Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


PiP`s nieuwe woning! Update 20 maart, de keuken staat!

<<

PiP

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1578

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:43

Bericht 29 Jan 2016 23:49

Re: PiP`s nieuwe woning!

Als je met de rug naar het huis staat en je kijkt naar rechts zie je idd de windmolens.
Het zijn 4 blokken met deze woningen, wij wonen straks in de eerste hoekwoning van het 2e blok als je de wijk in rijdt.
December 2009
juli 2012
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 10:27

Bericht 29 Jan 2016 23:54

Re: PiP`s nieuwe woning!

Ik ga eens opletten als ik daar ben! Ik vind hem erg mooi.
Blijft het uitzicht zo of hebben ze ooit plannen om nog verder uit te breiden naar achteren?

Heerlijk een hoekwoning.
<<

PiP

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1578

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:43

Bericht 30 Jan 2016 09:01

Re: PiP`s nieuwe woning!

Aan de andere kant van de weg aan de linkerkant staan 4 waterwoningen, die komen rechts ook nog, maar daartussen komt een steiger, voorlopig blijft ons uitzicht zo.
Over een paar jaar komt er aan de andere kant van het water wel een wijk, maar daar zit dan nog het water en een fietspad met wat groen tussen.
Het is er wel winderig nu, haha.
December 2009
juli 2012
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 30 Jan 2016 15:43

Re: PiP`s nieuwe woning!

Mooi PiP! Wat een verschil met jullie oude huis!
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 10:27

Bericht 30 Jan 2016 16:29

Re: PiP`s nieuwe woning!

Heerlijk, mooi plekje dus!
De wind kan ik mij daar goed voorstellen, je kinderen waaien nog weg ;-).
En overal zand zand zand (een vriend van ons is ook net verhuisd alleen dan bij het spoor, zijn hele huis zit onder het zand van binnen).
<<

Vivianne

Bericht 30 Jan 2016 17:03

Re: PiP`s nieuwe woning!

Mooi huis Pip! Heel veel klusplezier. Leuk om de verbouwing te volgen.
<<

Anoniem273

Bericht 30 Jan 2016 18:23

Re: PiP`s nieuwe woning!

Mooi Pip! Veel plezier met klussen en inrichten :)
<<

Anoniem286

Bericht 30 Jan 2016 18:42

Re: PiP`s nieuwe woning!

Mooi!
<<

PiP

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1578

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:43

Bericht 31 Jan 2016 12:52

Re: PiP`s nieuwe woning!

Gisteren hebben wij laminaat uitgezocht voor beneden en de 1e verdieping!
Beneden is het een 24cm plank geworden, boven de standaard breedte.
Afbeelding

Ook zijn we wezen kijken voor raamdecoratie.
Van de prijzen voor jaloezieën zijn we wat geschrokken, gaan het toch maar online bestellen, scheelt een hoop :)
De winkel heeft natuurlijk meer service, maar dat budget is er gewoonweg niet.

Wel zijn we tot de conclusie gekomen dat we aan de achterzijde toch geen jaloezieën gaan doen, maar inbetweens.
We zijn er alleen nog niet uit hoe die komen te hangen, wat zouden jullie doen?

Ik krijg de stof in Floorplanner niet doorzichtig, dus dat moet je er even bij denken :)
Bij foto A heb ik de muurkleur bewerkt in Paint, dit komt uiteraard bij alle muren zo. De andere muur wordt grijs en het is de bedoeling dat de inbetweens lichter grijs dan de grijze muur worden.


Afbeelding
December 2009
juli 2012
<<

PiP

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1578

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:43

Bericht 31 Jan 2016 13:04

Re: PiP`s nieuwe woning!

En nu ga ik gewoon weer twijfelen over de vloer van beneden... Ik ben zo'n twijfelkont!

* nog weer alles bij elkaar bekeken en ben er toch nog blij mee :)

Afbeelding

Nu nog de juiste kleur grijs kiezen!
December 2009
juli 2012
<<

PiP

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1578

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:43

Bericht 31 Jan 2016 19:53

Re: PiP`s nieuwe woning!

Niemand die mij kan helpen met de gordijnen?
December 2009
juli 2012
<<

Anoniem273

Bericht 31 Jan 2016 20:04

Re: PiP`s nieuwe woning!

Ik weet niet zo goed wat de vraag is over de gordijnen. Keuze uit A, B, C of D? Ik vind C het mooiste.
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3406

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 31 Jan 2016 20:06

Re: PiP`s nieuwe woning!

Heb je die inbetweens vooral voor de sier, dus korte railtjes of wil je ze ook dicht kunnen doen? Ik heb zelf 3 delen maar dan linkste deel niet meteen tegen muur aan maar begint vlak voor de deur zodat je nog ca. 30/30 cm muur ziet. En dan 2 stukken aan beide zijden van een groot raam. Aan de rechterkant zie je dan ook weer ca. 20/30 cm muur. Ik heb zelf indertijd volgens mij nog wel getwijfeld of het niet over de hele muur moest maar volgens mij adviseerde de gordijnenman dit.

Is plaatje C gelijk aan een ander plaatje maar dan dicht? Ik heb juist overdag de inbetweens open maar vind het wel fijn dat er iets dicht kan 's avonds als het donker is, ik heb 1 deur en dan een groot raam en heb dan ook nog een vouwgordijn voor het raam, die ik eigenlijk altijd dicht doe en dan de in betweens niet.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2836

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:24

Bericht 31 Jan 2016 20:07

Re: PiP`s nieuwe woning!

Ik vind het moeilijk te zien omdat in het ene plaatje de muurkleur wel is aangepast en in de andere niet.
Maar zou kiezen voor A of B.
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Sneeuwwitje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1342

Geregistreerd: 05 Sep 2013 19:33

Bericht 31 Jan 2016 20:37

Re: PiP`s nieuwe woning!

Optie A! Dat is het rustigste en het ruimtelijkste in de kamer.
Mooie vloer heb je gekozen.
Zoon 08.2010 Zoon 02.2013
Dochter 03.2016 Zoon 06.2018
<<

PiP

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1578

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:43

Bericht 31 Jan 2016 22:05

Re: PiP`s nieuwe woning!

Aziraphale schreef:Ik weet niet zo goed wat de vraag is over de gordijnen. Keuze uit A, B, C of D? Ik vind C het mooiste.


We zijn er alleen nog niet uit hoe die komen te hangen, wat zouden jullie doen? :)

Keuze is A, B of C.

A en B zijn beide op 1 rail over de gehele breedte van de woning, het hangt dan "op de dag".
Bij A bestaat het uit 2 pakken stof, bij B uit 3 pakken. Het nadeel met 3 pakken is dat je niks met dat muurtje kan en je eigenlijk weinig meer van de kleur op de muur ziet. Ik neig daarom bij op de dag zelf meer naar A, maar de verkoopster was geloof ik meer overtuigd van optie B.

Bij C hangt het in de dag, dus puur alleen voor de ramen, de rail zou dan ook tussen de muren bij het raam in komen te hangen.
Bij C heb ik 2 plaatjes gemaakt, 1 dat de gordijnen open zijn en de andere dicht. Dit heb ik gedaan omdat ik zelf niet zo goed weet of je ze dan dicht of open laat overdag.
December 2009
juli 2012
<<

PiP

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1578

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:43

Bericht 31 Jan 2016 22:06

Re: PiP`s nieuwe woning!

rapa nui schreef:Heb je die inbetweens vooral voor de sier, dus korte railtjes of wil je ze ook dicht kunnen doen? Ik heb zelf 3 delen maar dan linkste deel niet meteen tegen muur aan maar begint vlak voor de deur zodat je nog ca. 30/30 cm muur ziet. En dan 2 stukken aan beide zijden van een groot raam. Aan de rechterkant zie je dan ook weer ca. 20/30 cm muur. Ik heb zelf indertijd volgens mij nog wel getwijfeld of het niet over de hele muur moest maar volgens mij adviseerde de gordijnenman dit.

Is plaatje C gelijk aan een ander plaatje maar dan dicht? Ik heb juist overdag de inbetweens open maar vind het wel fijn dat er iets dicht kan 's avonds als het donker is, ik heb 1 deur en dan een groot raam en heb dan ook nog een vouwgordijn voor het raam, die ik eigenlijk altijd dicht doe en dan de in betweens niet.


Dus eigenlijk heb jij B, maar dan links en rechts een stukje van de muur af?

Dat van de muur af vind ik ook wel een goed idee!
December 2009
juli 2012
<<

PiP

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1578

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:43

Bericht 31 Jan 2016 23:46

Re: PiP`s nieuwe woning!

Bij deze de plaatjes iets beter uitgewerkt.
Van A en B heb ik geen plaatje met de gordijnen dicht, maar dat is eigenlijk hetzelfde als bij C, maar dan iets breder doordat het op de dag is.

Overdag wil ik het open hebben en `s avonds dicht. Misschien dat we in het begin ze overdag wel (gedeeltelijk) dicht doen, omdat we dan nog geen erfscheiding hebben.
Afbeelding

Ik neig nu naar A, omdat links en rechts de gordijnen niet helemaal tegen de andere muur komen.
Eerst naar C, omdat ik het zonde vond van de kleur op de muren die je niet meer zou zien.

Bij B zou ik natuurlijk altijd nog dat middelste pak rechts kunnen laten hangen, dan heb je het effect van A....
December 2009
juli 2012
<<

Anoniem236

Bericht 01 Feb 2016 00:09

Re: PiP`s nieuwe woning!

Ik zou voor A gaan
<<

PiP

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1578

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:43

Bericht 13 Feb 2016 23:31

Re: PiP`s nieuwe woning!

Nog maar 3 weken en dan zijn wij verhuisd!
Vandaag de maten opgenomen voor de jaloezieën en de vorderingen bekeken.
Het schiet al mooi op, we hopen dat we komende week kunnen passeren bij de notaris en dan volgend weekend alvast kunnen schilderen.

De badkamer en het toilet zijn op wat kleine dingen na klaar, ben er erg blij mee!!

Het toilet:
Afbeelding

De badkamer:
Afbeelding

Afbeelding

Niet een hele boeiende foto, maar alle muren zijn nu (behang)glad en de plafonds zijn gespoten.
Hier is de foto genomen richting de eethoek.
Afbeelding
December 2009
juli 2012
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 13 Feb 2016 23:34

Re: PiP`s nieuwe woning!

Heb je topic gevonden :)

Ziet er goed uit, mooie kleur tegels in de wc en douche. Doet me heel erg aan onze wc/badkamer denken!
Let's discover the world together.
<<

-Ieniemienie-

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1477

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:23

Bericht 14 Feb 2016 10:14

Re: PiP`s nieuwe woning!

Ziet er mooi uit pip! Ben zo benieuwd naar het eindresultaat.

Voor de gordijnen vind ik A echt veruit het mooist, en ruimtelijker.
Succes met de keuze haha.
Insta: klippies_haarspeldjes

♡ 2009 ♡ & ♡ 2011 ♡
<<

PiP

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1578

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:43

Bericht 19 Feb 2016 21:14

Re: PiP`s nieuwe woning!

Het passeren bij de notaris is helaas niet gelukt vandaag. Dit alles vanwege een fout bij de bank waar wij onze lopende rekening hebben...
Vandaag om 17.40 wel het verlossende telefoontje gekregen dat onze hypotheek definitief is! Nu gaan we woensdag passeren.
Wel hebben wij gisteren al groen licht gekregen van de uitvoerder om te beginnen in de woning! Vandaag zijn wij dus al druk bezig geweest met plamuren, schuren, kitten en voorstrijken, daar zijn we de rest van het weekend denk ik nog wel zoet mee. Misschien kunnen alvast beginnen met het schilderen van de kozijnen.
December 2009
juli 2012
<<

Anoniem168

Bericht 21 Feb 2016 12:06

Re: PiP`s nieuwe woning!

Mooi huis PiP! Veel succes met klussen!
<<

Anoniem154

Bericht 02 Mrt 2016 11:56

Re: PiP`s nieuwe woning!

Hoe gaat het Pip, druk bezig?
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers