Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ademnood en hartkloppingen

<<

Geel

Bericht 21 Jan 2016 18:37

Ademnood en hartkloppingen

Al een paar jaar heb ik zo nu en dan last van hartkloppingen. Als ik bepaalde dingen eet of een tijdje weinig beweeg wordt het erger. M'n hart slaat over of wordt zwaar, alsof het zich opblaast. Ik ben daarvoor drie keer bij een andere huisarts geweest en drie keer werd me verteld dat het gewoon iets is dat bij mij hoort en dat kan komen als je ouder wordt, maar dat er geen reden is om me zorgen te maken. Nou, prima.

Nu ik zwanger ben is het eigenlijk elke dag wel een paar keer. Ik merk dat m'n baby gebruikmaakt van mijn hart. In het begin was het nog niet zo zwaar, maar sinds een paar weken, nu ze echt groot is, heb ik echt het gevoel alsof m'n hart explodeert en alsof er een band om m'n keel wordt strakgetrokken. Even nog los van de gewone benauwdheid die je hebt. Dit heb ik ook allemaal nagevraagd bij een arts en bij m'n verloskundige, maar iedereen reageert redelijk laconiek, zo van 'hoort erbij, zijn hormonen, volhouden maar'. Maar ik vind het echt superirritant.

Soms ga ik overdag slapen, gewoon om het even niet te voelen. Het duurt dan echt een kwartier voordat alles gekalmeerd is en als m'n baby druk is, kan ik er helemaal naar fluiten. Dan kolkt het in m'n buik, maar tegelijkertijd heb ik het gevoel alsof m'n hele ademhalingssysteem aangevallen wordt.

Mijn vragen zijn:

1. Wie herkent dit gevoel?
2. Hoe ging je ermee om?
3. Is er iets wat je ertegen kunt doen?
<<

Anoniem219

Bericht 21 Jan 2016 18:56

Re: Ademnood en hartkloppingen

Wat vervelend geel!

Ik heb het ook hoor, en ook bij mijn dochter gehad. Komt omdat je hart meer bloed rond moet pompen. Wel vervelend dat je er zo veel last van hebt.

Ik krijg ook een benauwd gevoel en alsof mijn hart de ruimte in mijn keel blokkeert. Het enige wat bij mij helpt is even rustig gaan liggen en echt goed op mijn ademhaling te letten, dan zakt het weer af
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 21 Jan 2016 19:01

Re: Ademnood en hartkloppingen

Maar denk je dat het een conditiedingetje is, of stress? Conditie valt wel wat mee te doen natuurlijk. En stress ook wel, misschien een fijne meditatie-app? Ik heb er twee.
#teammaple🍁
<<

Anoniem255

Bericht 21 Jan 2016 19:06

Re: Ademnood en hartkloppingen

Ik heb het met name in het begin van de zwangerschap gehad. Ik wist het toen nog niet eens maar heb toen 24 uur met zo'n kastje gelopen. Daar kwam niks uit maar mij werd verteld dat het in de zwangerschap kan opspelen (gaat meestal ook snel weer weg, was bij mij ook) en dat het tijdens de zwangerschap erger kan worden.

Ik kan niet echt tips geven omdat het bij mij ook snel weer weg ging maar ik kan me wel voorstellen dat het je bezig houdt. Het is gewoon super vervelend en ongemakkelijk.
Ik denk dat rust de enige manier is om er niet teveel last van te krijgen/hebben.

Succes en sterkte.
<<

Anoniem168

Bericht 21 Jan 2016 23:13

Re: Ademnood en hartkloppingen

Ik heb het ook wel gehad, maar in veel lichtere mate dan jij nu omschrijft. Als je het niet vertrouwd, wat ook stress kan opleveren, vraag dan gewoon of ze nogmaals onderzoeken hoor! Bij mij hielp rust, rust, rust. In mijn lijf maar ook vooral in mijn hoofd.
<<

Anoniem148

Bericht 22 Jan 2016 06:24

Re: Ademnood en hartkloppingen

Ben je nooit doorgestuurd naar de cardioloog? Dat zou ik eens vragen.
Mijn zus heeft het ook. Heeft in het ziekenhuis een stress test gehad. Helaas bij haar niets aan te doen maar bij jou misschien wel?
<<

Geel

Bericht 22 Jan 2016 11:58

Re: Ademnood en hartkloppingen

Nee, de cardioloog vonden alle drie de huisartsen niet nodig. De laatste zei dat ik het wel eens mocht proberen, om een uitgebreid hartfilmpje te laten maken, maar dat dat nu met de zwangerschap weinig zin heeft, omdat je dan toch meer hartkloppingen kunt hebben door al het bloed dat rondgepompt moet worden.

Urban Naked, het is óók een conditieding. Maar dat is het niet alleen, want ik heb meerdere keren gevraagd: "Wat als ik meer ga sporten? In hoeverre heeft m'n eetpatroon hiermee te maken?" Dat kon wel wat positieve invloed hebben, zeiden ze, maar zou het nooit weghalen. Ik merk wel dat als ik cafeïne of suiker gebruik, ik er dan eerder last van heb. Daar slaat het een beetje van op hol. Logisch natuurlijk, die stoffen maken zo'n piek aan in je lijf. Dus dat gebruik ik ook een stuk minder. Maar in de tijd dat ik veel hardliep en gezond at, had ik het nog steeds. Minder, maar het was er wel. Stress heeft er eigenlijk niet zo'n invloed op geloof ik.
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1955

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 22 Jan 2016 12:07

Re: Ademnood en hartkloppingen

Ik had het bij de oudste ook een periode heel erg. Ik ben wel doorgestuurd naar de cardioloog door de gynaecoloog en moest 24u een holter dragen. Conclusie was dat het onschuldige hartkloppingen waren en dat dit verergerd werd door de zwangerschap, kan hormonaal zijn en ook doordat je hart meer bloed moet rondpompen. Normaal heb ik het ook af en toe, maar dan is het echt maar even. Toen had ik het veel vaker en vond ik het ook wel een beetje eng. Weet niet meer hoe lang het toen duurde, maar gelukkig was het tijdelijk, het heeft niet de hele zwangerschap geduurd.
<<

Pitty

Bericht 22 Jan 2016 12:56

Re: Ademnood en hartkloppingen

Het schijnt er wel wat bij te horen, maar als jij je zorgen maakt, vind ik het niet gek als je om een onderzoek vraagt. Bijvoorbeeld 24 uur 'zo'n kastje dragen. Lijkt mij kleine moeite en wellicht groot plezier.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Indigo