Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Blij zijn met wat je hebt. Kun je dat goed?

<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5101

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 25 Jan 2016 12:44

Re: Blij zijn met wat je hebt. Kun je dat goed?

Tabbie dat laatste is niet helemaal waar. Tuurlijk waar een wil is is een weg, maar het is wel zo dat ik kinderen heb. Dus ik moet oppas regelen, ja hoor dat kan. Maar niet als je oppas op vakantie is. En ik wil niet mijn kinderen zo maar bij iemand laten slapen die ze minder goed kennen.
En daarbij als ik wil doen wat mijn kinderloze vriendinnen doen, dan moet ik elke vrijdag en zaterdag oppas regelen, sorry maar dat vind ik gewoon niet kunnen ten opzichte van mijn kinderen maar ook niet ten opzichte van de oppas. En dat heeft niets te maken dat ik liever bij mijn kinderen blijf (vind ik) maar ook met een stuk verantwoordelijkheidsgevoel wat ik heb en dat het mijn kinderen zijn en niet constant iemand anders daar mee wil opzadelen.
:heart: :heart: 2011
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9787

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 25 Jan 2016 12:48

Re: Blij zijn met wat je hebt. Kun je dat goed?

Dat jij er voor kies om dat niet te doen, respecteer ik enorm. Maar het is wel mogelijk. En het is misschien ook de leeftijd hoor, maar ik ging als vrijgezel of nu als kinderloos persoon ook niet elke weekend vrijdag en zaterdag iets doen. Maar ik ben ook niet jaloers op de mensen die dat wel doen. Want ja, ik geloof wel een beetje dat je daar ook zelf een hand in hebt. Wel of geen kinderen, wel of niet een vriend, etc.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5101

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 25 Jan 2016 14:00

Re: Blij zijn met wat je hebt. Kun je dat goed?

Dat klopt het zou dan wel mogelijk zijn als ik overal oppas voor regel en daarin is het idd mijn eigen keuze dat ik dat niet wil voor mijn kinderen. Maar jij zegt dat ik dan stiekem liever bij mijn kinderen blijf, dat is niet zo want die liggen savonds toch te pitten zoveel gezelligheid heb ik daar dan niet aan :-) en ik wil wel weg maar ik kies er niet altijd voor omdat te doen omdat ik dat dus niet wil voor mijn kinderen of de oppas
:heart: :heart: 2011
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9787

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 25 Jan 2016 14:15

Re: Blij zijn met wat je hebt. Kun je dat goed?

Studiebol schreef:Dat klopt het zou dan wel mogelijk zijn als ik overal oppas voor regel en daarin is het idd mijn eigen keuze dat ik dat niet wil voor mijn kinderen. Maar jij zegt dat ik dan stiekem liever bij mijn kinderen blijf, dat is niet zo want die liggen savonds toch te pitten zoveel gezelligheid heb ik daar dan niet aan :-) en ik wil wel weg maar ik kies er niet altijd voor omdat te doen omdat ik dat dus niet wil voor mijn kinderen of de oppas


Dan zou het ook niet zielig zijn voor je kinderen toch? En de oppas is er toch niet voor niets. Die kan toch gewoon in jouw huis oppassen?

Dus in principe blijf je dan wel liever thuis bij de kinderen, want je kiest ervoor dat je het niet op een andere manier wil. Dus dan blijf je toch liever thuis, omdat je het niet wil voor je kinderen dat jij daar niet ben. En ik neem aan dat die activiteiten van je vriendinnen niet alleen in de avond zijn.

Trouwens, ga je soms welleens mee? Er is natuurlijk nog een groot grijs gebied tussen altijd mee en nooit mee.
<<

Jolly

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 11

Geregistreerd: 25 Jan 2016 12:38

Bericht 25 Jan 2016 14:19

Re: Blij zijn met wat je hebt. Kun je dat goed?

Ja, ik ben tevreden met wat ik heb. Vroeger dacht ik dat het gras bij de buren altijd groener was, maar ondertussen weet ik beter.
Ik moet mijn leven leiden en er iets moois van maken, kijken naar wat een ander heeft helpt daar niet bij. Heeft lang geduurd voor ik zo kon denken, het geeft een stukje rust nu ik dit kan
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5101

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 25 Jan 2016 14:34

Re: Blij zijn met wat je hebt. Kun je dat goed?

Tabbie schreef:
Studiebol schreef:Dat klopt het zou dan wel mogelijk zijn als ik overal oppas voor regel en daarin is het idd mijn eigen keuze dat ik dat niet wil voor mijn kinderen. Maar jij zegt dat ik dan stiekem liever bij mijn kinderen blijf, dat is niet zo want die liggen savonds toch te pitten zoveel gezelligheid heb ik daar dan niet aan :-) en ik wil wel weg maar ik kies er niet altijd voor omdat te doen omdat ik dat dus niet wil voor mijn kinderen of de oppas


Dan zou het ook niet zielig zijn voor je kinderen toch? En de oppas is er toch niet voor niets. Die kan toch gewoon in jouw huis oppassen?

Dus in principe blijf je dan wel liever thuis bij de kinderen, want je kiest ervoor dat je het niet op een andere manier wil. Dus dan blijf je toch liever thuis, omdat je het niet wil voor je kinderen dat jij daar niet ben. En ik neem aan dat die activiteiten van je vriendinnen niet alleen in de avond zijn.

Trouwens, ga je soms welleens mee? Er is natuurlijk nog een groot grijs gebied tussen altijd mee en nooit mee.


Sorry maar ik vind het gewoon niet waar wat je zegt. Prima dat jij het zo ziet ik sta er echt anders in. En ik heb geen zin om alles tot in detail te moeten uitleggen. Mijn kinderen worden wakker,(het is niet zo dat die de hele avond/nacht pitten maar als ze wakker zijn is het niet voor de gezelligheid) het is toch niet prettig voor hun dat daar elke vrijdag en zaterdag iemand anders op de bank zit waar ze dan heen moeten lopen. Dus het is niet dat ik liever bij hun blijf, ik maak een keuze die in het belang van mijn kinderen is en mijn belang stel ik achter op. Dat is wat ik doe en dat doe ik niet omdat ik toch stiekem liever thuis blijf. Als ik toch liever thuis blijf zeg ik dat wel gewoon want die avonden heb ik ook heus.
En ja hoor ik ga echt wel eens mee, ik heb namelijk ook nooit gesproken over nooit mee gaan.
:heart: :heart: 2011
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9787

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 25 Jan 2016 14:48

Re: Blij zijn met wat je hebt. Kun je dat goed?

Dan zien wij het gewoon anders. Maar je gaat toch gewoon wel eens mee? Dus dat is toch gewoon leuk? Misschien zie ik zelf het gewoon niet meer dat iemand elk weekend de hort op wilt. Maar ik denk dat ik prima nog elke week oppas zou kunnen regelen als ik naar de film zou willen elke week of zoiets. Maar dan wel met een vaste oppas en tantes die helpen.

Ik vind het vervelender om het idee te krijgen dat je niet blij bent met je leven nu. Tenminste, je zegt niet thuis te blijven omdat je liever bij je kinderen bent, maar omdat je jezelf daarvoor verantwoordelijk voel. Klinkt negatief zo natuurlijk. Maar ik zou vooral kijken naar wat je anders wilt, wat wil jij ook? Dus dan hoef je eigenlijk niet eens te weten hoe andere het kunnen om blij te zijn met wat je hebt, want als je niet blij bent, dan kan je dat ook een stuk moeilijker. Het is belangrijker dan toch om te kijken wat jou blij zou maken en hoe je dat kan tewerkstellen?
<<

Anoniem185

Bericht 25 Jan 2016 14:59

Re: Blij zijn met wat je hebt. Kun je dat goed?

Ik ben heel blij met wat ik heb, maar dat betekent niet dat ik geen andere dromen en doelen in mijn leven heb. Er zijn altijd dingen die ik nog wil doen of nog wil bereiken. Er zijn ook dingen die ik andere zie doen, die ik ook zou willen doen, maar die voor mij geen optie zijn. Maar dat betekent dus niet dat ik niet heel erg blij ben met wat ik wel heb.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5101

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 25 Jan 2016 15:20

Re: Blij zijn met wat je hebt. Kun je dat goed?

Tabbie ik vind dat jij het nu erger maakt dan het is. Ik suggereer namelijk nergens dat ik niet blij ben met mijn leven of niet blij ben met wat ik heb. Ik kom echt de deur nog wel uit en ik doe echt nog wel leuke dingen. Maar zoals ik het topic begon, soms heb ik wel "maren" en heb ik het idee dat het gras groener is bij de buren en dat vind ik irritant en soms heb je dat de ene week meer dan de andere week.. Ik heb geen ongelukkig leven en ik ben ook niet ongelukkig. En dit topic open ik toch ook gewoon om te vragen of andere dat hebben of niet en wat zij daar dan mee doen?

Ik ben toch ook gewoon verantwoordelijk voor mijn kinderen? En ja die verantwoording ligt gewoon voor 95% bij mij in onze situatie. Dus het is niet zo dat ik graag hier in mijn eentje op de bank zit zaterdagavond maar dat is gewoon iets wat er bij hoort/ het is de verantwoordelijkheid die ik neem sinds ik kinderen heb. Ik zet daarvoor mijn belang(het belang ik wil wat doen op zaterdagavond) eerder op zij dan dat ik deed toen ik kinderen had. En nee dat betekent niet dat ik elke zaterdagavond op de bank zit want ik vind het ook wel eens van belang dat ik wel wat ga doen en daar neem ik dan initiatief in en regel daar wat voor.
Maar jij praat als of het heel makkelijk is altijd maar overal oppas voor te regelen en dat is in mijn situatie niet zo. Mijn oppas heeft ook een sociaal leven en wil dus niet elk weekend oppassen. En daarbij heb ik niet alleen oppas nodig voor mijn sociale leven maar ook voor mijn werk. Dus ik doe al een groot beroep op mijn oppas. En ik vind dat ik daarin gewoon keuze's moet maken.
:heart: :heart: 2011
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9787

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 25 Jan 2016 15:52

Re: Blij zijn met wat je hebt. Kun je dat goed?

Laten we het dan in elk geval niet groter gaan maken dan het is. Goed om te lezen in elk geval. Maar je hebt ook gelezen dan hopelijk hoe ik ermee omga. Ik bedenk dan hoe het zou zijn als ik het gras had van de buren zeg maar en dan besef ik dat ik toch liever mijn eigen gras heb. Zo ga ik ermee om.

En ja, ik weet dat ik er makkelijk over nadenk, maar dat komt denk ik ook door wat ik heb in mijn omgeving en hoe mijn ouders ermee omgaan en mijn netwerk verder. Daar is nooit iemand ooit verlegen om oppas of hulp of wat dan ook. Dus daar zou dat denk ik aan liggen. Ik denk daar dus nu inderdaad makkelijk over. Maarja, ik pas zelf ook bijna elk weekend op en ik vind dat heerlijk en ook dat ik mijn ouders daarmee kan helpen dat zij nog buiten komen. En mijn zusje vind het alleen maar leuk als ik er ben. Plus ze werd ook nooit wakker nadat ze in slaap was gevallen op 4-jarige leeftijd. Dat scheelt vast ook. Anyways. Ik vind het erg goed dat het belang van je kids bij jou op 1 sta hoor! En ook goed dat je ook gewoon nog genoeg de hort op bent. :duim:
<<

Parel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2448

Geregistreerd: 21 Mrt 2015 12:30

Bericht 25 Jan 2016 16:53

Re: Blij zijn met wat je hebt. Kun je dat goed?

Tabbie, je hebt zelf geen kinderen toch? Dan weet je ook echt totaal niet hoe je er in zo'n situatie mee om zal gaan. Je kan wel zeggen hoe je er mee om zou willen gaan, maar in de praktijk wijst zich dat toch altijd weer anders. Het is een ontzettende dooddoener, maar sommige dingen weet je gewoon écht niet hoe je gevoel daar in is, omdat je het nooit meegemaakt hebt.

Ik heb hetzelfde als jij studie, ik kan wel heel blij zijn met wat ik heb, maar ik merk wel dat mijn gedachten nog wel eens afglijden naar 'maar als ik ..'. Kan mezelf wel redelijk goed terugroepen door te relativeren trouwens.
<<

Anoniem189

Bericht 25 Jan 2016 22:05

Re: Blij zijn met wat je hebt. Kun je dat goed?

Ik ben blij met wat ik heb. Al heb ik ook wel eens dagen dat ik er niet zo blij mee ben. Door te relativeren besef ik me wat ik heb en kan ik daar blij mee zijn. Ook blijf ik dromen.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9787

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 26 Jan 2016 10:51

Re: Blij zijn met wat je hebt. Kun je dat goed?

@parel: nee ik heb niet zelf kinderen. Maar ik zeg ook niets hoe ik ermee om zou gaan als ik kinderen had. Dus dat ik dat niet kan weten in zo'n situatie is hier niet van toepassing. Ik vertel alleen hoe ik met het gevoel omgaan van '.. maar..' En dat lijkt mij totaal niet afhangen van of je wel of geen kinderen heb, maar meer hoe je met gevoelens omga en blij kan worden met wat je hebt. Dat is toch ook de vraag hier?

Hetzelfde dat jij ook weleens denk .. maar.. echter dat dan goed kan relativeren en goed terug kan roepen.
<<

Vintage

Kletskop

Berichten: 970

Geregistreerd: 02 Sep 2013 18:27

Bericht 26 Jan 2016 10:55

Re: Blij zijn met wat je hebt. Kun je dat goed?

De laatste tijd steeds beter! We zijn veel bezig met het geloof en dat helpt daar heel goed bij. Ook probeer ik veel meer in het positief denken te gaan zitten. Het is echt een proces, maar het werkt wel en ik voel me er stukken beter door, Juist door niet alles meer te willen en tevreden te zijn met wat ik heb en met wat er is.

Als ik zie hoe mijn vriend dat doet. Die heeft op het moment eigenlijk praktisch niks, maar toch hoor ik hem echt nooit klagen en hij is zo gelukkig en tevreden. Heel mooi om te zien en dat geeft mij ook weer de kracht om door te gaan zonder te maren.
Happiness comes
from within you.
You'll never find it by
chasing relationships,
jobs, beauty, money.
Happiness Always
starts within.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10389

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 26 Jan 2016 11:37

Re: Blij zijn met wat je hebt. Kun je dat goed?

Ja, gelukkig.
Hoewel je als mens ook altijd wensen mag blijven houden, vind ik.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4414

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 27 Jan 2016 14:21

Re: Blij zijn met wat je hebt. Kun je dat goed?

Deels wel en deels niet. Ik ben blij met mijn vriend, met ons huis en mijn baan. Maar er zijn ook dingen waar ik nu niet blij mee ben.
december 2016
juli 2019
Vorige

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers