaar zijn het wel vaak maar korte momenten. Even naar het dorp lopen met de wandelwagen bijvoorbeeld, dan zijn we in totaal misschien 15 minuten buiten. Maar goed, echt spelen kan nou eenmaal nog niet. Ik kijk wel uit naar de tijd dat we gewoon lekker door de plassen gaan stampen! Op de dagen dat het mooi weer is loop ik rustig een uur of langer rond. Omdat zoon nog niet kan lopen is hij wel steeds in de kinderwagen dan. Tenzij we op bijvoorbeeld de kinderboerderij zijn, dan haal ik hem er ook wel uit.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 26 Jan 2016 23:18

Re: Hoeveel komen jullie kinderen buiten

We gaan zelf vrijwel elke dag met hem naar buiten, of het nu voor een boodschap is, of naar de kinderboerderij. We hebben ook weleens een luie dag. Ik kijk wel uit naar de lente, want ik vind het zelf nu niet fijn om naar buiten te gaan. We moeten ook wel samen naar buiten, want ik heb geen tuin.
L2014 & H2017
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 26 Jan 2016 23:36

Re: Hoeveel komen jullie kinderen buiten

Echt gewoon zomaar wandelen doe ik mss wel te weinig.
Maar op werkdagen komt ze sowieso buiten als ik ze wegbreng ;) of we doen een boodschap of gaan t dorp in, of op de koffie bij iemand. Dingen waarbij ze dus wel buiten komt, maar even. Tenzij ik t wandelend of fietsend doe.
Echt een hele dat thuis komt zelden voor
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 27 Jan 2016 10:41

Re: Hoeveel komen jullie kinderen buiten

Amani is dagelijks toch wel vaak minimaal twee uur buiten. Sowieso met brengen en halen van school zijn we in totaal 30-60 min buiten en dan loop of fiets ik vaak nog een stuk om. Daarna lopen we 3-4 x per week een uur met vriendin en haar hond. En daarna vaak nog een keer naar het winkelcentrum heen en weer. Sinds ze loopt speel ze ook graag buiten, daarvoor ook wel trouwens maar minder lang. Net heeft ze nog lekker een 15-20 min in de plassen gewandeld met haar regenlaarzen, vond ze geweldig en nu ligt ze KO ervan. In het weekend zorg ik ook dat ze veel buiten is, als we binnen zijn staat ze ook de helft van de tijd met haar jas en schoenen in haar handen en als we smorgens beneden komen staat ze meteen voor de voordeur en wil ze dag. Echt een buitenkind, heerlijk.

Isam en Nora zijn wat meer hun vader, zodra het een beetje waait, regent of grauw is willen ze de deur niet uit. Maar ze spelen natuurlijk wel gewoon buiten op school en naar school toe en terug. In het weekend moet ik ze wel echt pushen om mee te gaan in deze tijd van het jaar. In het voorjaar en de zomer zijn ze wel 2/3 van de dag buiten.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Maeve

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1206

Geregistreerd: 29 Mrt 2015 21:45

Bericht 27 Jan 2016 10:47

Re: Hoeveel komen jullie kinderen buiten

We gaan iedere dag sowieso even naar buiten, anders worden we gek;)
Niet altijd echt buiten spelen maar even naar de winkel fietsen, lopen oid dat sowieso. En wanneer we R naar school brengen loop ik vaak eerder aan zodat we ook tijd hebben om nog even naar de speeltuin te gaan.

Met mijn kleuters speel ik sowieso iedere dag, mits het niet regent, buiten. In de ochtend ongeveer 45 minuten en in de middag 20-30 minuten.
What a difference a day makes 14-02-2010 16-01-2013
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 28 Jan 2016 12:38

Re: Hoeveel komen jullie kinderen buiten

Mijn zoon is sowieso elke dag wel een uur buiten op school. Als het droog/mooi weer is, speelt hij nog buiten als hij thuis is van school. In het weekend zijn we ook wel buiten te vinden, dan gaan we vaak boodschappen doen met de fiets of we fietsen gewoon ergens heen. In de lente/zomer is hij bijna de hele dag buiten.
2012 & 2016
<<

sophiee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1224

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:24

Bericht 28 Jan 2016 13:25

Re: Hoeveel komen jullie kinderen buiten

Meestal zo'n 1,5 a 2 uur per dag. Wandelen/fietsen/speeltuin/kinderboerderij. Mijn oudste is een echt buitenkind en speelt zelfs met stromende regen graag een paar uur buiten. Mama niet..
3 dochters van 11, 9 en 7 jaar 🖤
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:14

Bericht 31 Jan 2016 21:57

Re: Hoeveel komen jullie kinderen buiten

Als het droog is gaan we elke dag naar buiten, kan de ene keer een half uurtje zijn en een andere keer 1,5 uur.
Varieert van een luchtje scheppen en boodschappen doen, even in de achtertuin ravotten, fietsen of een wandeling.
Meteen vanaf begin af aan eigenlijk al gedaan, vind het zelf ook heel fijn om buiten te zijn.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers