Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Voorleesontbijt

<<

Chipa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1443

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:14

Bericht 21 Jan 2016 21:02

Voorleesontbijt

Volgende week gaat het nationale voorleesontbijt van start. Alle kindjes ontbijten op school terwijl er wordt voorgelezen. Super leuk maar de ouders moeten wel het ontbijt voor hun kind meegeven. En het liefst dan niet een dubbele boterham met pindakaas maar iets speciaals. Aldus de nieuwsbrief.Maar wat geef je dan mee? Zoveel eet een kind niet. Ik zat te denken aan een eitje en dan een gezichtje optekenen, pakje drinken en een mini bolletje en een mini rozijnenbol. Iemand nog leuke ideeën voor een leuk en smakelijk ontbijtje?
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 21 Jan 2016 21:07

Re: Voorleesontbijt

Dat lijkt me prima, al vind ik het sowieso onzinnig dat het zo nodig iets speciaals moet zijn. Het gaat uiteindelijk toch om het voorlezen en het samen ontbijten? Als mijn kind het liefst brood met pindakaas eet bij het ontbijt zou ik hooguit die boterham in een leuk vormpje snijden maar dan zou ik dat toch gewoon meegeven.

Bij ons wordt het ontbijt gelukkig op school verzorgd.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem219

Bericht 21 Jan 2016 21:16

Re: Voorleesontbijt

Klinkt goed chipa!

Bij D op school geven ze zelf aan wat ze willen eten, dat gaat op een lootje met haar naam. Die worden getrokken, en dan nemen de kindjes dus het ontbijt mee voor het kindje wat ze getrokken hebben, in een mooi versierde schoenendoos
<<

Anoniem315

Bericht 21 Jan 2016 21:16

Re: Voorleesontbijt

Wat een leuk idee! Het stimuleert ook tot nadenken over je ontbijt.

Wat wil je kind zelf? Heeft het zelf geen ideeën?
<<

Maeve

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1206

Geregistreerd: 29 Mrt 2015 21:45

Bericht 21 Jan 2016 21:36

Re: Voorleesontbijt

Wat leuk zeg Aagje, dat ga ik onthouden voor volgend jaar!
What a difference a day makes 14-02-2010 16-01-2013
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5101

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 21 Jan 2016 23:00

Re: Voorleesontbijt

Wat leuk, ik heb er bij ons niks over gehoord dus denk niet dat onze school er aan mee doet.
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem168

Bericht 21 Jan 2016 23:09

Re: Voorleesontbijt

Aagje! schreef:Klinkt goed chipa!

Bij D op school geven ze zelf aan wat ze willen eten, dat gaat op een lootje met haar naam. Die worden getrokken, en dan nemen de kindjes dus het ontbijt mee voor het kindje wat ze getrokken hebben, in een mooi versierde schoenendoos


Die variant heb ik op een van de scholen waar ik werkte ook gezien, was erg geslaagd, heel feestelijk met de versierde dozen!
<<

Anoniem280

Bericht 22 Jan 2016 09:09

Re: Voorleesontbijt

Het idee erachter is toch dat er veel kinderen 's ochtends niet ontbijten?

Maar als er dus een kindje is die het liefst kaas op brood eet, dan moet het wat anders zijn en het liefst speciaal? Straks is het kindje er niet blij mee wat er op het brood zit.

Leuk idee Aagje.
<<

Anoniem313

Bericht 22 Jan 2016 10:57

Re: Voorleesontbijt

Mijn hemel wat een hoop werk! Al vind ik dat van Aagje wel heel leuk. Hier vragen ze alleen of de kindjes in pyama kunnen komen, dat valt nog wel binnen mijn mogelijkheden ;)
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 22 Jan 2016 11:01

Re: Voorleesontbijt

Caulfield schreef:Mijn hemel wat een hoop werk! Al vind ik dat van Aagje wel heel leuk. Hier vragen ze alleen of de kindjes in pyama kunnen komen, dat valt nog wel binnen mijn mogelijkheden ;)


Ik vind het sowieso allemaal veel dat er als ouder op je afkomt eigenlijk!
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 22 Jan 2016 15:05

Re: Voorleesontbijt

Zou dit op elke school zo moeten zijn? Ik heb niks gehoord of gelezen over een voorleesontbijt?
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 22 Jan 2016 15:17

Re: Voorleesontbijt

Chaos schreef:Zou dit op elke school zo moeten zijn? Ik heb niks gehoord of gelezen over een voorleesontbijt?


+1. Wel op het kdv dat in hetzelfde gebouw zit, maar nog niks in de klas.
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Norah

Noob

Berichten: 53

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:12

Bericht 22 Jan 2016 15:22

Re: Voorleesontbijt

Caramba schreef:Het idee erachter is toch dat er veel kinderen 's ochtends niet ontbijten?

Maar als er dus een kindje is die het liefst kaas op brood eet, dan moet het wat anders zijn en het liefst speciaal? Straks is het kindje er niet blij mee wat er op het brood zit.

Leuk idee Aagje.


Volgens mij gaat het voorleesontbijt vooral om het voorlezen en het stimuleren van (voor)lezen bij kinderen.
In mijn ogen is het ontbijtje echt bijzaak.

Op mijn school krijgen de kinderen van school een krentenbolletje en wat te drinken
<<

anoniem196

Bericht 22 Jan 2016 20:28

Re: Voorleesontbijt

Hier is niks speciaals gevraagd voor het ontbijt.
Thuis eet ze meestal hagelslag, maar dat lijkt mij niet heel handig met je broodtrommel op schoot.
Dus ik denk dat ik mini krentenbollen haal, daar is ze gek op.
<<

Chipa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1443

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:14

Bericht 22 Jan 2016 20:57

Re: Voorleesontbijt

Ik vind het ontzettend leuk dat scholen dit soort dingen maar waarom moet het dan inderdaad weer zo bijzonder. Mijn kind ontbijt al liever niet dus ben altijd al blij als er iets in gaat. Maar wil ook weer niet dat mijn kind als enige een "saaie" boterham heeft.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers