Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Strijken

<<

Briggy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1526

Geregistreerd: 19 Nov 2015 16:49

Bericht 23 Jan 2016 14:42

Strijken

Strijken.. ik heb er een hekel aan. Ik heb het strijkijzer op de juiste temperatuur staan, maar de kreukels gaan er gewoon niet uit! Hoe hart of zacht ik ook druk. Vooral spijkerbroeken zijn een drama. Heeft iemand tips hoe je het beste de kreukels uit je kleding kan verwijderen?
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem167

Bericht 23 Jan 2016 14:44

Re: Strijken

Ik gebruik altijd de stoomstand, weg kreukels. Maar spijkerbroeken enz strijk ik niet hoor, gewoon goed uitschudden als je de was nat ophangt en ik heb helemaal geen kreukels.
<<

Briggy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1526

Geregistreerd: 19 Nov 2015 16:49

Bericht 23 Jan 2016 14:52

Re: Strijken

Vaak zit de was best nog een tijdje in de wasmachine (30 graden)/droger (40 graden) omdat we bv. aan het werk zijn. Soms zelfs een hele nacht. Dat is ook niet echt bevorderend natuurlijk.

Ik zal eens aan mijn vriend vragen hoe de stoomstand bij ons strijkijzer werkt (ja ben echt een noob... deed nooit strijken, ook nooit "geleerd" van mijn moeder ofzo). Heb nu al opmerking op mijn werk gehad dat mijn werkkleding vol kreukels zat. Ook al heb ik het gestreken pff.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3118

Geregistreerd: 24 Okt 2015 11:53

Bericht 23 Jan 2016 15:29

Re: Strijken

Kan je niet op een ander moment wassen? Zodat je het gelijk kan ophangen? Ik haal altijd meteen de wasmachine leeg en ik strijk bijna niets, is ook niet nodig.
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4569

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:35

Bericht 23 Jan 2016 16:17

Re: Strijken

Ik was ook alleen als ik thuis ben en ik het vrij snel daarna kan ophangen. Want hoe langer het in de wasmachine of droger blijft liggen, des te meer kreuken komen er in. Ik heb op zich ook weinig te strijken en als ik het strijk, strijk ik ook met de stoomstand. Dat helpt ook ontzettend goed.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11149

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 23 Jan 2016 16:34

Re: Strijken

Eerst even een paar minuten op 60 graden in de droger en dan strijken met stoom.

Ik vind het heerlijk om te doen.
R. 2013
D. 2016
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7550

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 23 Jan 2016 16:43

Re: Strijken

Inderdaad met stoom, dat werkt echt veel fijner! Maar alsnog kan ik het niet zo goed en netjes als mijn moeder. Toen wij gingen verhuizen had mijn moeder wat was gedaan voor ons, als ik dan zie hoe netjes en plat ik het terugkrijg... Ik snap niet hoe ze het voor elkaar krijgt.
Ik vind het ook niet erg om te doen trouwens. Lekker voor de tv bijvoorbeeld. Ik doe het liever dan schoonmaken of zo.
<<

Anoniem148

Bericht 23 Jan 2016 17:20

Re: Strijken

Heb een stoomstrijkijzer met zo'n bak water. Ideaal! Gaat nu een stuk sneller en beter.
Was moet je idd meteen uithangen.
Bij de action je spul voor bij het strijken. Misschien dat eens proberen?
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:28

Bericht 23 Jan 2016 17:47

Re: Strijken

Emma schreef:Kan je niet op een ander moment wassen? Zodat je het gelijk kan ophangen? Ik haal altijd meteen de wasmachine leeg en ik strijk bijna niets, is ook niet nodig.


Hier hetzelfde.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 23 Jan 2016 18:16

Re: Strijken

Ik heb ook een stoomstrijkijzer met zo'n bak water, vind het ook ideaal. Strijken gaat een stuk sneller, kreuken gaan er gemakkelijk uit. Ik stel mijn wasmachine altijd zo in dat hij 's nachts wast en dat het dan in de ochtend klaar is als ik opsta, zodat ik het gelijk kan ophangen.
2012 & 2016
<<

Duchess

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 812

Geregistreerd: 01 Jul 2015 13:41

Woonplaats: Duiven

Bericht 23 Jan 2016 19:10

Re: Strijken

Je was in de wasmachine laten zitten, is niet aan te raden. Zowel niet voor je kleding als niet voor je machine. (Kans op schimmelvorming)
Kleding is makkelijker te strijken als het nog niet helemaal droog is. (Kreuk ontstaat door polymeerketens die tijdens het wassen verschuiven. Als deze nat worden verbreken de verbindingen en kunnen ze een andere vorm aannemen, als het nog nat is, en door middel van druk van het strijkijzer worden de polymeerketens weer recht gelegd)
Wasverzachter gebruiken tijdens het wassen scheelt ook.
<<

Briggy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1526

Geregistreerd: 19 Nov 2015 16:49

Bericht 24 Jan 2016 00:17

Re: Strijken

Alvast bedankt voor alle tips! Stoomstand scheelt inderdaad wel iets. Ben alleen bang dat het niet zo goed is voor mijn werkkleding. In het label staan twee stipjes
AfbeeldingAfbeelding
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11149

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 24 Jan 2016 00:22

Re: Strijken

Kan wel hoor. Je kan hem op 2 stipjes zetten en dan gewoon stomen.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem148

Bericht 24 Jan 2016 09:24

Re: Strijken

Die stipjes gaan idd over de warmte en niet over de stoom.
<<

Anoniem304

Bericht 24 Jan 2016 10:34

Re: Strijken

Ik strijk alleen m'n vriend z'n overhemden en wat kreukelige shirtjes van mezelf. Verder niets.
Dus dat is een paar keer per jaar haha.
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 10:27

Bericht 24 Jan 2016 13:23

Re: Strijken

Stoom stand scheelt veel!
Als er echt een diepe kreukel in zit, even nat sprayen en dan met de stoom erover heen dan is het zo weg. Door hard te drukken zonder stoom, strijk je het meer plat en blijven de kreukels soms gewoon zitten alleen vlakker.

En inderdaad na het wassen uitschudden en ophangen.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3728

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 24 Jan 2016 13:25

Re: Strijken

Ik strijk NOOIT heb niet eens een strijkplank. We hangen alle kleding uit en dan hoef ik niet te strijken.

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers