Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


150 euro p.m te besteden naast vaste lasten, red jij dat?

<<

Anoniem149

Bericht 30 Jan 2016 21:38

Re: 150 euro p.m te besteden naast vaste lasten, red jij dat

Carl schreef:Vent hoeft niet rijk te zijn, hoor... Wij zijn niet rijk, maar als tweeverdieners kom je wel verder ;)

Nee oké, maar je snapt wel wat ik bedoel toch :razz:
<<

Sjaantje

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:48

Bericht 31 Jan 2016 00:10

Re: 150 euro p.m te besteden naast vaste lasten, red jij dat

Als mijn vaste lasten zijn betaald (inclusief alle boodschappen en een klein bedragje sparen) dan hou ik ongeveer 30,- over, wat meestal wel op gaat aan iets als een onverwachte rekening, medische kosten of een verjaardagskadootje voor iemand. Shoppen, lunchen, e.d. zit er eigenlijk nauwelijks in voor mij. Maar ja, het is niet anders... ik ben iig al blij en trots dat ik het red om onafhankelijk te zijn en geen schulden te maken, al baal ik heus wel eens van de situatie.

Ik moet er wel bij zeggen dat mijn auto een vrij grote kostenpost is, maar ik weiger om die de deur uit te doen want anders ben ik enorm aan huis gebonden omdat ik vanwege mijn handicap niet zo mobiel ben. Ik gebruik m zo min mogelijk maar toch: mijn auto = mijn vrijheid!
<<

Anoniem170

Bericht 31 Jan 2016 13:13

Re: 150 euro p.m te besteden naast vaste lasten, red jij dat

Lijkt me heel moeilijk Sjaantje! Is het een optie om je auto misschien in te ruilen voor een fiets , zo'n 3 wieler bijv? Of is dat geen optie?
<<

Anoniem304

Bericht 31 Jan 2016 13:44

Re: 150 euro p.m te besteden naast vaste lasten, red jij dat

Carl schreef:Haha! Prioriteiten! Staat tegenover dat ik verder geen hobby's heb waar ik geld aan uitgeef. Boeken komen uit de bieb en ja, k heb een Spotifyaccount om muziek te luisteren. Uitgaan met drankjes e.d. doe ik niet, alleen die lunches en etentjes vind ik héél fijn :P

Dat is ook zo hoor. En als je dat graag mag doen dan loopt het ook snel op.

Wij gaan vanavond ook naar een eettentje en daarna bowlen. Dan ben je ook zo weer €50 (pp) kwijt. Als je dan nog een paar keer wilt lunchen en chocolademelk halen, dan gaat het wel hard.
Het is trouwens maar goed dat hier geen Starbucks zit, want ik denk dat ik daar ook heel wat geld zou achterlaten haha.
<<

Sjaantje

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:48

Bericht 31 Jan 2016 21:34

Re: 150 euro p.m te besteden naast vaste lasten, red jij dat

Roos' schreef:Lijkt me heel moeilijk Sjaantje! Is het een optie om je auto misschien in te ruilen voor een fiets , zo'n 3 wieler bijv? Of is dat geen optie?

Zo'n fiets heb ik al! Alleen kom ik daar ook niet heel ver mee, voornamelijk in en rond mijn woonplaats. Openbaar vervoer is ook niet handig want hoe kom ik dan vanaf de bushalte naar mijn uiteindelijke bestemming? En als ik zo nu en dan een regiotaxi zou boeken zou ik nog veel duurder uit zijn dan nu maandelijks voor mijn auto dus ik heb het er toch wel voor over.
En nee, het is niet altijd makkelijk, maar goed... het is niet anders en wat ik al zei: ik ben vooral trots dat ik het toch iedere keer weer voor elkaar krijg. Maar dat neemt niet weg dat ik het af en toe wel jammer vind dat ik het niet ietsjes ruimer heb.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6682

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 01 Feb 2016 05:45

Re: 150 euro p.m te besteden naast vaste lasten, red jij dat

Ik ben net als Carl, lekker ontbijten en/of lunchen ergens, gezellig drankje. Af en toe eens lekker struinen voor kleding, ik vind het heerlijk. Maar ik hou dan ook wel veel geld over per maand (hier per week) na de vaste lasten. Ik heb inderdaad andere prioriteiten en we hebben ook een gezamenlijk inkomen wat dat betreft. Ook massages halen - heerlijk. Maar geef inderdaad niks uit aan eventuele hobbies o.i.d. We hebben bovenstaand altijd kunnen doen en kunnen sparen.

Maar nu heb ik helemaal makkelijk praten want nu hebben we even geen huur (al wel vele kosten voor bruiloft), maar ik zou niet zonder m'n gezellige uitstapjes kunnen. Dan werk ik er nog wel wat bij.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5491

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 04 Feb 2016 00:51

Re: 150 euro p.m te besteden naast vaste lasten, red jij dat

Bedankt voor alle antwoorden!

Eigenlijk ben ik deze maand al weer blut want ik moet én een nieuw paspoort (misschien ook nog nieuwe pasfoto's) en ik krijg net een rekening binnen dat ik medische kosten moet betalen.

Dan is het wel echt weinig ja. Dat valt nl. allemaal buiten mijn vaste lasten. Pfoe, maar we zetten even door!
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 10 Feb 2016 13:13

Re: 150 euro p.m te besteden naast vaste lasten, red jij dat

Ik heb het afgelopen jaar al mijn inkomsten en uitgaven bijgehouden in een Excel bestandje. Hierdoor zijn mijn ogen echt opengegaan en hebben we bekeken op wat we kunnen besparen. Ik spaar ondertussen ruim 400 euro pm uit. Ik moet me wel soms wat leren inhouden; ik heb nu een vast bedrag dat ik pm aan kleding oid mag besteden. Dat vind ik best moeilijk want ik ga graag winkelen.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Joan

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1330

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 10 Feb 2016 22:11

Re: 150 euro p.m te besteden naast vaste lasten, red jij dat

Ja, ik denk dat ik dat wel red per maand. We gaan gemiddeld 1 keer per maand uiteten en lunchen dan nog zo'n 2 keer buiten de deur. Heel soms een borrel met vriendinnen of een broodje op school, maar nu ik stage loop is dat gevaar er minder.
Vorige

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers