Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Alleen naar een uitvaart

<<

anoniem213

Bericht 23 Jan 2016 11:16

Alleen naar een uitvaart

Doe jij dat?
<<

anoniem213

Bericht 23 Jan 2016 11:18

Re: Alleen naar een uitvaart

Ik ga dus vandaag alleen en ik ken daar ook niemand behalve dochter van de overledene. Iedereen in mijn omgeving vindt het heel gek dat ik alleen ga. Ik had er zelf niet echt over nagedacht. Ik wil er voor haar zijn en ga er dus gewoon heen. Ik had niet bedacht dat ik iemand mee kon nemen.
<<

Jefi

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 898

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:19

Bericht 23 Jan 2016 11:23

Re: Alleen naar een uitvaart

Ik vind het niet raar hoor, zolang jij je er goed bij voelt. Ik kan mij voorstellen dat je iemand mee zou willen hebben als je het verwacht heel zwaar te gaan krijgen. Maar alleen lijkt mij ook geen probleem. Je komt toch voor haar en te laten zien dat je er bent.

Sterkte en succes!
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 23 Jan 2016 11:24

Re: Alleen naar een uitvaart

Ik ben een paar jaar geleden alleen naar de uitvaart van de vader van een vriendin geweest. Ik kende daar wel meer mensen zoals haar zus, broer en moeder en wat vrienden die ik toevallig dat jaar op een bruiloft was tegen gekomen.
Dat vond ik op zich goed te doen, mijn ouders vonden het ook helemaal niet raar dat ik daar alleen heen ging.

Ik vond het veel erger dat ik vorig jaar bij de uitvaart van mijn nicht alleen in de zaal zat. Mijn ouders aan de ene kant, mijn zus en broer twee rijen achter mij en ik ergens alleen op een lege stoel alleen. Ik kwam later binnen omdat ik de motorkleding van mijn broer en mij moest opruimen en die muts van de Dela daarbij niet hielp. Daardoor kwam ik als laatste binnen. Iedereen kwam ook na afloop naar mij toen om te vertellen dat ze mij wel zielig vonden zo alleen.

Sterkte straks.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 23 Jan 2016 11:29

Re: Alleen naar een uitvaart

Mensen vinden zo gauw iets raar. Een paar jaar geleden ben ik een dagje van vakantie teruggekomen (vakantie in Nederland) voor een uitvaart en had er ook speciaal kleren voor gekocht omdat ik alleen zomerjurkjes bij me had. Toen waren er ook mensen die dat raar vonden, nee, sterker nog, belachelijk. Ik daarentegen vond het niet meer dan normaal en daar heb ik aan vastgehouden. Ik ben achteraf nog steeds blij dat ik ben gegaan.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

anoniem213

Bericht 23 Jan 2016 11:29

Re: Alleen naar een uitvaart

Oh wat rot, Silly. Wat gek dat er geen plekje was vrijgehouden.

Fijn dat jullie het ook niet gek vinden. Bedankt!
<<

anoniem213

Bericht 23 Jan 2016 11:30

Re: Alleen naar een uitvaart

Susan schreef:Mensen vinden zo gauw iets raar. Een paar jaar geleden ben ik een dagje van vakantie teruggekomen (vakantie in Nederland) voor een uitvaart en had er ook speciaal kleren voor gekocht omdat ik alleen zomerjurkjes bij me had. Toen waren er ook mensen die dat raar vonden, nee, sterker nog, belachelijk. Ik daarentegen vond het niet meer dan normaal en daar heb ik aan vastgehouden. Ik ben achteraf nog steeds blij dat ik ben gegaan.

Ik vind jouw verhaal ook totaal niet raar. Mensen vinden wel veel inderdaad.
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:50

Bericht 23 Jan 2016 11:32

Re: Alleen naar een uitvaart

Ik heb dat gedaan toen de vader van een vriendin was overleden. Ik ben na de uitvaart bij een groepje meiden van mijn leeftijd gaan staan en dat was prima. Mijn vriendin was heel dankbaar dat ik er was. Ik heb er geen moment over nagedacht dat het gek kan zijn om alleen te gaan. Ik vind dat zelfs wat egoïstisch. Je gaat niet voor jezelf, maar voor een ander.

Sterkte vandaag!
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 23 Jan 2016 11:35

Re: Alleen naar een uitvaart

June schreef:Oh wat rot, Silly. Wat gek dat er geen plekje was vrijgehouden.


Mijn nicht had alles zelf geregeld en er waren dus ook geen stoelen over. Mensen die na mijn broer en zus naar binnen liepen hadden niet door dat ik er ook bij hoorde en gingen dus naast hun zitten. Totdat ze zagen dat ik alleen zat en rondkeek waar hun zatten.
Voordeel was wel, kon lekker alleen janken zonder dat mensen aandacht gaven haha.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 23 Jan 2016 11:36

Re: Alleen naar een uitvaart

Susan schreef:Mensen vinden zo gauw iets raar. Een paar jaar geleden ben ik een dagje van vakantie teruggekomen (vakantie in Nederland) voor een uitvaart en had er ook speciaal kleren voor gekocht omdat ik alleen zomerjurkjes bij me had. Toen waren er ook mensen die dat raar vonden, nee, sterker nog, belachelijk. Ik daarentegen vond het niet meer dan normaal en daar heb ik aan vastgehouden. Ik ben achteraf nog steeds blij dat ik ben gegaan.


Tja, het is maar net wat jij er voor over hebt. Dat andere mensen dat niet naar waarde kunnen schatten vind ik meer een tekortkoming van hun. Jij weet op dat moment wat voor jou belangrijk is en waar jou grenzen liggen.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem216

Bericht 23 Jan 2016 11:36

Re: Alleen naar een uitvaart

...
Laatst gewijzigd door Anoniem216 op 30 Sep 2017 10:19, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem222

Bericht 23 Jan 2016 11:42

Re: Alleen naar een uitvaart

Nee helemaal niet raar. Juist lief dat je gaat en ik zou het als vriendin zijnde heel fijn vinden.
<<

Anoniem177

Bericht 23 Jan 2016 11:44

Re: Alleen naar een uitvaart

Ik vind het raar dat mensen het raar vinden!! Het is geen gezelligheids bijeenkomst ofzo..

Ik vind het helemaal niet raar dat je alleen gaat. Super lief dat je voor haar heen gaat!
<<

Anoniem236

Bericht 23 Jan 2016 12:09

Re: Alleen naar een uitvaart

Huh, wat gek dat dat raar gevonden wordt. Ik zou ook gewoon alleen gaan.
<<

Anoniem152

Bericht 23 Jan 2016 12:14

Re: Alleen naar een uitvaart

Toen mijn moeder overleden was, kwam er ook een vriendin in haar eentje naar de uitvaart.
Dit heeft zoveel voor mij betekend!

Het is dus helemaal niet raar, maar juist heel lief.

Sterkte!
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 23 Jan 2016 12:28

Re: Alleen naar een uitvaart

Dit is nou juist een van de dingen die ik juist niet vervelend vind om alleen te doen, en dus ook wel eens doe. Naar andere gelegenheden ga ik eigenlijk nooit alleen. Ik vind het juist wel passend. Je bent alleen met je gedachten, gaat toch niet kletsen oid, is niet gepast, hoeft niet. Ik vind het mooi en fijn als het zo uitkomt.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem222

Bericht 23 Jan 2016 12:44

Re: Alleen naar een uitvaart

Ja inderdaad Zora, het is geen gezellige sociale gelegenheid dus juist prima om alleen te gaan. Ik ben ook wel eens alleen geweest.
<<

Anoniem198

Bericht 23 Jan 2016 13:55

Re: Alleen naar een uitvaart

Ik vind het ook helemaal niet raar.
Waarom zou je met iemand samen moeten gaan? Er moet ook maar iemand zijn die mee wil of kan.

Ik ben ook alleen naar de uitvaart geweest van de baby van een vriendin. Ik kende daar ook niemand maar wilde daar wel heel graag zijn voor mijn vriendin. Mijn vriend had toen een bruiloft aan de andere kant van het land.
<<

anoniem213

Bericht 23 Jan 2016 15:58

Re: Alleen naar een uitvaart

Harrison schreef:Ja inderdaad Zora, het is geen gezellige sociale gelegenheid dus juist prima om alleen te gaan. Ik ben ook wel eens alleen geweest.

Ja precies dat inderdaad. Ik ben ook al vaker alleen geweest. Ik ben blij dat ik ben gegaan. Ze waardeerde het heel erg.

Leuk dat jullie het allemaal met me eens zijn!
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 10:53

Bericht 23 Jan 2016 16:19

Re: Alleen naar een uitvaart

Ik vind het ook niet raar. Goed dat je gegaan bent.

Ik vond het heel apart dat een collega van de week niet is gaan condoleren bij de moeder van een van onze collega's omdat ze dat niet durfde. De vorige keer condoleren waren we met een groep gegaan en dat was toch gezelliger :wtf:
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 23 Jan 2016 17:20

Re: Alleen naar een uitvaart

Ik vind het ook niet raar hoor June, ik zou ook gewoon alleen gaan. Heb dat zelf ook al vaker gedaan en het wordt inderdaad altijd enorm gewaardeerd.
2012 & 2016
<<

Patsy

Bericht 23 Jan 2016 18:02

Re: Alleen naar een uitvaart

Ik heb dat 2X gedaan, beide keren werd het door de familie van de overledene enorm gewaardeerd. De eerste keer voelde ik me wel wat ongemakkelijk, maar volgens mij lag dat echt aan mij.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 23 Jan 2016 19:11

Re: Alleen naar een uitvaart

Ik zou ook gaan.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem189

Bericht 23 Jan 2016 22:08

Re: Alleen naar een uitvaart

Ik vind dat helemaal niet raar. Je bent er voor de nabestaanden en om afscheid te kunnen nemen. Het is niet één of ander gezellig feest.
<<

Lenthe

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1277

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:10

Bericht 23 Jan 2016 22:35

Re: Alleen naar een uitvaart

Zou het vreselijk vinden om alleen te moeten gaan, maar zou het er niet om laten.

Ik heb het een keer meegemaakt (8 jaar geleden) dat ik wel naar de uitvaart wilde van de schoonmoeder van mijn vriendin.
Haar vriend had op dat moment geen vrienden en ik wilde er toch voor ze zijn, maar absoluut niet alleen gaan.
Mijn vriendin en ik kennen elkaar al ons hele leven, dus mijn moeder ging met mij mee (die kent vriendin al haar hele leven en vriend ook al heel wat jaren). Was toen zó blij (dat ik misschien niet het goede woord, maar jullie snappen wat ik bedoel) dat ik niet alleen hoefde te gaan.
Ik zou me dus ontzettend ongemakkelijk voelen om er alleen te zijn, maar vind dat het belangrijker is om iemand te steunen en je medeleven te laten zien, dan een uur of 2 je niet zo relaxt te voelen, omdat je alleen bent
Volgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers