Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Griep

<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3118

Geregistreerd: 24 Okt 2015 11:53

Bericht 25 Jan 2016 11:30

Griep

Wie heeft de gouden tip voor een snel herstel? Al weet ik eigenlijk wel dat ik gewoon moet uitzieken :12:
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 25 Jan 2016 11:39

Re: Griep

Verse gember, een uitgeperste citroen en een paar lepels honing in heet water of in thee.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 25 Jan 2016 12:14

Re: Griep

Hmm jij ook nog steeds ziek dus? Ik voelde me gisterochtend eerst beter, maar toen ging ik weer ff slapen en werd ik wakker met koorts. Ben nu dan ook niet naar het werk en ik vrees morgen ook nog niet. Beterschap maar weer!
❤ 7 juni 2018
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3118

Geregistreerd: 24 Okt 2015 11:53

Bericht 25 Jan 2016 12:22

Re: Griep

Bedankt voor de tip Susan, dat ga ik eens proberen!

Bliss, vervelend hè. Ik heb ook koorts. Ben vanochtend even bij de huisarts geweest voor iets tegen het hoesten maar dat geven ze niet omdat er dan een grote kans is op longontsteking. Jij ook maar weer beterschap!
<<

anoniem196

Bericht 25 Jan 2016 15:08

Re: Griep

Ik lees mee. Ook opzoek naar de gouden tip.
Ben heel erg verkouden, heel moe, zit onder koortsblaren op mijn lip en neus.
<<

Anoniem185

Bericht 25 Jan 2016 15:10

Re: Griep

Griep betekent voor mij in bed liggen, zo veel mogelijk drinken en gewoon het ziek zijn er uit slapen. Beneden op de bank liggen met een theetje en ter afleiding af en toe eens wat tv kijken naar programma's die je toch niet interesseren omdat er overdag niets op tv is.
<<

Anoniem281

Bericht 25 Jan 2016 15:18

Re: Griep

Slapen, thee drinken, beschuitjes eten en Tellsell reclames kijken tot je ze uit je hoofd kent..
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 25 Jan 2016 15:50

Re: Griep

Bob schreef:Griep betekent voor mij in bed liggen, zo veel mogelijk drinken en gewoon het ziek zijn er uit slapen. Beneden op de bank liggen met een theetje en ter afleiding af en toe eens wat tv kijken naar programma's die je toch niet interesseren omdat er overdag niets op tv is.


Ja zo doe ik het nu ook maar, wil eigenlijk ook geen paracetamol ofzo nemen, want dan onderdruk ik het alleen maar. Veel slapen dus maar en tussendoor een aflevering netflixen ofzo.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem321

Bericht 25 Jan 2016 15:52

Re: Griep

Ik heb het het weer een beetje gehad. Ik heb geprobeerd zo gezond mogelijk te eten en veel te slapen (voor zover dat mogelijk is met een baby van 2 maanden). Ik ben afgelopen woensdag ziek geworden en nu kom ik er weer een beetje bovenop.

Beterschap iedereen!
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 25 Jan 2016 16:04

Re: Griep

Pff duurde lang, Ragazza! Ik moet eigenlijk woensdag echt weer werken, zou dan juist extra werken omdat ze omhoog zaten :laughcry: Maar ja, als ik me dan nog zo voel, gaat dat echt niet lukken. Temperatuur is steeds zo'n 38 graden, dus geen echte koorts, maar verhoging. Toch voel ik me zo slap en ellendig! Lig steeds met kippenvel en een bonkend hoofd onder een dikke deken en ben daarbij strontverkouden, bah.
❤ 7 juni 2018
<<

Femme

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:42

Bericht 25 Jan 2016 16:10

Re: Griep

Ben nu voor de 4e dag ziek pff... M'n hoogtepunt was 39,2 graden maar nu is m'n temperatuur weer normaal. Ben wel echt nog snotverkouden, spierpijn, hoofdpijn, opgezwollen keel, koortlip, moe en ellendig. En ongesteld. Wat een ramp. Maar ben heeeel blij dat het nu is en niet over 3 weken als ik een maand ga backpacken, stel je voor dat ik dan zo ziek wordt... Sterkte allemaal! Ik neem wel ibuprofen (ben allergisch voor paracetamol) en voel me echt stukken beter als hij is ingewerkt. Zou het dus zeker niet overslaan. En neusspray, wat een verluchting!
2019
2022
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 25 Jan 2016 16:28

Re: Griep

Juist geen paracetamol overslaan. Het kan je lichaam juist een beetje rust geven :-). Ik ben vorige week maandagavond wat ziekig geworden, dinsdag echt verkouden en pas nu begin ik op te knappen. Ik heb gewoon echt enorm veel groentes en fruit gegeten, vroeg gaan slapen en rust pakken. Meer zit er niet op :-(.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 25 Jan 2016 16:32

Re: Griep

Maar als die pijnstiller is uitgewerkt, ben je weer terug bij af. Heb er gisteren wel een genomen, maar ik krijg daar alleen maar valse hoop van :laughcry: En ik zweer idd ook bij neusspray, alleen ik kreeg zojuist een enorme bloedneus :nopompom: Laatst ook al een paar keer gehad toen ik neusspray gebruikte, het stroomde er echt uit, bleghhh. Nu durf ik dus ff niet meer.
❤ 7 juni 2018
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 25 Jan 2016 16:34

Re: Griep

Plus dat ik nog aan t afkicken ben vd paracetamol, heb maandenlang een medicijnafhankelijke hoofdpijn gehad.
❤ 7 juni 2018
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3118

Geregistreerd: 24 Okt 2015 11:53

Bericht 25 Jan 2016 16:40

Re: Griep

Ik neem ook gewoon paracetamol, zonder is het helemaal niet uit te houden. Ik vraag of mijn vriend zo nog even hoestdrank en beschuit gaat halen, bedankt voor de tip! Verder krijg ik echt niets weg.

Nou bliss, ik zou er maar niet vanuit gaan dat je woensdag weer kan werken. Ik denk dat ik zelf blij mag zijn als ik überhaupt deze week nog ga. Beterschap allemaal!
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 25 Jan 2016 17:08

Re: Griep

Ik vrees het ook ja. Neem nu toch maar even een paracetamol, want dit is ook niks.
❤ 7 juni 2018
<<

Poes

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 37

Geregistreerd: 14 Dec 2015 01:13

Bericht 25 Jan 2016 17:14

Re: Griep

Ik ben echt dik 3 weken ziek geweest van de griep dit jaar, vond het een heel heftig virus. Enige tip is er echt aan toegeven anders kom je er niet vanaf.
<<

Anoniem282

Bericht 25 Jan 2016 17:35

Re: Griep

Heb vorig jaar dat nare griepvirus gehad, 2x achter elkaar leek het wel. Ik had me de rambam kunnen eten aan fruit, gemberthee drinken en 'weet-ik-veel', maar het enige wat hielp was uitzieken. Heb januari toen amper meegekregen, ik sliep volgens mij 3/4 van de maand. Wat wel verlichting gaf was zo'n warmwaterzak/pittenzak tegen de spierpijn (gaf verlichting) en paracetamol. Als je braaf die paracetamol neemt, bouw je na een aantal dagen een spiegel op en merk je wel een beetje verlichting, maar bij een flink virus verricht het geen wonderen. Na 2 weken kon ik pas weer een beetje normaal lopen en douchen zonder erbij te gaan zitten. Dus ik zou goed naar je lijf luisteren en de rust pakken waar het nu behoefte aan heeft. Beterschap! :)

Oh, van die vitamine C bruistabletten dronk ik ook wel trouwens, puur om wat af te wisselen en dat zal ook helpen je weerstand op peil te houden.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 25 Jan 2016 17:47

Re: Griep

Volgens mij is dat ook het enige dat je kan doen. Vorig jaar ben ik ook keer op keer ziek geweest, en tussendoor werd ik er ook niet echt fitter op. Maar echt alles geven aan je lichaam waar het iets aan geeft en geduld hebben :-(.
<<

Anoniem282

Bericht 25 Jan 2016 18:09

Re: Griep

Mijn huisarts gaf vorig jaar ook aan dat je tegen een echt griepvirus niets kunt doen om het genezingsproces te versnellen, hooguit wat te verlichten. De eerste dagen voelde ik me alsof ik 2 flessen wijn achterover had getikt zodra ik van bed moest om naar het toilet te gaan of te douchen. Ik ben kruipend door het huis gegaan en zittend van de trap; ging echt nergens meer over.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 25 Jan 2016 18:30

Re: Griep

Wow zo heftig heb ik het gelukkig niet, dat klinkt wel heel naar!
❤ 7 juni 2018
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3088

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:50

Bericht 25 Jan 2016 18:41

Re: Griep

Bliss, tipje voor je bloedneus: Eerst alles eruit snuiten. Dan komt er heel veel snot en zo mee, heel smerig, maar daarna kun je het goed dichthouden en is het ook vrij snel over. Ik ben helaas een ervaringsdeskundige.

Beterschap meiden!
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 25 Jan 2016 18:58

Re: Griep

Hmm ik zal het onthouden voor de volgende keer! Maar is het bij jou ook zo dat het er echt uit stroomt? Het is niet eens snotterig bloed ofzo (ieuw sorry hoor), maar gewoon dun bloed dat eruit stroomt. Vroeger had ik ook vaak bloedneuzen en die hielden dan wel een halfuur aan, maar nu duren ze niet zo lang gelukkig.
❤ 7 juni 2018
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3088

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:50

Bericht 25 Jan 2016 20:21

Re: Griep

Ja dat heb ik ook. Heel irritant. Maar als je dan je neus snuit zal je zien hoeveel viezigheid er mee komt.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 26 Jan 2016 16:14

Re: Griep

Hoe gaat het nu, Emma?

Bij is de verhoging volgens mij weg, maar ik heb me voor morgen nog ziekgemeld. Voel me nog steeds niet goed. Heb net gedoucht en ben nu helemaal duizelig en raar in m'n hoofd, dus maar weer even gaan zitten. Ik moet zo een paar boodschappen doen, dus dat wordt een leuke uitdaging. Ik wil eigenlijk proberen om donderdag weer aan het werk te gaan, maar heb op het werk gezegd dat ik morgen weer bel om te zeggen hoe het gaat.
❤ 7 juni 2018
Volgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Google Adsense [Bot]