Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Nieuwe baan, geen contract

<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10389

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 25 Jan 2016 21:49

Nieuwe baan, geen contract

In oktober heb ik gesolliciteerd, ben aangenomen.
Eerste week november arbeidsvoorwaarden gesprek gehad. Begin per 1 februari.
Nu heb ik alleen nog steeds geen contact binnen gekregen. Heb zelf al contact opgenomen, lag op de stapel en kwam goed. Kwam maar niks, contact met manager gehad, zij ook met hrm. Kreeg weer te horen komt goed.
Nu is het nog maar een week en ik zou toch wel graag mijn contract hebben voor ik aan de slag ga.

Iemand ooit zoiets mee gemaakt? Heb niet zoveel ervaring, maar dit lijkt me toch niet de normale gang van zaken?
Ga morgen weer bellen, maar de kans dat ik het dan nog op tijd binnen heb lijkt me stug.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2829

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 25 Jan 2016 21:53

Re: Nieuwe baan, geen contract

Ik zou vragen of ze het mailen. Ondertekenen kan altijd op je 1e werkdag. Ik neem aan dat je wel weet wat je gaat verdienen en wat de overige voorwaarden zijn. Neemt niet weg dat het wel slordig is.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 25 Jan 2016 21:54

Re: Nieuwe baan, geen contract

Ik heb zelfs ooit pas een contract getekend toen ik er al een week werkte dus het kan slechter. Het gaf mij wel een indruk over het bedrijf als zoiets niet tijdig wordt geregeld. In mijn optiek heb je dan niet betrouwbaar en betrokken als werkgever richting j er personeel.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10389

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 25 Jan 2016 21:58

Re: Nieuwe baan, geen contract

Ik weet alleen het salaris. Tenminste dat is mij telefonisch toegezegd door mijn manager na onderhandeling
Voor de rest weet ik eigenlijk niks.

Dat ben ik met je eens Fred. Duurt gewoon al 3 maanden. Zoveel werk is het toch niet?
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem313

Bericht 25 Jan 2016 22:00

Re: Nieuwe baan, geen contract

Ik begin volgende week aan mijn nieuwe baan en heb nog steeds geen contract. Is in mijn branche (wetenschap) heel gebruikelijk en ik maak me er dus ook niet druk om. Heb per mail een bevestiging van mijn leidinggevende dat ik per 1 feb start, naam functie en inschaling. Dat is voor mij voldoende. Heb jij ook zoiets?
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10389

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 25 Jan 2016 22:04

Re: Nieuwe baan, geen contract

Nee, ik heb dus helemaal niks. O jawel, een welkomstbrief :eyes:
Maar mezelf niet zo druk maken dus. Zal wel loslopen.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem170

Bericht 25 Jan 2016 23:22

Re: Nieuwe baan, geen contract

Ik zou niet akkoord mee gaan hoor, pas gaan werken als je je contract hebt. Straks ben je een week aan het werk en komt het contract en staat daar een lager salaris op bijv dan telefonisch afgesproken.. Aangezien je ook niks op e-mail hebt over loon etc zou ik voorzichtig zijn
<<

Anoniem282

Bericht 26 Jan 2016 01:24

Re: Nieuwe baan, geen contract

Om het risico te vermijden dat de eerste indruk die jij achterlaat kan zijn van 'pain in the ass', zou ik niet nogmaals om het contract vragen per post. Ik zou eerder aangeven bij de manager onder wie jij valt dat je je wat bezwaard voelt het aan te geven, maar het contract nog niet hebt ontvangen. Omdat jouw dienstverband al snel begint, zou ik vragen of je een exemplaar kan ontvangen per e-mail, zodat je op je eerste werkdag een getekend exemplaar kan inleveren.

Het is niet zo netjes, maar ik zou wel voor mail gaan i.p.v. post, want per post heb je kans dat je het pas zaterdag ontvangt en bij eventuele vragen zou je dan eerst nog op 1 feb. hierover moeten beginnen (en ook nog eens erop vertrouwen dat er iemand van HR beschikbaar is) en werk je wellicht alsnog een dag/aantal dagen zonder contract.

Mocht dit allemaal niet mogelijk zijn (wat ik heel raar zou vinden), zou ik wel minimaal een bevestiging per e-mail willen wat je functie, inschaling en salaris is, plus een verwijzing naar de CAO waaronder je valt.

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers