Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Dreumes; overgeven door hoesten?

<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1510

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:29

Bericht 21 Jan 2016 16:50

Dreumes; overgeven door hoesten?

Bah, m'n meisje (18 mnd) is ziek. Afgelopen weken onrustig door doorkomende kiezen en nu direct een verkoudheid erachteraan. Gister al een beetje hoesten, maar vandaag is het vlug verergerd. Ze heeft vandaag al vier keer alles (zichzelf, mij,bank, bed) ondergespuugd omdat bij een beetje hoesten naast slijm ook al het eten en drinken eruit komt. Ze lijkt koorts te hebben, maar niet te meten want bij mijn poging werd ze volledig hysterisch (altijd zo, zetpillen ook nooit gelukt).

Dat overgeven bij het hoesten, is dat normaal bij die kleintjes? En heeft er iemand tips wat we er tegen kunnen doen?
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 11:10

Bericht 21 Jan 2016 17:00

Re: Dreumes; overgeven door hoesten?

Mijn oudste dochter doet dit altijd zodra ze hevig hoest geeft ze over. Geen tips.

Wel vervelend, beterschap.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Anoniem304

Bericht 21 Jan 2016 17:03

Re: Dreumes; overgeven door hoesten?

Waarom heb je dan geen thermometer die niet tussen de billen hoeft als dat zo`n drama is? Anyway, geen tips verder, maar ik vroeg het me af :).
<<

mardie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 442

Geregistreerd: 10 Sep 2013 20:56

Bericht 21 Jan 2016 17:08

Re: Dreumes; overgeven door hoesten?

Hier precies hetzelfde bij jongste zoon.
Werd gisteren ook ineens heel erg met overgeven van het hoesten en hoge koorts.
Ik ben toen nog even met hem bij de huisarts binnengelopen en hij heeft flinke bronchitis.
Ik heb een ANtibioticakuur voorgeschreven gekregen.
Het mannetje is hier ook enorm benauwd en het hoesten klinkt zo naar. Bah echt niet leuk.
Beterschap met je meisje en gaat het niet beter dan misschien ook even de longetjes laten beluisteren bij de HA.
April 2012 -juni 2014-september 2016
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 21 Jan 2016 17:09

Re: Dreumes; overgeven door hoesten?

Heb je geen oorthermometer?

Kan me wel voorstellen dat door veel hoesten er een reflex opgang komt. Soms heb ik dat zlef ook wel eens, dan zit je zo in een hoestbui dat je denkt dat je erin blijft en wat kokhalst. Maar ik weet niet of dat het geval is, of dat ze zelf zo in paniek is dat ze gaat overgeven natuurlijk.
<<

Pinkel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1555

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:25

Bericht 21 Jan 2016 17:10

Re: Dreumes; overgeven door hoesten?

Yadira schreef:Waarom heb je dan geen thermometer die niet tussen de billen hoeft als dat zo`n drama is? Anyway, geen tips verder, maar ik vroeg het me af :).


Omdat je rectaal het nauwkeurigst meet. Volgens mij mag je vanaf 2 jaar ook met een oorthermometer meten, maar voor kleintjes is die manier van meten wat onbetrouwbaarder.

@TO:

Sneu dat je meisje zo moet spugen van het hoesten. Hier ook een peuter die na een flinke hoestbui moet spugen van al dat slijm in haar luchtwegen. Hier voelt ze het zelf aankomen en rent dan naar de wc, of er staat een emmer naast haar.
Hier helpt het om haar daarna kleine slokjes water te laten drinken en voordat ze gaat slapen krijgt ze een verzachtende hoestdrank.

Sterkte met je meisje!
Afbeelding

Afbeelding
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 13:38

Bericht 21 Jan 2016 17:13

Re: Dreumes; overgeven door hoesten?

Er heerst ook een griep die gepaard gaat met braken op dit moment dus het kan ook nog zijn dat het niet direct door het hoesten komt maar er ook een griepje in de weg zit.

Ik heb her vorige week gehad en J begon gisteravond met spugen. Het braken heeft bij ons beide maar 1 nacht geduurd maar daarna nog flink beroerd door de koorts (en in mijn geval een fikse keelontsteking).

Beterschap voor je meisje!

Edit: de hoogte van de koorts is eigenlijk ook niet belangrijk. Je kunt je al vreselijk beroerd voelen bij een temperatuur van 38 graden en de volgende keer nog redelijk functioneren met een temp van 39,8.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1063

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:01

Woonplaats: Den Haag

Bericht 21 Jan 2016 17:27

Re: Dreumes; overgeven door hoesten?

Hier ook een kind wat een paar weken geleden zo moest hoeft dat zijn eten er ook vaak uit kwam.
Hij vindt het nog steeds vervelend om te hoesten. Hij is zo bang dat hij gaat spugen.

Ik ben na 2 dagen naar de huisarts gegaan en kreeg een drankje om de hoest te onderdrukken. Dat hielp goed en het ging ook snel beter.

Sneu om je kindje zo te zien. Als volwassenen snap je wat het is maar zo'n kleintje heeft er last van.
Beterschap!
Afbeelding

Afbeelding
<<

Maeve

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1206

Geregistreerd: 29 Mrt 2015 21:45

Bericht 21 Jan 2016 21:37

Re: Dreumes; overgeven door hoesten?

Hier spugen ze ook altijd wanneer ze erg moeten hoesten ( ze zijn 3 en bijna 6)
What a difference a day makes 14-02-2010 16-01-2013
<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1510

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:29

Bericht 22 Jan 2016 11:54

Re: Dreumes; overgeven door hoesten?

Goed om te weten dat het spugen niet ongewoon is, wel heel vervelend en zo weinig tegen te doen :thumbdown: gisteravond heb ik haar de hele avond op de bank bij me gehad, steeds weer hoesten en spugen en zo'n koortsig lijfje, dichtbij me zijn vond ze toch het fijnst. Vannacht nauwelijks geslapen zelf, maar vanochtend lijkt het iets beter. Ze spuugt niet, maar genoeg vocht blijven geven.

Oh, een oorthermometer had ik wel maar die is stuk en nog geen nieuwe. Vriend probeert er vandaag nog 1 te halen, want ik vrees dat eind van de dag wel weer minder wordt. Dan zegt de hoogte van de koorts misschien inderdaad niet zoveel, maar vind het wel fijn om in de gaten te houden. Hoe lang mag zo'n kleintje koorts houden eigenlijk?
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016
<<

Anoniem162

Bericht 22 Jan 2016 15:26

Re: Dreumes; overgeven door hoesten?

http://thuisarts.nl/koorts-bij-kinderen
Op thuisarts staat informatie. Handige/verstandige site om dingen op te zoeken.

Fijn dat ze in elk geval niet meer hoeft over te geven.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Tom