Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat kost een kind?

<<

Anoniem281

Bericht 25 Jan 2016 15:21

Re: Wat kost een kind?

Ik denk 't niet! Ik acht Thiempie er stiekem wel toe in staat om luiers verkeerd om te doen of zo en er dan snel nog eentje nodig te hebben... Maar da's een ander verhaal. (Nee hoor, grapje, hij weet wel hoe je een luier moet om doen en zo. Lang leven neefjes en nichtjes en zo)

Maar serieus, ik houd je wel op de hoogte, hoor!
<<

Anoniem304

Bericht 25 Jan 2016 15:38

Re: Wat kost een kind?

Sanne schreef:Kinderopvang is een dure post hier. Wij betalen ongeveer 550 netto voor 2 dagen.

Als je kijkt naar de uitgaven, zou ik ook eens kijken naar wat er binnenkomt als je kinderen hebt. De inkomensafhankelijke combinatiekorting is sinds dit jaar omhoog gegaan, als je beiden werkt scheelt dat best wat. Kinderbijslag, kinderopvangtoeslag. Al met al komt er nog best wat binnen.

Wij houden altijd onze uitgaven bij, dus als je een exacte berekening wil zien van bijvoorbeeld 2015, dan kan ik je die ook geven. Ik schrik er altijd een beetje van als ik alles dan bij elkaar zie staan. Maar wij kopen wel bijna alles nieuw.

Dat is ook waar, er komt ook weer van andere kanten 'extra' geld binnen natuurlijk. :ja:

Als je dat niet te privé vindt, ben ik wel benieuwd naar je berekening inderdaad.
<<

Anoniem174

Bericht 25 Jan 2016 16:33

Re: Wat kost een kind?

Mocht je benieuwd zijn kan ik je die van ons ook wel per pm sturen Yadira :) .
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 25 Jan 2016 16:35

Re: Wat kost een kind?

Het is mij wel eens gebeurd dat ik per ongeluk die plakkertjes van een luier eraf trok en dan had ik dus wel een nieuwe nodig.

Als je 'm andersom doet kan je 'm nog wel gewoon omdraaien natuurlijk (mocht dat toch gebeuren).
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem166

Bericht 25 Jan 2016 16:41

Re: Wat kost een kind?

*
Laatst gewijzigd door Anoniem166 op 28 Jan 2016 11:19, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem304

Bericht 25 Jan 2016 16:48

Re: Wat kost een kind?

Ik heb het gezien hoor Sanne, bedankt dat je het wilde delen. Ik snap wel dat je schrikt, maar een groot deel komt wel van de kinderopvang.

De rest valt me opzich nog best mee voor twee kinderen waarbij je ook nog een deel zelf in de hand hebt. Jullie kopen ook voornamelijk nieuw toch zei je? Zit mobiel dus kan niet even gauw terug lezen.

Ik heb in ieder geval wel wat te bespreken vanavond ^^.
<<

Anoniem166

Bericht 25 Jan 2016 17:00

Re: Wat kost een kind?

Klopt, eigenlijk alles is nieuw, en dit jaar zitten er een paar duurder posten in, zoals geboortekaartje (250 euro), Stokke kinderstoel (175 euro), nieuwe autostoel voor de oudste (150 euro), twee draagdoeken (400 euro). Dat zijn allemaal dingen waar je veel zuiniger in zou kunnen doen. De jongste draagt voornamelijk pampers, de oudste is zindelijk, maar wil voor het poepen een luier (daar gebruiken we wel goedkope luiers voor). Kleding is vaak merkkleding, omdat ze beiden lang en smal zijn en bepaalde merken vallen dan veel mooier, maar ze hebben ook beiden niet heel veel kleding.
<<

Anoniem304

Bericht 25 Jan 2016 19:38

Re: Wat kost een kind?

Nou het heeft geholpen hoor. Hij is overtuigd haha! :cheering:
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 25 Jan 2016 19:42

Re: Wat kost een kind?

Hier 2 kinderen die al op school zitten.

Per kind betalen we 25 euro vrijwillige ouderbijdrage per jaar aan school. Vanaf groep 3 komt er dan in september nog 35 euro bij voor het schoolkamp. En verder betalen we tussendoor af en toe 1 of 2 euro aan een schoolreisje of cadeautje voor juffendag bijvoorbeeld.

Voor peuterspeelzaal betaalden we 60 euro in de maand voor 2 dagdelen.

Mijn dochter is net klaar met zwemles, we hebben 2 jaar lang elke maand 40 euro betaald hiervoor.
Zij gaat elke week een half uur naar musicalles, daar betalen we 80 euro per jaar voor.
En dan turnt ze ook nog 1 keer per week een uur, daar betalen we 38 euro per kwartaal voor.
Binnenkort start ze waarschijnlijk met dansles, 1 uur in de week voor 25 euro per maand.

Kleren worden steeds duurder als ze ouder worden, voor een broek voor mijn zoon betaal ik gemiddeld 30 euro, dan heeft hij een broek van We of Name it, er zijn goedkopere broeken maar de superskinny modellen hiervan zitten hem het mooist dus kost het me wat meer geld.
Ik denk dat we ongeveer 60 euro in de maand uitgeven aan kleren voor de kinderen, daar zitten schoenen en winterjassen niet bij in.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 25 Jan 2016 20:08

Re: Wat kost een kind?

Leuk topic! Wij hebben een tijdje geleden ook al eens een overzicht gemaakt van de toekomstige financiën, zoals ik het nu lees zijn we niks echt vergeten (zowel uitgaven en inkomsten).

Yadira, wat goed dat het geholpen heeft!
<<

Anoniem304

Bericht 25 Jan 2016 20:10

Re: Wat kost een kind?

Wat goed GP! Ik had van sommige dingen zoals luiers echt geen idee, dus dit topic is echt heel fijn.

En idd, het heeft geholpen haha, extra belangrijk.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 25 Jan 2016 20:20

Re: Wat kost een kind?

Ik vind onze potentiële inkomsten daling nog best heftig. We werken nu beide fulltime en zouden dan beide een dag willen inleveren. Dat scheelt wel opvangkosten, maar dan nog gaat het erg hard.
<<

Anoniem166

Bericht 25 Jan 2016 20:37

Re: Wat kost een kind?

Top dat het geholpen heeft, Yadira!

Green Pepper, dat gaat hard inderdaad zo'n inkomensdaling. Ik werk een dag minder door gedeeltelijk betaald ouderschapsverlof op te nemen, dan valt het nog mee. Wellicht hebben jullie ook zo'n mogelijkheid voor de eerste jaren.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 25 Jan 2016 20:44

Re: Wat kost een kind?

Sanne schreef:Top dat het geholpen heeft, Yadira!

Green Pepper, dat gaat hard inderdaad zo'n inkomensdaling. Ik werk een dag minder door gedeeltelijk betaald ouderschapsverlof op te nemen, dan valt het nog mee. Wellicht hebben jullie ook zo'n mogelijkheid voor de eerste jaren.


Is dat afhankelijk van je cao of dat (deels) betaald kan? Ik kan het nergens vinden, ik heb cao ziekenhuizen.
<<

Anoniem166

Bericht 25 Jan 2016 20:53

Re: Wat kost een kind?

Ja, volgens mij wel. Ik werk bij de overheid en daar is ouderschapsverlof gedeeltelijk doorbetaald. Mijn man heeft ook ouderschapsverlof, maar dat is niet doorbetaald, dus hij heeft best wat ingeleverd aan salaris.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11575

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 25 Jan 2016 20:58

Re: Wat kost een kind?

Hier zo'n 250 euro per maand tot nu toe. Moet wel zeggen dat ik niet heel erg op de prijzen let van dingen. Koop echt niet het aller duurste maar koop wel wat ik leuk vind. Ik heb voor J een aparte rekening geopend waar mijn ex de alimentatie op stort mocht hij dan ooit gaan zeuren heb ik een netjes overzicht.
2015 💙
<<

Anoniem236

Bericht 25 Jan 2016 21:01

Re: Wat kost een kind?

Toen de oudste geboren werd ben ik van 32 naar 24 uur werken gegaan. Dit was 200 euro aan inkomsten achteruit.
Het eerste jaar hebben we geen gebruik hoeven maken van de opvang, dit konden we zelf en met familie oplossen.

Luiers kosten denk ik max. 7 euro in de week. (nu gemiddeld 5 luiers per dag) pak van 68 luiers is bij kruidvat 9.99.
Flesvoeding is de goedkoopste 7,50 per pak, hier doe je ongeveer een week mee. (De eerste weken langer, dan drinken ze minder)
Qua boodschappen vind ik het moeilijk te zeggen, omdat we eerder veel meer luxe dingen kochten. Maar wij geven nu per maand 400 euro uit aan boodschappen, luiers, verzorgingsproducten en billendoekjes. (Voeding krijgen we vergoedt vanwege KMA) Dit is voor 2 volwassenen, 1 volledig met de pot mee etend zindelijk kind en een baby die nog niet eet.

De opvang betalen we nu netto 170 euro voor 8uur per week opvang. (voor 1 kind, de baby gaat niet naar opvang, lossen we met familie op)

En daarnaast kan je het zo duur maken als je zelf wilt. Kleding, uitstapjes, vakanties.

Ohja en als je beide werkt krijgt de minst verdienende van de twee nog combinatiekorting. Bij mij is dat ongeveer 1500 per jaar als ik mij niet vergis. (jaarsalaris van 20.000)

Wij hebben 2 auto's, geven per maand ongeveer 250 euro aan brandstof uit.

Wij hebben denk ik per maand 700 euro over. Hiervan sparen we, kopen we kleding, kadootjes en doen uitstapjes
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 10:40

Bericht 25 Jan 2016 21:05

Re: Wat kost een kind?

Bij mij is het ouderschapsverlof onbetaald. Ik neem 10 uur per week op en dat kost ons zo'n €600 netto per maand. Wij hebben geen opvangkosten omdat de oma's oppassen anders kwamen die er ook nog extra bij. Dat is dus inderdaad wel een forse inkomstendaling (vind ik).
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 25 Jan 2016 21:06

Re: Wat kost een kind?

Wauw wat een bedragen Sanne! (niet negatief bedoeld, lijkt me heerlijk als het kan)

Wij geven echt een stuk minder uit. Hebben altijd AH luiers gebruikt (3 pakken p.m. A 12 euro). Onze kinderen dragen geen merkkleding maar vooral zara, hema en WE(ze zitten nu alweer maanden in dezelfde maat, meestal doe ik eens in de zoveel tijd een bestelling. Komt denk ik op zo'n 50 euro p.m.). Verder wat extra boodschappen als schoolkoekjes, limonade, en natuurlijk meer fruit en brood (denk 75 euro p.m. extra). Dan nog sparen (15euro p.m. Per kind)
En opvangkosten, wat bij ons variabel is omdat we onregelmatig werken(gemiddeld 200euro per maand eigen bijdrage). En nog wat extraatjes als uitstapjes en cadeautjes.
Denk ook dat als besparen een sport voor je is, je de kosten voor een kind ook beperkt kan houden ;) veel kleding in de uitverkoop kopen, aanbiedingen in de gaten houden en niet gevoelig zijn voor merken.
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Milady

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3109

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 25 Jan 2016 21:44

Re: Wat kost een kind?

Het is echt zo afhankelijk van wat je zelf wilt. Koop je alles merk of maakt je dat niet uit. Heb je opvang nodig of passen de grootouders (gratis) op?

Wat wij onegveer kwijt waren:

- Babyuitzet via marktplaats. We hadden het geluk dat iemand echt overal vanaf moest dus voor 200 euro hadden we een kamertje, kinderwagen, wipstoel, kinderstoel, draagdoek, beddengoed, badje en baby speelgoed. Verder hebben we dus niet veel bij hoeven kopen (beddengoed hebben we wel zelf nog gehaald).
- Ik gaf borstvoeding dus we waren geen geld kwijt aan voeding.
- Luiers van de Etos. 6,50 euro per pak per week. Nu gebruiken we de megapak van de jumbo en die kost 11,50 euro, daar doen we twee weken mee. Billendoekjes ook van de Etos, die zijn regelmatig in de aanbieding voor 11,50 euro per 12 pakjes en daar doen we dan weer drie maanden mee.
- We sparen 25 euro per maand.
- Kleding is een mix van nieuw en tweedehands en ik heb veel gebruik gemaakt van sites als krijgdekleertjes.nl. Ik denk gemiddeld zo'n 50 euro per maand.
- Mijn man heeft twee jaar thuis gezeten dus geen opvang nodig. Nu is hij weer aan het werk en gaat D. 1 dag in de week naar het kinderdagverblijf wat ons 150 euro netto kost. Verder past mijn moeder 1 dag in de week op en die vraagt 1 euro per uur. Dus dat kost ons ook ongeveer 100 euro in de maand.
- Qua boodschappen zijn we misschien zo'n 50 euro extra kwijt per maand.

Al met al gemiddeld dus zo"n 400 euro per maand. En daarvan is dus het grootste gedeelte opvang.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17371

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 25 Jan 2016 22:20

Re: Wat kost een kind?

Wat leuk Yadira!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 26 Jan 2016 09:06

Re: Wat kost een kind?

Yadira schreef:Nou het heeft geholpen hoor. Hij is overtuigd haha! :cheering:

:thumbup:
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Serena

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 718

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:37

Bericht 26 Jan 2016 09:15

Re: Wat kost een kind?

Wat een superhandig topic dit. Als mijn vriend over kosten gaat beginnen, kan ik dit mooi laten zien. Het valt me op zich nog best mee wat je kwijt bent aan een kind.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 26 Jan 2016 11:40

Re: Wat kost een kind?

Het valt ons ook enorm mee.
Ja ik ben minder gaan verdienen, maar we geven ook veel minder uit. Houden aan het einde van de maand nog best een bedrag over. Dat was eerder andersom. :smile:
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem205

Bericht 28 Jan 2016 23:28

Re: Wat kost een kind?

Ik vind het stiekem tegenvallen. Opvang is gewoon duur (zoon gaat 40 uur pw over 4 dagen verdeeld) en een kind dat voedselallergieen heeft, maakt het niet heel erg veel goedkoper (we kunnen hem heel veel van de reguliere producten niet geven).

Andere dingen kun je idd zo duur maken als je zelf wilt. Als je een beetje op aanbiedingen let, is het goed te doen. Luiers zijn hier een combi van kruidvat (overdag) en pampers ('s nachts, tegenwoordig 2 over elkaar ivm doorlekken). (Poeder)melk was GELUKKIG volledig vergoed door de verzekering, anders was ik nu bijna bankroet geweest.
De kinderstoel (stokke) was een aanbieding en kadootje. Maxicosi incl isofix wel nieuw gekocht. Extra stoel 2e hands.
Kamertje zijn ikeameubelen, wel nieuw gekocht.

Onze grootste kostenpost is gewoon opvang.
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Ginny