Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Dochter eet niet

<<

Anoniem166

Bericht 25 Jan 2016 22:20

Dochter eet niet

Mijn dochter van bijna 4 wil niet meer eten en ik weet niet zo goed waarom niet. Man en ik zijn ziek geweest en dochter heeft toen wel wat geklaagd over buikpijn, maar dat is inmiddels ook alweer een ruime week geleden. Ze heeft twee keer overgegeven, maar de tweede keer heb ik me afgevraagd of ze het niet expres deed. Ze is vrolijk, fit, alert, maar eet dus al bijna een week niet. Vanmorgen heeft ze vier hapjes pap gegeten, vanmiddag 3 happen brood. En verder dus niets.
Vanavond heb ik haar lievelingsgerecht gemaakt, maar ze doet nog geen hap. Vanmiddag zei ze: 'als ik ga eten, moet ik spugen'. Maar ze oogt dus helemaal niet ziek en klaagt ook niet meer over buikpijn of misselijkheid.

Wat zou ik hier nu mee moeten doen? Ze gaat al een week zonder eten naar bed, terwijl ze overdag ook vrijwel niet eet.
Dwingen werkt niet en wil ik niet. Ik redelijkheid erover praten werkt niet, afleiden met een spelletje werkt niet, geen aandacht aan geven ook niet. Is dit een fase of moet ik toch actie ondernemen?
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 25 Jan 2016 23:49

Re: Dochter eet niet

Lastig Sanne. Aan de ene kant denk ik; kijk het nog even aan. De meeste kinderen laten zich niet verhongeren. Die eten net genoeg om op de been te blijven. Aan de andere kant; misschien voelt ze zich nog niet helemaal lekker en zou je voor je eigen gevoel beter even langs de huisarts kunnen gaan voor een onderzoekje en advies.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

anoniem196

Bericht 26 Jan 2016 00:00

Re: Dochter eet niet

Ik zou haar vragen wat ze van het spugen vond.
Ik heb zelf een overgeef fobie al van heel jong. En vond/vind het heel moeilijk om weer te eten er na.
Zou haar uitleggen dat ze gewoon weer kleine beetjes kan gaan eten omdat haar buik weer beter is, en nu raar aanvoelt omdat haar buik bijna leeg is.
<<

Patsy

Bericht 26 Jan 2016 09:57

Re: Dochter eet niet

ikknutsel schreef:Ik zou haar vragen wat ze van het spugen vond.
Ik heb zelf een overgeef fobie al van heel jong. En vond/vind het heel moeilijk om weer te eten er na.
Zou haar uitleggen dat ze gewoon weer kleine beetjes kan gaan eten omdat haar buik weer beter is, en nu raar aanvoelt omdat haar buik bijna leeg is.


Hier moest ik ook meteen aan denken en herken ik van mezelf.
<<

Anoniem193

Bericht 26 Jan 2016 10:22

Re: Dochter eet niet

Ziet haar ontlasting er nog gewoon normaal uit?

Onze zoon van 5 heeft hetzelfde, 10 dagen minimaal gegeten. Zijn ontlasting was dit weekend bijna kleurloos, daarom zijn we gisteren naar de huisarts geweest. Van de huisarts mocht hij gisteravond 1 ding kiezen om te eten, daarnaast moest hij ook groenten eten ( dat werd dus patat met broccoli) Hij heeft het netjes opgegeten, want dat moest van de dokter. Als zijn ontlasting voor donderdag niet normaal is van kleur, moeten we weer terug.
<<

Anoniem166

Bericht 26 Jan 2016 11:31

Re: Dochter eet niet

Bedankt voor de reacties. Ik weet niet of ze bang is voor het spugen. Dat idee heb ik niet. Ze raakt niet overstuur als ze moet overgeven en ook niet als iemand anders dat doet.

Haar ontlasting is lichtbruin en dun (geen diarree, maar ook niet echt vast meer).
Fijn dat je zoon wel heeft gegeten toen het van de dokter moest, Alibi.

Vandaag is ze op het kdv, misschien gaat het daar beter.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers