Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Scriptieplan afgekeurd

<<

Konijntje234

Noob

Berichten: 12

Geregistreerd: 22 Jan 2016 12:47

Bericht 25 Jan 2016 13:57

Scriptieplan afgekeurd

Heej iedereen,

Ik ben al een tijdje bezig met mijn scriptieplan. Ik studeer aan de Hogeschool Utrecht, Rechten en wij moeten voordat we een scriptie mogen schrijven een heel uitgebreid scriptieplan inleveren. Nu doe ik dat al voor de 4de keer en is deze weer afgekeurd. Ik heb sterk het idee dat mijn docent mij niet mag en telkens iets verzint om dit af te keuren. Zijn feedback spreekt elkaar ook tegen. Eerst moest ik het inkorten omdat het te uitgebreid was en dan is het te kort en snapt hij het niet meer. Daarnaast heb ik scriptieplannen van medestudenten gezien die niet eens in de buurt komen van de beoordelingscriteria. Vanuit school krijg ik geen enkele medewerking wat betreft mijn scriptie of in het geheel het afstuderen. Zij bieden totaal geen begeleiding en laat staan dat ze helpen dit in goede banen te leiden.

Ik beging het echt zat te worden en wil echt zo snel mogelijk afgestudeerd zijn. Mijn motivatie is inmiddels helemaal weg en ik weet echt geen raad meer wat ik moet doen. Er zijn momenten dat ik denk dat ik het maar beter kan laten zitten.
De hogeschool zegt enkel dat ik maar weer helemaal opnieuw moet beginnen en dat ik het ooit wel haal. Dit betekent dat ik minstens weer een halfjaar extra kwijt ben en ondertussen wel telkens volledig schoolgeld betaald terwijl ik helemaal geen college heb.

Weten jullie een goede scriptiebegeleider die mij kan helpen en/of mogelijkheden tegen mijn school zodat ik alsnog snel kan afstuderen?
<<

Hunt

Kwebbel

Berichten: 497

Geregistreerd: 11 Nov 2013 12:24

Bericht 25 Jan 2016 14:02

Re: Scriptieplan afgekeurd

Ik heb een soortgelijke opleiding gedaan aan de HU. Ik weet alleen niet in hoeverre wij dezelfde docenten hebben gehad. Je mag me daarover PM'en als je wilt, alhoewel ik uit je verhaal wel opmaak dat de kans groot is dat ze je niet zomaar een nieuwe scriptiebegeleider zullen geven. Of wil je een extern iemand inhuren die met je mee kan kijken? Wat is je onderwerp?
Wel lastig hoor. Ik zou als ik jou was proberen puntsgewijs (adhv die uitgebreide beoordelingscriteria) vragen wat er nu aan jouw plan schort. Dan zou je toch wel op concrete punten uit moeten komen, zou je denken. Alleen dat het te lang of te kort is, is mijns inziens wel erg kort door de bocht.
Succes!
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 25 Jan 2016 14:19

Re: Scriptieplan afgekeurd

Krijg je die begeleider zomaar ad random toegewezen of hangt het samen met het onderwerp dat je kiest?
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem282

Bericht 25 Jan 2016 14:25

Re: Scriptieplan afgekeurd

Dat is wel heel rot voor je. Bedoel je trouwens dat je huidige begeleider zegt dat je het ooit wel haalt, of heb je het al voorgelegd aan bijv. de examencommissie? Dat laatste zou ik namelijk doen. Het advies dat zij geven, vaak in de vorm van een second opinion door een andere docent, is bindend. In jouw geval heb je niets te verliezen. Vertraging heb je nu toch al en het lijkt me voor jou het prettigst als je wel weet wat er nou precies van je verwacht wordt. Succes!
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:25

Bericht 25 Jan 2016 15:25

Re: Scriptieplan afgekeurd

Bij ons is er ook een coördinator. Die kun je contacteren op het moment dat je vastloopt met je begeleider of als je bijvoorbeeld geen begeleider kunt vinden. Is er bij jullie niet zo iemand? Bij ons treedt deze op als een soort bemiddelaar
<<

Konijntje234

Noob

Berichten: 12

Geregistreerd: 22 Jan 2016 12:47

Bericht 25 Jan 2016 16:30

Re: Scriptieplan afgekeurd

In het eerste gedeelte krijg je een random begeleider toegewezen en zijn feedback is dat hij het te vaag en onduidelijk vindt. Terwijl ik mijn plan aan veel mensen heb voorgelegd. mensen die rechten hebben gestuurd als mensen met een andere opleiding tot geen opleiding. Zij vertelden mij dat ze het snapten en erg duidelijk vonden. Examencommissie die zegt dat ik gewoon het vak opnieuw moet doen en een second opinion aan kan vragen maar ben erg bang dat het alsnog wordt afgekeurd omdat ik dan denk dat het bij een andere docent komt maar dat ze zeg maar onder een hoedje vallen. Daarnaast gaat de nieuwe docent van de second opinion met de huidige begeleider praten en neemt ie gewoon zijn mening over. Durf zeg maar niet te vertrouwen op een onafhankelijke beoordeling. Daarnaast zegt de examencommissie dat iedereen het ooit haalt.

Pas als je plan is goedgekeurd krijg je een begeleider die wat van het onderwerp af weet.

En Rex, ik zal je even een priveberichtje sturen.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 25 Jan 2016 16:32

Re: Scriptieplan afgekeurd

Dus de examencommissie vertelt gewoon openlijk en zonder enige gêne dat bij een second opinion, de tweede en de eerste docent onder één hoedje spelen en dat de tweede docent per definitie de mening van de eerste overneemt? En iedereen vindt dat normaal, niemand kent de betekenis van een second opinion?

Bizar.

Dat iedereen het ooit haalt, dat vind ik echt een loze zin, dat klinkt ook weer alsof het allemaal heel willekeurig is, alsof je allemaal een keer aan de beurt komt, los van wat er in je voorstel staat. Terwijl het er natuurlijk om gaat dat je gezakt bent op redelijke gronden.

Als ik het zo lees zou ik het geloof ik toch echt hogerop gaan zoeken. Het lijkt mij niet dat iedereen binnen zo'n instituut maar gewoon roept dat je pech hebt en daarmee uit.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 25 Jan 2016 16:35

Re: Scriptieplan afgekeurd

Volgens mij is ze daar eerder bang voor dan dat het zo is gezegd Susan. Althans, zo lees ik het :-).

Kijk, heel veel meer opties heb je niet dan a) het voor de vijfde keer inleveren op hoop van zegen b) het via de examencommisie doen c) stoppen met de opleiding en met en fikse studieschuld achterblijven.

Kijk, het is een aanname die je doet over dat onder een hoedje spelen. Je hebt nu 4x nee gehoord, dan heb je letterlijk nee, maar kan je wellicht wel een ja krijgen.
Of je gaat een keer met al je uitgeprint commentaar van die begeleider om de tafel zitten en zegt 'beste meneer/ mvrouw.. ik ben de weg kwijt en het is aan u om mij te helpen hierin. Zeg me maar hoe'. Geef desnoods ook passages aan waarin de dubbele dingen voorkomen maar maak het concreet.

Nu ben je een beetje in paniek en de weg kwijt en ik zou hier adequaat mee omgaan. Wat Guattari zegt klopt, je bent nu toch al die tijd kwijt. Dus of je legt het voor, en zet je eigen angsten overboord voor het 'onder een hoedje spelen'en kijkt wat het wordt, of je gaat er met die persoon een keer voor zitten.
<<

Konijntje234

Noob

Berichten: 12

Geregistreerd: 22 Jan 2016 12:47

Bericht 25 Jan 2016 16:38

Re: Scriptieplan afgekeurd

Nee ze vertellen het niet openlijk en dat is ook niet wat ze zeggen.

Dat is enkel mijn gevoel die ik erbij heb. Ze hebben dat zo niet vertelt.

Susan schreef:Dus de examencommissie vertelt gewoon openlijk en zonder enige gêne dat bij een second opinion, de tweede en de eerste docent onder één hoedje spelen en dat de tweede docent per definitie de mening van de eerste overneemt? En iedereen vindt dat normaal, niemand kent de betekenis van een second opinion?

Bizar.

Dat iedereen het ooit haalt, dat vind ik echt een loze zin, dat klinkt ook weer alsof het allemaal heel willekeurig is, alsof je allemaal een keer aan de beurt komt, los van wat er in je voorstel staat. Terwijl het er natuurlijk om gaat dat je gezakt bent op redelijke gronden.

Als ik het zo lees zou ik het geloof ik toch echt hogerop gaan zoeken. Het lijkt mij niet dat iedereen binnen zo'n instituut maar gewoon roept dat je pech hebt en daarmee uit.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 25 Jan 2016 16:39

Re: Scriptieplan afgekeurd

O ja oké. Anders zou ik het wel heel gek vinden.

Ik zou dan wel gewoon voor die second opinion gaan. Lijkt me stug als het echt zo werkt.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9778

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 25 Jan 2016 16:40

Re: Scriptieplan afgekeurd

Maar is het plan al 4 keer afgekeurd of heb je het al 4 keer moeten aanpassen? Ik heb in een soortgelijke situatie gezeten. Toen waren ze het al niet eens met het onderwerp (te commercieel) en toen ze vonden dat het te lang was en de conclusies herhalend, en ik dat specifieke stukje schrapte.. toen miste ze opeens tussenconclusies en herhalingen. Echt joh :palm: Ook flink vertraging opgelopen toen. Maar toen moest ik dus helemaal opnieuw beginnen en heb ik alles, maar dan ook alles gedaan wat mijn begeleider wilde. Incl. onderwerp, bezoek aan een andere bibliotheek in een stad verderop waar ze dezelfde boeken hadden dan in de eigen stad, etc. Uiteindelijk gehaald omdat hij werkelijk zei "ik vond het niet goed, maar omdat je goed naar me luisterde en alles hebt gedaan wat ik vroeg krijg je toch een voldoende". Hij vond mij totaal geen onderzoeker of wetenschapper of schrijver. Tja :eyes: Daarna heb ik twee keer op andere opleidingen fluitend erdoorheen gegaan en kreeg ik zelfs het aanbod om een promoveerplan te schrijven. Lekker puh!
<<

Konijntje234

Noob

Berichten: 12

Geregistreerd: 22 Jan 2016 12:47

Bericht 25 Jan 2016 16:43

Re: Scriptieplan afgekeurd

Ik heb hiervoor een ander onderwerp verandert op hun verzoek want mijn scriptie gaat over strafrecht.

De eerste 2 keer heb ik het volledig over de invloed van social media gedaan in het strafprocesrecht met betrekking tot de privacy van de verdachte. De begeleider zag het onderwerp niet zitten want volgens hem is er te weinig over te vinden. Dit is juist een heel actueel onderwerp en zijn ook meerdere scriptie over geschreven.

Bij de derde keer heb ik op hun aanraden het onderwerp verander naar of het openbaar ministerie rechtmatig beeldmateriaal van de verdachte inzet voor opsporingsdoeleinden.

De eerste keer krijg ik feedback dat bepaalde dingen niet goed waren welke ik heb aangepast. Ik was dan in de veronderstelling dat het daarna wel oke was. Nu leverde ik dus in totaal voor de 4de keer in en blijkt het dus niet goed te zijn.

De feedback spreekt non-stop elkaar tegen waardoor ik ook geen idee meer heb wat er van mij wordt verwacht.

Caro schreef:Volgens mij is ze daar eerder bang voor dan dat het zo is gezegd Susan. Althans, zo lees ik het :-).

Kijk, heel veel meer opties heb je niet dan a) het voor de vijfde keer inleveren op hoop van zegen b) het via de examencommisie doen c) stoppen met de opleiding en met en fikse studieschuld achterblijven.

Kijk, het is een aanname die je doet over dat onder een hoedje spelen. Je hebt nu 4x nee gehoord, dan heb je letterlijk nee, maar kan je wellicht wel een ja krijgen.
Of je gaat een keer met al je uitgeprint commentaar van die begeleider om de tafel zitten en zegt 'beste meneer/ mvrouw.. ik ben de weg kwijt en het is aan u om mij te helpen hierin. Zeg me maar hoe'. Geef desnoods ook passages aan waarin de dubbele dingen voorkomen maar maak het concreet.

Nu ben je een beetje in paniek en de weg kwijt en ik zou hier adequaat mee omgaan. Wat Guattari zegt klopt, je bent nu toch al die tijd kwijt. Dus of je legt het voor, en zet je eigen angsten overboord voor het 'onder een hoedje spelen'en kijkt wat het wordt, of je gaat er met die persoon een keer voor zitten.
<<

Anoniem313

Bericht 25 Jan 2016 16:53

Re: Scriptieplan afgekeurd

Het klinkt heel vervelend. Volgens mij kun je niets anders dan naar de Examencommissie stappen.
Met de EC aan de HU heb ik geen ervaring, maar met enkele commissies aan andere instituten wel, en naar mijn idee nemen die dergelijke zaken heel erg serieus en staan ze absoluut niet zomaar aan de kant van de docent.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 25 Jan 2016 17:00

Re: Scriptieplan afgekeurd

Ik blijf bij mijn eerdere antwoord. Het is heel vervelend maar omdat het nu over een ander onderwerp is gegaan kan het zijn dat je de vier voorstellen ook qua commentaar niet met elkaar kan vergelijken. Maar dan alsnog blijf je met de opties over die ik eerder noemde.
<<

Konijntje234

Noob

Berichten: 12

Geregistreerd: 22 Jan 2016 12:47

Bericht 25 Jan 2016 17:05

Re: Scriptieplan afgekeurd

Ja dats waar. Heb nu toch al vertraging en idd nee heb ik toch al dus kan altijd proberen voor een second opinie. Maar wel welk verzoek zouden jullie naar de examencommissie gaan? Bij ons gaat een second opinie via de cursuscoördinator.
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:25

Bericht 25 Jan 2016 17:25

Re: Scriptieplan afgekeurd

Ik zou juist niet nu naar de examencommissie gaan want die gaan je verzoek logischerwijs afwijzen. Je hebt immers nog geen second opinion. Dus zij zullen niet met een ander oordeel komen nu de situatie feitelijk gezien niet is veranderd.

Daarom zou ik eerst vragen om de second opinion en als je je daar niet in kan vinden dan kun je naar de examencommissie stappen en hen vragen om een oordeel over de gang van zaken.
<<

Anoniem173

Bericht 25 Jan 2016 17:27

Re: Scriptieplan afgekeurd

Ik hoor altijd zulke negatieve dingen over projectplannen van scripties. Echt van zoveel mensen al gehoord dat ze daarop de eerste paar keer een afwijzing kregen.
Ik zou stug blijven verbeteren. Uiteindelijk is je projectplan een belangrijk onderdeel van je scriptie toch?
<<

Anoniem282

Bericht 25 Jan 2016 18:07

Re: Scriptieplan afgekeurd

Als ik heel eerlijk ben geeft een afgekeurd projectplan mij weinig hoop tot een succesvolle scriptie. De fundering wordt al niet mee ingestemd; de scriptie zelf is de verdieping van dit plan.
<<

Anoniem205

Bericht 25 Jan 2016 20:12

Re: Scriptieplan afgekeurd

Guattari schreef:Als ik heel eerlijk ben geeft een afgekeurd projectplan mij weinig hoop tot een succesvolle scriptie. De fundering wordt al niet mee ingestemd; de scriptie zelf is de verdieping van dit plan.


Ben ik niet met je een Guat. Mijn pva is ook afgekeurd, maar dat komt omdat ik net te weinig in een bepaalde richting zat en bepaalde zaken niet specifiek heb benoemd. De beoordelaar heeft ook gezegd dat het "nog niet" was goedgekeurd, maar dat het ook zeker niet afgekeurd was. Alleen dus wat ruimte voor verbetering.
<<

Monte

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 854

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:04

Bericht 25 Jan 2016 20:20

Re: Scriptieplan afgekeurd

Het is inderdaad niet ongewoon dat een plan van aanpak meerdere keren wordt afgekeurd. Het kan zelfs goedgekeurd worden door de 1e beoordelaar en later nog door een tweede afgekeurd worden, waarop het PvA toch nog niet voldoende is. Ik zou gewoon doorgaan met verbeteren en dan eventueel een second opinion aanvragen. Naar de examencommissie stappen zou ik echt laatste optie doen.
<<

Konijntje234

Noob

Berichten: 12

Geregistreerd: 22 Jan 2016 12:47

Bericht 26 Jan 2016 11:05

Re: Scriptieplan afgekeurd

Heb nu een afspraak met mijn SLB waar ik mijn situatie voorlegt en even kijk wat zij aanraadt. Second opinie kan altijd want nee heb ik toch al dus veel te verliezen daar heb ik niet. Daarna kan ik volgens mij nog inderdaad altijd naar de examencommissie. Het is alleen heel jammer, frustrerend en vooral tijdrovend. Bedankt voor jullie adviezen en ik hoop dat ik snel door kan en het snel rond is.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 26 Jan 2016 11:33

Re: Scriptieplan afgekeurd

Watje denk ik wel in je achterhoofd moet houden is dat ze het niet doen om je te pesten. Je plan gaat een kader creëren voor je scriptie en als je plan al wordt afgewezen dan is de kans op een voldoende voor en scriptie natuurlijk minder. Dus ik zou ook vooral vragen precies wát je hetb fout gedaan en een afspraak met die betreffende beoordelaar inplannen daarvoor.

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron